همشهری آنلاین: کیم یونگ ایل با رئیس کمپانی هیوندایی که جهت آزادسازی کارمند این شرکت به کره شمالی آمده بود، ملاقات کرد.

به گزارش سی ان ان، این کارمند شرکت هیوندایی در ماه مارس سال جاری در کره شمالی بازداشت شده بود.

خبرگزاری رسمی یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که هیون یئونگ ائون رئیس کمپانی هیوندایی در تاریخ 10 اوت در ماموریتی 3 روزه به کره شمالی سفر کرد.

خبرگزاری یونهاپ در ادامه افزود: یو سئونگ جین کارمند هیوندایی که از ماه مارس سال جاری در کره شمالی بازداشت شده بود، متعاقب سفر رئیس شرکت هیوندایی به کره شمالی در روز پنجشنبه 13 اوت آزاد شد. این کارمند هیوندایی متهم به ایراد افترا علیه نظام حکومتی کره شمالی شده بود، با این حال او جند روز پس از دیدار بیل کلینتون از کره شمالی که به آزادی دو خبرنگار آمریکایی انجامید، آزاد شد.[کره‌شمالی دو خبرنگار آمریکایی را آزاد کرد]

خبرگزاری کره شمالی(KCNA) نیز اعلام کرد که کیم با رئیس هیوندایی و هیات همراه وی که به دعوت کمیته صلح کره آسیای پاسیفیک در پیونگ یانگ حضور یافته بودند، دیدار کرد.

این خبرگزاری افزود: در این دیدار کره شمالی با ایجاد شرایطی جهت عبور و مرور گردشگران دو کره از مرز مشترک، تسهیل در نظارت مرزی و برنامه ریزی برای دیدار خانواده‌هایی که در شبه جزیره کره از هم دور افتاده‌اند، موافقت کرد. بر مبنای گزارش (KCNA) این توافقات از اوائل ماه اکتبر اجرایی می‌شوند.

دو طرف همچنین بر سر آغاز مجدد دیدار گردشگران از شهر مرزی تاریخی کائسونگ و تقویت مجموعه صنعتی مشترک دو کشور در این منطقه به توافق رسیدند.

خبرگزاری کره شمالی در ادامه گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که دو طرف در این دیدار بر خواسته خود مبنی بر توسعه روابط میان دو کره تاکید کردند.

خبرگزاری یونهاپ نیز در گزارش خود به این مساله اشاره کرد که کیم یونگ ایل رهبر کره شمالی طی سال‌های اخیر دو بار با رئیس کمپانی هیوندایی دیدار کرده است.

بر مبنای گزارش این خبرگزاری، هیوندایی از یک دهه قبل آغازگر روابط تجاری مرزی میان دو کره بوده است.

کد خبر 87994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز