همشهری آنلاین: احتمالا شما از روی تجربه می‌دانید که زمستان با افزایش موارد سرماخوردگی و آنفلوآنزا همراه است

اما می‌دانید که زمستان فصل حمله قلبی هم هست؟

هوای سرد باعث می‌شود که عروق خونی سطحی بدن منقبض شوند تا از هدر رفتن حرارت جلوگیری شود.

این یک پاسخ طبیعی بدن است که می‌تواند افراد دچار عوارض قلبی و افرادی که در ورزش‌های شدید انجام می‌دهند، در معرض خطر بالاتر حمله قلبی قرار دهد.

این تنگ شدن عروق خونی، فشار خون را بالا می‌برد و می‌تواند جریان اکسیژن را به قلب کاهش دهد. این وضعیت در ترکیب با انجام فعالیت‌‌های جسمی شدید مانند پارو کردن برف، می‌تواند قلب را تحت فشار قرار دهد، در افراد در معرض خطر، حمله قلبی ایجاد کند.

علائم حمله قلبی ممکن است شامل درد، ناراحتی یا احساس فشار در قفسه سینه،‌ درد در بازوها، گردن یا فک،‌ تنگ نفس، تهوع یا عرق سرد باشد. گرچه زنان ممکن است به همین نحو احساس درد کنند،‌ آنها با احتمال بیشتری نسبت به مردان ممکن است حمله قلبی‌شان را با تنگ نفس، تهوع یا استفراغ و درد پشت و درد فک بروز دهند.

حمله قلبی ممکن است با کشیدگی عضلات، اشتباه شود، بنابراین هر علامتی را پس از فعالیت‌های جسمی شدید باید جدید گرفت.

 برای کاهش خطر مشکلات قلبی در طول زمستان به این توصیه‌ها توجه کنید:

  • فوری از  تختخواب بیرون نپرید و به سراغ پارو کردن برف نروید. پیش از شروع چنین فعالیت‌های جسمی شدید،‌ راه بروید و به خود کشش بدهید.
  • به درستی لباس بپوشید. پالتوهای ضدآب و ضدباد بپوشید، دور دهان‌ و بینی‌تان روسری ببندید تا هوا قبل از تنفس گرم شود. در چند لایه لباس بپوشید، این کار را به حفظ حرارت بدن‌تان کمک می‌کند.
  • برای اجتناب از فشار شدید جسمی، سعی کنید از تکنیک فشار دادن برف با پارو استفاده کنید، نه اینکه برف را با پارو بلند کنید. همچنین وقفه‌های مکرر داشته باشید - برای 15 دقیقه پارو کنید و بعد 5 دقیقه استراحت کنید.
  • اگر بالای 50 سال دارید و اضافه وزن دارید، زندگی بی‌‌حرکت دارید، سیگار می‌کشید یا سابقه حمله قلبی دارید،‌ پیش از انجام فعالیت‌هایی مانند پارو کردن برف، با دکترتان مشورت کنید. بهتر است در این موارد از فرد دیگری برای پارو کردن برف  استفاده کنید.

 HealthDay

کد خبر 98425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز