همشهری آنلاین : سرپرست معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش از تصویب ساختار جدید تشکیلاتی وزارتخانه متبوع پس از تبدیل نظام تحصیلی کشور به دو دوره 6 ساله خبر داد.

محمدعلی غفاری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام جزییات تصویب ساختار جدید تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: پس از تصویب تغییر ساختار دوره‌های آموزشی و تحصیلی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست رییس‌جمهوری در نیمه دوم آذر ماه به دو دوره شش ساله آموزش «ابتدایی» و «راهنمایی و متوسطه»، مقرر شد که نمودار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش نیز متناسب با ساختار جدید دوره‌های آموزشی طراحی و تصویب شود.

تقسیم معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به دو معاونت جداگانه

وی با اشاره به جزییات تغییرات به وجود آمده در ساختار جدید تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش که 24 آذر ماه به تصویب رسیده است، عنوان کرد: در ساختار جدید «معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش» به دو معاونت جداگانه «آموزش پیش‌دبستانی و ابتدایی» و «آموزش راهنمایی و متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای» تقسیم شده است.

سرپرست معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش با بیان این که ساختار تشکیلاتی جدید وزارت آموزش و پرورش به امضای حاجی‌بابایی ـ وزیر آموزش و پرورش ـ و دکتر فروزنده ـ معاونت رییس‌جمهوری ـ رسیده است، خاطرنشان کرد: چارت جدید تشکیلاتی وزارتخانه هنوز ابلاغ نشده است، اما با توجه به تصویب جزییات آن این ساختار تشکیلاتی در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

غفاری در ادامه بیان کرد: همچنین در ساختار تشکیلاتی جدید وزارت آموزش و پرورش چند اداره کل در سطح مرکز ارتقا داده شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها ارتقای «اداره کل امتحانات» به «مرکز سنجش آموزش و پرورش» به عنوان اولین مرکز جامع سنجش در تاریخ ساختار تشکیلاتی آموزش و پرورش است.

او در این باره گفت: پیش از این، صرفا برنامه‌ریزی‌ امتحانات در حوزه کاری اداره کل امتحانات آموزش و پرورش جای می‌گرفت، اما با ارتقای این اداره کل به مرکز، مباحثی چون بررسی نیروها، روش‌های تدریس، محتوای کتب درسی و بخش‌های مختلفی از آموزش و پرورش با سیستم‌ها و نرم‌افزارهای خاص در زیرمجموعه مرکز سنجش آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

ایجاد مرکز جامع آموزش و پرورش مدارس خارج از کشور

غفاری همچنین از ایجاد «مرکز جامع آموزش و پرورش مدارس خارج از کشور» خبر داد و در تشریح جزییات آن، گفت: «دفتر همکاری‌های بین‌الملل آموزش و پرورش» و «دفتر مدارس خارج از کشور» در ساختار جدید تشکیلاتی جدید وزارت آموزش و پرورش ادغام شده‌اند تا با انتصاب یک قائم‌مقام تحت عنوان «قائم مقام امور آموزش و پرورش خارج از کشور»، این مرکز به طور مستقیم تحت نظر مقام عالی وزارت آموزش و پرورش اداره شود.

سرپرست معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش همچنین از تشکیل «مرکز جامع اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش» خبر داد و یادآور شد: پیش از این اطلاع‌رسانی از مسایل آموزش و پرورش صرفا از طریق اداره کل روابط عمومی وزارتخانه متبوع صورت می‌گرفت، اما با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف در مورد مسایل آموزش و پرورش، مرکز اطلاع‌رسانی جامع آموزش و پرورش از این پس جایگزین روابط عمومی این وزارتخانه خواهد بود.

تبدیل دفتر ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی به مرکز آموزش نیروی انسانی

این مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش همچنین از ارتقای «دفتر ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش» به «مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فن‌آوری» خبر داد و تاکید کرد: با ارتقای سطح دفتر ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی به مرکز قطعا برنامه‌های ارتقای مهارت فرهنگیان بهتر از قبل پیگیری خواهد شد.

غفاری همچنین از تعیین دو قائم مقام جدید دیگر در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و توضیح داد: در ساختار جدید تشکیلاتی، پستی به عنوان «قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور ستادی و استان‌ها» تعیین شده است، تا از این پس رسیدگی به امور داخلی وزارت آموزش و پرورش در سطح ستادی و سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور بهتر صورت گیرد.

وی افزود: همچنین با تصمیم شخص وزیر آموزش و پرورش و اهمیتی که ایشان برای توسعه ورزش در سطح مدارس سراسر کشور قائل هستند، پست قائم مقامی تحت عنوان «قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور ورزش» تعیین شده است.

این مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش در پایان در پاسخ به زمان اجرایی شدن چارت جدید تشکیلاتی بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور، تصریح کرد: با عزم راسخی که وزیر آموزش و پرورش برای بهبود ساختار آموزش و پرورش متناسب با نیاز موجود دارند می‌توان اعلام کرد که این ساختار جدید در آینده‌ای نه چندان دور و احتمالا قبل از پایان سال به اجرا گذاشته می‌شود.

کد خبر 97998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز