مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: همیشه‌ می‌گفته‌اند زنان بیش از مردان گریه می‌کنند، اکنون کارشناسان آلمانی شواهدی علمی در این مورد را فراهم آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پژوهشگران آلمانی می‌گویند زنان بیش از مردان، و برای مدتی طولانی طولانی‌تر و به شیوه‌ای تاثیرگذارتر گریه می‌کنند.

بر اساس گزارش جامعه متخصصان چشم آلمان، که بررسی‌های علمی متفاوت در این مورد را جمع‌ٱوری کرده است، زنان به طور میانگین بین 30 تا 64 بار در سال و مردان شش تا 17 بار در سال گریه می‌کنند.

مردان گرایش دارند که بین دو تا چهار دقیقه گریه کنند، اما گریه زنان حدود شش دقیقه به طول می‌انجامد. و در زنان گریه در 65 درصد موارد به هق‌هق تمام‌عیار می‌انجامد، در حالیکه در مردان این میزان تنها شش درصد است.

 اما تا دوران نوجوانی تفاوتی از این لحاظ میان مردان و زنان وجود ندارد. پژوهشگران می‌گویند تا 13 سالگی، پسران و دختران به یک میزان گریه می‌کنند، " بنابراین معلوم می‌‌شود که گریه کردن به علت لذت، اندوه یا خشم رفتاری است که آموخته می‌شود."

اما این بررسی نشان می‌دهد که علت گریه کردن زنان و مردان هم متفاوت است.

زنان هنگامی گریه می‌کنند احساس عدم کفایت کنند،‌هنگامی در مواجه با موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که حل و فصل آ‌نها مشکل است، یا هنگامی که وقایع گذشته را به یاد می‌آورند.

اما مردان گرایش دارند به علت همدلی گریه کنند، یا هنگامی که در یک رابطه شکست می‌خورند.

اما بر مبنای این پژوهش این که کارکرد دقیق گریه کردن چیست، نامعلوم باقی می‌ماند،‌ در هر حال اثرات پالاینده یا آرامش‌دهنده به آن نسبت می‌دهند.

کد خبر 92820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز