یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: در دکوراسیون اتاق‌خواب دخترها، روحیه ظریف و رویایی آن‌ها را در نظر بگیرید

اکثر دخترها صورتی را به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند. دکوراسیون اتاق‌خواب رویایی آن‌ها را با رنگ و وسایل صورتی انجام دهید.

همه آن‌ها نمی‌خواهند اطرافشان پر از عروسک‌های پرنسس و پری باشد ولی همه آن‌ها حس رفاه، شکوه و زرق و برق را دوست دارند.

استفاده از پارچه‌های نرم و مخملی، مبلمان راحت همراه با رنگ‌های شاد و سطوح براق، احساس پری‌گونه را ایجاد می‌کند که با طرح‌های رنگی متنوع امکان‌پذیر است و تنها به صورتی محدود نمی‌شود. می‌توانید از بنفش پررنگ، نارنجی و آبی مایل به بنفش استفاده کنید.

یا دیوارها را سفید و ساده به صورت کلاسیک نگه دارید و با پارچه‌های رنگی و گل‌دار اتاق را تزیین کنید. وقتی از یک شومینه قدیمی، وسایل قدیمی و میز آرایش رنگ‌شده استفاده می‌کنید، سفید خود را بیشتر نشان می‌دهد.

نکات مهم:

- از جاطلقی‌های روشن و پلاستیکی مخصوص دیوار، برای نشان دادن کارت‌پستال‌ها، عکس‌ها، گل‌های خشک‌شده یا هر چیز دیگر قابل‌توجه استفاده کنید.

- با گل‌های مونتاژ شده چراغ‌هایی با طرح‌های بچه‌گانه درست کنید.

- آویزها برای آن‌ها جالبند. می‌توانید خود با استفاده از طلق نوع پروانه‌ای یا پرنده آن را درست کنید و با نخ نایلونی آن را به یک چارچوب وصل کنید.

- با خرید یک جاجواهری گردن‌بندها را آویزان و مانع گره‌خوردگی آن‌ها شوید.

- با قرار دادن یک گهواره در گوشه‌ای از اتاق عروسک‌های او جای مشخصی خواهند داشت.

تزیین دیوار:

راه‌های جالب و مختلفی برای تزیین دیوار وجود دارد. در اتاق‌خواب دخترها، تنوع بسیار زیادی دارید. دکور دیوارها بستگی به جزییات و وسایل داخل اتاق دارد. 

اگر از پارچه‌ای طرح‌دار به عنوان پرده، روتختی و روبالشی استفاده کرده‌اید، دیوارها را ساده نگه دارید یا از برچسب‌های تک‌رنگ دیواری استفاده کنید. مثلا تعدادی پروانه یا دسته‌ای پرنده که خیلی به چشم می‌آیند.

اگر بخواهید این دو طرح را در جاهای دیگر هم استفاده کنید، می‌توانید یک آینه خریده و آن را به صورت پروانه یا پرنده درآورید.

با استفاده از برچسب حروف و نوشتن اسم فرزندتان، یک بیت شعر یا آهنگ مورد علاقه‌اش، اتاق او را اختصاصی‌تر کنید.

حتی می‌توانید از چسب‌های سیاه آماده استفاده کنید تا مشکل کپی هم نداشته باشید. تنوع این‌ برچسب ها زیاد است اما مدل‌های مختلف را باهم قاطی نکنید.

استفاده از دیوار طرح‌دار با چند شاخه گل ساده یا خط‌های راه‌راه سبک جدیدتری در استفاده از یک الگو بدون شلوغ شدن اتاق به خصوص برای دخترهای بزرگ‌تر است.

تخت‌خواب:

استفاده از تخت قاب‌دار و قابل پوشش برای اکثر دخترها رویایی است، بزرگ هم که شوند، خاطره آن برایشان باقی می‌ماند. تخت را با پرده‌های ابریشم یا گل‌دار بپوشانید تا جایی برای خلوت‌ داشته باشند. 

اگر نمی‌توانید رنگ مناسبی برای پوشش آن انتخاب کنید، می‌توانید از پارچه‌های ململ که خیلی خوب رنگ می‌شوند، به عنوان سایه‌بان استفاده کنید. اگر جا برای این تخت‌ها ندارید، یا تخت استاندارد و مناسبی از قبل آماده کرده‌اید می‌توانید این کار را با قرار دادن یک پشه‌بند در بالا و وسط تخت انجام دهید تا به صورت پرده به پایین بیفتد.

تخت‌های لبه‌دار که زیر آن‌ها خالی است، جای زیادی برای گذاشتن وسایل ایجاد می‌کنند.

اگر جای کمی دارید، میز تحریر را به تخت وصل کنید. می‌توانید از تخت‌هایی که در قسمت بالا قرار می‌گیرند، استفاده کنید و فضای پایین را به مطالعه اختصاص دهید و با آویز از سایر جا‌ها جدا نمایید.

یک گوشه دنج:

جایی را به مطالعه اختصاص دهید و با استفاده از صندلی راحتی، چادر بازی و کوسن‌هایی به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف فضایی را برای آرامش او در نظر بگیرید. بهتر است کوسن‌ها ترکیبی از الگوهای مختلف و رنگ‌های مکمل باشند تا متنوع و چهل‌تکه به نظر برسند.

فرش ضخیم، نرم و پرزدار برای بازی او با عروسک‌ها را فراموش نکنید.

کد خبر 99905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز