پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۱ - Aug 19, 2004
خبرهايي از واليبال
تركيب اصلي تيم جوانان در تهران مشخص مي شود
خبرنگار همشهري: تيم واليبال جوانان ايران در دو هفته به آغاز رقابت هاي واليبال جوانان آسيا سخت مشغول بازي هاي دستگرمي با تيم هاي باشگاهي است تا پس از بازيهاي تداركاتي با تيم روسيه قهرمان جوانان اروپا بتواند تركيب اصلي خود را قبل از شروع اين مسابقات شناسايي كند. تيم جوانان اگرچه در بازي با پيكان كه جمعي از مطرح ترين بازيكنان فعلي كشور را در تركيب خود دارد باخت، اما در بازي برق توانست اين تيم را شكست دهد. هرچند كه «ست كوويچ» بيشتر به دنبال شناخت نفرات اصلي خود در رقابت هاي آسيايي است تا نتيجه، اما هنوز اين تيم از نظر تاكتيكي تا رسيدن به شرايط مطلوب بدني فاصله دارد. تيم جوانان در روزهاي آينده هم ديدارهايي با تيم هاي پيكان و صنام برگزار مي كند و اين دو بازي تنها فرصت باقي مانده براي «ست كوويچ» براي شناسايي نفرات اصلي است.
نفرات برتر واليبال المپيك
نفرات و تيم هاي برتر رقابت هاي واليبال المپيك ۲۰۰۴ در پايان دومين روز اين رقابت ها مشخص شد. در پايان دومين روز از رقابت هاي واليبال المپيك ۲۰۰۴ آتن جورج آلبرتو اسكونلتا از آرژانتين با ۴۷ امتياز در صدر برترين بازيكنان قرار دارد، پس از وي به ترتيب ايوان ميليكويچ از صربستان ۴۰ امتياز، ماركوس ميلوكيچ آرژانتين با امتياز ۳۸، نورالدين فاير از تونس با ۳۰ امتياز و الكساندر كوزارف از روسيه با ۲۸ امتياز در رده هاي بعدي جدول برترين ها قرار گرفته اند.
آكوستا در سال ۲۰۰۶ تصميم مي گيرد
روبن آكوستا رئيس فدراسيون بين المللي واليبال در حاشيه مسابقات المپيك اعلام كرد كه تصميم نهايي اش را براي ادامه همكاري با اين فدراسيون در اجلاس مسابقات جهاني ۲۰۰۶ ژاپن اعلام مي كند. آكوستا بعد از «پل ليبود» فرانسوي نزديك به ۱۸ سال است كه مسئوليت فدراسيون جهاني واليبال را برعهده دارد و كارشناسان اعتقاد دارند كه وي تا پايان سال ۲۰۱۰ همچنان بر اين مسند خواهد ماند. در دوران تصدي آكوستا واليبال بيشترين تغيير و پيشرفت را در ميان ساير رشته هاي ورزشي داشته است.

چين زنگ خطر را براي روسيه و آمريكا به صدا درآورد
اميدهاي ايران به كشتي، وزنه برداري و تكواندو است
009465.jpg
آتن - جهانگير كوثري - خبرنگار اعزامي همشهري: پنجمين روز بازيهاي المپيك هم پشت سر گذاشته شد. در اين روز هم نماينده جودوي كشورمان عباس فلاح با وجود همه اميدهايي كه به او مي رفت، در همان دور نخست مقابل مورگان كانادايي با ضربه فني از جدول بازيها خارج شد. فلاح كه تا ثانيه هاي پاياني بر حريف خود برتري داشت، بسيار ناشيانه در اختيار حريف قرار گرفت و مسابقه برده را به حريف واگذار كرد. در مورد فلاح گفته مي شد كه او بسيار آماده و يكي از اميدهاي كسب مدال به شمار مي رود.
حالا جودو تنها دو نماينده ديگر دارد. امروز مسعود خسروي نژاد در وزن منهاي يكصد كيلوگرم ساعت ۱۲ ظهر بوقت تهران روي تاتامي مي رود. حريف او از روسيه است. خسروي نژاد در صورت عبور از سد اين روسي با برنده پيكار جودوكاران فرانسه و اسلواكي روبرو خواهد شد. در اين وزن ۳۳ جودوكار ثبت نام كرده اند كه از صبح امروز پيكارهاي خود را در سالن آنولوسيا آتن برگزار مي كنند.
فردا صبح نيز محمود ميران در وزن به اضافه يكصد كيلوگرم آخرين نماينده جودوي ايران خواهد بود.
ارزيابي درخشان
از موقعيت جودوكاران ايران
رييس فدراسيون جودو در ارزيابي عملكرد ملي پوشان كشورمان تا پايان روز چهارم مسابقات المپيك آتن گفت: در وزن ۶۰- كيلوگرم، آخوندزاده مسابقات قابل قبولي را انجام داد. اما به دليل ضعف قدرت بدني از راه يابي به فينال بازماند.
سردار محمد درخشان خاطرنشان كرد: در وزن ۷۳- كيلوگرم ملك محمدي با توجه به جواني و كم تجربگي مسابقات خوبي را انجام داد. رضا چاه خندق در وزن ۸۳- كيلوگرم به مراتب مي توانست بهتر ظاهر شود. اما كم تجربگي شرايط حذف وي را رقم زد و در وزن ۹۰- كيلوگرم عباس فلاح قدر موقعيت خود و برتري نسبت به حريم كانادايي را ندانست و او نيز از دور مسابقات خارج شد.
وي در پيش بيني دو مسابقه باقي مانده در اوزان ۱۰۰- و ۱۰۰+ كيلوگرم تصريح كرد: با توجه به قرعه  دشواري كه براي خسروي نژاد وجود دارد، شانس زيادي براي وي قائل نيستيم. اما محمود ميران در وزن ۱۰۰+ كيلوگرم يكي از اميدهاي كسب مدال است.
رييس فدراسيون جودو با اشاره به اين كه با در نظر گرفتن سطح تجربه  ملي پوشان پيش از آ تن پيش بيني كرده  بود كه تنها حاجي آخوندزاده، ميراسماعيلي و ميران اميدهاي كسب مدال جودو ايران هستند، تأكيد كرد: همگان شاهد بودند، حاجي آخوندزاده علي رغم استحقاق برد، اما قدر موقعيت ها را ندانست، ميراسماعيلي در حركتي ارزشمند از مسابقه با ورزشكار رژيم صهيونيستي انصراف داد و در انتظار مسابقه  ميران است.
اميدها به كشتي، وزنه برداري
و تكواندو
با وضعيتي كه كاروان ورزشي ايران تا پايان بازيهاي ديروز داشت بايد مثل المپيك قبلي همه اميدهاي خود را در سه رشته كشتي، وزنه برداري و تكواندو جستجو كنيم و چشم به ورزشكاران اين سه رشته بدوزيم.
برخواه، به دنبال جبران مافات
امشب نيز دومين وزنه بردار ايران به روي صحنه خواهد رفت. محمدحسين برخواه نايب قهرمان بازيهاي آسيايي بوسان به دنبال جبران مافات مسابقات جهاني كاناداست. او حالا با رهيدن كامل از آسيب ديدگي به گفته مربيانش در شرايط خوبي بسر مي برد. در غياب فلاحتي نژاد مصدوم (ستاره  مسابقات جهاني ونكوور) برخواه با تمام وجود به سوي وزنه ها هجوم مي برد تا بتواند از موقعيت وزنه برداري ايران دفاع كند.
حريفان برخواه
محمد حسين برخواه وزنه بردار دسته  ۷۷ كيلوگرم كشورمان امشب به مصاف ۱۱ وزنه بردار برتر جهان در اين وزن خواهد رفت.
محمدحسين برخواه در وزن ۷۷ كيلوگرم با ركورد ورودي ۳۷۰ كيلوگرم وارد مسابقات شده است. وي با اين ركورد در زمره  بهترين هاي گروه خود است و اميد زيادي به كسب مدال المپيك دارد.
در اين وزن حريفان وي «آتيلا فري» از مجارستان با ركورد ورودي ۳۷۰ كيلوگرم است كه وارد مسابقات شده و عنوان سومي المپيك آتلانتا را به همراه دارد.
«اولگ پريچنوف» از روسيه با ركورد ورودي ۳۷۰ كيلوگرم وارد مسابقات شده است. وي عنوان هاي نايب قهرماني جهان در سال هاي ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ را دارد. «ويكتور ميترو» از يونان كه مدال نقره  المپيك سيدني را در كارنامه  خود دارد، با ركورد ورودي ۳۷۰ كيلوگرم وارد مسابقات شده است.
«گئورگ الكسانيان» از ارمنستان نيز با ركورد ۳۶۵ كيلوگرم از ديگر حريفان وي است.
«سفيان عباس نادر»، از قطر با ركورد ورودي ۳۶۵ كيلوگرم وارد مسابقات شد و عنوان قهرماني جهان در سال ۲۰۰۱ را دارد.
«تانر صغير» از تركيه ركورد ورودي ۳۷۰ كيلوگرم را دارد و عليرغم سن كمي كه دارد، قهرمان جوانان جهان و اروپا شده است.
«ژوگانگ ژان» از چين با ركورد ورودي ۵/۳۶۷ كيلوگرم، عنوان قهرماني دو دوره  المپيك در سيدني و آتلانتا را دارد. وي دو بار قهرمان جهان شده است.
«ايوان استوتيسوف» از بلغارستان نيز داراي ركورد ورودي ۵/۳۶۷ كيلوگرم است.
«ريحان آراباچي اوغلو» از تركيه با ركورد ورودي ۳۷۰ كيلوگرم، قهرمان سه دوره  جهان شده و از رقباي اصلي براي كسب مدال المپيك است.
«سرگي فيليمونوف» از قزاقستان نيز ركورد ورودي ۳۷۰ كيلوگرم را ارايه كرده است. وي كه عنوان چهارمي المپيك سيدني و قهرماني بازي هاي آسيايي بوسان را دارد، ركورددار حركت يك ضرب جهان نيز است.
آخرين حريف وي نيز «هون كيم كوانگ» از كره  جنوبي خواهد بود كه ركورد ورودي ۳۶۵ كيلوگرم را ارايه داده است.
با وجود چنين شرايطي برخواه از شانس هاي كسب مدال المپيك است كه امشب ساعت ۳۰:۲۱ به وقت تهران به روي صحنه مي رود.
تنها دوچرخه سوار باقيمانده
حسين عسگري فردا ساعت ۱۲ صبح در مسابقات ۴ كيلومتر انفرادي دوچرخه سواري شركت مي كند. اگر چه همقطاران عسگري در مسابقات پيشين با نرسيدن به خط پايان انتقادات زيادي را متوجه خود كردند، او مي خواهد به تلافي آنها خوب ظاهر شود. كاري بسيار سخت و دشوار براي عسگري كه بايد ديد چگونه عمل خواهد كرد.
چيني ها مدال درو مي كنند
در جدول رده بندي مدال ها فعلا همه كشورهاي صاحب ورزش در تعقيب چين هستند كه ورزشكارانش از همه ميدان ها مدال درو مي كنند. چيني ها با اين استارت سريع و برتري نسبت به آمريكا و روسيه دو قدرت هميشگي المپيك ها زنگ خطر را چه در اين المپيك و چه در المپيك بعدي كه خود ميزبان هستند به صدا درآوردند.
ديدار تماشايي واليبال برزيل و ايتاليا
در تورنمنت واليبال المپيك در بخش مردان، روز سه شنبه اكثر تيم هاي مطرح به پيروزي رسيدند و اين پس از برخي نتايج دور از انتظار در روز اول بود: در گروه A قهرمان المپيك سيدني، صربستان و مونته نگرو با نتيجه ۳ بر صفر از سد فرانسه گذشت، در حالي كه در ديدار اول خود شكست ناباورانه ۳ بر صفر را در مقابل لهستان پذيرا شد.
لهستان خود در مقابل ميزبان بازيها، يونان، ۳ بر ۱ شكست خورد به طوري كه يوناني ها حالا با  چهار امتياز و هم امتياز با آرژانتين در صدر قرار گرفت كه ۳ بر ۲ در بازي دوم خود تونس را پشت سر گذاشته بود.
در گروه B روسيه قهرمان المپيك در دوره پيش كه ۳ بر ۲ مغلوب هلند شده بود، توانست استراليا را ۳ بر صفر مقهور خود كند. آمريكا با پيروزي ۳ بر صفر برابر هلند به اولين برد خود دست يافت و اين در حالي بود كه تيم برزيل در ديداري تماشايي كه در سطح بسيار بالا نيز انجام شد موفق شد تيم صاحب نام ايتاليا را ۳ بر ۲ شكست دهد. برزيل چندي پيش در مرحله نهايي ليگ جهاني در خانه ايتاليايي ها با شكست سه بر يك اين تيم قهرمان ليگ جهان شده بود.

حريفان تيم بسكتبال اميد ايران در صربستان
از سوي فدراسيون بسكتبال اسامي حريفان تيم بسكتبال اميد ايران در اردوي تداركاتي صربستان و مونته نگرو اعلام شد.
تيم اميد هفته آينده رهسپار صربستان و مونته نگرو است تا اردويي ده روزه در اين كشور برپا كند.طبق اعلام سازمان تيم هاي بسكتبال رقيبان تيم اميد به اين ترتيب مقابل اين تيم قرار خواهند گرفت.ستاره سرخ بلگراد، پارتيزان ۲، بلگراد، اطلس بانك و b.o.kosh تيم اميد در مجموع، شش بار در اردوي صربستان به مصاف حريفان خواهد رفت.
رأي دوباره به سليماني
در پي انتخابات بسكتبال مازندران كه با حضور محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال و حسيني مديركل تربيت بدني اين استان انجام شد، بهمن سليماني با ۱۵ راي در سمت قبلي خود ابقا شد.سليماني چهار سال پيش هم با راي اعضاي مجمع مسئوليت هيات بسكتبال مازندران را عهده دار بود.

قائم  مقامي صدر نشين شطرنج ابوظبي
شطرنج  بازان  كشورمان  درسومين  دور از رقابت هاي  جشنواره  بين المللي شطرنج  ابوظبي  به  برتري  رسيدند.
احسان  قائم  مقامي  استاد بزرگ  شطرنج  كشورمان  در سومين  دور اين  رقابت ها توانست  در بازي  ديدني  رامشا حريف  هندي  را مغلوب  كند و در مجموع  با كسب  دو و نيم  امتياز از سه  بازي  در صدر گروه  اساتيد اين  رقابت ها قرار گيرد.

استقلال در استانبول
بشيكتاش و تيم ملي كامرون حريفان نايب قهرمان ليگ برتر ايران
كاروان ۳۳ نفره  استقلال تهران ساعت ۱۵ و۳۰ دقيقه امروز تهران را به مقصد استانبول ترك  مي كند.
تيم استقلال با خطوط هوايي «فلت اير» تهران را به مقصد آنتاليا ترك خواهد كرد، پس از ورود به آنتاليا با پرواز ديگري راهي استانبول مي شود. تيم استقلال تهران پس از ورود به تركيه در كمپ شماره  يك تيم هاي ملي تركيه مستقر خواهد شد.
آبي پوشان پايتخت در اين اردوي هفت روزه با تيم «بشيكتاش الف» و تيم ملي كامرون كه همزمان در اردوي تركيه حضور دارد، ديدار خواهند كرد. اگر تحت هر شرايطي بازي برابر تيم ملي كامرون عملي نشود، استقلالي ها به مصاف تيم باشگاهي «استانبول اسپورت» خواهند رفت.
تيم استقلال تهران چهارشنبه ۴ شهريورماه نيز استانبول را به مقصد تهران ترك خواهد كرد تا پس از دو روز استراحت تمريناتش را در تهران پيگيري كند.
وام ۴۰ ميليون يورويي شركت ترك به استقلال تهران
شركت ساختماني «اكشي اوغوزلاري» تركيه با اعطاي وام ۴۰ ميليون يورويي به باشگاه استقلال تهران، مجتمع ورزشي اين باشگاه را احداث مي كند.
مقرر شد، طي ديدار گروه ترك از باشگاه استقلال تهران، شركت معتبر ساختماني «اكشي اوغوزلاري» تركيه علاوه بر اعطاي وام مذكور، مجتمع ورزشي آبي پوشان پايتخت را نيز احداث كند.نوظهور، مشاور طرح و برنامه باشگاه استقلال تهران در گفت وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: شركت ترك طي ماه جاري با حضور در تهران، شرايط نهايي وام ۴۰ ميليون يورويي را تكميل خواهد كرد، تا علاوه بر اعطاي اين وام، فعاليت رسمي ساخت و ساز نيز آغاز شود.وي افزود: اين شركت متعهد شده است، طي ۱۶ ماه، مجتمع ورزشي استقلال تهران را در نزديكي پارك ارم بسازد. اين مجتمع يكي از تكميل ترين مجتمع هاي ورزشي آسيا خواهد بود.

توكل تلاش براي ابقاي نايب رييسي فيلا
محمد توكل بار ديگر نامزد كسب نايب رييسي فدراسيون بين المللي كشتي فيلا شد.اجلاس هيات رييسه و اعضاي فدراسيون بين المللي كشتي روز يكشنبه در شهر آتن تشكيل خواهد شد و طي آن شركت كنندگان از بين ۱۰ نامزد كسب نواب رييسي اين فدراسيون، ۴ نفر را به اين مسئوليت خواهند گزيد.فيلا داراي
۴ نايب رئيس است.
علاوه بر ۴ نايب رييس فيلا كه محمد توكل نيز يكي از آنهاست، ۶ نفر ديگر نيز براي كسب اين مسئوليت ها ثبت نام كرده اند.مسئولان فدراسيون كشتي ايراني درحال رايزني با كشورهاي مختلف بالاخص كشورهاي غرب آسيا جهت كسب اين مسئوليت توسط محمد توكل هستند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |