دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصاویر کهکشان‌های دوردست که هابل آنها را گرفته است به صورت فیلم سینمایی در می‌آید

در حالی که تلسکوپ فضایی هابل از نوزده سال پیش تصاویر کهکشان‌های دوردست را به زمین ارسال می‌کند قراراست سال آینده به مناسبت بیستمین سالگرد ارسال هابل به فضا، تصاویر دریافتی از این تلسکوپ به صورت فیلمی سینمایی درآید.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه یورونیوز، ناسا با همکاری با شرکت ایمکس برای تولید فیلمی سه بعدی از تصاویر تلسکوپ و ماموریت‌های فضانوردان درمدار زمین به ویژه خارج شدن از ایستگاه فضایی بین‌المللی همکاری می‌کند.

نسخه اولیه فیلم با حضور فضانوردان پخش شد. اسکات التمان از فضانوردان ناسا می‌گوید با این فیلم می‌توان به اقدامات هابل پی برد.

هابل یکی از نمونه‌های بارز توان همکاری انسان و ماشین در کنارهم است. ما تلکسوپی داریم که در آن دوردست‌ها بیست و چهار ساعته فعالیت می‌کند.

همواره فناوری‌های جدید به این تلکسوپ تزریق می‌شود تا بتواند تصاویری با کیفیت‌های بالاتر و از مناطق دورتر ارسال کند. دروبین‌های سه بعدی ایمکس در آخرین ماموریت برای به روز رسانی هابل در این تلسکوپ قرار گرفت.

مایک ماسیمینو دیگر فضانورد ناسا گفت ما می‌خواستیم ضمن انجام ماموریت خود به طور موفقیت آمیز فیلمی نیز بسازیم و به همین علت مراحل تعمیر تلسکوپ را به تصویر کشیده‌ایم. فضانوردان به کارگردان تبدیل شده‌اند.

قرار است فیلم ایمکس: هابل سه بعدی بهار آینده اکران شود. هابل نیز احتمالا تا سال دوهزارو چهارده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 89182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز