همشهری آنلاین : دبیر کارگروه همکاری‌های علمی و آموزشی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از پیگیری راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی مجازی و بنیاد بین‌المللی علمی و فن آوری ایرانیان مقیم خارج و ایجاد واحدهای ارتباط با ایرانیان متخصص خارج از کشور در دانشگاه‌های مادر مراکز استان‌ها خبر داد

به گزارش ایسنا، دکتر ارسلان قربانی با اعلام این مطلب در حاشیه جلسه کارگروه همکاری‌های عمومی و آموزشی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: این جلسه برای فرهنگسازی و بستر سازی و معرفی اهداف شورای عالی ایرانیان خارج از کشور برای اعضا برگزار شد تا در جریان برنامه‌های جدید و دستور کارها قرار گیرند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این کارگروه به صورت ویژه در حال پیگیری است که از جمله آنها ساماندهی مدارس ایرانیان خارج از کشور به عنوان یکی از چالش‌های کشور است، تا از نظر کیفی و نرم‌افزاری پاسخگوی نیازهای ایرانیان مقیم و سایر افراد که علاقمند به تحصیل در رشته زبان فارسی هستند، باشد.

به گفته دبیر کارگروه همکاری‌های علمی و آموزشی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، این کارگروه یکی از پنج کارگروه شورای عالی بوده که وزات آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، سازمان نظام وظیفه و دفتر همکاری‌های فن‌آوری ریاست جمهوری از جمله اعضای آن به شمار می‌روند.

قائم مقام وزیر علوم، تحیقات و فن‌ آوری در امور بین‌الملل در خصوص فعالیت‌های در حال پیگیری این کارگروه تصریح کرد: در صددیم که دانشگاه بین‌المللی مجازی ایرانیان خارج از کشور و بنیاد بین‌المللی علمی و فن‌آوری ایرانیان خارج از کشور را تاسیس کنیم که هر دو با سرعت در حال پیگیری است.

قربانی در خصوص تاسیس دانشگاه بین‌المللی مجازی ایرانیان خارج از کشور گفت: با راه‌اندازی این دانشگاه می‌توانیم تمام مباحث مربوط به انجمن‌های تخصصی و پروژه‌های مشترک را در کنار مسایل آموزشی به پیش ببریم که تا یک ماه آینده طرح اولیه این دانشگاه از سوی متخصصان IT نهایی خواهد شد.

به گفته وی از جمله ویژگی‌های این دانشگاه، خصوصی بودن آن است.
دبیر کارگروه همکاری‌های علمی و آموزشی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در خصوص تاسیس بنیاد بین‌المللی علمی و فن‌آوری ایرانیان خارج از کشور ادامه داد: مراحل ثبت این بنیاد که یک مرکز فکر برای ایجاد هماهنگی و همگرایی علمی ــ فرهنگی برای ایرانیان خارج از کشور خواهد بود در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: همچنین در تلاشیم که واحد ارتباط ایرانیان متخصص خارج از کشور را در دانشگاه‌های مادر مراکز استان‌ها ایجاد کنیم که تاکنون 30 دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

قربانی اظهار امیدواری کرد تا قبل از سال جدید مجوز دانشگاه گرفته شده و از سال 89 شاهد فعالیت رسمی این نهاد باشیم.

کد خبر 98815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز