گروه اجتماعی- مینا شهنی: پخش یک آگهی تلویزیونی مبنی بر واگذاری سهام عدالت بازنشستگان، باعث سردرگمی آنان شد.

این آگهی کوتاه تاکید کرده‌بود که بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای دریافت سهام عدالت با مراجعه به یک پایگاه اینترنتی می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند، اما سایت مورد نظر در دسترس نیست.

گروهی از بازنشستگان در تماس با روزنامه اعلام کرده‌اند که مراجعه‌شان به شعب سازمان تامین اجتماعی در تهران نیز نتیجه‌ای در پی نداشته‌است و تنها پاسخی که شنیده‌اند این بوده که به سایتی که در آگهی تلویزیونی معرفی شده‌بود، مراجعه کنند.

سازمان تامین اجتماعی در یک هفته گذشته هیچ خبری درباره واگذاری، عدم‌واگذاری و یا حتی چگونگی واگذاری سهام عدالت به بازنشستگانش منتشر نکرده و مسئولان این سازمان تاکنون در این‌باره به خبرنگاران توضیحی نداده‌ و خبری نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تامین اجتماعی و یا وزارت رفاه منتشر نکرده‌اند.

علی‌اکبر خبازها، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در این‌باره گفت: بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، پارسال پس از انتشار یک فراخوان فرم‌هایی را پر کرده و برای دریافت سهام عدالت اقدام کردند و این سهام به ازای بازنشسته و هر کدام از افراد تحت تکفلش به میزان هر نفر یک‌میلیون تومان اعطا شد.

او درباره کسانی که هنوز سهام نگرفته‌اند افزود: برخی بازنشستگان پارسال فرم پر نکردند و سهامی هم دریافت نکردند، در حال حاضر مکاتباتی با سازمان تامین اجتماعی استان تهران انجام شده تا در یک فرصت دیگر این گروه از بازنشستگان فرم پر کرده و سهام دریافت کنند، اما هنوز نتیجه این مکاتبات به‌صورت قطعی مشخص نشده است.

به گفته خبازها، سود سهام عدالت بازنشستگانی که هم‌اکنون سهام دارند قرار است آذرماه پرداخت شود.

2سال پیش

2سال پیش وزیر رفاه و تامین اجتماعی به بازنشستگانی که حقوق دریافتی‌شان کمتر از 300 هزار تومان بود وعده اعطای سهام عدالت داده‌‌بود.در بهار سال 1386 بنا بود که پرسشنامه‌هایی برای دریافت مشخصات بازنشستگانی که مشمول طرح دریافت سهام عدالت خواهند شد در اختیار سازمان‌های مرتبط قرار بگیرد تا طرح شناسایی این گروه تکمیل شود.

پس از آن شرط درآمد کمتر از 300‌هزار تومان حذف شد و سازمان تامین اجتماعی به دستور مدیرعامل وقت به جمع‌آوری و ثبت اطلاعات مربوط به بازنشستگان برای دریافت سهام عدالت پرداخت که این ماجرا منجر به دریافت سهام عدالت در سال گذشته شد.

حالا پس از 2سال از شروع ماراتن سهام عدالت، بازنشستگانی که سهام گرفته‌اند منتظرند تا وعده آذرماه مسئولان عملی شود و بازنشستگانی که بنا به دلایلی نتوانستند این سهام را صاحب شوند، منتظرند ببینند که تصمیم مسئولان دراین‌باره چه خواهد بود و آیا آنان سود یک سال گذشته را از دست خواهند داد یا در صورتی که سهام را دریافت کنند سود معوقه به حساب‌شان واریز می‌شود؟

تنها واکنش مسئولان

تنها واکنش مسئولان سازمان تامین اجتماعی نسبت به پخش آگهی، در سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی درج شده که اشاره به بازنشستگان ندارد.

در این واکنش آمده است: پیرو انتشار گزارش‌هایی از طریق صداوسیما مبنی بر توزیع سهام عدالت مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری، از طریق واحدهای تأمین‌اجتماعی، سرپرست اداره‌کل فنی بیمه‌شدگان از عدم‌توزیع سهام عدالت در شعب تأمین‌اجتماعی خبر داد.

احمد پایور گفته که با وجود هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مدیرکل فقرزدایی وزارت رفاه و تأمین‌اجتماعی، مبنی بر توزیع سهام عدالت مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری از طریق ادارات کار و امور اجتماعی، ظاهراً سازمان خصوصی‌سازی بدون هماهنگی وزارت رفاه اقدام به اطلاع‌رسانی در این خصوص کرده است در حالی‌که هنوز بحث توزیع سهام عدالت مقرری‌‌بگیران تأمین‌اجتماعی در دست بررسی است و از مقرر‌ی‌بگیران تأمین‌اجتماعی درخواست می‌شود برای این امر تا نهایی نشدن چگونگی واگذاری این سهام، به واحدهای تأمین‌اجتماعی مراجعه نکنند.

او در واقع درباره همان آگهی حرف زده که بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را نیز به تکاپو انداخته است، در این آگهی تلویزیونی از بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه بیکاری برای دریافت سهام عدالت نام برده شده‌است.

کد خبر 89626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز