دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: دمای هوای مناطق شمالی کشور با ورود یک توده هوای سرد، طی 15و 16 دی بین 8 تا 15 درجه کاهش می‌یابد

از اواخر15دی هوای استان‌های آذربایجان شرقی،  اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و از فردا خراسان شمالی و خراسان رضوی با کاهش شدید دما روبه‌رو خواهند شد و تهران نیز متاثر از این پدیده تا 8 درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد که از اواخر امروز و شب چهارشنبه احتمال بارش باران و برف در این استان‌ها بسیار زیاد است. براساس نقشه‌های پیش‌یابی یک توده هوای سرد به نوار شمالی کشور وارد می‌شود که برای مناطق یاد شده در این مدت بارش باران، وزش باد در مناطق سردسیر و مرتفع، بارش باران و مواج شدن دریای خزر و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی این شرایط در روز چهارشنبه در این مناطق ادامه داشته و خراسان شمالی را نیز در بر می‌گیرد.  سازمان هواشناسی همچنین پیش‌بینی کرد که استان‌های آذربایجان غربی و شرقی کاهش دما تا 9 درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهند کرد.  تهران نیز با کاهش 8 درجه‌ای دما هوایی تقریبا نیمه ابری خواهد داشت.

بر این اساس هوای تهران برای16 دی  در گرم‌ترین ساعت 11 درجه و در سردترین ساعت در حدود 2 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. این توده هوای سرد بر استان‌های مرکزی کشور تاثیر کمتر داشته و هوای این استان‌ها نسبت به15 دی کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما را شاهد خواهند بود.

دامنه‌های رشته کوه‌های زاگرس نیز تحت‌تأثیر این پدیده قرار خواهند گرفت و کاهش دمای 3 تا 4 درجه‌ای خواهند داشت.بنا به پیش‌بینی سازمان هواشناسی این موج سرما در مناطق جنوبی کشور تاثیر چندانی نداشته و باعث تغییر در این مناطق نمی‌شود.

کد خبر 98776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز