مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

لیدا احمدی: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در آستانه نیمه دوم سال، دومین جشنواره سراسری «بهترین‌ها از دورریختنی‌ها» را با محور قرار دادن شعار اصلاح الگوی مصرف به شکل همزمان در مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران برگزار می‌کند

 این جشنواره که امسال نسبت به سال گذشته به شکل ویژه‌تری برگزار می‌شود، از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران است و رقابت سختی را بین بانوان هنرمند 22 منطقه شهر تهران در ارائه آثار و کارهای هنری برتر ایجاد می‌کند. اگر دوست دارید در این رقابت‌ شرکت کنید و از برندگان جشنواره باشید بد نیست نگاهی به توضیحات «زهرا نعمتی»،مسئول اداره بانوان شهرداری  منطقه درباره این جشنواره بیندازید که زمان زیادی تا اجرای آن باقی نمانده است. 

جشنواره «بهترین‌ها از دورریختنی‌ها» همه ساله در 2 بخش حرفه‌ای و تجربی برگزار می‌شود که هر 2 بخش شرکت‌کنندگان ویژه خودش را دارد. «زهرا نعمتی» مسئول اداره امور بانوان شهرداری منطقه در این‌باره می‌گوید: «در بخش حرفه‌ای افرادی مجاز به شرکت در جشنواره هستند که حتماً در کارگاه‌های آموزشی ویژه در نظر گرفته شده شرکت کرده و به شکل حرفه‌ای این هنر را آموخته باشند.

 اما در بخش تجربی کلیه افرادی که علاقه‌مند به این هنر هستند و این کار را به شکل تجربی یاد گرفته‌اند می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که البته ما برای این دسته از افراد هم کارگاه‌های آموزشی حضوری داریم که در بوستان‌های منطقه دایر می‌شود.» نعمتی با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای هر 2 بخش می‌گوید:

 «برای شرکت‌کنندگان در بخش حرفه‌ای جوایزی همچون 66 لوح تقدیر به همراه یک سکه بهار آزادی در نظر گرفته شده است. به 66 نفر از برندگان بخش تجربی جشنواره هم لوح تقدیر به همراه ربع سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.» نهادینه‌سازی صرفه‌جویی همان طور که در ابتدا آمد، جشنواره «بهترین‌ها از دورریختنی‌ها» با هدف اصلاح الگوی مصرف به دنبال کاربردی کردن این هدف در زندگی و فعالیت‌های روزمره مردم بویژه بانوان است.

 چیزی که با اجرایی شدن اینگونه جشنواره‌ها، از شعار به عمل تبدیل می‌شود. مسئول امور بانوان شهرداری منطقه درباره دیگر اهداف این جشنواره می‌گوید: «امور بانوان شهرداری تهران در برگزاری این جشنواره به دنبال نهادینه‌سازی صرفه‌جویی در تمامی ابعاد زندگی شهروندان است که جنبه عملی و کاربردی داشته باشد.

 در واقع ما در این جشنواره به دنبال توسعه و ترویج درست مصرف کردن، تغییر پایدار در الگوهای رفتاری و مصرفی و شناخت پتانسیل‌ها و قابلیت‌های هنرمندانی هستیم که در این زمینه طرح و ایده دارند و می‌توانند از مواد دورریختنی اشیای کاربردی و قابل مصرف درست کنند.» نعمتی درباره نوع آثار این جشنواره هم می‌گوید:

 «علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثارشان را در قالب طراحی و ساخت حجم، مجسمه، نقاشی، تکه‌های چسباندنی، کاردستی و ... تهیه کنند. همچنین آثار برگزیده بصورت مجموعه چاپ و منتشر خواهد شد. بعد از برگزاری جشنواره نیز  نمایشگاه‌هایی هم از بهترین آثار برپا خواهد شد که به شکل مجزا در مناطق بیست و دوگانه دایر خواهد شد و در آن 5 اثر منتخب در جشنواره از هر فرد منتخب به نمایش درمی‌آید.

 یک جلد کتاب چاپ شده از آثار منتخب هم به برندگان اهدا خواهد شد.»  یک ماه دیگر تا جشنواره اما برای شرکت در این جشنواره نزدیک به یک ماه وقت دارید که آثارتان را به اداره امور بانوان شهرداری منطقه ارسال کنید. طی این مدت هم کارگاه‌های آموزشی حرفه‌ای و تجربی جشنواره در منطقه دایر است که برای شرکت در آن می‌توانید از همین حالا اقدام و ثبت‌نام کنید. 

 زمان برگزاری جشنواره هم مهرماه است و آثاری طی این مدت به جشنواره راه پیدا می‌کند که در 2 بخش حرفه‌ای و تجربی مورد داوری و انتخاب قرار گیرد. نمایشگاه آثار برتر منطقه در نیمه اول آبان برپا می‌شود که در آن می‌توانید از بهترین آثار ارسال شده به جشنواره، دیدن کنید.

یک نمایشگاه هم به شکل متمرکز از آثار برگزیده مناطق بیست و دوگانه نیمه اول آذرماه در بوستان گفت‌و‌گو برپا می‌شود که در آن همه آثار برگزیده از مناطق شهر تهران راه پیدا می‌کنند و می‌توانید بهترین آثار هنری بهترین‌ها از دورریختنی‌ها را در آنجا ببینید. اداره امور بانوان شهرداری منطقه هم در خیابان قزوین، ساختمان مرکزی شهرداری منطقه واحد روابط‌عمومی واقع شده و به شکل مستقیم پاسخگوی علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره است. 

همشهری محله -11

کد خبر 89933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز