گروه بورس: مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امین که وظیفه قیمت گذاری سهام شرکت‌های بیمه دانا و آسیا را بر عهده دارد

از احتمال یک هفته تعویق در عرضه سهام این دوشرکت در بورس خبر داد،اما درعین حال تاکید کرد که بیشتر مراحل پذیرش سهام شرکت های بیمه آسیا و دانا در بورس طی شده است.

به گزارش همشهری، همزمان با عرضه سهام شرکت بیمه البرز در بورس تهران،موج جدیدی دربازار سهام آغاز شده که خواستار خرید سهام شرکت‌های بیمه است، بر همین اساس فعالان بازار این روزها در انتظار عرضه هر چه سریع‌تر سهام 2شرکت بیمه دانا و آسیا در بورس تهران هستند؛ به‌طوری که طی روز‌های گذشته صف‌های سنگینی برای خرید سهام شرکت بیمه البرز در بازار سرمایه تشکیل شد.

این در حالی است که هیات پذیرش بورس تهران روزگذشته شروط جدیدی را برای پذیرش سهام این دوشرکت در بورس تهران تعیین کرد که احتمال تعویق در واگذاری سهام این شرکت ها را که قرار بود هفته آینده انجام شود قوت بخشید.

در همین زمینه محمد آرام بنیار، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امین که مراحل پذیرش و قیمت گذاری سهام این دوشرکت را در بورس بر عهده دارد با بیان اینکه مشکل خاصی در عرضه سهام این دوشرکت در بورس وجود ندارد، گفت: شرکت های بیمه آسیا و دانا مشکل بنیادی برای عرضه سهام ندارند وشروط جدیدی که هیات پذیرش اعلام کرده است ظرف هفته آینده تامین خواهد شد.

وی افزود: درصورتی که یکشنبه هفته آینده نشست هیات پذیرش برگزار شود شروط جدید  بورس نیز تامین و به اطلاع این هیات خواهد رسید اما به نظر می رسد با این اوصاف عرضه سهام این دوشرکت با یک هفته تاخیر انجام شود.

آرام با بیان اینکه تلاش ما این است  که سهام این دوشرکت هرچه سریع‌تر در بورس عرضه شود تاکید کرد: برنامه ما این بود سهام این دوشرکت در روز‌های سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته آینده در بورس عرضه شود، بر این اساس تلاش خواهیم کرد  این واگذاری در موعد مقرر انجام شود درغیر این صورت واگذاری سهام این شرکت‌ها با یک هفته تاخیر انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امین در پاسخ به این پرسش که آیا سهام این دوشرکت در یک روز و به صورت همزمان عرضه خواهد شد گفت: سازمان خصوصی سازی پیشنهاد خوبی در این زمینه مطرح کرد و با توجه به اینکه حجم سهام قابل عرضه چندان بالا نیست و بازار نیز تقاضای خوبی برای خرید سهام شرکت‌های بیمه دارد فکر می‌کنم  عرضه همزمان سهام می‌تواند تجربه خوبی برای بازار باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است، با توجه به آنکه بازار عطش زیادی برای خرید سهام بیمه‌ها دارد سهام این شرکت‌ها هرچه سریع‌تر در بورس عرضه شود.

تعویق در پذیرش

در همین حال، حسن قالیباف اصل درباره پذیرش شرکت‌های بیمه دانا و آسیا در باره نتایج نشست هیات پذیرش  بورس در روز گذشته  گفت: فرصت برای بررسی بیمه دانا  نبود و بررسی مباحث بیمه آسیا نیز نیمه تمام باقی ماند و به جلسه هفته آینده موکول شد.

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار درباره مهم‌ترین مباحث مورد بحث در مورد بیمه آسیا که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: بند3 حسابرسی در مورد ذخایر فنی بیمه ای باید از طرف سازمان حسابرسی به بورس ارائه شود، همچنین از پرتفوی سرمایه گذاری بیمه آسیا اطلاعات بیشتری ارائه شود و امیدنامه نیز تکمیل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ادامه بررسی بیمه آسیا به جلسه هفته آینده موکول شد و فرصت برای بررسی بیمه دانا نشد.

قالیباف اصل به دیگر مباحث مورد بررسی بیمه آسیا اشاره کرد و افزود: جزئیات مربوط به آخرین وضعیت استقرار سیستم‌های جدید اطلاعاتی بیمه آسیا باید از پیمانکار مربوط اخذ و در امیدنامه به اطلاع بازار رسانده شود و هیات مدیره شرکت متعهد شود به گونه ای برنامه‌ریزی کند که حداکثر تا پایان مهلت قرارداد مربوط، تمامی بخش‌های این سیستم در سطح شرکت استقرار یابد.

کد خبر 93221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز