گروه اجتماعی: پس از تایید خبر ورود بیماران مبتلا به آنفلوانزای خوکی در عربستان، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد:

دولت عربستان نهایت تلاش خود را برای ارائه خدمات پزشکی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در موسم حج و عمره به‌کار می‌بندد.

این اظهارات درحالی از سوی وزیر بهداشت عربستان بیان می‌شود که معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار  وزارت بهداشت لغو سفر حج تمتع امسال را منوط به تصمیم عربستان دانسته و گفته بود: با توجه به مشاهده مواردی از آنفلوانزای نوع A و احتمال افزایش موارد ابتلا ممکن است امسال حج تمتع لغو شود که در این زمینه مسئولان عربستان تصمیم می‌گیرند.

دکتر محمود نبوی درخصوص احتمال لغو سفر حج تمتع امسال با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا به آنفلوانزای نوع A در کشور عربستان به مهر گفته بود که مسئولان این کشور با دعوت از کارشناسان بین‌المللی از سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشورها خواستار بررسی وضعیت این بیماری در کشور خود هستند.

این در حالی است که وزیر بهداشت عربستان سعودی از افراد مسن و بیمارانی که عازم حج تمتع و عمره هستند، خواست که تشرف به مناسک حج و زیارت خانه خدا را به تعویق بیندازند.

عبدالله الربیعه، گفت: با وجود اینکه عربستان سعودی تدابیر شدیدی برای مقابله با بیماری آنفلوانزای خوکی اتخاذ کرده است، اما بهتر است سالمندان، زنان باردار و کسانی که مبتلا به بیماری‌های مزمن و حساسیت هستند و همچنین کودکان برای حفظ سلامتی خود تشرف به حج تمتع و عمره را امسال به تعویق بیندازند.

وزیر عربستان از کارگاهی سخن گفته است که شرکت‌کنندگان در آن در 80 گروه کاری به بررسی راه‌ها و تدابیر مقابله با بیماری‌های واگیردار خصوصا آنفلوانزای خوکی در موسم حج و عمره می‌پردازند‌.

این گروه‌ها عبارتند از: فرماندهی و کنترل‌، مبارزه با شیوع بیماری‌های واگیر دار و مدیریت خدمات اورژانسی، آمادگی و مجهز بودن آزمایشگاه‌ها، کنترل بیماری‌های واگیردار و آمادگی‌، موضوعات پزشکی حیاتی، سیاست‌های کنترل مسافرت و قرنطینه پزشکی به مدیریت ریسک و خطر و تعامل با شیوع بیماری‌های واگیردار

کد خبر 84771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز