پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

فرانک عطیف: «بازی موش و گربه» و «روبات آشپز»؛ دو مطلب کوتاه درباره فناوری اطلاعات.

بازی موش و گربه

«جورج هاتز» 19 ساله، یک برنامه کاربردی برای نسل جدید تلفن «آیفون» طراحی کرده است.

او این کار را درست دو هفته بعد از حضور نسل جدیداین تلفن  انجام داده تا کاربران بتوانند هر برنامه‌ای را که می‌خواهند به‌طور مستقیم روی گوشی‌هایشان نصب کنند؛ حتی برنامه‌‌هایی که شرکت سازنده گوشی تولید نکرده است.

هاتز کارمند یک شرکت معروف اینترنتی است و در 16 سالگی عضو گروهی بود که قفل اولین گوشی آیفون را شکستند.

نشان و ورودیه پایگاه اینترنتی این برنامه

او در وبلاگش می‌نویسد: «به‌طور معمول من برای عموم ابزار و برنامه درست نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم گروه توسعه شرکت یا گروه خودمان  این کار را انجام دهند. اما نمی‌شد صبر کرد تا زمانی که نسل بعدی این گوشی به بازار بیاید. ما برنامه بیرون می‌دهیم، سازندگان نقص را برطرف می‌کنند و ما باز یک حفره و راه نفوذ جدید پیدا می‌کنیم.»

این موضوع را می‌شود به بازی موش و گربه تشبیه کرد.

او در وب‌سایت نحوه استفاده از برنامه‌اش را مرحله به مرحله توضیح می‌دهد.فعلاً  این یکی مخصوص ویندوز است و خودش از تولید نسخه «مک» یا همان مکینتاش هم خبر داده است.

روبات آشپز

روبات آشپز یا «اکونومیاکی روبات» ساخت ژاپنی‌هاست و می‌تواند تمام مرحله های آماده‌سازی و پخت کیک آرد ژاپنی یا اکونومیاکی را انجام دهد.

او به تازگی در نمایشگاه بین‌المللی فن آوری دستگاه‌های مواد غذایی در توکیو معرفی شده است. این آشپز ژاپنی مواد لازم برای کیک را آماده و توی کاسه مخلوط می‌کند، بعد هم روی ماهی‌تابه مخصوصش آن را زیر و رو می‌کند تا خوب پخته شود؛ وقتی هم آماده شد از آدم می‌پرسد چه نوع سسی به آن بزند.

کد خبر 85436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز