شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش قیمت گوشت قرمز، خرما، شکر، مرغ و تخم مرغ و برخی دیگر از مواد غذایی، مسئولان وزارت بازرگانی با رد هر گونه افزایش قیمت کالاها و خدمات بر وجود بازاری آرام‌تر از سال گذشته تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار ما، در حالی که این روزها تکذیب یا شانه‌خالی کردن متولیان امر از زیر بار مسئولیت افزایش قیمت برخی اقلام مصرفی ماه مبارک رمضان به رویه‌ای تبدیل شده، اکنون نیز بازار شیر یارانه‌ای، دفترچه‌های تحصیلی و گوشت قرمز همچنان با نابسامانی روبه‌رو است.

گرچه مسئولان وزارت بازرگانی افزایش قیمت شیر یارانه‌ای در تهران را تایید نمی‌کنند اما در برخی از مناطق تهران همانند برخی از استان‌های دیگر کشور، قیمت شیر یارانه‌ای با افزایش 20‌درصدی نسبت به قبل به نرخ 300 تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

افزایش قیمت شیر یارانه‌ای که از پنجشنبه گذشته در برخی از مناطق تهران از جمله منطقه 16 اعمال شده، قیمت این فراورده را از 250 به 300تومان افزایش داده است.

پیش از این نیز، این افزایش 20درصدی قیمت شیر یارانه‌ای در برخی از استان‌ها مانند استان همدان صورت گرفته بود اما برخی مسئولان وزارت بازرگانی افزایش قیمت شیر یارانه‌ای در تهران را رد کرده و برخی دیگر با تایید افزایش قیمت شیر یارانه‌ای در استان‌های دیگر عنوان می‌کنند: این افزایش قیمت در تهران نبوده است.

افزایش قیمت دفترچه‌های تحصیلی

از سوی دیگر نزدیکی به فصل بازگشایی مدارس موجب شده تا نابسامانی بازار مواد غذایی به بازار دفترچه‌های تحصیلی نیز سرایت کند، گرچه با وجود افزایش قیمت برخی انواع نوشت افزار و دفترچه‌های تحصیلی توسط عرضه‌کنندگان این محصولات در سطح شهر، مسئولان اتحادیه‌های صنفی و وزارت بازرگانی همچنان بر ثبات قیمت‌ها و غیرقانونی بودن افزایش‌ احتمالی قیمت‌ها تاکید دارند.

با این روند برخی عرضه‌‌کنندگان دفترچه‌های تحصیلی سطح شهر در حالی نسبت به افزایش قیمت این دفترچه‌ها اقدام کرده‌اند که معاون وزیر بازرگانی هرگونه افزایش قیمتی در این باره را غیرقانونی قلمداد می‌کند.

بررسی گرانی گوشت در مجلس

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نابسامانی اخیر بازار گوشت قرمز در کشور به ایسنا، گفت: پس از معارفه وزرا، کمیسیون کشاورزی درباره گرانی گوشت قرمز در ماه رمضان جلساتی برگزار خواهد کرد.

بهمن محمدی با بیان اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی در زمان گرانی موظف به تامین نیاز مردم هستند، گفت: در واقع به هنگام گرانی باید کالا را با قیمت مناسب وارد کرده ‌و نیاز مردم را تامین کنند، بر همین اساس زمانی که قیمت گوشت قرمز به‌عنوان کالای مورد نیاز مردم افزایش یابد، وزارت بازرگانی تصمیم به واردات دام به کشور گرفته است، البته باید شرایط کنونی از سوی مسئولان پیش‌بینی می‌شد و کالاهای لازم به اندازه کافی در بازار می‌بود.

کد خبر 89644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز