همشهری آنلاین: سرویس ثبت‌نام اینترنتی تلفن ثابت از خدمات جدید شرکت مخابرات استان تهران است که به مشترکان این امکان را می‌دهد تا بدون حضور در مراکز مخابراتی برای خرید تلفن ثابت اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام اینترنتی تلفن ثابت از طریق پرتال مخابرات استان تهران به آدرس tct.ir و ضمن شرایط خاص صورت می‌پذیرد.

متقاضیان برای ثبت‌نام باید بعد از ورود به صفحه‌ اصلی پورتال شرکت مخابرات استان تهران، سمت راست صفحه ثبت‌نام اینترنتی تلفن ثابت را انتخاب کنند تا صفحه‌ خدمات الکترونیک باز شود. سپس روی مورد ثبت‌نام اینترنتی تلفن ثابت کلیک کنند.

در مرحله بعد با خواندن ضوابط و شرایط ثبت نام و با کلیک کنار جمله مطالب فوق را خوانده و مورد تایید اینجانب می‌باشد و انتخاب یکی از موارد ثبت‌نام افراد حقیقی یا ثبت نام افراد حقوقی به صفحه‌ ثبت‌نام وارد شوند. در این صفحه با پر کردن فیلدهای موجود و پرداخت وجه از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب ثبت‌نام را نهایی کنند.

شرایط قانونی متقاضی تلفن ثابت

در زمینه شرایط قانونی متقاضی تلفن ثابت آمده است: سن متقاضی در زمان درخواست تلفن باید 18 سال تمام باشد. در صورت ارائه گواهی حکم رشد از دادگاه، درخواست تلفن قبل از 18 سالگی نیز بلامانع است. درخواست تلفن برای اشخاص صغیر، مجنون و سفیه توسط قائم مقام قانونی آنان (ولی یا قیم) امکان‌پذیر است.

درخواست تلفن توسط وکیل با وکالتنامه تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی یا سایر مراجع ذی‌صلاح که مفاد آن ناظر به انجام امور موکل باشد (وکالت کاری) بلامانع است. اتباع و مهاجرین خارجی در صورت دارا بودن کارت هویت صادره از استانداری محل سکونت و پروانه اقامت که از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر شده و اعتبار آن به اتمام نرسیده باشد، می‌توانند تقاضای تلفن کنند، تقاضای تلفن به صورت مشاع ممنوع و پذیرفته نخواهد بود.

مدارک لازم جهت ثبت نهایی

با وجود این که ثبت‌نام اینترنتی انجام می‌شود اما برای ثبت نهایی مدارکی لازم است که در زمان مراجعه به مرکز ارایه می‌شود. این مدارک برای اشخاص حقیقی ارائه اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و نیز ارائه اصل و تصویر مورد در صورتیکه تقاضا با گواهی حکم رشد و یا وکالت‌نامه رسمی و یا کارت هویت و مجوز اقامت صورت گرفته باشد، الزامی است.

برای اشخاص حقوقی خصوصی اصل و کپی آگهی مندرج در روزنامه رسمی یا آگهی آخرین تغییرات که بیش از دو سال از مدت آن نگذشته باشد و یا ارائه گواهی اداره ثبت شرکت‌ها به تاریخ روز و کد اقتصادی و معرفی نامه نماینده مجاز با امضاء و مهر شرکت، برای اشخاص حقوقی دولتی، تقاضای کتبی و معرفی نامه نماینده با مهر و امضاء بالاترین مقام اجرائی سازمان مربوطه و برای موسسات عام المنفعه، درخواست کتبی متولی جهت تکمیل و نهایی کردن ثبت نام الزامی است.

شرایط واگذاری تلفن ثابت

تقاضای تلفن به هر تعداد و برای یک یا چند واحد بلامانع است اما نصب و دائری بیش از یک شماره تلفن در یک واحد مسکونی یا تجاری بر اساس نیاز و موافقت شرکت مخابرات و وجود امکانات فنی امکان‌پذیر خواهد بود. واگذاری تلفن به واحدهای مسکونی و تجاری فاقد جواز ساخت و پروانه پایان کار واقع در شهرک‌ها و اراضی فاقد مدرک کاربری مسکونی یا تجاری امکان‌پذیر نیست.

در صورتی که آدرس محل نصب متقاضی خارج از مرز تلفنی قرار گرفته باشد، نصب و برقراری تلفن آن در صورت وجود امکانات فنی و پس از پرداخت هزینه‌های مربوط به خارج از مرز (برابر تعرفه مصوب) میسر خواهد بود. به درخواست‌هایی که مفاد مراتب فوق در آن لحاظ نشود و یا انجام تقاضا به علت عدم امکان فنی میسر نباشد ترتیب اثر داده نخواهد شد و در این موارد هیچگونه حقی برای متقاضی متصور نخواهد بود.

تعهدنامه متقاضی قبل و بعد از دایری

متقاضی در زمان ثبت نام متعهد می‌شود قبل و بعد از دایری کلیه مقررات جاری و مقررات و تعرفه‌ها و مالیات و عوارضی که بعدا از طرف شرکت مخابرات استان تهران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دارائی و مراجع ذیربط تصویب و به موقع اجرا گذارده می‌شود، بدون هیچ عذری رعایت و اجرا کند در غیر این صورت شرکت مخابرات حق دارد راسا نسبت به قطع تلفن و سایر امکانات مخابراتی اقدام کند.

همچنین طی این تعهد متقاضی حق ندارد نوبت تلفن خود را به هیچ وجه و عنوانی به دیگری واگذار کرده و یا آدرس خود را تعویض کند مگر با اجازه شرکت مخابرات و از دستگاه‌های مورد تایید مخابرات استفاده کند. در سیم‌کشی ساختمان مسیر سیم تلفن خود را ازمسیر برق مجزا کرده تا ازانتقال احتمالی جریان برق و صدمه زدن به دستگاه مرکزی شرکت مخابرات جلوگیری به عمل آید. در نشانی داده شده از تلفن استفاده کرده و از گرفتن انشعاب برای خود یاغیر و همچنین بهره‌برداری عمومی و ارتباط غیرمجاز بین‌الملل ازآن استفاده نکند.

تلفن را وسیله سوء استفاده و مزاحمت‌های تلفنی و رایانه‌یی قرارندهد و مسوول سوءاستفاده از تلفن به وسیله افراد دیگر نیز می‌شود. مبلغ صورتحساب مندرج در برگه تشخیص را در مهلت مقرر پرداخت کند و درصورت عدم پرداخت بدهی تلفن، شرکت مخابرات حق دارد نسبت به قطع تلفن و سایر امکانات مخابراتی متقاضی جهت پیگیری وصول مطالبات خود اقدام نماید. ارسال صورتحساب‌ها و مکاتبات و اوراق اداری یا قضایی به نشانی محل نصب تلفن را ابلاغ شده تلقی کند.

شرکت مخابرات در قبال واگذاری حق اتصال از سوی متقاضی به غیر هیچگونه تعهدی ندارد. با علم و اطلاع کامل از اینکه مبلغ واریزی در این کارت صرفا بابت هزینه اتصال به شبکه بوده و پس از سیم‌کشی و دایری تلفن غیرقابل استرداد است متقاضی ثبت‌نام و برگه تعهد را تکمیل کرده و هرگونه ادعایی را از خود ساقط می‌کند. تحویل بوق تلفن به متقاضی یا قائم مقام قانونی وی در محل در صورت عدم حضور متقاضی بلامانع است.

بعد از این که متقاضی ثبت‌نام اینترنتی تلفن ثابت این تعهدنامه را که در پرتال مخابرات وجود دارد، کامل کرد می‌تواند با کلیک روی عبارت پیگیری ثبت‌نام،از ثبت‌نام مطمئن شود که البته این فرآیند طبق انتظار انجام نمی‌شود. 

کد خبر 86918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز