شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از برگزاری نشست هیات پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های بیمه آسیا و دانا در هفته آینده خبر داد

به گزارش همشهری، در شرایطی که عرضه سهام شرکت‌های بیمه آسیا و دانا مدت‌هاست با تاخیر مواجه شده، امروز-یکشنبه- هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران برای پذیرش نهایی این دو شرکت در بورس تصمیم می‌گیرد.

قرار بود سهام این دو شرکت ماه گذشته در بورس عرضه شود اما هیات پذیرش پس از برگزاری چندین نشست اطلاعات مالی این شرکت‌ها را برای پذیرش در بورس کافی ندانست و پذیرش و عرضه سهام این دو شرکت را منوط به تکمیل مدارک آنها کرد.

در همین رابطه16 آبان حسن قالیباف‌اصل در گفت‌وگو با همشهری از بررسی در خواست پذیرش سهام این دو شرکت در بورس خبر داد وگفت: با توجه به تکمیل مدارک و اطلاعات مورد نیاز توسط شرکت‌های بیمه‌ای آسیا و دانا، هیأت پذیرش اوراق بهادار امروز تشکیل جلسه خواهد داد تا پرونده پذیرش این دو شرکت بیمه‌ای مشمول صدر اصل 44 را بررسی کند.

قالیباف اصل ادامه داد: این 2شرکت اکثر مدارک لازم از جمله 2نامه مربوط به بیمه مرکزی مبتنی بر مجوز فعالیت و استانداردهای صنعت بیمه را اخذ کرده‌اند، به این ترتیب به‌نظر می‌رسد مشکلی برای پذیرش سهام این دو شرکت وجود نداشته باشد.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار درپاسخ به این پرسش که سهام این 2شرکت چه زمانی در بورس عرضه خواهد شد، گفت: براساس قانون، بین زمان پذیرش و درج و عرضه سهام باید حداقل 5 روز فاصله وجود داشته باشد. براین مبنا سهام شرکت‌های بیمه‌ای از هفته آینده از امکان عرضه برخوردارند.  به گفته وی، درصورت پذیرش سهام این 2شرکت؛ هفته آینده سهام آنها در بورس عرضه می‌شود.

برطرف‌شدن‌ همه ابهام‌ها

در همین رابطه مدیرعامل بیمه آسیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: احتمالا امروز بیمه آسیا در بورس پذیرفته و در هفته آینده هم سهام آن عرضه می‌شود.

محمدعلی علیپور با اشاره به تکمیل مدارک و برطرف شدن ابهام‌ها از سوی شرکت بیمه آسیا برای بورس اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی‌، بیمه مرکزی و سازمان حسابرسی به نامه‌های شرکت بورس پاسخ دادند و با پیگیری‌هایی که انجام شد تمام ابهامات رفع شد.

وی این ابهامات را مربوط به تعهد سازمان خصوصی‌سازی‌، اداره سهام از سوی یک شرکت وابسته به بورس، تضمین رعایت مقررات از سوی بیمه مرکزی و نحوه ذخیره‌گیری براساس استانداردهای مالی بیمه عنوان کرد که پاسخ‌های لازم هم در این باره داده شده است.

مدیرعامل بیمه آسیا ادامه داد: به‌دلیل اینکه ابهامی در این زمینه‌ها باقی نمانده است، فکر می‌کنم امروز پذیرش بیمه آسیا در بورس انجام شود و پس از برگزاری جلسه معارفه احتمالا هفته آینده سهام بیمه آسیا در بورس عرضه شود.

علیپور درباره میزان عرضه سهام این شرکت در بورس گفت: قطعا در مرحله اول 5درصد عرضه می‌شود و عرضه بیشتر از آن به میزان تقاضای بازار بستگی دارد و تا روز عرضه مشخص نمی‌شود اما احتمال اینکه در روز اول 10 درصد از سهام بیمه آسیا عرضه شود زیاد است چون استقبال از بیمه البرز نشان‌دهنده تقاضای زیاد در بازار است.

کد خبر 94664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز