دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در تهران در روز 17 آذر خبر داد.

 درهمین حال، ستادهای برف‌روبی شهر تهران، برای برف‌روبی معابر اعلام آمادگی کردند.

16آذر سازمان هواشناسی خبر داد که تهران و بیشتر مناطق کشور، امروز میزبان برف و باران هستند. بنا بر این گزارش، سامانه بارشی که طی یکشنبه و دوشنبه نیمی از کشور را فراگرفت، 17آذر  سراسر کشور را در بر می‌گیرد و با سرد شدن هوا، بارش در بیشتر نقاط کشور به‌صورت برف خواهد بود.

بدین ترتیب آسمان تهران طی 17آذر  و 18 آذر نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه کمینه دمای تهران امروز به صفر درجه سانتی‌گراد و فردا به یک درجه زیر صفر می‌رسد.

در همین ارتباط، قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: ستاد برف‌روبی تمامی مناطق 22گانه تهران در آماده باش کامل به‌سر می‌برند.سیدمناف هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال‌جاری تعامل خوبی میان نیروهای انسانی بخش خدمات شهری و فضای سبز برای فصل زمستان و برف‌روبی ایجاد شده است.

وی افزود: بر این اساس به‌جز نیروهای سطح شهر که در شرایط اضطراری بارش برف حضور دارند، 500 نیروی مشخص و ثابت در 20 تا 30 کانکس در نقاط حساس اتوبان‌ها مستقر خواهند شد تا با کیفیت بهتری کار مهار کردن حوزه‌های حساس و برفگیر را انجام دهند.

هاشمی با بیان اینکه مناطق شمالی تهران به‌دلیل موقعیت خاص خود به‌طور ویژه‌ای برای زمستان آماده شده‌اند، بیان داشت: به جز نیروی ثابت در این مناطق، 200 تا 300 نفر در مجموع، با امکانات و لباس و تجهیزات ویژه عملیات مهار و برف‌روبی را به‌عهده خواهند داشت.

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین از تجهیز تمامی مناطق به ماشین‌آلات ویژه ازجمله برف‌روب، باب کت، گریدر، شن‌پاش‌های بزرگ و کوچک و... خبر داد و افزود: حدود 3 تا 4 هزار نفر از نیروهای فضای سبز نیز همراه نیروهای خدمات شهری، عملیات برف‌روبی به‌ویژه در نقاط حساس را به‌عهده خواهند داشت.

هاشمی در ادامه اظهار داشت: از اقدامات ویژه سال‌جاری، احیا و رفع مشکل نقاط آبگیر و حساس سال گذشته در قالب طرح ضربتی بوده است که با نظارت اداره کل خدمات شهری صورت گرفت. همچنین تمامی مسیل‌ها و انهار لایروبی شده که امیدواریم در این نقاط با کمترین مشکل مواجه شویم.

کد خبر 96871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز