همشهری آنلاین: مهتاب کرامتی، سفیر حسن نیت یونیسف ایران به مناسبت بیست سالگی پیمان‌نامه حقوق کودک پیام ارسال کرد.

وی در این پیام گفته است "بیست سال از روزی که پیمان‌نامه حقوق کودک تصویب شد، گذشته است. بیست سال است که دنیا به کودکان به چشم دیگری نگاه می‌کند؛ به چشم یک انسان که حقوق خودش را دارد. حالا بیست سال است که اگر کودکی از گرسنگی می‌گرید، اگر بمب خانه امن کودکان را ویران می‌سازد، اگر کودکی به جای مدرسه رفتن کار می‌کند، اگر کودکی از دسترسی به خدمات بهداشتی محروم است، اگر کودکی توسط والدین خودش مورد آزار و غفلت قرار می‌گیرد، همه جهان هم‌آوایند که این "حقوق" اوست که زیر پا گذاشته شده است.

مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف ایران در ادامه آورده: خیلی مهم است که بدانیم ما صاحب کودکان نیستیم و به آن‌ها ترحم نمی‌کنیم؛ آن‌ها صاحب حقند. حقوقی که باید به رسمیت شناخته شوند و به آن‌ها احترام گذاشته شود. تک تک ما مسئولیم که مطمئن شویم کودکان زندگی با کیفیتی دارند، از مسئولین دولتی گرفته تا جامعه مدنی، جوامع محلی، مدارس، رسانه‌ها و والدین.

هیچ چیز در دنیا آرامش‌بخش‌تر از لبخند یک کودک نیست، آن نگاه تازه معصوم که در چشمانشان می‌درخشد و آینده این جامعه را می‌سازد. من شاهد لحظاتی بوده‌ام که ساده‌ترین توجهات و کمک‌ها آینده یک کودک را به شکل چشمگیری تغییر داده است، لحظاتی که یک حرکت ساده مثل بلند کردن دست نمایندگان مجلس یا اعضای کابینه، کیفیت زندگی تعداد زیادی از کودکان را عوض می‌کند، لحظاتی که یک همکاری ساده در یک محله یا سازمان غیر دولتی قلب کودکان را از امید و شادی سرشار کرده است. دم را غنیمت بشماریم، فردا خیلی دیر است، بیایید برای کودکان ایران متحد شویم.

کد خبر 95837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز