همشهری آنلاین: مقامات کره جنوبی از یافته‌های یک شرکت امنیت سایبر ویتنامی از محل میزبانی حملات سایبر هفته گذشته به این کشور خبر دادند.

به گزارش AFP، کمیسیون ارتباطات کره جنوبی اعلام کرده که شرکت امنیت سایبر Bach Khoa‌ در ویتنام محل میزبانی حمله‌های هفته گذشته به شبکه‌های کامپیوتری کره را در کشور انگلیس شناسایی کرده‌است. ویتنام عضو تیم پاسخ اورژانسی کامپیوتر آسیا‌ اقیانوسیه است.

یکی از سخنگویان این کمیسیون می‌گوید: "ظاهراً سروری از کشور انگلیس میزبانی حملات را بر عهده داشته‌است. البته زمان بیشتری برای تحقیق در مورد درست بودن این اطلاعات نیاز است."

وی با بیان این مطلب اضافه کرد که وجود این سرور در کشور انگلیس دلیل بر بی گناه بودن کره شمالی نیست.

کره جنوبی هفته گذشته ادعا کرد که حمله DDoS بزرگی از سوی کره شمالی به زیرساخت‌های کامپیوتری این کشور انجام شده‌است که طی آن هکرها با استفاد از یک ویروس، کنترل 166 هزار کامپیوتر در 74 کشور را به دست گرفتند.[مفاهیم: انواع حمله‌های کامپیوتری چیست؟]

آن‌ها سپس با استفاده از این تعداد کامپیوتر تعداد زیادی درخواست به وب‌سایت‌های مهم دولتی کره جنوبی از جمله پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری و وزارت دفاع این کشور فرستادند که باعث از کار افتادن سرور‌های این وب‌سایت‌های شد.

از طرفی متخصصان امنیت سایبر می‌گویند که پیدا کردن افراد پشت حمله‌های DoS تقریباً غیر ممکن است و مخفی ماندن مسئول و کنترل کننده از ماهیت‌های این نوع حمله کامپیوتری است.

کد خبر 85573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز