همشهری آنلاین: هیات منصفه مطبوعات روزانه مردم‌سالاری را در خصوص تبلیغ علیه نظام و تحریک بر علیه نظام با اکثریت آرا مجرم شناخت.

به گزارش ایسنا، جلسه رسیدگی به کیفرخواست‌های مطروحه علیه مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری صبح امروز (یکشنبه) ‌٢٨/٤/٨٨ در شعبه ‌١٠٨٣ دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی حسینیان و با حضور اعضاء محترم هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

هیات منصفه مطبوعات پس از استماع اظهارات نماینده مدعی العموم،‌ شکایت شکات و به دنبال آن مدافعات متهم و وکیل مدافع وی وارد شور شد و مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری را در خصوص چاپ مطالب خلاف واقع با اکثریت آراء مجرم دانست.

هیات منصفه مطبوعات در مورد تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین تحریک و تحریص بر علیه نظام یا نشر مطالب در روزنامه با کثریت آراء وی را مجرم دانست.

هیات منصفه مطبوعات مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری را در خصوص استفاده ابزاری از تصاویر زنان با اتفاق آراء و همچنین در مورد شکایت و اعلام جرم سازمان بازرسی کل کشور متهم را مجرم ندانست.

شایان ذکر است در مورد شکایت فرهاد تجری مبنی بر نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع و شکایت مدیر کل حقوقی ناجا، هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آراء متهم را مجرم تشخیص نداد. همچنین در مورد شکایت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجد سلیمان و شکایت آقای عبدالحمیدی محتشم به اتفاق آراء مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری را مجرم ندانست.

در پایان نظریه هیات منصفه مطبوعات ذکر شده است، در خصوص شکایت آقای عبدالله علی محمدثانی با اکثریت آراء ، متهم مجرم شناخته نشد و در نهایت نیز این هیات با اکثریت آراء مدیر مسوول روزنامه مردم‌سالاری را مستحق تخفیف در مجازات ندانست.

کد خبر 85839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز