پنج شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۳۱ - April . 24, 2003
برنامه بازي هاي ليگ برتر
پنج شنبه ۴ ارديبهشت
*فجرسپاسي شيراز - پرسپوليس تهران (حافظيه شيراز)
*ملوان انزلي - فولاد خوزستان (تختي انزلي)
*استقلال اهواز - ابومسلم خراسان (تختي اهواز)
جمعه ۵ ارديبهشت
*صنعت نفت آبادان - سايپا (تختي آبادان)
*فولاد مباركه سپاهان - استقلال تهران (نقش جهان اصفهان)

زرينچه جانشين رولند كخ شد
011415.jpg
گروه ورزشي: «جواد زرينچه» به عنوان مربي تيم فوتبال استقلال تهران تا پايان فصل جاري رقابت هاي فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران برگزيده شد.
«منصور پورحيدري» مدير فني باشگاه استقلال تهران، با بيان اين مطلب گفت: مسئولان باشگاه استقلال پس از بررسي هاي به عمل آمده، به اين نتيجه رسيده اند كه از «زرينچه» به جاي «رولند كخ» تا پايان فصل جاري رقابت هاي فوق استفاده كنند. مدير فني تيم استقلال تهران يادآور شد: رولند كخ نيز در گفته هاي خود اعلام كرده بود كه با توجه به كمبودهاي موجود در فوتبال ايران، شرايط كار در باشگاه استقلال براي او مهيا نيست و نبودش در كنار تيم در نهايت به نفع تيم استقلال خواهد بود.
مدير فني تيم استقلال ادامه داد: در تصميمات اتخاذ شده، از اين پس «جواد زرينچه» به عنوان مربي، «ولي الله
صالح نيا» به عنوان مربي بدنساز و بنده در همان پست سابق يعني مديريت فني باشگاه فعاليت خواهيم داشت كه اميدوارم با اين تغييرات تيم استقلال در مدت باقيمانده تا پايان رقابتهاي ليگ برتر به نتايج قابل قبول تري دست يابد.

آي استقلال چهره آبيت پيدا نيست!
گروه ورزشي: تغيير در استقلال،  داستاني نه تازه، دايره تكرار مكررات. كخ هم قرباني چهره پنهان استقلال شد. اين باشگاه قديمي و پرسابقه را چه مي شود؟ در پشت اين رنگ چه رازي نهفته است كه هيچ كس دوست ندارد از آن سخن بگويد، درباره اش مصاحبه كند، افشا كند و يا هيچكس جرأت و شهامت آن را ندارد كه بگويد در استقلال چه مي گذرد.
به تغييرات بيشتر دقت كنيد. پورحيدري مي رود، حجازي مي آيد، حجازي مي رود، پورحيدري مي آيد، حاجيلو كنار گذاشته مي شود، قلعه نويي مي آيد پورحيدري باز هم باز مي گردد، قلعه نويي مي رود، كخ مي آيد تا فوتبال روز را بياموزد. كخ نتيجه نمي گيرد، اما بازي تيم به گونه اي است كه احساس مي شود بازي نمي كنند، انگار زيرپاي كخ سست است، زير پاي او قاليچه كرمان زيبايي انداخته اند كه در زيرش چاه معروف استقلال كنده شده است. پورحيدري ايستاده است، حالا زرينچه را نيز به اين قصه اضافه مي كنند، او مي آيد تا در سناريو جديد يك شخصيت حائل را بازي كند. اگر تيم موفق نشد تمام كاسه و كوزه ها بر سر او خراب خواهد شد و سابقه روشن و قديمي او به راحتي خدشه دار خواهد شد. واقعاً فكر مي كنيد درد استقلال زرينچه است!؟ انصافاً زرينچه بازيكن بزرگي بود، كه هم اخلاق داشته و هم بازي. اما وجداناً  زرينچه در مربيگري از كخ بيشتر مي داند؟ قصد توهين و كوچك كردن زرينچه را نداريم، او به اندازه كافي اعتبار و افتخار دارد، اما قبول كنيم او كجا و كخ كجا؟ پس بايد در پشت اين ماجرا نكته پوشيده ديگري با شد؟ ابهام كجاست؟ مجهول اين مسئله را چه كسي مي تواند در معادلات پيچيده استقلال بدست آورد. صورت مسأله را بخوانيد تا آسانتر به حل آن برسيد. تيمي داريم بنام استقلال، با هيأت مديره يا شوراي مركزي با مديرعاملي به نام فتح الله زاده. مربي هميشه حاضري به نام پورحيدري كه هر زمان نيازي باشد از شيشه جادو بيرون مي آيد. حالا در اين صورت مسأله يك مربي به نام زرينچه اضافه شده است. اين مربي جوان دوست سابق پورحيدري و كاپيتان استقلال بوده است و چند وقتي مورد غضب قرار گرفته بود.
حال بگوئيد اين مسأله چگونه حل مي شود؟ اگر توانستيد، مطمئن باشيد يكي از بزرگترين معضلات ورزش ما را حل كرده ايد و به كليد بزرگ حل معماي استقلال دسترسي پيدا كرده ايد.
آي استقلال چهره  آبيت پيدا نيست. در آن پشت پشت ها چه مي گذرد و سيبل هاي واقعي كجاست؟
جهانگير كوثري

نماينده فوتبال تايلند در فينال فوتبال باشگاههاي آسيا
گروه ورزشي: تيم  بي اي  سي  ترو تايلند با پيروزي  در مجموع  دو ديدار مقابل تيــــم پاختاكور ازبكستان  به  ديدار پاياني  مسابقات  فوتبال  قهرماني  باشگاه هــــاي آسيا راه  يافت .
تيم  بي اي  سي  ترو تايلند سه شنبه شب  در دور برگشت  از مرحله  نيمه  پاياني  رقابت هاي  فوق  در ورزشگاه  شهرتاشكند با آن كه  با نتيجه  يك  بر صفر مغلوب  تيم  پاختاكور شد ولي  در مجموع دو ديدار به  برتري  ۳ بر ۲ دست  يافت  و به  ديدار پاياني  گام  گذاشت .
ديگر ديدار اين  مرحله  قرار بود ميان  تيم هاي  العين  امارات  عربي  متحده  و داليان  چين  در شهر داليان  برگزار شود كه  اين  ديدار به  دليــل  شيوع  بيماري سارس  در چين  به  زمان  ديگري  موكول  شد.
تيم  العين  در ديدار رفت  با نتيجه  ۴ بر ۲ حريف  خود را شكست  داده بود.

رئيس هيأت بسكتبال استان تهران:
بودجه اختصاص يافته جوابگوي هزينه ها نيست
گروه ورزشي: بودجه هاي در نظر گرفته شده جوابگوي هزينه هاي ما نيست. حسن ميرزا آقا بيگ رئيس هيأت بسكتبال استان تهران با اعلام اين مطلب به خبرنگار همشهري گفت: سال گذشته از ۱۳ ميليون تومان بودجه تصويب شده تنها هشت ميليون آن در اختيار ما قرار گرفته و اين در حالي است كه هيأت بسكتبال تهران در فصل گذشته متحمل نزديك به هشتاد ميليون تومان هزينه براي اجراي تقويم خود شده است. ميرزا آقابيگ در مورد برنامه هاي امسال هيأت گفت: از امروز ميزبان مسابقات بسكتبال قهرماني كشور در منطقه ۵ هستيم كه با شركت تيم توابع تهران و ۵ تيم ديگر در سالن شهيد افراسيابي آغاز مي شود. وي در مورد معرفي مربيان و سرپرستان تيم هاي تهران و توابع گفت: عباس مرشدي و جعفر قره خاني به عنوان مربي و رامين طهماسبي به عنوان سرپرست تيم تهران را هدايت خواهند كرد. مربي تيم توابع نيز سعيد طاعتي است و محمدرضا خدايي به عنوان سرپرست در كنار اين تيم خواهد بود.
وي زمان برگزاري مسابقات جام برتر و بازيهاي نوجوانان، جوانان و نونهالان را اواخر خردادماه سال جاري اعلام كرده است.

مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد:
بين ما و تربيت بدني وزارت علوم و تحقيقات اختلاف سليقه اي وجود ندارد
گروه ورزشي: دكتر بهرام قديمي مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي گفت: طبق مصوبه ۶۵ شوراي عالي فرهنگي شرايط مدوني براي بورسيه دانشجويان ورزشكار وجود دارد اما اين شرايط كافي نيست، اگر ما به دنبال ارتقاء دانش ورزشي هستيم بايستي بدنبال قانونمند شدن ضوابط و امكانات كافي باشيم.
وي گفت: يك مصوبه از هيأت وزيران داريم كه مربوط به سال ۱۳۷۶ است و بسيار كامل و جامع مي باشد اما متأسفانه اجرا نمي شود.
قديمي درباره اختلاف سابقه بين دانشگاه آزاد اسلامي و وزارت علوم و تحقيقات افزود:  اختلاف سليقه اي وجود ندارد، ما كارهاي اجرائي خودمان را انجام مي دهيم و در حوزه كاري خود بر نامه ها و اهدافمان را دنبال مي كنيم و آنها نيز در حيطه كاري خودشان هستند،  البته مي توانيم با همكاري همديگر در صورت تمايل المپيادهاي مشتركي داشته باشيم و يك شرايط برابر را مهيا كنيم تا بهترين دانشجويان از هر دو دانشگاه بطور مشترك در مسابقات جهاني دانشجويان شركت كنند. بنابراين هيچگونه مشكلي براي ما وجود ندارد و اگر هم غير از اين وانمود شده است، شايعه اي بيش نيست.
مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي يادآور شد: موضوعات تربيت بدني بايد به روز باشد. يعني نياز كشور برآورده شود.

تيم واليبال نوجوانان ايران به روسيه دعوت شد
گروه ورزشي: فدراسيون  واليبال اعلام  كرد فدراسيون  واليبال  روسيه  از تيم واليبال  نوجوانان   ايران  براي  شركت  در پيكارهاي  بين المللي   اين  كشور دعــوت  به عمل  آورد.
مسابقات  بين المللي  واليبال  نوجوانان  روسيه  در روزهاي  ۲۰ تا ۲۴ خردادماه  سال  جاري  در شهر يار سولاو  اين كشور برگزار خواهدشد.
فدراسيون  واليبال   ايران ، پس  از ارزيابي  تيم هاي  شركت كننده  در  ايــن  مسابقات  در خصوص  اعزام  و يا عدم  اعزام  تيم  واليبال  نوجوانان  كشورمــان  به پيكارهاي  فوق  تصميم گيري  خواهد كرد.
تيم  واليبال  نوجوانان   ايران ، در صورت  انجام  حداقل  ۳ ديدار با تيم هاي  قدرتمند، از جمله  تيم  واليبال  نوجوانان  روسيه  به   اين  مسابقات  اعــــزام خواهد شد.

ايران در تورنمنت چهارجانبه فوتبال نيجريه
گروه ورزشي: يك مسئول بلندپايه فدراسيون فوتبال نيجريه اعلام كرد در تورنمنت چهارجانبه اي كه اين كشور از سي ام ماه مه تا اول ژوئن(۹ تا ۱۱ خرداد) برگزار خواهد كرد كشورهاي ايران، مغرب و سنگال شركت خواهند كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاگوس، اين رقابتها به عنوان بازي تداركاتي به نيجريه در بازي هفتم ژوئن اين كشور در مقابل مالاوي در چهارچوب جام ملتهاي آفريقا كمك خواهد كرد.

بهرام افشار زاده:
ايران با شش رشته در المپيك آتن شركت مي كند
011435.jpg
گروه ورزشي: دبيركل  كميته  ملي  المپيك  گفت : در صورت  كسب  جواز حضور، كاروان  ورزشـي ايران  متشكل  از تيم هاي  وزنه برداري ، جودو، تكواندو، فوتبال  و كشتي  آزاد و فرنگي  در بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  شركت  خواهد كرد.
بهرام  افشارزاده  افزود: در ارتباط با آماده ســــــازي  تيم هاي  ورزشي  كشورمان  براي  حضوري  موفق  در آتن  پس  از بازگشت  كاروان  ورزشي ايران  از بوسان  سريعاً نسبت  به  برنامه ريزي براي  تيم هاي  مختلف  ورزشي  اقدام  شد كه  در سال  گذشته  تيم هاي  جودو، تكواندو و وزنه برداري  برنامه هاي  تداركاتي خود را تمام  و كمال  به  انجام  رساندند.
وي  در ادامه  اظهار داشت : سپس  در آغاز سال  جديد مسئولان  فـــدراسيون هاي  نامزد حضور در بازي هاي  المپيك  آتن  در جلسات  متعددي  در كميته  ملي  المپيك حضـــور يافتند و ضمن  ارائه  برنامه هاي  خود در سال  جاري  به  دفاع  از جزئيات آن  پرداختند.
اين  برنامه ها از سوي  فدراسيون هاي  جودو، تكواندو، وزنه برداري  ارائه  شد اما در ارتباط با وضعيت  تيم  فوتبال  اميد ايران  با تأكيد كميته  ملي  المپيك مقرر شده  است  كه  حداكثر تا پايان  روز دوشنبه ، ۸ ارديبهشت  ماه ، برنامه هاي اين  فدراسيون  ارائه  شود و با توجه  به  بودجه  و امكاناتي  كه  در اختيــــار داريم  بتوانيم  سهميه  بندي  خاص  هر رشته  ورزشي  را مشخص  كرده  و براساس  تقويم تداركاتي  آنها را با تمام  توان  كمك  كنيم  كه  انشاالله   اين  عزيزان  بتوانند رسالت  خود را در رابطه  با كشور و ملت  عزيز ايران  به  انجام  برسانند.

ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال به سود پرسپوليس به ميدان مي رود
سپاهان در اصفهان به سوي قهرماني يورش مي برد
گروه ورزشي: هفته بيستم ليگ برتر فوتبال ايران امروز و فردا با انجام پنج بازي در تهران و شهرستانها پيگيري مي شود. امروز در يكي از حساس ترين بازيهاي اين هفته پرسپوليس تعقيب كننده جدي سپاهان در صدر جدول در شيراز به مصاف فجر سپاسي مي رود. پرسپوليس براي رسيدن به سپاهان نياز مبرمي به برد در اين ديدار دارد. فجر در اين فصل در زمره تيم هاي بالاي جدول است و براي كسب مقامي شايسته فقط در انديشه كسب سه امتياز اين بازي خانگي است. وجود چنين انگيزه هايي در نزد دو تيم حساسيت اين ديدار را به بالاترين حد افزايش مي دهد. پرسپوليس نيم نگاهي هم به ديدار فرداي استقلال و سپاهان در اصفهان دارد و براي رسيدن به خواسته اش خواهان پيروزي رقيب سنتي خود در حاشيه زاينده رود مقابل صدرنشين ليگ برتر است.
011410.jpg

امروز در اهواز استقلال اين شهر به ديدار ابومسلم قعرنشين جدول مي رود استقلال بعد از شكست در تهران مقابل پرسپوليس براي رفتن به ميانه جدول و قرار گرفتن در حاشيه امنيت به اين سه امتياز نياز مبرمي دارد و اين در حالي است كه ابومسلم هم براي خروج از بحران و فرار از ته جدول سخت خود را به آب و آتش خواهد زد. در انزلي فولاد خوزستان جدال سخت و دشواري مقابل ملوان پيش رو دارد. ملوان با وجود پيشرفت بسيار خوبي كه در نيم فصل دوم داشت هنوز نتوانسته است خود را از منطقه خطر كاملاً دور كند.
ملوان ها در پي پيروزيهاي بزرگ بر پرسپوليس، پاس و سپاهان و متوقف كردن استقلال به سد فولاد برخوردند. فولاد اگر چه هفته قبل در برابر استقلال نشاني از آن فوتبال هميشگي نداشت و در خانه اش مغلوب شد، اما به تلافي آن باخت با تمام وجود به پيروزي برملوان مي انديشد. فردا در آبادان صنعت نفت ميزبان سايپا تهران است. هرچه سايپا در دو بازي اخيرش با ناكامي و محروميت «جيوواني مي» مربي ايتاليايي اش مواجه شد، برعكس حريف فردايش با پيروزي كه در تهران مقابل پيكان داشت، در شرايط روحي مناسبي بسر مي برد.
نفت و قاسمپور فرار از انتهاي جدول را مي توانند از بازي با سايپا آغاز كنند.
011510.jpg

ديگر بازي حساس هفته از بازيهاي عقب افتاده هفته شانزدهم ديدار استقلال تهران و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان است. استقلال در اين دو فصل در دوبار رويارويي با شاگردان كاظمي سخت نقره داغ شده است. مصاف چهارم اين دو تيم در بازي برگشت جام حذفي همچنان پابرجاست. اين بازي حكايتي ديگر براي هر دو تيم دارد. از سويي سپاهان خطر از دست رفتن صدرنشيني را بيش از هميشه به دليلي نزديكي پرسپوليس و حريفان در جدول احساس مي كند و از سوي ديگر استقلال هم با رفتن كخ و مسئوليت گرفتن رسمي تر پورحيدري و بازگشت زرينچه مي خواهد شوك وارده را در بازي با صدرنشين و شگفتي ساز ليگ برتر جبران كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
سينما
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   سينما   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  گلستان كتاب   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |