مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: 30 پروژه عمران شهری به‌منظور استانداردسازی سرانه خدمات شهری در شرق تهران اجرا می‌شود.

علی محمد نژاد شهردار منطقه 14 با اعلام این خبر گفت: با تخصیص اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال، 30 پروژه فرهنگی، خدماتی، فضای سبز، ورزشی و ترافیکی با بهره‌گیری از نقطه نظرات شهروندان، اعضای شورایاری محلات در قالب سند توسعه محلات در دست اجراست و پیش‌بینی می‌شود، با بهره‌برداری آنها، علاوه بر افزایش سرانه‌های شهری، سیمای عمومی منطقه نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای تغییر یابد و شهروندان از محیطی مفرح برخوردار شوند.

وی گفت: با توجه به اثرگذاری فضای سبز در منظر شهری و کمک به تلطیف هوا، با توسعه طرح جنگلکاری و ساخت ده‌ها بوستان محله‌ای، ناحیه‌ای و منطقه‌ای،  سرانه فضای سبز در این منطقه از 15 متر مربع به 22 متر مربع افزایش می‌یابد. همچنین در راستای گسترش فرهنگ فضای سبز، افزون بر ساخت سوله چند منظوره فضای سبز در بلوار ابوذر، کلینیک گل و گیاه در بوستان نارنج ساخته می‌شود.

به گفته وی با ساخت بوستان‌های ناحیه‌ای و منطقه‌ای، همچنین از تمایل استفاده از خودروهای شخصی برای انجام سفرهای درون شهری کاسته می‌شود و در عین حال به‌دلیل مراجعه شهروندان به پارک‌های موجود در محلات خود، پیوندهای محلی شهروندان و به تعبیری هویت محلات تقویت می‌شود.

شهردار منطقه 14 تهران در ادامه از تلاش در راستای استانداردسازی ترافیک و شبکه عبور و مرور خبر داد و افزود: هم اینک ده‌ها پروژه ترافیکی از جمله تعریض معابر عمومی، اصلاح هندسی معابر، حذف گره‌های کور ترافیکی، گسترش فرهنگ ترافیک با رویکرد آموزشی، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و  ساخت پل‌های هوایی ویژه عابر پیاده در سطح منطقه 14 در حال اجراست.

وی همچنین تملک املاک بزرگراه امام علی را کاری بزرگ تعبیر کرد و افزود: حدود 6/3 کیلومتر از این بزرگراه در حد فاصل خیابان خاوران تا خیابان پیروزی از منطقه 14 می‌گذرد و برای نخستین بار در کشور، بزرگراهی به‌صورت دو طبقه در حال ساخت است که از مزایای آن می‌توان به هزینه کمتر، کارایی مناسب با توجه به سطح اشغال کمتر و در مهم‌ترین بخش حفظ بافت محلی قدیم و دسترسی‌های مناسب اشاره کرد.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که منشور فرهنگی – اجتماعی منطقه با بهره‌گیری از شهروندان منطقه، نخبگان و کارشناسان شهری تدوین می‌شود و اولویت کاری ما در این زمینه رسیدگی به امور اجتماعی و فرهنگی شهروندان است، تاکید کرد: رویکرد استراتژیک ما تعیین وضعیت در مقیاس یک یکم (خانه به خانه) در سطح محلات است.

کد خبر 89442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز