یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: استقلال تهران در هفته دوازدهم لیگ برتر در همدان مقابل پاس‌این شهربه تساوی بدون گل رضایت داد اما با کسب یک امتیاز خارج از خانه بالای سر سپاهان اصفهان ایستاد.

بازی در حالی آغاز شد که دو تیم سعی داشتند در همان دقایق ابتدایی به گل اول دست پیدا کنند. به نظر می‌رسید مدیرروستا و مرفاوی هر دو با ترکیبی هجومی وارد این بازی شده‌اند. نکته جالب توجه اینکه صمد مرفاوی در این بازی وحید طالب‌لو را در درون دروازه استقلال قرار داده‌بود. دروازه‌بانی که در روزهای اخیر حاشیه‌ها و اختلافات فراوانی را با محمد محمدی پشت‌سر گذاشته است.

سرمربی استقلال به دنبال فشار انتقادها درباره بازی ندادن به محمدی خیلی زود عقب‌نشینی کرد. خسرو حیدری از جناح راست حرکات انفجاری و ارسال‌های بِی‌نقص خود را دنبال کرد. یکی از ارسال‌های او با ضربه سر عنایتی می‌توانست به گل اول استقلال تبدیل شود اما تیم پاس خوش‌شانس بود که در همان دقایق ابتدایی دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

علی‌اصغر مدیرروستا به صورت مداوم از لب خط با بازیکنان خود صحبت می‌کرد. هاشم بیک‌زاده در همان دقایق ابتدایی می‌توانست دروازه پاس همدان را باز کند. این بازیکن با یک شوت از راه دور دروازه سبزپوشان را به شدت تهدید کرد اما سوشا مکانی با یک واکنش فوق‌العاده این توپ را راهی کرنر کرد تا استقلالی‌ها از این موقعیت هم به گل برتری دست پیدا نکنند. همین اتفاق به فاصله چند دقیقه بعد تکرار شد. بیک‌زاده شوت زد اما مکانی اجازه نداد استقلالی‌ها به گل برسند. آبی‌پوشان پایتخت خیلی زود جریان بازی را در اختیار گرفتند. مدافعان پاس روی توپ‌های هوایی ضعیف نشان دادند.

همین موضوع باعث شد تا استقلالی‌ها بارها از سمت راست و توسط خسرو حیدری صاحب موقعیت شوند. بازی به طور کلی از جذابیت بالایی برخوردار نبود. در دقیقه 44 پاس همدان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. کریمیان اما نتوانست از این موقعیت به خوبی استفاده کند و شوت او راهی کرنر شد. در وقت‌های اضافی نیمه‌اول هم اتفاق خاصی رخ نداد تا هر دو تیم با نتیجه تساوی به رختکن بروند.

در نیمه دوم استقلال برای رسیدن به گل در همان دقایق ابتدایی روی دروازه پاس همدان فشار وارد کرد. در یکی از صحنه‌ها توپ از دستان سوشا مکانی رها شد و همین اشتباه کافی بود تا مهاجمان استقلال به سختی دروازه حریف را تهدید کنند. بازی به خصوص در میانه میدان به شکل درگیرانه‌ دنبال می‌شد. پاسی‌ها با تکیه بر حرکات مجید غلام‌نژاد و هادی اصغری قصد داشتند به دروازه استقلال نزدیک شوند، اما مدافعان استقلال تمامی راه‌ها را به روی مهاجمان پاس همدان بسته بودند.

هادی اصغری در دقیقه 48 می‌توانست دروازه طالب‌لو را باز کند، اما ضربه او آنقدر آرام نواخته شد که طالب‌لو برای مهار آن اصلا به زحمت نیفتاد. در دقیقه 51 استقلالی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند، اما سانتر خسرو حیدری به جایی نرسید. چند دقیقه بعد صابر میرقربانی دروازه‌ طالب‌لو را تهدید کرد اما مهاجمان پاس نتوانستند از توپ برگشتی به خوبی استفاده کنند. بازی از سرعت بالایی برخوردار بود. موقعیت‌های زیادی در محوطه جریمه دو تیم ایجاد می‌شد اما مهاجمان از موقعیت‌ها به خوبی بهره نمی‌بردند.

غفوری، بازیکن پاس همدان در یکی از موقعیت‌ها سانتر بی‌نقصی را روی دروازه استقلال فرستاد، اما این توپ هم به جایی نرسید. پاس همدان در اواسط نیمه دوم سعی داشت به گل برسد اما عملکرد مناسب خط دفاعی استقلال این اجازه را به پاسی‌ها نمی‌داد. صمد مرفاوی در همین دقایق بود که دست به تعویض زد و رضا عنایتی را از بازی بیرون کشید.

سرمربی استقلال با آوردن فرهاد مجیدی به بازی سعی کرد فضای بهتری برای مهاجمان تیمش به وجود بیاورد. در دقیقه 70 جان‌واریو با یکی از پاس‌های درون عمق خود قصد داشت مهاجم استقلال را صاحب موقعیت گلزنی کند،‌ اما آرش برهانی برای رسیدن به این توپ تلاش خاصی نداشت. در دقیقه 71 عزیزمحمدی قصد داشت با یک شوت از راه دور دروازه طالب‌لو را باز کند، اما توپ او با اختلاف راهی اوت شد. بازیکنان هر دو تیم به خصوص در نیمه دوم پاس‌های اشتباه زیادی رد و بدل کردند. صمد مرفاوی که هفته گذشته تیمش در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال‌اهواز باخت تلخی را تجربه کرد به خوبی می‌دانست که باید از دیدار هفته دوازدهم با پیروزی بیرون بیاید. به همین دلیل در کنار زمین آرام و قرار نداشت.

دومین تعویض مرفاوی اما در نوع خود جالب توجه بود. او یکی از بهترین‌ بازیکنانش یعنی جان‌واریو را از بازی بیرون آورد تا سیاوش اکبرپور را به زمین بفرستد. جان‌واریو از این تعویض رضایت نداشت. استقلال در دقیقه 76 دروازه پاس همدان را به سختی تهدید کرد. ضربه ایستگاهی استقلالی‌ها می‌رفت تا به گل اول آبی‌پوشان تبدیل شود،‌ اما سوشا مکانی که بی‌تردید یکی از بهترین‌ بازیکنان این بازی بود، با یک واکنش استثنایی ضربه سر مهاجم استقلال را مهار کرد. یک دقیقه بعد استقلال باز هم صاحب موقعیت گلزنی شد اما یدالله اکبری اجازه گلزنی را از مهاجمان این تیم گرفت.

در دقایق پایانی سوشا مکانی یک بار دیگر خودنمایی کرد و اجازه نداد سیاوش اکبرپور برای تیمش گلزنی کند. خستگی نزد بازیکنان دو تیم مشهود بود. شاید فشردگی بازی‌ها باعث شده تا تیم‌ها از شرایط بدنی قابل‌قبولی برخوردار نباشند و در دقایق پایانی نیمه دوم نتوانستند آن‌طور که باید روی دروازه حریف فشار وارد کنند.

در وقت‌های تلف‌شده این بازی نیز اتفاق خاصی رخ نداد تا در نهایت بازی استقلال و پاس در همدان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد. استقلال با یک امتیاز به تهران بازگشت اما به صدرنشینی یک روزه سپاهان پایان داد.در دیگر بازی‌های بعد از ظهر دیروز استیل‌آذین مقابل تراکتورسازی تبریز به تساوی 2 بر 2 رسید. علی کریمی در دقیقه 19 گل تساوی استیل آذین را به ثمر رساند ابومسلم هم در مشهد مقابل سایپا به تساوی یک‌ بر یک رضایت داد. 

کد خبر 93029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز