همشهری آنلاین : دستورالعمل پرداخت مرحله دوم تسهیلات ودیعه مسکن به بازنشستگان و مستمری بگیران مستاجر کم درآمد سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی تسهیلات ودیعه مسکن به بازنشستگان و مستمری بگیران کم درآمد و فاقد مسکن به منظور جبران بخشی از هزینه‌های مربوط به رهن و اجاره بها پرداخت می شود.

بر همین اساس درخواست تسهیلات ودیعه مسکن باید توسط شخص مستمری بگیر تنظیم شده باشد و براساس فیش حقوقی، مستمری و یا حقوق و مزایای دریافتی مستمری بگیر از 5/1 برابر حداقل حقوق و دستمزد بیشتر نباشد.

همچنین شخص متقاضی و همسرش باید فاقد مسکن ملکی بوده و تا کنون از تسهیلات مسکن توسط سازمان و بانک مسکن استفاده نکرده باشند و در صورت تقاضای کتبی 11 ماه از تاریخ اجاره نامه و یا قرارداد رهن کامل وی باقی مانده باشد.

همچنین به لحاظ متغیر بودن نرخ متوسط اجاره بها در شهرستان‌های مختلف کشور، تسهیلات مزبور بین حداقل 10 میلیون و حداکثر 30 میلیون ریال بوده و با توجه به محدودیت اعتبارات، شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور، ضمن بررسی و تعیین افراد واجد شرایط از طریق قرعه کشی، نسبت به معرفی آنان به بانک‌های مسکن، ملی، رفاه کارگران، تجارت و ملت (بانک‌های عامل) اقدام خواهند کرد

کد خبر 86928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز