گروه شهری – بنیامین صدر: درست 2 روز پس از آنکه ائتلاف دوستداران جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اصفهان با انتشار بیانیه‌ای به شرایط ناخوشایند و نگران‌کننده رمپ جنوبی سی و سه پل اعتراض کردند،

شهردار اصفهان به خبرنگاران گفت که انحراف صورت‌گرفته در مسیر مترو و تخریب سی‌وسه‌پل قطعا نتیجه دستکاری برنامه‌ رایانه‌ای دستگاه حفار است. این در حالی است که تعمدی بودن انحراف نیز به تأیید مراجع قانونی رسیده است.

مرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران با گلایه از نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره‌ انحراف تونل مترو، برخورد با پایه‌های اصلی سی و سه پل را انکار کرد و گفت: تونل مترو از رودخانه گذر کرده و انحراف رخ‌داده است؛ اما این انحراف ابتدای خیابان چهارباغ بالا صورت گرفته است و ربطی به زاینده رود ندارد!

این در شرایطی است که پیش از این خبر برخورد با پایه سی‌وسه‌پل در رمپ جنوبی تایید شده بود. شهردار اصفهان در نشستی خبری از نامه‌ای مبنی بر تعمدی بودن در انحراف متروی اصفهان خبر داد اما گفت که نمی‌توان اصل این نامه را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

به گفته او، متن نامه محرمانه است بنابراین نمی‌توان از یک ارگان خاص، نام برد. با توجه به این شرایط دستگیری هم نداشتیم اما مقصران شناسایی شدند.

شهردار اصفهان در این حین نامه را به چند خبرنگار نشان داده که گویا نماینده خبرنگاران نیز در این مورد گفته که در متن این نامه بر مواردی اشاره و انگشت گذاشته شده است که تاکید بر تعمدی بودن این مسئله دارد.

گویا این انحراف پس از عبور از رودخانه ابتدای چهارباغ بالا رخ داده است که یک هیات آلمانی درخصوص انحراف دستگاه حفار مترو سرگرم بررسی است و به گفته شهردار اصفهان دستکاری در دستگاه TBM را تأیید کرده و در این راستا 8گزینه را پیش‌روی شهرداری گذاشته که اکنون کارشناسان مشغول بررسی آن هستند.

شهردار اصفهان در ادامه گفت: طبق قانون می‌توانیم بدون پرداخت حتی یک ریال از زیر ساختمان‌ها عبور کنیم. در حال حاضر برای متروی اصفهان نزدیک به 500میلیارد تومان هزینه شده است و نباید اقداماتی انجام شود که اجرای این مهم با تاخیر روبه‌رو شود و معتقدیم باید هر چه سریع‌تر متروی اصفهان آماده شود و در اختیار مردم قرار گیرد و برخی از تشویش‌هایی که انجام می‌شود در نهایت سبب خواهد شد تا پروژه اجرای متروی اصفهان با تاخیر مواجه شود.

شهردار اصفهان در حالی بر ادامه کار حفر تونل متروی اصفهان تاکید دارد که کارشناسان میراث فرهنگی بر توقف این پروژه تا حصول نتیجه نهایی پافشاری می‌کنند. از سوی دیگر دوستداران میراث فرهنگی هم خواستار معرفی خاطیان و مقصران اصلی این اتفاق هستند.

کد خبر 90692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز