پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۲ - شماره ۳۳۲۵
پارتيزان اينتر
003441.jpg
اشكان نعمت پور: هجرت تعبيري است كه به انتظار هر چهره شاخصي در دنياي فوتبال نشسته. برخي با جاروجنجال فراوان باشگاهي را ترك مي كنند تا به تيمي ديگر بپيوندند و گروهي نيز با يادي خوش مجموعه پيشين را وداع مي گويند تا به آينده بپيوندند. در اين ميان هستند مرداني كه جدايي شان از تيمي را با كمك مالي به آن جبران مي كنند. قطعاً دژان استانكوويچ در اين زمره جاي مي گيرد.
ماسيمو موراتي يكي دو فصل به سختي كوشيده بود تا تك خال لاتزيو را به خدمت بگيرد اما تقدير چنين رقم خورد كه در روزهاي جدايي موراتي از اينتر، استانكوويچ پيراهن راه راه تيم را بر تن كند.
در اوضاع و احوالي كه لاتزيو بارها قاطعانه عنوان كرده بود به هيچ وجه شاه مهره صرب خود را از دست نخواهد داد، استانكوويچ در آخرين دقايق مهلت نقل و انتقالات ژانويه، پايتخت را ترك كرد تا به سن سيرو بيايد. در عوض او نيز كوشيد تا محبت مديران لاتزيو به خاطر صدور رضايت نامه اش را با كمك مالي به باشگاه بحران زده پاسخ گويد. آبي پوشان در اين گير و دار چهار ميليون يورو به جيب زدند.
ياري دو جانبه
«فكر مي كنم اين نخستين بار باشد كه بازيكني در ازاي ترك زود هنگام تيمش،درصدد جبران برآيد.» ماسيمو موراتي كه حالا فاكتي را پشت ميز رياست اينتر مي بيند در توصيف شرايط حاكم بر خريد هافبك صربستاني تأكيد مي كند: «دژان در ژوئن بازيكن آزاد مي شد از اين رو قصد پرداخت هيچ وجهي را به لاتزيو نداشتيم اما او دستمزد پايين تري را پذيرفت تا مطمئن شود چيزي گير لاتزيو مي آيد.»
در دنيايي كه بسياري از بازيكنان براي رسيدن به درآمدي افزون تر مصايب زيادي به جان مي خرند و دست به هر كاري مي زنند، چنين احساسي عمل كردن و شاعرانه كنار آمدن با واقعيات ملموس زندگي، كمي عجيب مي نمايد؛ اما شايد داستان استانكوويچ كمي ديگر گونه باشد. او با نگاهي نوستالژيك به حرفه اش، اقرار مي كند كه اگر به سال ۱۹۹۸ لاتزيو بخت حضورش در سري A را فراهم نمي آورد، شايد هرگز شهرت امروزه را به چنگ نمي آورد و اينك، زمان جبران فرا رسيده. «اگر لاتزيو به من فرصت نمي داد هرگز چنين اعتباري پيش رويم ترسيم نمي شد.» مرد بالكاني كه حالا با بيست وپنج سال سن، تجربه اي در خور ستايش اندوخته، سخنانش را چنين از سر مي گيرد: «به آنها مديونم. تنها بيست سال داشتم كه راهي  رم شدم، آن هنگام بود كه مربيان با حمايت وافر از من، به پيشم راندند. حالا پنج سال و نيم باشكوه را در رم پشت سر نهاده ام و جام هاي گوناگون- نظير اسكودتو- را به كف آورده ام.»
اكنون زمان رها گشتن از روياهاي دور است و گره خوردن به آينده. بي ترديد او و اينتر روزهاي پرفروغي را در كنار هم خواهند گذراند.« به محض اين كه لاتزيو اجازه ترك تيم را به من داد و انديشيدن به انتقال در ذهنم قامت راست كرد، نام اينتر پيش رويم نقش بست. از مديران اينتر سپاسگزارم كه مدتي دراز گفت وگوهاي شان را دنبال كردند و هرگز مأيوس نشدند و در نهايت حاصل تلاش هاي شان، جذب من بود. سپاسم را از آنان با نمايش خوبم آشكار خواهم ساخت.»
با اين وجود، زماني رنگي نو بر دورنماي خوش آينده استانكوويچ در سن سيرو مي نشيند كه دريابيم او سابقه فعاليت زير نظر زاكه روني در لاتزيو را داشته. اين واقعيت مزيد بر علت شد تا او به سرعت جاي خود را در سيستم ۳-۴-۳ زاك باز كند. «تنها بيست و چهار ساعت پس از امضاي قرارداد اولين بازي ام را انجام دادم. با زاك در لاتزيو كار كرده ام و به خوبي مي دانم كه چه انتظاري از من دارد. در عوض او هم جايگاه دلنوازي در تيم برايم دست و پا كرد. حضورش در اينتر، موهبت بزرگي است.»
هواداران اينتر خريد استانكوويچ را بزرگ ترين گام نراتزوري در راه رسيدن به اسكودتو مي دانند. آنها از ۱۹۸۹ تاكنون روياي قهرماني در سري A را در سر مي پرورانند. «تنها زماني دوران حضورم در اينتر را كامكارانه مي خوانم كه قهرمان ايتاليا شده باشيم. هواداران تيم استحقاق اش را دارند و مي دانم كه دسته جديد بازيكنان اينتر قادرند سعادت را براي آنان به ارمغان بياورند. اين رويايي است كه در ذهنم حك شده و تمام اهتمام را بر رسيدن به آن وقف مي كنم.»
با اين وجود، دست كم امسال رسيدن به چنين نگاه فاتحانه اي، ايستادن بر ستيغ قدرت و غرور، كمي دشوار- و شايد ساده انگارانه- مي نمايد: «خب، فعلاً حق اظهارنظر پيرامون جام قهرماني را نداريم چون فاصله اي بعيد با ميلان داريم. به رغم اين تلاش مي كنيم تا به جام قهرمانان فصل بعد راه بيابيم. وراي آن، جام يوفا هم شاهد حضور ما است و مشتاق در آويختن به آن هستيم.»
روزهاي طلايي اينتر با وجود استانكوويچ، آدريانو، كاناوارو، ويري و... در راه است. اينتر هم اكنون يك پارتيزان از بالكان در اختيار دارد.

رعناي ايتاليايي چلسي
003426.jpg
ليلا مصلح صدري- ايتاليايي هاي زيادي در فوتبال انگليس درخشيده اند و هر كدام به فراخور موقعيتي كه داشتند توانستند از فوتبال لاتين ذره اي در فوتبال پرقدرت و سرعتي انگلو ساكسونها اثر بگذارند، اما دروازه بان ايتاليايي در انگليس كم داشته ايم. حال انگليس مهد فوتبال نوين جهان كه هميشه بزرگترين دوازه بانان تاريخ را داشته است چگونه در يكي از بزرگترين تيمهاي خود از يك دروازه بان جوان ايتاليايي بهره  مي برد؟ كارلو كودچيني در چلسي به يك دروازه بان بزرگ تبديل شده است. يار قرضي چلسي حال براي خود غولي است .او يادآور كودچيني دهه شصت ايتاليا و اينتر است.
اما با قد وقامتي كوتاهتر. خودش راحت از چلسي و انگليس صحبت مي كند، بخوانيد.
* بازيكن تيم چلسي بودن خيلي هيجان انگيز است. كارلو نظرت در اين مورد چيست؟
- البته. همه چيز در چلسي هيجان انگيز است. حالا ممكن است به خاطر سهامدار جديد كمي فرق كرده باشد، من حدود ۵ فصل است كه در چلسي بازي مي كنم و هميشه در موقعيت خيلي خوبي قرار داشته ام.
* تا حالا آبرامويچ را از نزديك ملاقات كرده اي؟
- بله، او قبل از هر بازي به رختكن مي آيد و دقايقي را با بازيكنان تيم مي گذراند و به اين موضوع واقعاً  اهميت مي دهد.
خوب از اين حساسيت مي توانيد بفهميد كه او واقعاً  براي تيم و بازيكنانش ارزش قايل است و احساس مسئوليت مي كند.
* آيا عضويت در ثروتمندترين باشگاه دنيا احساس متفاوتي را براي شما بوجود نمي آورد؟
- به احتمال زياد مهيج ترين اتفاق زندگي من است. با وجود منابع عظيم مالي مدير باشگاه مي تواند هر بازيكني را كه بخواهد به عضويت چلسي درآورد. ما بهترين بازيكنان را در باشگاه خود داريم و به اميد خدا ما اين فصل را با بهترين نتايج به پايان خواهيم رساند.
* به جز بازيكنان جديد، چه كسي بيشتر شما را تحت تأثير قرار داده است؟
- خيلي ها. بچه هاي قديمي كه فصل پيش با ما بازي مي كردند هم خوب بودند.
در تمرينات هر روز مشغول تمرين هستيم، خوب پيشرفت مي كنيم چون موارد مختلفي را از يكديگر خواهيم آموخت و كار مدير باشگاه كه بازيكنان جديد و قديمي را با هم تمرين مي دهد بسيار جالب و حائز اهميت است.
* در حال حاضر رقابت ميان بازيكنان بسيار فشرده است، آيا اين مسأله كمك به پيشرفت بيشتر بازيكنان مي كند؟
- اظهار نظر در اين مورد مشكل است. چون همگي دوست دارند كه داخل زمين بازي كنند و از نيمكت نشيني خرسند نيستند. اما مي توان گفت كه با وجود بازيكنان با تجربه پيشرفت بيشتري حاصل خواهد شد.
من فكر مي كنم در بين بازيكنان ما افراد بسيار باهوشي وجود دارند پس پذيرش نيمكت نشيني و اين كه شايد يك فصل اصلاً  بازي نكنند ولي تيمشان برنده باشد، برايشان بسيار آسان است. هر بازيكني براي دستيابي به بهترين نتايج نهايت سعي خود را مي كند.
* آيا به اظهار نظر جرايد نسبت به خودت و باشگاه چلسي اهميت مي دهي؟
- اين كه هر روز مطلبي راجع به تيم يا يكي از بازيكنان را بتوان در مطبوعات يافت چيز عجيبي نيست، ولي اغلب موارد مطالب نوشته شده دور از واقعيت هستند.
بچه هاي تيم چلسي هر روز مطالب عنوان شده از سوي خبرگزاري ها را مي خوانند و اغلب موارد جز خنديدن به خبرها و مقالات نوشته شده در مورد خود يا تيمشان، عكس العملي نشان نمي دهند.
* به نظر مي رسد كه بازيكنان بعد از يك بازي بد يا اشتباه عقب نشيني مي كنند، نظر تو چيست؟
- به نظر من از زماني كه آبرامويچ سهامدار عمده چلسي شده است، مردم نسبت به تيم و وقايع آن كمي حسادت مي كنند،  اما گروه بسيار خوبي هستيم و همچنين بسيار متحد و در مقابل هرگونه اتفاق و حرفي هم ايستاده ايم.
* خوب گاهي اوقات تحت فشار رواني بودن بيشتر از آنچه كه نتيجه منفي در پيش داشته باشد حاصلش مثبت است، اين طور فكر نمي كني؟
- فشار رواني تا وقتي خوب است كه از عهده هضمش برآييم و فكر مي كنم ما اين قدرت را داريم،  چون بسياري از بازيكنان ما از قهرمانان هستند. اين افراد قبل از اين هم با فشارهاي رواني دست و پنجه نرم كرده اند، چون اين مختص تيم چلسي نيست تمام باشگاهها و همه بازيكنان در چنين شرايطي قرار گرفته اند و بعد از اين هم قرار خواهند گرفت و همگي آبديده اند.
* آيا به نظر تو «كلوديو رانيري» مدير لايقي است و از كار با او راضي هستي؟
- عداوتي كه از سوي مطبوعات در مورد «اريكسون» و رانيري وجود دارد بر كسي پوشيده نيست. ولي او مدير خوبي است و هميشه بهترين را براي تيمش مي خواهد و خود را در مقابل باشگاه مسئول مي داند. او يازده بازيكن اصلي را عالي مي چيند. به نظر من سنگ تمام گذاشته است.
* از اين كه در ليگ قهرمانان بازي كني لذت مي بري؟
- واقعاً  كه موقعيت عالي است. در ليگ قهرمانان در مقابل تيم هاي خوب ديگر قرار مي گيريم و اين خيلي جالب است مخصوصاً  براي بچه هاي تازه كار و جوان مانند «جان تري» و «گلن جانسون» . در تمام ليگ هاي قهرماني تجارب ارزشمندي وجود دارد.
* فصل گذشته نتايج نااميدكننده اي داشته اي آيا در نتايج امسال تأثير دارد؟
- مسلماً. سال گذشته ما ليگ قهرمانان را از تلويزيون خانه مان نگاه مي كرديم و فكر مي كرديم «كي مي خواهيم در اين ليگ بازي كنيم» و حالا در ليگ اسم ما هم هست. از لحاظ سطح بازي ها بين ليگ و جام تفاوت وجود دارد. بيشتر تيم هاي انگليسي كم و بيش در يك سطح بازي مي كنند ولي در اروپا سطح بازي ها و تيم ها متفاوت است.
* ترجيح مي دهي در جام قهرمانان به قهرماني برسيد يا ليگ قهرمانان اروپا؟
- اظهار نظر در اين مورد خيلي مشكل است. اگر شانسي براي قهرماني داشته باشيم هر كدام اين دوره از رقابت ها براي خود از جايگاه ويژه اي برخوردارند و هر كدام از پيروزي ها يك برگ برنده براي ما خواهد بود.

خبرها و نگاه ها
«روژه  لمه » نشان  لياقت  ملي  درجه  يك  تونس  را دريافت  كرد
003429.jpg

م.م- «روژه  لمه » مربي  فرانسوي  تيم  ملي  فوتبال  تونس  نشان  لياقت  ملي  درجه  يك  را از دست  رئيس  جمهوري  تونس  دريافت  كرد.
تيم  ملي  فوتبال  تونس  به  رهبري  لمه  در رقابت هاي  فوتبال  جام  ملت هـــــاي  آفريقا كه  در اين  كشور برگزار شد، به  مقام  قهرماني  دست  يافت .
به گزارش  شبكه  ماهواره اي  الجزيره  اسپورت ، در مراسم  ويژه اي  كه  با حضور بازيكنان  و كادرهاي  فني  و اداري  تيم  ملي  فوتبال  تونس  در كاخ  رياست  جمهوري تونس  در شهـر «كارتاژ» برگزار شد، همچنين ، نشان  لياقت  درجه  دو به  نبيل  معلول  دستيار لمه  و نشان  لياقت  درجه  ۳ به  كليه  بازيكنان  اين  تيم  اهدا شد. بر اساس  اين  گزارش ، زين  العابدين  بن  علي  رئيس  جمهوري  تونس  به  هر يك  از بازيكنان  و مربيان  تونس  جوايز نقدي  نيز پرداخت  كرد.
ميزان  اين  جوايز نه  از طرف  ديوان  رياست  جمهوري  و نه  از سوي  فدراسيون  فوتبال  تونس  اعلام  نشده  است ، اما گفته  مي شود، مبلغ  جايزه  بالاست . تيم  ملي  فوتبال  تونس  در ديدار نهايي  رقابت هاي  فوتبال  جام  ملت هاي  آفريقا دو بر يك  مغرب  را برد و براي  نخستين  بار در تاريخ  فوتبال  اين  كشور فاتح  اين  پيكارها شد.

فردي  كه  رييس  باشگاه  بارسلونا را تهديد به  مرگ  كرده  بود، دستگير شد
پليس اسپانيا فردي  را كه  مظنون  است  نوامبر گذشته  پيام  تهديد به  مرگ  براي  «خوان  لاپورتا» رئيس  باشگاه  فوتبال  بارسلونا فرستاده  است ، دستگير كرد.
پليس  هويت  فرد دستگير شده  را اعلام  نكرده  است . هنوز مشخص  نيست  كه  فرد دستگير شده  با گروه هاي  افراطي  و شرور هواداران  باشگاه  ارتباط داشته  است  يا خير. ۱۲ نوامبر گذشته ، جمعي  از هواداران  شرور تيم  بارسلونا مقابل  منزل مسكوني  لاپورتا ازدحام  كرده  و فريادها و شعارهاي  تهديدآميز مرگ  عليه  وي  سر مي دادند. در كنار اين  شعارها اين  جمع  ، با پرتاب  زباله  و لجن  جوي هاي  خيابان  به  سمت  منزل  لاپورتا او را تهديد به  مرگ  كردند.
003432.jpg

خوشبيني كميته  بين المللي  المپيك  نسبت  به  برگزاري  مطلوب  بازي هاي  آتن
«ژك  روگ » رئيس  كميته  بين المللي  المپيك  نسبت  به  برگزاري  مطلوب  و موفق  بازي هاي  المپيك  آتن  خوش بين  است  و مي گويد كه  به  رغم  نگراني ها، يوناني ها به  خوبي  از عهده  سازماندهي  مطلوب  بازي ها بر خواهند آمد.
روگ  كه  در اجلاس  اتحاديه  كميته هاي ملي  المپيك  در آتن  صحبت  مي كرد، گفت : برخي  معتقدند كه  يونان  ظرفيتهاي  لازم  براي  آماده  شدن  به  موقع  براي  ميزباني  بازيها را ندارد اما همين  جا اطمينان  مي دهم  كه  يوناني ها قادر خواهند بود به  نحو مطلوب  بازيها را سازماندهي  كنند. در اين  نشست ، اوانجلوس  ونيزلوس  وزير فرهنگ  و ورزش  يونان  كه  مسئوليت  نظارت  بر امر برگزاري  بازي هاي  المپيك  را نيز دارد، آمادگي  شهر آتن  و كشور يونان  را براي  ميزباني  بازي ها اعلام  كرد .
ونيزلوس  اظهار داشت  كه  تاكنون  ۹۰ درصد تاسيسات  مورد نياز بازي ها نصب  و راه اندازي  شده  است  و مابقي  هم  تا پايان  ماه  آوريل  آماده  بهره  برداري  خواهد شد. بــازي هاي  المپيك  در تاريخ  ۲۹- ۱۳ اوت  (۲۲ مرداد تا ۷ شهريور) برگزار مي  شود.
اعلام  آمادگي  آتن  براي  ميزباني  بازي ها درحالي  مطرح  مي شود كه  دو هفته  پيش  در نيمه  ماه  فوريه ، وزير امور عمومي  يونان  رسماً اعلام  كرد كه  كارهاي  ساختماني  احداث  ورزشگاه  بزرگ  هلينيكون  كه  مسابقات  چند رشته  شامل  بسكتبال ، هندبال  ، شمشيربازي  و نيز مسابقات  قايقراني  كانو - كاياك  در آن  برگزار مي شود، تا پايان  ماه  مه  به  پايان  نخواهد رسيد. اين  تاريخ  يعني  با سه  ماه  تأخير از موعد مقرر.
اما وزير فرهنگ  يونان  مي گويد كه  با شتابي  كه  به  كارها داده  خواهدشد، اين  ورزشگاه  هم  تا قبل  از آغاز بازي ها آماده  بهره  برداري  خواهد شد .
003435.jpg

اختلاف روساي ميلان و اينتر
«آدريانو گالياني » نايب  رئيس  باشگاه  فوتبال  آث  ميلان  ايتاليا اظهارات  اخير رئيس  باشگاه  اينترميلان  را كه  گفته  بود آث  ميلان  قرباني  مطبوعات  اين كشور شده  است ، تكذيب  كرد.«جياسينتو فاكتي » رئيس  باشگاه  اينتر ضمن  اعلام  مطلب  فوق  گفته  بود: گالياني  (نايب  رييس  آث  ميلان  و رييس  ليگ فوتبال  ايتاليا) بايد بي طرفي  خود را ثابت  كند در غير اين  صورت  مردم  ممكن است  فكر كنند او فقط در جهت  منافع  تيم  خود كار مي كند.
گالياني  در واكنش  به  اين  اظهارات  گفت : فاكتي  بايد به  فكر حسن  انجام وظايف  خود باشد اما ظاهرا نمي تواند! وي  ادامه  داد: بهتر است  رييس  باشگاه  اينتر به  مشكلات  تاكتيكي  تيم  خود توجه  داشته  باشد كه  نسبتا زياد هم  هست . او پيروزي هاي  آث  ميلان  و يوونتوس  را به  حساب  رسانه ها مي گذارد اما به  اعتقاد من  قهرماني ها و جام هايي  كه  ما به دست  آورده ايم  در مقايسه  با نداشته هاي  اينتر، نمي تواند مربوط به  رسانه ها باشد.
تيم  ميلان  در مرحله  يك  هشتم  نهايي  مسابقات  فوتبال  جام قهرماني  باشگاههاي  اروپا در خانه  اسپارتاپراگ  با تساوي  بدون  گل  متوقف  شد. اين  تيم  در ديدار برگشت  كه  ميزبان  اسپارتاپراگ  است  بايد به  پيروزي  دست  يابد در غير اين  صورت  حتي  تساوي  با گل  هم  به  سود نماينده  جمهوري  چك  خواهد بود.

سايه روشن ورزش
003438.jpg
آموزش دختران دانشجو در پيست دوچرخه سواري چيتگر
معراج مژده- در راستاي طرح دانش افزايي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي ايران و اشتغال زايي در سطح كشور، اولين دوره آموزشي رشته دوچرخه سواري در بخش دختران دانشجو به همت اداره كل تربيت بدني سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي مدتي است آغاز شده است.
به گزارش روابط عمومي اين اداره كل در اين دوره كه عصر روزهاي سه شنبه هر هفته در پيست دوچرخه سواري پارك چيتگر تهران برگزار مي شود در نوع خود در ورزش بانوان كم نظير بوده و بيش از ۴۰ ورزشكار دختر دانشجو حضور دارند.
اين دوره آموزشي تا پايان نيمسال دوم سال تحصيلي ۸۳-۸۲ ادامه مي يابد .

نتايج پيكارهاي بدمينتون در دانشگاه آزاد
هشتمين دوره رقابت هاي سراسري بدمينتون پسران دانشجوي مناطق دهگانه دانشگاه آزاد اسلامي كه به مناسبت گراميداشت ربع قرن پيروزي انقلاب اسلامي به ميزباني واحد رشت در سالن اختصاصي بدمينتون دانشگاه آغاز شده بود با درخشش ورزشكاران استان هاي تهران و آذربايجان شرقي و غربي پايان يافت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در پيكارهاي دوبل تيم دو نفره كريم خردمندي و فرهاد متخصص از استان مركزي، منطقه ۵ را شكست داده و به مدال طلا دست يافتند. مهران عربي و سياوش احمدي از آذربايجان شرقي و غربي (منطقه۲) و رضا باي و محمد ناصحي از مازندران (منطقه۳) مشتركا مدال برنز را به گردن آويختند.
در انفرادي اين دوره از مسابقات نيز كه با حضور ملي پوشان از سطح بسيار بالايي برخوردار بود، غلامرضا باقري از آذربايجان شرقي و غربي با غلبه بر فؤاد ناصرزاده از تهران (منطقه۸) با نتيجه ۲ بر صفر به عنوان قهرماني دست يافت و مرتضي شحه از سمنان (منطقه ۱۰) و امير حاج اسماعيليان از فارس (منطقه۱) مشتركا به مدال برنز قناعت كردند.
پيش از اين نيز در رقابت هاي تيمي تهران، آذربايجان، فارس و گيلان عناوين اول تا چهارم را كسب كرده بودند كه در مراسم پاياني با حضور دكتر رضا سيمبر رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت و ديگر مسئولين دانشگاه از همه قهرمانان و ورزشكاران شركت كننده قدرداني و جوايزي به رسم ياد بود اهدا شد.

يك تيرانداز زن از ايران به بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن راه يافت
نسيم حسن پور تيرانداز زن ايراني با استفاده از امتياز «وايت كارت» در اسلحه كلت بادي به بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن اعزام خواهد شد. رييس انجمن تيراندازي بانوان از نتايج به دست آمده توسط تيراندازان زن كشورمان در دهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا در كوالالامپور اظهار رضايت كرد و گفت: اين تيم يك سال تمام به صورت فشرده كار كرده بود و از توان خوبي هم برخوردار بود. وي از كسب ركورد ۳۹۲ از ۴۰۰ توسط الهه احمدي در تفنگ بادي به عنوان يك ركورد بي سابقه در ورزش زنان ايران نام برد.
فرهادي زاد ادامه داد كه مدال برنز خانم حسن پور را بايد يك موفقيت در ورزش كشور دانست و اگر وي مي توانست در رده سني بزرگسالان شركت كند حتماً جواز حضور در المپيك آتن را مستقيماً كسب مي كرد و احتياج به استفاده ازوايت كارت نبود. مسئول انجمن تيراندازي اظهار داشت: اگر برنامه ريزي قوي تري داشته باشيم، تيراندازان به جايگاه بهتري هم خواهند رسيد. در دهمين دوره مسابقات تيراندازي قهرماني آسيا كه با شركت ۳۹ كشور در كوالالامپور جريان دارد، نسيم حسن پور موفق شد در بخش انفرادي اسلحه كلت بادي با كسب ۳۷۵ امتياز در بين ۲۳ شركت كننده بعد از تيراندازان كشورهاي كره شمالي و قزاقستان به مقام سوم برسد.

چهارمين همايش بين المللي تربيت بدني و علوم ورزشي
پروفسور «رونالد موآن» استاد دانشگاه لاف برو انگلستان گفت: ايران مي تواند از نظر علوم ورزشي در جهان مطرح شود. وي كه به دعوت پژوهشكده تربيت بدني وزارت علوم تحقيقات و علوم ورزشي به ايران آمده است گفت: سطح مقالات، اساتيد و سخنرانان حاضر در همايش بسيار خوب بوده است و بعضي از موضوعات مقالات ارائه شده به نظر من ارزشي در سطح همايش هاي جهاني داشت. وي ادامه داد كه البته همايش هاي برگزار شده در ايران و انگلستان تفاوت هاي بسياري دارند ولي من در اين دوره با مقالات خوبي روبه رو شدم كه معتقدم محققان و سخنرانان ايراني با ديدن برخي آموزش هاي لازم در اين زمينه به راحتي مي توانند رشد كنند و در سطح همايش هاي جهاني مطرح باشند چرا كه از نظر علمي بسيار خوب كار مي كنند. اين پروفسور انگليسي كه در اين همايش تدريس كارگاه هاي آموزشي با موضوعات از دست دادن آب و املاح در حين تمرين و نيز كاربرد مكمل هاي غذايي در ورزش را عهده دار بود، در اين باره گفت: به دليل اين كه اين همايش ها چند وقت يك بار انجام مي شود، مهمترين فرصت براي تبادلات اطلاعات ورزشي مي باشد. ولي اگر اين همايش ها بيشتر باشد به نفع جامعه ورزشي مي باشد.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
سياست
فرهنگ
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |