همشهری آنلاین: کره جنوبی اقتصادش را بر مبنای صنایع کشتی‌سازی، فولاد و نیمه‌هادی‌ها ساخته‌است،‌اما اکنون به دنبال یک موتور محرکه جدید برای اقتصادش است؛ سهیم شدن در بازار درحال شکوفایی توریسم پزشکی در جهان.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هدف دولت این است که تا سال 2020 هر سال یک میلیون بیمار خارجی را به این کشور بکشاند و بیمارستان‌ها کارزارهای بازاریابی فعال بر اساس قانون جدیدی شروع کرده‌اند به آنها اجازه تبلیغ برای بیماران خارجی را می‌دهد.

معاون وزیر اقتصاد دانش کره جنوبی، کیم یونگ – هاگ در افتتاح یک نمایشگاه سه‌روزه توریسم پزشکی گفت: "تقاضا برای خدمات پزشکی در حال حاضر بیش از هر زمانی است و توریسم پزشکی به سرعت در حال رشد یافتن است."

این رویداد که انجمن مراقبت بهداشتی جهانی کره- سازمانی که بیمارستان‌ها،‌درمانگاه‌ها و سازمان‌های دولتی را به هم پیوند می‌دهد- سازمان داده شده بود، 5600 مهمان از جمله 300 مهمان خارجی داشت.

 این انجمن که 750 عضو دارد، می‌گوید خریداران خارجی قراردادهایی به ارزش 32 میلیون دلار را با بیمارستان‌ها امضا کرده‌اند.

 پارک این-کول رئیس این انجمن گفت:‌ "توریسم پزشکی به سرعت در حال رشد است. ما می‌توانیم به سادگی از سنگاپور و سایر کشورهای آسیایی جلو بزنیم." بر اساس ارقام رسمی در سال 2007 حدود 350000 نفر برای درمان به سنگاپور سفر کرده بودند.

 پارک گفت که انتظار می‌رود در سال 2009، نسبت به 27400 خارجی در سال قبل، 50000 نفر برای درمان به کره جنوبی آمده‌اند.

او گفت: "تا به حال ما در تلاش بوده‌ایم که بیماران بیشتری را از چین، ژاپن، روسیه و آمریکا جلب کنیم. از حالا به بعد ما بازاریابی‌مان را روی کشورهای ثروتمند خاورمیانه متمکز خواهیم کرد."

 اما کره جنوبی هنوز راه درازی تا رسیدن به رقبایی مانند تایلند دارد که در سال 2008 حدود 750000 نفر برای درمان به آن مراجعه کرده‌اند.

 کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ارزش توریسم پزشکی جهانی از 60 میلیارد دلار در سال 2006 به 100 میلیارد دلار در سال 2012 برسد.

کد خبر 99690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز