همشهری آنلاین: ظهور مفاهیمی چون روزنامه‌نگاری اینترنتی، دیجیتال، سایبری و مولتی‌مدیا از جمله تاثیرات اینترنت در حرفه روزنامه‌نگاری است.

علی صباغیان ‌در نشستی با عنوان سایبر ژورنالیسم با اشاره به تاریخچه ظهور فضای سایبر گفت: در ۲ دهه آخر قرن ۲۰ تحولاتی رخ داد که بخش عمده آن در عرصه تکنولوژی و ارتباطی بود و به ظهور پدیده‌ای به نام اینترنت منجر شد.

او افزود: این پدیده در روزنامه‌نگاری به‌عنوان یک حرفه‌ باسابقه طولانی تاثیر گذاشت که تحول در این حرفه و شکل جدید سایبرژورنالیسم را موجب شد.

وی ادامه داد: روزنامه‌نگاری پیش از این با پسوندهای تخصصی چون اقتصادی، سیاسی و ورزشی بود که با پیدایش این شکل جدید روزنامه‌نگاری آنلاین در تمام حرفه‌ها فعال شد. صباغیان افزود: در نتیجه تعریف روزنامه‌نگاری آنلاین مبتنی بر روزنامه‌نگاری سنتی است؛ هر چند کارکرد از ساختارها با ثبات‌تر و بادوام‌ترند.

این محقق معتقد است: اینترنت این فرصت را فراهم آورد تا افراد و مؤسساتی که تا پیش از این در عرصه اطلاع‌رسانی و خبر حضور نداشتند، از طریق این فضا خبررسانی کنند زیرا فضای سایبر تنها هزینه‌های فنی و دستمزد خبرنگاران را داشته و مشکلات چاپ و توزیع ندارند.

بررسی مطبوعات حزبی

کتابخانه مجلس شورای اسلامی امروز و فردا ۲ نشست تخصصی برگزار می‌کند. امروز یکشنبه سوم آبان با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نشستی با عنوان مطبوعات حزبی و در غرفه این نهاد برگزار می‌شود. همچنین دوشنبه چهارم آبان نیز نشست مسائل مطبوعات الکترونیکی و موضوعی در سالن شماره ۲ مصلی برگزار می‌شود. این نشست‌ها از ساعت ۱۶ تا۱۸ و به همت کتابخانه مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه مطبوعات برپا می‌شود.

دستگیری ۴ نفر در نمایشگاه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که در پی بازدید مهدی کروبی از نمایشگاه مطبوعات ۴ نفر از افرادی که اقدام به برهم زدن نظم نمایشگاه و تحریک دیگران کرده بودند، دستگیر شدند که به محض تکمیل اطلاعات نتیجه آن اعلام خواهد شد. در پی بازدید کروبی از نمایشگاه مطبوعات برخی از افراد با حمله به‌سوی وی اقدام به بر هم زدن نظم عمومی نمایشگاه کردند.

سرتیپ عزیزالله رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره شایعاتی مبنی بر تیر اندازی هوایی در محوطه نمایشگاه اظهار داشت: این موضوع از سوی پلیس در حال بررسی است.

ایام نمایشگاه

همشهری در نمایشگاه مطبوعات

یکشنبه سوم آبان

صبح

علی عمادی (دبیر گروه ادب و هنر)، محمدعلی بدری (گروه سیاسی)، مهدیا گل‌محمدی (صفحه آخر)، محمد کرباسی (گروه بین‌الملل)، سیدناصر موسوی جزایری (سردبیر همشهری محله)، خانم رستمی (همشهری استان‌ها)، نازنین سجادیان (همشهری مسافر)، سمیه مرادی زیوه (همشهری محله)، آتوسا رستمی (همشهری دوچرخه)، شهره فرجی (همشهری آنلاین)

یکشنبه سوم آبان عصر

دکتر یونس شکرخواه (سردبیر همشهری آنلاین)، علی ابراهیمی (گروه اقتصاد)، کامران محمدی (گروه ادب و هنر)، خانم رستمی و عادل جهان‌آرا (همشهری استان‌ها)، نازنین سجادیان (همشهری مسافر)، سمیه مرادی زیوه (همشهری محله)، مناف یحیی‌پور (همشهری دوچرخه)، آرش نهاوندی (همشهری آنلاین)

کد خبر 93610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز