سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: کشوها و کابینت‌ها‌ی آشپزخانه را با صفحات بادوام و فلزی، طبق نیاز خود تقسیم‌بندی کنید

آشپزخانه جایی است که روز با آن شروع می‌شود، میهمانی‌ها پایان می‌یابد و همه چیز در آن شکل می‌گیرد. با داشتن آشپزخانه‌ای کامل و راحت کارها خوب پیش می‌رود.

آشپزخانه مرکز زندگی روزانه و جایی است که 24 ساعته در خدمت اعضاء خانواده است.اگر نتوانید به راحتی چیزی را پیدا کنید، به داشتن آشپزخانه‌ای صرفا زیبا دل‌خوش نباشید.

در آشپزخانه چیدمان وسایل مهم و طراحی هوشمندانه حرف اول را می‌زند. اهمیت داخل کابینت‌ها کمتر از ظاهر بیرونی آن‌ها نیست.

یکی از مواردی که باید در طراحی داخلی کابینت‌ها به آن توجه شود، داشتن قفسه و کشوهایی است که راحت باز و بسته شوند و وسایل داخل آن‌ها به ‌راحتی در دسترس باشند. به این ترتیب از فضا حداکثر استفاده و زمانی که صرف پیدا کردن اشیاء می‌شود به حداقل خواهد رسید.

کشوها را با صفحات بادوام فلزی و مختلف، طبق نیاز خود تقسیم‌بندی کنید. با استفاده از اتصالات داخلی می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که هر چیز کوچک و بزرگ جای خاصی داشته باشد.

استفاده از جعبه‌ها، دیوایدرها (صفحات جدا کننده) و سینی‌های متحرک راه‌حل خوبی برای نگه‌داشتن تمام چیزهایی است که لازم دارید.

با سطوح ریلی، تابه‌، قابلمه و زودپز را هر جایی که قرار دهید هنگام استفاده مشکلی نخواهید داشت. حتی دورترین ظروف را با یک چرخش ساده می‌توانید جلو آورده، راحت بردارید. 

ادویه‌ها، ماکارونی و ‌آرد همه باید محکم بسته شوند تا تازه مانده و طعم آن‌ها عوض نشود اما سایز شیشه و ظرف آن‌ها متفاوت و پیدا کردن آن‌ها سخت است. با استفاده از جعبه‌های مختلف راحت‌تر از آن‌ها استفاده کنید.

تا حالا چقدر وقت صرف پیدا کردن در قابلمه کرده‌ و چند بار آن‌ها را درست زمانی که احتیاج دارید، گم کرده‌اید؟ یک‌بار برای همیشه، با استفاده از قفسه مخصوص که بعضا روی در کابینت هم قابل نصب است، مشکل را حل کنید.

سطل زباله را در زیر سینک روی ریل قرار دهید تا هنگام نیاز به آسانی آن را بیرون آورید.

استفاده از طبقات پلاستیکی با طول، عرض و ارتفاع مختلف، امکان چیدن ظرف‌ها با سایزهای متفاوت را فراهم می‌کند.

قاشق، چنگال و چاقوها را داخل جاقاشقی‌های تفکیک شده بگذارید، به این ترتیب سر چاقوها همیشه تیز می‌ماند.

اگر تعداد کابینت‌هایتان زیاد است وسایل متفرقه حتی جاروبرقی را نیز می‌توانید داخل آن قرار دهید.

کد خبر 96834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز