گروه بورس: مدیرعامل شرکت فرابورس در اختتامیه سومین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و خصوصی‌سازی از معامله اوراق امتیاز وام مسکن خبر داد.

مصطفی قائمی مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: بازار معاملات 500 میلیارد تومانی امتیاز وام مسکن در شرایط کنونی از شفافیت بالایی برخوردار نیست و از همین رو بانک مسکن متقاضی ورود این اوراق به بازار فرابورس شد. این موضوع در کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی و معامله آن شرعی اعلام شد.

امیدقائمی با بیان اینکه اوراق وام مسکن امتیازی 2 ساله است که به واحدهای مسکونی تعلق می‌گیرد، افزود: وام مسکن برای واحدهای مسکونی نوساز پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن 12 تا 20 سال با نرخ سود 12 درصد است.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن برای هر واحد مسکونی تا سقف 20 میلیون تومان وام پرداخت می‌کند، ادامه داد: انبوه سازان و شرکت‌های ساختمانی می‌توانند برای گرفتن این وام از طریق خرید اوراق امتیاز وام مسکن اقدام کنند.

قائمی همچنین عرضه سهام شرکت‌های سهامی خاص و مزایده‌های سازمان خصوصی‌سازی‌ و نیز اوراق طرح مسکن نوسازان را از دیگر برنامه‌های آتی شرکت فرابورس اعلام کرد. مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: عرضه اوراق مشارکت و گواهی سپرده در بازار چهارم فرابورس در دستور کار قرار دارد و اوراق مشارکت شرکتی امکان پرداخت 2 درصد سود بیشتر از اوراق دولتی را دارد.

وی ادامه داد: همچنین اوراق مشارکت شرکتی نیز امکان انتشار در فرابورس را دارد که این اوراق می‌تواند با 2 درصد سود سالانه بیشتر نسبت به اوراق مشارکت بانک مرکزی تا سقف 17 درصد پس از اعطای مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار در فرابورس منتشر شود. در این زمینه درخواست‌های زیادی در حدود 1500 میلیارد تومان برای سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده و می‌توان درصورت اعطای مجوز، این اوراق را در بازار عرضه کرد.

کد خبر 99015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز