همشهری آنلاین: مدیر کل پیشگیری از بیکاری کارگران و بیمه بیکاری وزارت کار و امور اجتماعی شرایط تخفیف 20 درصدی حق بیمه کارگران برای کارفرمایان را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی، محمد جواد فلسفی در خصوص تقاضای کارفرمایان کارگاه ها و واحدهای خصوصی که قبل از سال 83 جذب نیرو داشته اند و مشمول این قانون نشده اند و خواستار قرار گرفتن در شمول این قانون هستند، گفت: طبق برنامه چهارم توسعه، کارفرمایانی که بیش از شمار کارگران موجود در انتهای اسفند سال 83 کارگر جذب کنند، از ابتدای سال 1384 به بعد، کارگران از پرداخت بیست درصد حق بیمه معاف می شوند و مجموعا ده درصد بیمه به آنها تعلق می گیرد که از این ده درصد، هفت درصد حق بیمه، و سه درصد سهم بیکاری است.

پیش از این، سی درصد سهم بیمه کارگران را کارگر، و هفتاد درصد آن را کارفرما پرداخت می کرد.

فلسفی، با اشاره به اینکه این قانون تا پایان برنامه چهارم ادامه دارد و اکنون هم در حال اجراست، گفت: در خصوص منع قانونی برای اجرای قانون کنونی، اختلاف نظری بین وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در این خصوص وجود دارد؛ تامین اجتماعی معتقد است.
 
شمار کارگران باید بیش از شمار لحاظ شده در جواز تاسیس باشد، در حالی که وزارت کار این موضوع را قبول ندارد و اکنون در برخی استان ها، این قانون، به تعداد بیش از جواز تاسیس اجرا می شود و در برخی دیگر از استان ها، بدون لحاظ کردن این قانون اجرا می شود.

این مقام وزارت کار، در پایان گفت: هیچ گونه محدودیتی برای جذب نیرو در این کارگاه ها وجود ندارد که تعداد کارگران در این قانون، از یک نفر شروع می شود و سقف حداکثری هم ندارد.

فلسفی، با بیان اینکه این موضوع در پیش نویس برنامه پنجم توسعه نیز آمده است، ابراز امیدواری کرد، اجرای سراسری این قانون، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد.

کد خبر 93069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز