سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: صد‌ها تظاهرکننده پیرو مجلس ملت‌های اوکساکا(APPO) با پلس فدرال درگیر شدند.

به نوشته ال موندو، این درگیری‌ها پس از آن به‌ وقوع پیوست که پلیس فدرال از مراسم راهپیمایی نود و ششمین سالگرد انقلاب مکزیک در اوکساکا جلوگیری کرد.

استفاده از سنگ‌، بمب‌،کوکتل مولوتف‌،گاز‌ اشک اور و آتش‌ مصنوعی در جریان این درگیری‌ها منجر به زخمی شدن 7 نفر از پیروان APPO وتعدادی از نیرو‌های پلیس شد.

درگیری‌ها 3 ساعت به طول انجامید که در این مدت نیرو‌های مجلس ملت‌های اوکساکا با اتوبوس خیابان‌ها را مسدود کردند و مبادرت به آتش زدن یک دستگاه اتوبوس کردند. نیرو‌های APPO  همچنین به شدت به درگیری با پلیس فدرال پرداختند. نیروهای مردمی لوله‌های پلاستیکی را نیز به عنوان نارنجک انداز مورد استفاده قرار می‌دادند.

اما با گذشت سه ساعت، مقامات ایالت اوکساکا تهدید کردند در صورت ادامه حضور اعتراض آمیز نیرو‌های  APPO  در سطح شهر، نیرو‌های پلیس به سمت مواضع آن‌ها پیشروی و آن‌ها را بر خواهند چید.حتی آ‌ن‌ها تهدید کردند که وارد صومعه سانتو دومینگو ،جایی نیرو‌های مردمی در آنجا اردوگاهی برپا کرده بودند، نیز خواهند شد.

در پی این تهدیدات شدیداللحن از سوی مقامات ایالت اوکساکا، نیرو‌های مجلس ملت‌های اوکساکا پایان در گیری‌ها را به منظور جلوگیری از افزایش خشونت‌‍‌ها اعلام کردند.

پس از اعلام پایان درگیری‌ها دو طرف به مبادله اسرای خویش پرداختند.سزار ماتئوس سخنگوی APPO در این باره گفت که فرمانده نیرو‌های پلیس فدرال ضد شورش اولین فردی بود که با اقدام خویش در آزادسازی یکی از تظاهرکنندگان،گام اول را در راه آزادکردن سایر اسرای در بند برداشت.

به وضعیت زخمی‌ها نیز در بیمارستان هنر‌های گرافیک اوکساکا رسیدگی شد.این مزکز علمی اکنون به طور کامل به مداوای مصدومان درگیری‌های اختصاص یافته است.

کد خبر 8957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز