پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۳ - شماره ۳۳۵۱
خورخه والدانو چه مي گويد؟
پسران سانتياگو گريستند
005112.jpg
اشكان نعمت پور- رئال مادريد با آن همه ستاره جورواجور و بازيكنان پرآوازه اي كه هر يك در عرصه فوتبال، هنرمندي بي بديل هستند، در ميان ناباوري از دور رقابت هاي جام قهرمانان كنار رفته. چه كسي گمان مي برد موناكوي كوچك، پس از دريافت چهار گل در بازي رفت چنين بلوايي به پا كند و بار ديگر نوستالژي مارسي در ميانه هاي دهه نود را زنده كند.
به هر روي ديگر نمي توان غرقه در اوهام بود. رئال شكست خورده و اين واقعيتي است كه با زندگي پسران سانتياگو برنابئو گره خورده، از اين رو است كه پرس، رئيس باشگاه بلافاصله پس از حذف از ليگ قهرمانان بيانيه اي از اين دست منتشر مي كند: «حالا زمان آن رسيده تا در كنار هم، متحد و يكپارچه باشيم و از مرداني كه در طول سه سال گذشته هفت جام را براي ما به ارمغان آوردند، حمايت كنيم...»
اين آموزه اي است كه بدينگونه به هواداران تيم تسري مي يابد. والدانو نيز با اعتماد به نفس رها و تحسين برانگيز، در همين راه گام برمي دارد. او معتقد است كه برنامه هاي رئال كماكان ادامه خواهند يافت و با يك شكست، دستخوش استحاله نخواهند شد. از اين رو است كه هنگام گفتن «رئال در ده سال آينده هم در زمره بهترين هاي اروپا خواهد بود.» هيچ تزلزلي در لحن گفتارش حس نمي شود. زمان تمركز بر لاليگا و آغاز دوباره راه رفته براي ارتش مادريدي فرا رسيده است.
* خب، با شكست دردناك برابر موناكو، ارزيابي كارشناسان باشگاه و تصميماتي كه در پي آن اخذ شد شروع كنيم.
- تلخي اين حضيض هنوز از خاطرمان محو نشده، بنابراين زمان نيكي براي ارزيابي دلايل باخت برابر موناكو و رسيدن به نتيجه اي مفيد نيست. به هر روي ترديدي نيست كه در فرانسه يأس بزرگي بر تيم سايه افكند، شوك هايي از اين قبيل مي توانند بر استنتاج تان تأثيري نابه جا بگذارند. وراي تمام گفته ها، آنچه از وارسي نزول ها به دست مي آيد مي تواند در آينده بسيار مثمر ثمر باشد و اين يكي، بزرگترين تجربه مان در چهار سال گذشته بوده.
* اما رئيس باشگاه و تو پس از بازي جلسه اي پشت درهاي بسته برگزار كرديد. حاصل آن نشست، چه پيامي براي بازيكنان داشت؟
- فراتر از هر چيزي،  زمان اتحاد فرا رسيده و اين پيامي در حمايت از مردان تيم است. اينها همان بازيكناني هستند كه در طول سه سال گذشته هفت مدال زرين برايمان به چنگ آوردند پس بايد اعتمادمان را پيشاروي شان بگسترانيم. رئيس مي خواست در محفلي محدود، حمايت و اميدواري اش را به آنان ابراز كند.
* پيروزي برابر بايرن و شكست برابر موناكو؛ اين نتايج متناقض چگونه حاصل آمدند؟
- ما تيمي داريم كه مسابقات بزرگ را با حد اعلاي تمركز آغاز مي كند. اين قضيه چه درباره بازيكنان و چه پيرامون هواداران صدق مي كند اما خب، شايد دوستداران تيم با ذهنيتي متفاوت- كاملاً  متفاوت- به جدال با بايرن در قياس با بازي موناكو مي نگرند و اين مي تواند در نهايت بسيار خطرناك باشد. دو ناكامي بزرگ اين فصلمان كه برابر موناكو و زاراگوزا- در ديدار نهايي جام حذفي- بر همين مبنا شكل گرفتند. هر دوي اين ديدارها بسيار مهم بودند اما احساس عمومي اين بود كه رئال بايد در آنها پيروز شود، انگار احساس مي شد كه ما از پيش برنده هستيم. حالا بايد بياموزيم كه هر ديدار را با نگرشي يكسان، در بالاترين سطح تمركز و هشياري آغاز كنيم.
* آگاهي و شايد خستگي كمتر.
- بله، اين نمونه بارزي براي تشريح اوضاع ما بود. فيگو شش روز پيش از حضور در فرانسه نود دقيقه براي پرتغال بازي كرد، سه روز قبل از آن برابر آلباسته روانه ميدان شد و نود دقيقه هم در موناكو دويد. سه مسابقه در ظرف تنها شش روز در سه شهر مختلف كه هيچ يك از آنها مادريد نبودند. اين درباره تمام بازيكنان صدق مي كند. از رويكردي نو، بسيار مشكل است كه انگيزه را در تمامي رقابت ها در آنها زنده نگاه داشت، شوري كه در قبال اهميت جام قهرمانان بايد حفظ شود.
*در برنامه هاي باشگاه چه تحولي ايجاد خواهد شد؟
- اين شكست به سختي مي تواند در آنچه براي آينده طرح شده رخنه كند. بايد به ياد داشته باشيم برنامه اي كه تدوين كرديم ما را به تيم فوتبال بهتر، باشگاهي قدرتمندتر با شرايط مالي كاراتر تبديل كرده. باشگاه ما در شرايط خوبي به سر مي برد و به رغم دوره ناخوشايندي كه پشت سر مي گذاريم مي خواهيم در ده سال آينده در ميان برترين هاي فوتبال دنيا جاي داشته باشيم. در حقيقت ما بيش از آن تيمي ساخته باشيم، باشگاهي غني بنياد كرده ايم. بيست بازيكن تيم را ترك كردند. پس به ذخيره ها روي آورديم كه حالا تمرين مي كنند و پيشرفت را سرلوحه خود قرار داده اند و به زودي نيز بسياري از آنها را به كار خواهيم گرفت. به سان چند سال گذشته، ديگر باشگاه براي ايجاد تغييرات نيازي به فروش بازيكن نخواهد داشت. از لحاظ مالي هم گزينه هاي زيادي پيش روي داريم.
*... و حالا گاه موفقيت در لاليگا رسيده.
- بايد تمام انرژي و اميدمان را به اين افتخار گره بزنيم. از سوي ديگر اين مزيت نيز مهيا است كه هر هفته تنها در يك ديدار به ميدان مي رويم. پس هر چه زودتر بر نااميدي حاصل از ناكامي در اروپا فائق آييم، كارسازتر است.
بايد با رقيبان بزرگي رويارو  مي شديم و در عين حال به ناچار تيم هاي كوچك تر را هم نبايد به دست نسيان سپرد چون در نهايت آنها از همه خطرناك تر هستند.در مقابل اوساسونا باختيم چون هنوز سايه شكست در مقابل ديپورتيو در تيم وجود داشت، اما مطمن باشيد ما قهرمان لاليگا خواهيم شد .

پرنس موناكو، شاهزاده مادريد
005109.jpg
مريم دري منش: اشتباهي بود كه براي رئال مادريد خيلي گران تمام شد: وقتي فرناندو مورينتس، در ابتداي فصل، مازاد شناخته شده و به صورت قرضي به اف.ث.موناكو داده شد، هيچكس فكر نكرده بود كه در قرارداد او، ماده اي را بگنجاند كه مانع از حضور وي در ديدار مقابل رئال مادريد شود.
عصر روز سه شنبه گذشته، زماني كه تيم ديديه دشان، در ورزشگاه لويي دوم، مادريد را در هم كوبيد، وي دومين گل خود، پس از گل ديدار رفت ليگ قهرمانان اروپا در ديدار يك چهارم نهايي را به ثمر رساند.
مورينتس ۲۸ ساله، پس از گلي كه با سر، در دقايق پاياني بازي رفت در مادريد زد، فقط به شادي بسيار كوتاهي بسنده كرد تا هواداران خود در سانتياگو برنابئو را به خشم درنياورد. اما اوضاع در ورزشگاه لويي دوم، كاملاً طور ديگري بود: او گلش را با خوشحالي فراوان جشن گرفت كه نشان مي داد چقدر از حضور در باشگاهي در دسته اول فرانسه راضي است و با زدن اين گل و نشان دادن توانايي خود به مادريدي ها، رفتار ناحقي را كه با او داشتند، تلافي نمود.
او كه از سال ۱۹۹۷ از رئال زاراگوزا به مادريد آمده بود و علي رغم سهم زيادي كه در موفقيتهاي رئال مادريد داشته،  به نظر رسيد كه با آمدن رونالدو، به فراموشي سپرده شده است. او با رائول گونزالس، زوجي رويايي تشكيل داده بود و ۹۶ گل نيز براي رئال مادريد به ثمر رساند كه در آن بين گل برتري رئال، هنگام پيروزي ۳ بر صفر آنها بر والنسيا، در فينال ليگ قهرمانان سال ۲۰۰۰، قابل ذكر است.
در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱، زماني كه ويسنته دل بوسكه، با مادريد، دومين نشان ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، كارآيي و توان مورينتس كمي كاهش يافته بود، از طرفي آوردن رونالدو از اينتر در همان تابستان،  ضربه سختي براي ملي پوش اسپانيايي بود كه حالا مجبور بود،  بيشتر از روي نيمكت، بازيهاي تيمش را دنبال كند.
در اين فصل، وقتي موناكو، به دنبال يافتن جانشيني براي بازيكن مصدوم خود (شعباني نوندا)،  به مورينتس روي آورد، او به وضوح درصدد بود كه خود را دوباره از زير سايه ديگران بيرون بكشد و حالا پس از گلهايش دربرابر مادريد در ليگ قهرمانان اروپا، قبل از هر چيز اين سئوال مطرح مي شود كه آيا او مي تواند بار ديگر، به باشگاه قبلي خود برگردد؟
مورينتس، پس از بازي رفت، با لحني اميدواركننده گفت: «من اينجا در موناكو هستم، خيلي خوشبخت، هم از لحاظ زندگي شخصي و هم از لحاظ شغلي. ولي مي دانم كه فصل آينده بايد برگردم. مادريد هميشه باشگاه من است. من شش سال را در اينجا سپري كرده ام و اميدوارم سالهاي ديگري نيز در مادريد بازي كنم.»
پس از به صدا درآمدن سوت پايان ديدار برگشت، مورينتس، پيراهنش را با رائول عوض كرد و هواداران اسپانيايي از اين بابت خوشحالند كه دوباره در يورو ۲۰۰۴، اين زوج خط حمله را در كنار هم خواهند ديد، اما كماكان اين سئوال باقي مي ماند كه آيا اين دو در مادريد هم، دوباره در كنار يكديگر بازي خواهند كرد؟
رائول كاملاً در مادريد، جاي خالي دوست و هم بازي سابقش را حس مي كند. گرچه رونالدو، براي مادريد، گلهاي بيشتري نسبت به فصل ۹۷-۱۹۹۶ كه در بارسلونا بود،  به ثمر مي رساند،  با اين وجود شواهدي وجود دارد كه ثابت مي كند، رائول از اينكه در كنار او تحت الشعاع و زير سايه وي قرار مي گيرد، چندان احساس خوبي ندارد.
اگر رائول و مورينتس در پرتغال بدرخشند،  مادريد مي تواند در مقابل يك مشكل بغرنج و پيچيده قرار بگيرد: آيا بايد دوباره مورينتس، به قيمت رفتن رونالدو، به تيم بپيوندد؟ يا اينكه از مردي كه مادريد را در ليگ قهرمانان اروپا متوقف كرده و آشكارا در بالاترين سطح توانايي خود قرار دارد، چشم پوشي كرد.
اشتباه تابستان گذشته كه خيلي براي رئال گران تمام شده،  در اين تابستان نيز به وضوح در حال تبديل شدن به يك موضوع آزاردهنده و مشكل آفرين است. به هر حال او هم اكنون تبديل به پرنس موناكو شده است در حاليكه آرزو دارد بار ديگر تبديل به شاهزاده مادريد شود.

مشاور برزيلي  تيم  ملي  فوتسال  :
ايران در قاره  آسيا راه  سخت  و دشواري  را پيش  رو دارد
005100.jpg
مشاور برزيلي  تيم  ملي  فوتسال  ايران  گفت : اين  تيم  براي  قدرت نمايي  مجدد در قاره  آسيا راه  سخت  و دشواري  را پيش  رو دارد.
ريكاردو منزس  افزود: تيم ملي  فوتسال  ايران  براي  كسب  ششمين  عنوان  قهرماني  خود در رقابت هاي  آسيايي جدال  سختي  را با تيم هاي  جوان  و آماده  ژاپن  و تايلند دارد.وي  اضافه  كرد: فدراسيون هاي  فوتبال  ژاپن  و تايلند در سال هاي  اخير با دراختيارگرفتن  مربيان  صاحب  نام  فوتسال  جهان ، اختلاف  خود را با تيم  ملي  فوتسال  ايران  كاهش  داده اند و به  نظر مي رسد اين  بار با قدرت  بيشتري  مقابل  ملي پوشان  ايراني  صف  آرايي  كنند.
منزس  افزود: مسئولان  فدراسيون  فوتبال  ژاپن ، بيش  از ۲ سال  است  كه هدايت  سرمربيگري  تيم  ملي  فوتسال  اين  كشور را به  سرجيو مربي  نام  آشناي  برزيلي  سپرده اند تا وي  با يك  برنامه ريزي  مدون  بتواند اين  تيم  را به  يكي از قطب هاي  فوتسال  آسيا تبديل  كند.وي  ادامه  داد: مسئولان  فدراسيون  فوتبال  تايلند نيز در ماه هاي  گذشته  گلاسيو سرمربي  تيم  فوتبال  زير ۲۳ سال  برزيل  را به  خدمت  گرفته اند تا حضور موفقي  را در رقابت هاي  آسيايي  داشته  باشند.
مشاور برزيلي  تيم  ملي  فوتسال  ايران  بااشاره  به  جواني  و سرعت  بازيكنان  تيم هاي  ملي  فوتسال  تايلند و ژاپن  گفت : با اينكه  ملي پوشان  فوتسال  ايران از تجربه  بسياري  برخوردار هستند اما اين  دو عامل  (جواني  و سرعت ) مشكلاتي  را براي  اين  تيم  در رقابت هاي  آسيايي  بوجود خواهد آورد.
منزس  خاطرنشان  كرد: تيم  ملي  فوتسال  ايران  در دو ديدار تداركاتي  خود مقابل  روسيه  نشان  داد كه  توانايي  مقابله  با تيم هاي  سرعتي  را ندارد و بايد كادر فني  اين  تيم  تصميمات  اساسي  را دراين  خصوص  اتخاذ كند.وي  درمورد نحوه  همكاري  خود با كادر فني  تيم  ملي  فوتسال  ايران  افزود: متاسفانه  اين  همكاري ها تنها درحد مذاكره  و پيشنهادات  كلي  بوده  است  كه  اين  نشست ها نمي تواند براي  تيم  ملي  فوتسال  اين  كشور مثمرثمر باشد.
منزس  اضافه  كرد: با صلاحديد سرمربي  تيم  ملي  فوتسال  ايران  از حضوردر تمرينات  آماده سازي  اين  تيم  منع  شده ام  ضمن  اينكه  از مدت  حضور خود دراين  كشور تنها دوبار با انصاري فرد مذاكره  داشته ام .وي  اظهار داشت : متاسفانه  زمان  لازم  براي  تغيير و تحول  در تيم  ملي فوتسال  ايران  وجود ندارد و مي بايست  اين  تيم  با همان  ساختار قبلي  به  مصاف  رقباي  خود برود.
مشاور برزيلي  تيم  ملي  فوتسال  ايران  در مورد وضعيت  قرارداد خود گفت : مدت  قراردادم  ۲ ماه  است  كه  در پايان  رقابت هاي  آسيايي  اين  قرارداد به  پايان  مي رسد.وي  تصريح  كرد: قصد دارم  تا پايان  مسابقات  جام  جهاني  ۲۰۰۴ تايوان ، همراه  تيم  ملي  فوتسال  ايران  باشم  اما بايد شرايط لازم  براي  همكاريم  با اين تيم  مهيا شود و بتوانم  كارهاي  عملي  خود را با تيم  ملي  فوتسال  ايران  انجام دهم .

سايه روشن ورزش
رئيس فدراسيون تكواندو به كره جنوبي دعوت شد
005103.jpg

معراج مژده: فدراسيون جهاني تكواندو با ارسال دعوت نامه اي، رئيس فدراسيون تكواندو كشورمان را براي شركت در انتخابات رياست فدراسيون جهاني دعوت كرد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو در اين دعوت نامه از پولادگر خواسته شده است تا روز ۱۱ ژوئن ۲۲ خرداد در كشور كره جنوبي در انتخابات رئيس جديد فدراسيون جهاني شركت كند.
تاكنون رئيس فدراسيون تكواندو ايتاليا، رئيس سابق اتحاديه تكواندو پان آمريكن، رئيس فدراسيون تكواندو آمريكا و يكي از مسئولان اتحاديه جهاني تكواندو دانشجويان كه همگي مليت كره اي دارند، براي احراز پست رياست فدراسيون تكواندو جهاني نام نويسي كرده اند.
گفتني است از سال ۱۹۷۳ كه فدراسيون جهاني تكواندو تأسيس شد تا سال ۲۰۰۴ دكتر اون يونگ كيم كره اي به مدت ۳۱ سال مسئوليت اين فدراسيون را برعهده داشته است كه پس از مشكلات به وجود آمده مجبور به كناره گيري از مقام خود شد.
هم اكنون در فدراسيون جهاني تكواندو ۱۷۵ كشور عضويت دارند.
غياث الدين صحنه مربي شد

005115.jpg

مسئول  كميته  مربيان  هيأت  واليبال  استان  گلستان  گفت : «غياث الدين  صحنه» به  عنوان  مربي  تيم  واليبال  استان  گلستان  انتخاب  شد.
«باي  محمد دوجي » افزود: براي انتخاب  مربي  تيم  واليبال  اميد گلستان  با ۵ مربي  برجسته  واليبال  استان مذاكراتي  انجام  شد و در نهايت  صحنه  به  عنوان  مربي  انتخاب  گرديد.
« غياث الدين  صحنه »يكي  از بازيكنان  سرشناس  واليبال  استان  گلستان  بوده  وسال  گذشته  به  عنوان  كاپيتان  تيم  واليبال  نئوپان  گنبد را همراهي  مي كرد، وي همچنين  مربي  كانون  واليبال  تيم  پيكان  تهران  در شهر آق  قلا است .
دوجي  گفت : صحنه  داراي  كارت  مربيگري  بين المللي  درجه يك بوده  و امسال اولين  سال  مربيگري  خود را در سطح  تيم هاي  استان  تجربه  مي كند.
وي  در خصوص  دلايل  انتخاب  صحنه  افزود: با توجه  به  اين  كه  وي  از تجارب بالايي  برخوردار بوده  و سالهاي  سال  نيز در رده  بالاي  واليبال  كشور، بازي كرده  است  صلاح  ديديم  مربيگري  تيم  اميد گلستان  را به  او محول  نماييم .
دوجي  گفت : تيم  اميد استان  گلستان  با وجود بازيكنان  باتجربه ، امسال  يكي از اميدهاي مسلم  در رقابتهاي  قهرماني  دسته  اول  اميدهاي  ايران  خواهد بود.
رقابت هاي  واليبال  اميدهاي  ايران  نيمه  دوم  ارديبهشت  ماه  برگزار مي شود وميزبان  اين  رقابت ها در آينده  نزديك  از سوي  فدراسيون  واليبال  اعلام  خواهدشد. لازم  به  ذكر است  گنبد نيز تقاضاي  ميزباني  اين  رقابتها را دارد.
رئيس  كميته  مربيان  هيأت  واليبال  گلستان  در خصوص  اردوي  تيم  اميد گلستان گفت : با زير نظر گرفتن  بازيهاي  قهرماني  اميدهاي  استان  گلستان  حدود ۲۵ نفربازيكنان  برتر استان  را انتخاب  كرده ايم  و در طي  روزهاي  آينده  زمان  و مكان برگزاري  اردو را اعلام  خواهيم  كرد.
تيم هاي دوچرخه سواري جهان
در راه ايران
تيم هاي آلمان، ارمنستان و بحرين براي حضور در رقابت هاي بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان اعلام آمادگي كردند.
دبير هيأت دوچرخه سواري آذربايجان شرقي گفت: از ۳۲ كشور جهان براي حضور در اين مسابقات دعوت شده است و پيش بيني مي شود باتوجه به ارتقاء درجه جهاني اين رقابت ها امسال سطح مسابقه ها از نظر كمي و كيفي ارتقاء يابد.
حبيب موحد از احتمال تغيير مسيرهاي برگزاري رقابت هاي بين المللي تور دوچرخه سواري آذربايجان خبر داد و افزود: در صورت اعلام آمادگي استان هاي گيلان، قزوين، زنجان و اردبيل و فراهم كردن امكانات لازم امسال مسيرهاي برگزاري اين مسابقه ها از آذربايجان غربي تغيير و به سمت اين استان ها گسترش خواهد يافت.
نوزدهمين دوره رقابت هاي بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان دوم تا نهم خرداد برگزار خواهد شد.
تيم فوتبال جانبازان و معلولين ايران
در اوكراين
در خلال برگزاري اردوي آمادگي تيم فوتبال جانبازان و معلولين براي اعزام به مسابقات بين المللي اوكراين علي رعدي سرمربي اين تيم گفت: اين اردو به مدت هفت روز و با شركت ۲۰ ورزشكار به منظور شناسايي بازيكنان داراي كلاس هاي پزشكي مناسب و به جهت آماده تر نمودن آنان جهت شركت در مسابقات بين المللي اوكراين (خردادماه سال جاري) برگزار مي گردد.
وي افزود: تا شروع مسابقات اوكراين دو مرحله ديگر اردو برپا خواهد شد. اين مسابقات به لحاظ شركت تيم هاي طراز اول دنيا از جمله برزيل، آمريكا، روسيه، هلند، آرژانتين، پرتغال و ايران از سطح بسيار بالايي برخوردار است كه بدين جهت شركت در آن از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد.
وي ادامه داد: درخصوص تغييرات كلاس هاي پزشكي نيز اين نكته قابل توجه است كه با توجه به اينكه مقرر گرديده كه بعد از پاراليمپيك آتن كلاس ها به ۸ كلاس پزشكي محدود مي گردد، لذا تمام توجه بر روي ورزشكاران كلاس ۷ متمركز مي گردد.

خبرها و نگاه ها
بوشهر ميزبان هندبال ساحلي ايران
مسابقات هندبال ساحلي قهرماني ايران از روز ۱۰ ارديبهشت ماه جاري به مدت ۵ روز در بوشهر برگزار مي شود.
اين مسابقات با هدف انتخاب نفرات شايسته براي حضور در اردوي آمادگي تيم ملي هندبال ساحلي ايران براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا در سال ۲۰۰۵ برگزار خواهد شد.
كنفدراسيون هندبال آسيا، هنوز ميزبان اين مسابقات را در سال ۲۰۰۵ مشخص نكرده است، اما ايران يكي از نامزدهاي ميزباني اين مسابقات است.
حسن افتخاري سرمربي تيم ملي هندبال ساحلي ايران از جمله افرادي است كه با حضور در بوشهر، نسبت به انتخاب بازيكنان براي شركت در اردو اقدام خواهد كرد.
همچنين بنابراعلام فدراسيون هندبال، هاني زماني يكي از هندباليست هاي ملي پوش عضو تيم فولاد مباركه به صورت قرضي به تيم الاهلي عمان پيوسته است.
رئيس فدراسيون جهاني:
علي مرادي به درگيري هاي
وزنه برداري آسيا پايان داد
005106.jpg

«تاماش آيان» از وزنه برداري به عنوان بهترين ورزش المپيك سال ۲۰۰۴ آتن ياد كرد و گفت: ۲۸ كشور جهان تلاش گسترده اي را براي كسب ۴۲ مدال اين رشته در ۸ وزن مردان و ۷ وزن زنان خواهند كرد.
رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري به دنبال انتخاب علي مرادي به عنوان مسئول اجرايي و فني وزنه برداري رقابت هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن گفت: با توجه به اينكه در سيدني نتايج بسيار خوبي را كسب كرده ايم در آتن اميدواري زيادي براي افزايش ركوردها داريم،بنابراين در مدت باقيمانده تا شروع رقابت ها بايد سازماندهي خوبي را ايجاد كنيم كه در اين راستا محل برگزاري رقابت ها در آخر ماه نوامبر گشايش خواهد يافت.
تاماش آيان همچنين با اشاره به توسعه وزنه برداري آسيا از كنفدراسيون وزنه برداري آسيا به عنوان يك خانواده بزرگ ياد كرد و افزود: شرايط در اين قاره پهناور كاملا تغيير كرده است و خوشحالم كه علي مرادي دبير كل اين كنفدراسيون است چرا كه با تغيير جو حاكم بر آسيا در انتخابات چهارده ماه گذشته درگيري ها و اختلاف نظرها پايان يافته و همه با اتحاد و همدلي در جهت توسعه و رشد وزنه برداري آسيا گام برداشته اند به طوري كه شركت ۲۸ كشور از ۳۱ كشور آسيايي در مسابقات وزنه برداري قهرماني سال ۲۰۰۳ يك ركورد بي نظير است.
تيم درپاد تبريز در راه جمهوري آذربايجان
رئيس هيأت واليبال آذربايجان شرقي گفت: تيم درپاد تبريز براي برگزاري چند بازي دوستانه به جمهوري آذربايجان سفر مي كند.
فرج الله فرج اللهي، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين دعوت به صورت شفاهي در زمان حضور تيم آذر نفت در ايران مطرح شد و پس از آن كه دعوتنامه به تبريز ارسال شد، اين سفر صورت مي گيرد.وي اظهار داشت: در حال حاضر كليه رقابت هاي رسمي واليبال در ايران تعطيل است و همين فرصت بهترين زمان براي انجام بازي هاي تداركاتي به حساب مي آيد.
فرج اللهي خاطرنشان كرد: بحث انتقال مسعود افتخاريان ليبروي تيم درپاد به تيم آذرنفت باكو تقريباً منتفي است چون فصل واليبال جمهوري آذربايجان به پايان رسيده است.تيم آذرنفت باكو در آخرين روزهاي سال ۱۳۸۲ به ايران سفر كرد و در پنج مسابقه اي كه در مصاف با تيم هاي درپاد و موتورسازان تبريز و آذرپيام اروميه برگزار نمود به يك پيروزي و چهار شكست دست يافت.
ركوردگيري از ملي پوشان 
قايقراني  بانوان  ايران
ملي پوشان  قايقراني  بانوان  ايران  براي  شركت  در رقابتهاي  آسيايــــي  و انتخابي  بازيهاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  كه  در شهر كوماتسو ژاپن  برگزار خواهد شد، در آخرين  ركوردگيري   اين  تيم  شركت  كردند.
در پايان  اين  ركوردگيري  كه  بين  هفت  ورزشكار حاضر در اين  اردو توسط سرمربي  تيم  ملي  قايقراني  بانوان ، «فرحناز امير شقاقي» برگزار شد، شش ورزشكار انتخاب  شدند.غزاله  بوريايي  و الهه  خوارزمي از بوشهر، سونيا نوري زاد و الما طبري از گيلان ، هنگامه  و راحله  احدپور از تهران ، ملي پوشاني  هستند كه  به  پيكارهاي  فوق  اعزام  مي شوند.
ريحانه  عمرو نتوانست  امتيازات  لازم  را براي  حضور در اين  تيم  به دست  آورد.
رقابتهاي  قايقراني  قهرماني  آسيا و انتخابي  المپيك  ۲۰۰۴ آتـــــن ،ارديبهشت  ماه  سال  جاري  در شهر كوماتسو ژاپن  برگزار خواهد شد.
بانوان  قايقران   ايراني  در دو رشته  كاياك  يك  و دو نفره  ۵۰۰ متر دراين  مسابقات  شركت  خواهند كرد.
افشارزاده : نسبت  به  چگونگي  اهداي جوايز به  ورزشكاران  تصميم گيري  مي شود
در نشستي  با مسئولان  سازمان  تربيت  بدني ، نسبت  به  چگونگي  اهداي جوايز و هداياي  نقدي  به  ورزشكاران  كشورمان  كه  در بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن ، مدال كســب  كنند، تصميم گيري  خواهد شد.
بهرام  افشارزاده دبيركل  كميته  ملي  المپيك  با بيان   اين  مطلب  گفت:   اين  نشست  اواخر ارديبهشت  ماه  سال جاري  برگزار خواهد شد.
افشارزاده  افزود: كميته  ملي  المپيك  به  همراه  سازمان  تربيت  بدني  قـــصددارند براي  افزايش  توان  روحـــي  و رواني  اعضاي  كاروان  ورزشي   ايران  اعزامي به  بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتـــن  هداياي  قابل  توجهي  در نظر بگيرند.
دبيركل  كميته  ملي  المپيك  با اشاره  به  پرداخت  حقوق  به  ورزشكاراني  كــه در اردوهاي  آمادگي  تيم هاي  مختلف  ورزشي  كشورمان  براي  اعزام  به  آتـــن  حضوردارند، اظهارداشت:  اين  كميته  بنا به  وضعيت  تاهل  ورزشكاران  اقدام  بــــــه  پرداخت  حقوق  به  ورزشكار و مربيان  آنان  كرده است .

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
زندگي
سياست
فرهنگ
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  زندگي  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |