دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: برای فلورنتینوپرس که در جایگاه ویژه مستایا نشسته بود، برتری 3 بر 2 رئال‌مادرید مقابل والنسیا، نشانه‌ای امیدوارکننده از موفقیت پروژه کهکشانی‌های 2 محسوب می‌شود.

در غیاب رونالدوی محروم و کاکای مصدوم، رئال‌مادرید با نمایش هماهنگ تیمی و بازی خوب تک‌تک بازیکنانش، توانست به شکست‌ناپذیری والنسیا در 15 بازی اخیرش پایان دهد. این بازی فرصت خوبی بود که بازیکنان رئال از زیر سایه رونالدو و کاکا خارج شوند و آنها ثابت کردند که تیم مادریدی تنها در این دو برنده توپ طلا خلاصه نمی‌شود.اگرچه نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید، ولی برتری متعلق به رئال‌مادرید بود که حتی یک بار ضربه سر سرجیو راموس به تیر دروازه برخورد کرد.

در شروع نیمه دوم سرانجام همکاری دو مهاجم رئال منجر به گل شد. بن‌زما که نمایش عالی‌اش پاسخی به انتقادهای روزنامه‌های مادریدی بود، در دقیقه 54 با عبور از مدافع میزبان توپ خوبی را روی سر هیگواین فرستاد تا گل اول رئال به ثبت برسد. پاسخ والنسیا خیلی سریع بود و 6 دقیقه بعد، داوید ویا گل تساوی و دوازدهمین گل این فصلش را به ثمر رساند.

ولی رئال که شور زیادی برای پیروزی داشت تنها 5 دقیقه بعد برای دومین بار پیش افتاد. این بار مارسلو بود که هیگواین را در موقعیت تک به تک قرار داد تا مهاجم آرژانتینی برای دومین بار دروازه سزار سانچس را باز کند. در دقیقه 80، یک لحظه غفلت مدافعان رئال به خواکین تازه‌وارد فرصت داد بازی را به تساوی 2 بر 2 برساند. ولی ازکیل گارای، مدافع رئال که در نیمه اول جانشین په‌په مصدوم شد، 3 دقیقه بعد گل پیروزی را به ثمر رساند.

مانوئل پلگرینی، سرمربی رئال که از پیروزی تیمش خیلی خوشحال بود، گفت: «اگر نمی‌بردیم نتیجه ناعادلانه می‌شد. در نیمه اول 3 یا 4 موقعیت داشتیم و در نیمه دوم بسیار مستحکم بودیم. نمی‌دانم این بهترین نمایش این فصل ما بود ولی مقابل یک حریف دشوار در یک ورزشگاه دشوار، بازی خیلی خوبی انجام دادیم.» پلگرینی درباره غیبت رونالدو و کاکا اضافه کرد: «جای آنها همیشه خالی خواهد بود چون بازیکنان مهمی هستند. ولی در تیم رئال حضور هیچ بازیکنی اجتناب‌ناپذیر نیست.»

سرمربی رئال در پایان در مورد درخشش بن‌زما گفت: «بن‌زما و هیگواین در حرکات ترکیبی خیلی خوب بودند.» اونای امری، سرمربی والنسیا هم در تمجید از تیم حریف گفت: «این یکی از بهترین بازی‌های رئال‌مادرید بود. آنها کنترل بازی را در اختیار داشتند و نتیجه عادلانه بود.»

پیروزی دشوار بارسا

در غیاب مسی مصدوم که قبل از بازی توپ طلایش را مقابل هواداران نوکمپ به نمایش گذاشت، بارسا به دشواری توانست اسپانیول را شکست دهد. دربی کاتالونیا این بار هم حساس و پرحادثه بود و بارسا چند موقعیت خوب را از دست داد تا با یک پنالتی جنجالی به پیروزی برسد. در صحنه‌ای که روزنامه مارکا آن را «پنالتی خیالی» نامیده، داور برخورد مدافع اسپانیول با ژاوی را پنالتی اعلام کرد تا زلاتان در دقیقه 39، تیمش را پیش بیندازد. اسپانیول در نیمه دوم تلاش زیادی داشت ولی به ندرت توانست دروازه والدس را به خطر بیندازد. گواردیولا پس از این بازی که کمک کرد تیمش با یک بازی بیشتر فاصله 5 امتیازی با رئال را حفظ کند، گفت: «خستگی بازی‌های قبلی درنیمه دوم خودش را نشان داد. آنها ما را تحت فشار قرار دادند.

این پیروزی بسیار ارزشمندی است، چون ما خسته بودیم و این یک دربی است.» گواردیولا درباره پنالتی جنجالی بازی گفت: «بائنا، ژاوی را گرفت و این یک پنالتی بود.» بارسا پس از این بازی به ابوظبی می‌رود تا پنجشنبه در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های جهان با آتلانته مکزیک، قهرمان منطقه کونکاکاف بازی کند.در دیگر بازی شنبه، آتلتیک بیلبائو توانست در زمین ساراگوسا به پیروزی 2 بر یک برسد. ساراگوسا که در 14 بازی فصل، تنها به 3 پیروزی رسیده و در رده هفدهم است، پس از این بازی تصمیم گرفت مربی‌اش مارسلو را برکنار کند.

کد خبر 97279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز