شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

مهدی ربوشه: استقلال که برای حضور در تورنمنت همدان به سمت این شهر سفر کرده بود، در میانه راه با امتناع میزبان به تهران بازگشت.

 همزمان با این اتفاق این امیر واعظ آشتیانی است که نسبت به برخی تصمیم‌های فدراسیون فوتبال واکنش تندی از خود نشان داده است. ماجرا اما آنجایی شکل جالب‌تری به خود می‌گیرد که در این بین مدیران عامل باشگاه‌های پاس همدان و استقلال تهران نیز در برخوردی رسانه‌ای  مقابل  یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بازگشت در میانه راه همدان

با وجود اینکه گفته می‌شود استاندار همدان در تماسی تلفنی از استقلال خواسته تا برای حضور در تورنمنت چهارجانبه به همدان سفر کند اما دخالت برخی افراد غیرمسئول، استقلالی‌ها را مجاب کرد تا از میانه راه به تهران برگردند. باشگاه استقلال اعلام کرد که در پی تماس مجدد استاندار همدان با مدیرعامل استقلال، دو طرف توافق کردند تیم استقلال با ترکیبی از بازیکنان امید و بزرگسالان خود برای حضور در تورنمنت چهارجانبه همدان راهی این شهر شود.

به این ترتیب کاروان استقلال که شامل 7 بازیکن تیم بزرگسالان (4 بازیکن بزرگسال و 3 بازیکن زیر 20 و 23 سال فهرست بزرگسالان) بود راهی همدان شد اما در میانه راه، افراد غیرمسئول و برخی مسئولان هیات‌فوتبال همدان در تماس‌های مکرر با سیامک رحیم‌پور، مربی تیم استقلال اعلام کردند برخلاف صحبت‌های استاندارپذیرای تیم استقلال نخواهند بود. بنابراین کاروان استقلال مجبور شد در  جاده همدان تغییر مسیر داده و به تهران بازگردد.

این در حالی است که روز گذشته مرادی، استاندار همدان در تماس با واعظ آشتیانی بر حضور تیمی متشکل از بازیکنان بزرگسال و امیدهای استقلال در تورنمنت همدان تاکید کرد اما افراد تماس‌گیرنده از هیات فوتبال و افراد غیر مسئول با ایستادگی در برابر نظر استاندار، اصرار داشتند بازیکنان جوان استقلال را نخواهند پذیرفت و مانع حضور استقلال در تورنمنت همدان شدند. گفتنی است اختلاف همدانی‌ها با استقلال بر سر پرونده حنیف عمران‌زاده و محرومیت وی به دلیل رعایت نکردن منشور اخلاقی است.

اولیایی: بعضی‌ها دچار خودبزرگ‌بینی شده‌اند

مدیرعامل باشگاه پاس همدان پس از ادعای تماس مرادی با واعظ از سوی استقلالی‌ها گفت: «بعید می‌دانم استاندار همدان با مسئولان استقلال برای حضور در تورنمنت تماس گرفته باشد و فکر می‌کنم برخی افراد دچار خودبزرگ‌بینی شده‌اند.» کاظم اولیایی درباره اینکه ظاهرا بازگرداندن کاروان استقلال از   تهران به اختلاف بین این دو باشگاه بر سر پرونده حنیف عمران‌زاده بازمی‌گردد، اظهار داشت: «این موضوع را نباید به اختلاف تشبیه کرد و عدم حضور استقلال ربطی به باشگاه پاس ندارد. متولی برگزاری این تورنمنت هیات فوتبال است نه باشگاه پاس.

خود ما میهمان این بازی‌ها هستیم.» وی افزود: «در هر صورت دنبال برگزاری دو بازی تدارکاتی بودیم و به این خواسته خود خواهیم رسید. از طرفی هدف هیات‌فوتبال هم این بود که هم مراسم بزرگداشت را برگزار کند و هم اینکه ورزشگاه جدید همدان افتتاح شود. اگر استقلال تصمیم گرفته در این مسابقه نباشد به ما ربطی ندارد و هر کسی مختار است هر فکری می‌خواهد داشته باشد.»

مدیرعامل باشگاه پاس همدان در مورد اینکه باشگاه استقلال مدعی شده مرادی، استاندار همدان در تماس با واعظ‌آشتیانی خواستار حضور این تیم با ترکیب بزرگسالان و امیدها شده است، عنوان کرد: «بعید می‌دانم دکتر مرادی با واعظ آشتیانی تماس داشته است. بعضی افراد دچار خود بزرگ‌بینی شده‌اند. من نمی‌دانم که چرا این تیم در مسابقات شرکت نکرده است.»

شکایت به دیوان عدالت اداری

واعظ‌آشتیانی با اشاره به محرومیت عمران‌زاده گفت: «فدراسیون فوتبال حق دخالت در زندگی خصوصی مردم را ندارد.» مدیر عامل باشگاه استقلال  ادامه داد: «اگر منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال، دخالت در زندگی خصوصی افراد باشد به دیوان عدالت اداری شکایت خواهم کرد.» امیررضا واعظ‌آشتیانی درباره‌ محرومیت حنیف عمران‌زاده از حضور در لیگ برتر به علت عمل نکردن به منشور اخلاقی گفت: «موضوع منشور اخلاقی نباید به مسائل شخصی افراد وارد شود و اگر برای بازیکن، مربی یا مدیری مسئله‌ای در خارج از میدان فوتبال یا ورزشگاه به وجود آید این مسئله در مراجع قانونی مربوطه رسیدگی می‌شود.»

مدیر عامل باشگاه استقلال تهران با دفاع از منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال افزود: «این مسائل به مجموعه فوتبال ارتباطی ندارد و اگر فدراسیون فوتبال بخواهد از این طریق در زندگی خصوصی افراد دخالت کند، باشگاه استقلال به دیوان عدالت اداری و دیگر مراجع شکایت خواهد کرد.»

 واعظ‌آشتیانی تصریح کرد: «این یک دعوی فوتبالی نیست که اساس‌نامه فدراسیون فوتبال اجازه مطرح شدن آن در دیگر مراجع را ندهد و در عین حال فدراسیون فوتبال در کاری خارج از فوتبال دخالت می‌کند.»

واکنش سریع کفاشیان به آشتیانی

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «از منشور اخلاقی حمایت می‌کنیم و مانع اجرای آن نمی‌شویم.»  رئیس فدراسیون فوتبال درباره اجرای منشور اخلاقی و اعتراض باشگاه استقلال نسبت به محرومیت عمران‌زاده گفت: «روز یکشنبه جلسه‌ای با نمایندگان باشگاه خواهیم داشت و در آنجا نمایندگان باشگاه‌ها می‌توانند نظرات خود را به ما ارائه کنند و اگر تمایل به تعدیل در اجرای منشور اخلاقی دارند به ما بگویند.»

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که آیا از منشور اخلاقی حمایت می‌کند یا خیر، ‌تصریح کرد: «از منشور اخلاقی حمایت می‌کنم. چون هم مصوبه هیات رئیسه فدراسیون است و هم تصمیمی است که سازمان لیگ برای اجرای آن گرفته است و ما نیز مانع اجرای آن نمی‌شویم.»

وی درباره اینکه گفته می‌شود باشگاه ذوب‌آهن مخالف حضور سرمربی خود در کادر فنی تیم ملی است، عنوان کرد: «به هر حال ابراهیم‌زاده در حال حاضر به تیم ذوب‌آهن تعهد داده است. البته نظر قطبی و فدراسیون روی ابراهیم‌زاده مثبت است و باید شرایط برای حضور او در کادر فنی مهیا شود.» رئیس فدراسیون فوتبال درباره کسب 4 کرسی AFC توسط ایرانی‌ها در کمیته‌های سازمان لیگ، باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها اظهار داشت: «این نظر بن‌همام بود که 4 سهمیه از ایران در این کمیته‌ها حضور داشته باشد. در کمیته فدراسیون‌ها 9 رئیس فدراسیون حضور دارند که نظرات خود را به کمیته اجرایی ارائه می‌دهند.»

کفاشیان درباره انتخاب واعظ آشتیانی و انصاری‌فرد در کمیته باشگاه‌های AFC یادآور شد: «دلیل انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و استقلال، پرسابقه‌بودن و پرتماشاگربودن آنها بوده است. در مورد کمیته سازمان لیگ نیز نظر بن همام این بود که آقای عزیزمحمدی در این کمیته حضور داشته باشد.»

مرفاوی: با قلعه‌نویی هم رفیقم هم رقیب

سرمربی تیم استقلال‌تهران گفت: «با قلعه‌نویی رفیق و رقیبم.» صمد مرفاوی در خصوص دیدار تدارکاتی تیمش مقابل استقلال اهواز و پیروزی 4 بر 2 در این دیدار اظهار داشت: «استقلال‌اهواز تیم دگرگون‌شده‌ای بود. هر دو تیم به اهدافی که می‌خواستند دست پیدا کرده و در واقع هدف این بود که هماهنگ شویم. در دیدارهای تدارکاتی برد و باخت مهم نیست.»  وی ادامه داد: «لیگ امسال خیلی فشرده است و تمامی تیم‌ها مشغول آماده‌سازی هستند. ما هم امیدواریم بازی‌های خوبی ارائه کنیم تا به هماهنگی تاکتیکی برسیم.»

وی در خصوص شانس قهرمانی استقلال گفت: «قول می‌دهیم تمام توان‌مان را به کار ببریم که قهرمانی از آن استقلال باشد.» سرمربی استقلال پیرامون دیدار هفته اول لیگ مقابل سپاهان و حساسیت‌های این بازی تصریح کرد: «این دیدار برای من حاشیه‌ای ندارد. مطمئنا شروع بازی‌ها برای همه تیم‌ها سخت خواهد بود اما امیدوارم بتوانیم در این دیدار پیروز شویم. البته ما هم شانس داریم و هم سپاهان و کسی که بتواند تفکر فنی را به خوبی در زمین پیاده کند نتیجه بهتری می‌گیرد.»  مرفاوی در خصوص رویارویی با امیر قلعه‌نویی گفت: «من با قلعه‌نویی هم رفیق و هم رقیبم و رابطه بسیار خوبی با او دارم.»

کد خبر 86132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز