شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از خانم‌ها موهای‌شان را زمانی شانه می‌کنند که خیس است و بعد تعداد بسیاری از موها لای شانه‌شان می‌ماند و جمجمه‌شان درد می‌گیرد.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، استفانی کوهن، رییس انجمن آرایشگران مو در آلمان گفت شانه کردن موها وقتی که خشک باشند، راحت‌تر است. این بدان خاطر است که موی خیس انعطاف‌پذیر است و به راحتی بیش از اندازه کشیده می‌شود. اگر در این حالت مو را شانه کنید، از ریشه کنده می‌شود.[نکته بهداشتی روز: چرا مو خشک می‌شود؟]

موهای بلند هم باید به شکل و ترتیب خاصی شانه شوند. اول، شانه کردن را از گره‌ها شروع کنید، بعد مو را از ریشه تا انتهای آن شانه بزنید.

کوهن توصیه کرد از شانه‌ای استفاده کنید که بین دندانه‌هایش خالی باشد. برخی از شانه‌های پلاستیکی ممکن است لبه‌های تیزی داشته باشند. شانه‌هایی که از شاخ حیوانات ساخته شده باشند، سخت پیدا می‌شوند، اما وسیله تجملی ویژه‌ای هستند. همچنین برس‌هایی بهتر هستند که از مواد طبیعی ساخته شده باشند.

کوهن گفت: برس‌های مناسب بهترین اثر را بر مو و جمجمه می‌گذارد. استفاده از شانه‌های نامناسب می‌تواند به تجربه‌هایی ناخوشایند منجر شود.

کد خبر 95639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز