شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت:

هدف ما از هیئت امنایی شدن مدارس ، مشارکت علمی ، فکری، عاطفی و فرهنگی اولیاء دراداره مدرسه است ودرمرتبه بعدی مشارکت اقتصادی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرشاد ابراهیم پور درباره طرح هیئت امنایی شدن مدارس افزود: براساس آیین نامه توسعه مشارکتهای مردمی به شیوه مدیریت هیئت امنایی در مدارس، شورای مدرسه یا خیر مدرسه ساز می توانند درخواست هیئت امنایی شدن مدرسه را به ادارات آموزش و پرورش مناطق ارسال کنند و ادارات آموزش و پرورش مناطق بعد از بررسی شرایط مدرسه موضوع را جهت اتخاذ تصمیم به شورای آموزش و پرورش استان ارسال می کنند.

وی ادامه داد در شورا اگر موضوع هیئت امنایی شدن مدرسه به تایید رسید ؛ مدرسه به صورت موقت و به مدت یک سال هیئت امنایی می شود. بعد از یک سال و طی بررسی های انجام شده اگر عملکرد آن مدرسه رضایتبخش بود، به صورت دایم هیئت امنایی می شود.

همچنین بر اساس این آیین نامه باید شورای آموزش و پرورش شهرستان یا استان با هیئت امنایی شدن مدارس موافقت کند.

ابراهیم پور به تعداد اعضای هیئت امنایی شدن مدارس اشاره کرد و ادامه داد: اعضای هیئت امنایی شدن مدارس شامل مدیر مدرسه، یک نفر از معاونان آموزشی مدرسه، یکی از کارکنان آموزشی، رئیس انجمن اولیاء و مربیان، یک نفر از اولیای دانش آموزان، دو نفر از صاحبنظران حوزه و دانشگاه، یک نفر خیر یا معتمد محل، یک نفر از اعضای شورا یاری محله یا موسسات فرهنگی و ورزشی و یک نفر از اعضای هیئت مدیره مراکز تولیدی و خدماتی خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، اختیارات هیئت امنا را تصویب برنامه سالانه مدرسه، تصویب بودجه مدرسه، بررسی مسائل پرورشی، بررسی طرح ها و برنامه ها، توسعه و تجهیز مدرسه، تولید کتاب و مواد آموزشی، پیشنهاد انتصاب مدیر، درخواست تامین معلم، تصویب نحوه پرداخت کارانه و پاداش به کارکنان، تصویب طراز مالی مدرسه عنوان کرد.

کد خبر 97665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز