پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۸ - Apr 7, 2005
فوتبال جام قهرماني باشگاه هاي آسيا
جشن گل پاس و سپاهان در تهران و دمشق
003378.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
پاس ۵ - السالميه يك
گلها: عيسي ترائوره (۵۱) و محسن بياتي نيا (۸۵-۸۴-۶۵) و جواد نكونام (۷۰) براي پاس و صالح البريكي (۳۷) براي السالميه
داور: سالم مضعف از سوريه
بازيكنان پاس: حسن رودباريان، علي جانملكي، جواد نكونام، حسين پاشايي، آرش برهاني، بيژن كوشكي، ايمان رزاقي راد، ميثم منيعي، احمد كاظم، حميدرضا رجبي و عيسي ترائوره
مربي: مصطفي دنيزلي
بازيكان السالميه: نواف منصوري، احمد العيدان، ناصر عثمان، حسين خضري، جراح خلف، صالح البريكي، چارداگو، سامرالمرتع، مهدالهنادي، محمد البركي، عبدالعزيز ال علي
مربي: لاژلوفاش
خبرنگار همشهري: پيروزي پرگل پاس در مقابل السالميه كويت، تاييدي است بر موقعيت فوتبال ما نسبت به بقيه حريفان. دو نماينده فوتبال كشورمان در سومين ديدارهاي خود در چهارچوب مسابقات جام قهرماني باشگاههاي آسيا بر حريفان خود پيروز شدند. پيروزي پر گل پاس و سپاهان در مقابل السالميه كويت و الوحده سوريه از توان و قدرت بالقوه فوتبال كشورمان خبر مي داد. پاس با سه گل بياتي نيا نتيجه پنج بر يك را بدست آورد. سپاهان با سه گل رسول خطيبي بر حريف قلدر سوريه اي غلبه كرد. پاس پس از يك پيروزي در مقابل الريان قطر و تساوي با پليس عراق در سومين بازي خود درحالي كه در نيمه اول يك گل دريافت كرده بود، درنهايت با پيروزي پنج بر يك توانست خود را به عنوان صدرنشين گروه اول معرفي كند. در اين بازي بياتي نيا كه در نيمه دوم جانشين رزاقي راد شده، توانست سه گل از پنج گل پاس را به ثمر برساند. السالميه پس از دريافت گل مساوي انگار از هم پاشيده شد و سازمان تيمي خود را از دست داد و پاس از اين فرصت بهترين بهره را برد و با يورش دسته جمعي چهاربار ديگر دروازه اين تيم كويتي را باز كرد. خط دفاعي ناتوان السالميه با اشتباهات مكرر، اين فرصت را به بياتي نيا و نكونام داد كه هر زمان اراده كنند، بتوانند دروازه آنها را باز كنند.
پاس باوجود بازي پراشتباه در نيمه اول به ويژه در ميانه ميدان در نيمه دوم با راه افتادن نكونام و تغيير تاكتيك تيم پاس، گلهاي اين تيم به دست آمد. پاس با اين پيروزي صاحب هفت امتياز شد و در صدر جدول اين گروه قرار گرفت.
اگرچه پاس در نيمه اول چهره يك تيم برتر را نداشت و يك گل هم روي اشتباه خط دفاعي و دروازه بان خود خورد، اما با تداوم در انجام بازي منظم و حفظ سازمان تيمي بخود آمد و به پيروزي پر گل دست يافت. «بياتي نيا» طي ۴۵ دقيقه بازي ستاره اين ميدان بود.
سپاهان با پيروزي
در مقابل الوحده اميدوار شد
در سوريه تيم سپاهان با ارائه يك بازي منطقي و حفظ ميانه ميدان توانست الوحده را در خانه خود با سه گل شكست دهد.
سپاهان بازي را آرام و با كمي احتياط آغاز كرد و پس از پانزده دقيقه خود را به حريف تحميل كرد. از اين دقيقه تماشاگران حاضر در ورزشگاه عباسيون دمشق برتري سپاهان را پذيرفتند. گل رسول خطيبي بر اين قضيه مهر تأييد گذاشت و سپاهان يك نيمه را پيروز به لباسكن رفت. در شرايطي كه الوحده دست به حملات پراكنده مي زد، سپاهان دو موقعيت عالي بدست آورد، كه اولي را كريمي از دست داد، اما رسول خطيبي دومين حركت به عمق را انجام داد وآن را تبديل به پنالتي و خودش با ضربه اي محكم گل دوم خود و تيمش را به ثمر رساند. بدنبال اين حملات سوريه شدت گرفت تا سرانجام روي يك ضربه ايستگاهي الوحده روي اشتباه رحمتي گل خود را به ثمر رساند اما سپاهان دست از حملات نكشيد و رسول خطيبي با زيركي گل سوم خودرابه ثمر رساند تا سپاهان اميدوار به صعود باشد

خبرهاي فوتبال جهان
يورش نيوكاسل براي قهرماني در جام يوفا
003372.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: جام يوفا در سال جاري شاهد حضور تيم هاي گمنامي از كشورهاي مختلف است كه نام آنها را تاكنون كمتر شنيده ايم. تنها تيم هاي سرشناس مرحله يك چهارم نهايي جام يوفا نيوكاسل از انگليس و پارما از ايتاليا هستند.
بازي هاي مرحله رفت اين جام امشب در شهرهاي مختلف قاره برگزار مي شود.
تيم نيوكاسل امشب در سنت جيمز پارك ميزبان اسپورتينگ ليسبون است. اين دو تيم يك بار در مرحله گروهي اين جام با هم ديدار كردند كه دو تيم به تساوي يك بر يك رسيدند.
نيوكاسل بعد از گذشت ۴ روز از حادثه درگيري دو بازيكن تيمش هنوز درگير اين ماجراست و به نظر نمي رسد كه لونس بايه  لي بوير و كايرون داير را از تركيب اصلي اين تيم بيرون بگذارد. در اين ديدار آلن شيرر كه تاكنون ۱۰ گل در جام يوفا به ثمر رسانده است مهره كليدي نيوكاسل به حساب مي آيد.
در اين بازي اسپورتينگ ليسبون هوگو و كاستوديو را در اختيار ندارد.
در ساير بازي ها در اسپانيا ويا رئال در غياب ديه گو فورلان ميزبان آلكمار هلند است. آلكمار در سال ۱۹۸۱ يك بار نايب قهرمان جام يوفا شده بود.
تيم اوسر در غياب چيرو هافبك بازي ساز خود با زسكامسكو روبه رو مي شود.
در اتريش نيز استريا وين با پارما ديدار مي كند.در اين بازي آلبرتو گيلاردينو به تركيب اصلي پارما بازمي گردد.
رائول: رئال مادريد با شكست بارسلون شانس قهرماني دارد
003375.jpg
رائول  مهاجم  تيم  فوتبال  رئال  مادريد اسپانيا معتقد است ، تنها پيروزي  در ديدار روز يكشنبه  اين  تيم  برابر بارسلونا در ورزشگاه  برنابئو مي تواند اميد كسب  قهرماني  رئال را همچنان  در دل  بازيكنان  اين  تيم  زنده نگه  دارد.
رائول  در حالي  كه  رئال  با هشت  مسابقه  باقي  مانده  از تلاش  براي  تغيير صدرنشيني  بارسلونا و فرار از پشت  سر گذاشتن  دومين  فصل  بي نتيجه  خبر داده  است ، گفت : ما بايد براي  اميد به  كسب  عنوان  قهرماني ، بارسلونا را شكست  دهيم .
رئال  مادريد اميدوار است  رائول  و ديويد بكام   هافبك  انگليسي  اين  تيم با آمادگي  كامل  در اين  ديدار كه  احتمالا وضعيت  قهرماني  ليگ  اسپانيا را مشخص  مي كند، حضور يابند.
تيم  رئال  هفته  گذشته  با شكست  ۲ بر يك  آلباسته  توانست  اختلاف  امتيازخود با بارسلونا را كاهش  دهد در حالي  كه  بارسلونا برابر رئال  بتيس  به تساوي  ۳ بر ۳ بسنده  كرد.
در جريان  ديدار بارسلونا مقابل  رئال  بتيس ، دكو يار پرتغالي  اين  تيم با كارت  زرد جريمه  شد كه  اين  امر به  منزله  غيبت  وي  در مسابقه  روز يكشنبه  است .
«پيرس» آماده تمديد قراردادش
با آرسنال است
روبرت  پيرس  بازيكن  فرانسوي  تيم  فوتبال  آرسنال  انگليس ، آمادگي خود را براي  تمديد قراردادش  با اين  باشگاه  اعلان  كرد.پيرس  گفت  من  آماده ام  كه  قرارداد خود را با تيم  آرسنال  تمديد كنم ، در غير اين  صورت  تابستان  آينده   هايبوري  را ترك  خواهم  كرد.
اين  بازيكن  ۳۱ ساله  در سال  ۲۰۰۰ از تيم  المپيك  مارسي  فرانسه  به  تيم  آرسنال  كه  رهبري  آن را آرسن  ونگر فرانسوي  برعهده  دارد، پيوست .
افزون  بر پيرس ، تيم  آرسنال  از دو بازيكن  فرانسوي  ديگر به  نام هاي  تيه ري   هانري  و پاتريك  ويه را بهره  مي گيرد و با آن بازيكنان  توانسته  است  به نتايج  مطلوبي  در پيكارهاي  گوناگون  در چند سال  اخير دست  يابد.
پيرس  اظهارداشت  من  علاقه مند به  حضور در تيم  آرسنال  هستم  ولي  بايد به آينده  خود نيز بيانديشم .

دايي: در آرزوي جام جهاني
003381.jpg
خبرگزاري  فرانسه  در گزارشي  آورده  است : علي  دايي برترين  گلزن  جهان ، آرزوي  حضور در رقابتهاي  فوتبال  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  را در سر مي پروراند.
به گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از پاريس ، دايي  به  تازگي  ۳۶ سالگي  خود را جشن  گرفته  است  اما برترين  گلزن  جهان ، تمايلي  به  كناره گيري  از فوتبال ندارد و قصد دارد در جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  حضور يابد.كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  ايران  و يكي  از برترين  بازيكنان  تاريخ  فوتبال آسيا، در نوامبر سال  ۲۰۰۴ با به  ثمر رساندن  يكصدمين  گل  ملي  خود، نام خود را در تاريخ  فوتبال  جهان  ماندگار كرد.وي  با پشت  سر گذاشتن  ركورد فرانس  پوشكاش  بازيكن  افسانه اي  تيم  ملي مجارستان  با ۸۴ گل  و پله  اسطوره  برزيلي  با ۷۷ گل ، تعداد گلهاي  خود در۱۳۶ مسابقه  ملي  را به  عدد ۱۰۴ رسانده  است .دايي  كه  تيم  كشورش  با صدرنشيني  گروه  دوم  مقدماتي  جام  جهاني  در منطقه آسيا در مسير صعود به  اين  رقابتهاست ، گفت : حضور در جام  جهاني  آرزوي  هر فوتباليستي  است .وي  افزود: در ده  سال  گذشته  من  به  اميد راهيابي  به  جام  جهاني  به  سختي تلاش  كرده ام .ما توانستيم  به  مسابقات  ۱۹۹۸ فرانسه  صعود كنيم  با وجود اين ناكامي  براي  حضور در جام  جهاني  ۱۹۹۴ آمريكا و ۲۰۰۲ ژاپن  و كره  جنوبي  طعم بسيار تلخي  داشت .
دايي  كه  طي  مدت  بازيگري  خود در باشگاه هاي  بسياري  از جمله  بايرن مونيخ ، آرمينيابيلفلد و هرتابرلين  آلمان  و همچنين  السد قطر توپ  زده  است ، اكنون  به  خاك  ميهن  خود بازگشته  و در عضويت  تيم  صباباتري  قرار دارد.
اين  بازيكن  همانند هيده تاشي  ناكاتا از ژاپن  و فان  ژيي  از چين ، از پيشگامان  بازيكنان  آسيايي  حاضر در اروپا به  شمار مي رود.

واكنش طالقاني به كناره گيري صنعتكاران
003369.jpg
محمدرضا طالقاني پس از كناره گيري محمدعلي صنعتكاران از سمت رياست سازمان تيمهاي ملي كشتي، توضيحاتي را ارائه كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طالقاني در يادداشتي كه بر روي سايت فدراسيون كشتي آمده، آورده است: «در اين دوسال و دوماه براي اولين بار و فقط براي دفاع از قداست كار كشتي، نه از خودم كه بي مقدارم و بي مدال و اينها از زبوني نيست كه تواضع از گردن فرازان نكوست نه از گدا كه تواضع زخوي اوست و چون متهم و هيچ كس از من سوال نكرد كه بر تو چه گذشت و فقط مي شنوم كه چرا هر يك از بزرگان چند صباحي مي آيند و مي روند و از همه زودتر شما و من ديروز چون فرموده هاي شما را در صدا و سيما ديدم، كه تفكرات خودتان را در فدراسيون نديديد و در نامه استعفا يا اعتراض به اعزام تيم كشتي فرنگي دانشگاه آزاد اسلامي به فرانسه به حضور نفرات اعتراض فرموديد و گفتيد كه هر كس فحش بدهد در فدراسيون كشتي مورد حمايت قرار مي گيرد. اما به عرض مبارك شما مي رسانم كه سرور عزيزم از سال هاي دور تا امروز بيشترين بي مهري از جانب شماي بزرگ ترين به من كمترين شده كه يا خود شما به من فرموديد و يا در روزنامه ها خواندم و يا دوستان شما اگر هم بخواهيد با ذكر نام و همه آنها يا گروهي از آنها حاضرند بيايند يا در محضر شما روبرو بگويم يا اگر اجازه بدهيد در روزنامه ها عنوان كنم، چرا كه من ترسي ندارم، چرا كه اين كار را انتخاب كردم و مرام هم اجازه اين ... را به من نمي دهد كه بي ادبي كنم، پس شما هم كه اين مطالب را فرموديد، حال مورد لطف قرار گرفتيد كه اصلا اينطور نيست. »
متن استعفانامه صنعتكاران
با گذشت  چند روز از استعفاي  رسمي محمدعلي  صنعتكاران  رئيس  سازمان تيم هاي  ملي  كشتي  آزاد و فرنگي  ايران ، فدراسيون  كشتي  روز چهارشنبه  متن كامل  استعفانامه  وي  را اعلام  كرد.رئيس  مستعفي  سازمان  تيم هاي  ملي  كشتي  آزاد و فرنگي  ايران  روز چهارشنبه هفته  پيش  در پي  بروز برخي  مسائل  بوجود آمده  در مديريت  سازمان  تيم هاي  ملي كشتي  ايران  در غياب  محمدرضا طالقاني  رئيس  فدراسيون  كشتي ، استعفاي  خود را به  سيد جواد رفوگر دبير اين  فدراسيون  داد.
متن  استعفاي  محمدعلي  صنعتكاران  به  اين  شرح  است :
دبير محترم  فدراسيون  كشتي  جمهوري  اسلامي ايران :
جناب  آقاي  جواد رفوگر
احتراما نامه  مورخه  ۹/ ۱/ ۱۳۸۴ به  شماره  ۲۶۴/ ۷۱ ارسالي  به  معاونت  محترم امور مشترك  نهادها و فدراسيون هاي  ورزشي  مركز توسعه  ورزش  قهرماني  در مورد تيم  منتخب  دانشگاه  آزاد، انتخاب  مربيان  و نماينده  فدراسيون  بر من  مسلم گرديد هر فردي  كه  به  كاركنان  فدراسيون  كشتي  اعم  از رياست  فدراسيون  و ديگران  ايجاد جوسازي  وتوهين  نمايد بيشتر و بهتر مورد محبت  فدراسيون  قرارمي گيرد، بخصوص  افرادي  كه  صلاحيت  اخلاقي  آنها در جامعه  مورد سوال  قرار گرفته است .عليهذا تاسف  خود را از اين  تاريخ  به  عدم  همكاري  با فدراسيون  كشتي اعلام  مي دارم  و اميدوارم  حداقل  براي  حفظ غرور اين  ورزش  ملي  و سنتي  و افتخارآفرين  تا آنجا كه  ممكن  است  از خودگذشتگي  مبذول  داريم .ضمنا گزارش  فدراسيون  كشتي  به  آقاي  محمدحسن  عالمي  و به  امضاي  جنابعالي  را به  پيوست  ارسال  مي دارم .

تيم كشتي فرنگي جوانان ايران وارد تهران شد
گروه ورزشي: تيم كشتي فرنگي جوانان ايران نايب قهرمان جام پتكوسيراكوف بامداد ديروز وارد تهران شد.
در اين مسابقات كه با شركت ۱۲۶ كشتي گير از ۱۴ كشور در شهر صوفيه بلغارستان انجام شد، تيم ايران با تصاحب يك مدال طلا، ۳ نقره و يك برنز پس از تركيه در سكوي دوم ايستاد. روسيه، بلغارستان و اوكراين به ترتيب عناوين سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند. تيم ايران پس از ورود به فرودگاه مهرآباد از سوي جواد رفوگر دبير فدراسيون كشتي و حسن بابك مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي مورد استقبال قرار گرفتند.

تيم ملي بسكتبال با يكي دوبازي هماهنگ مي شود
محمود مشحون گفت: عليرغم تمام انتقاداتي كه به تيم ملي بسكتبال بزرگسالان مي شود به جرأت مي گويم كه تيم آماده اي را روانه  بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي كرده ايم. رييس فدراسيون بسكتبال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن تاكيد بر مطلب فوق اظهار داشت: به دليل مشكلاتي كه وجود داشت تيم ملي براي آماده سازي به دو قسمت تقسيم شد، نيمي در تهران و زير نظر بوسنياك تمرينات خود را دنبال كردند و نيمي ديگر به همراه صباباتري به كشور اردن سفر كردند. در كل تمامي بازيكنان به لحاظ آمادگي در شرايط خوبي به سر مي برند و با انجام يكي دو بازي اول نيز هماهنگي هاي لازم بين آنها ايجاد خواهد شد. وي افزود: تنها مشكل تيم ملي عدم شناخت كافي از تيم هاي حريف است. با اين حال من به كسب نتايج اميدوار هستم.

تيم واليبال جوانان با ۱۳ بازيكن به اردو مي رود
گروه ورزشي _ علي شاكري: تيم واليبال جوانان ايران در راه حضور پنجم خود در مسابقات قهرماني جوانان جهان در دومين قدم، اقدام به دعوت از سيزده بازيكن براي شركت در اردوي نخست كرد. دعوت از تنها سيزده بازيكن آن هم با در اختيار داشتن چهار ماه وقت كافي تا حدودي عجيب مي نمايد! اميدواريم كادر فني تيم جوانان در اين خصوص دلايل خود را هم ارائه دهند. از تيمي كه در سال ۲۰۰۴ در دوحه نايب قهرمان آسيا شد ۸ بازيكن در جمع دعوت شدگان حضور دارند. اسامي ۱۳ بازيكن دعوت شده به شرح زير است.سعيد معروف، بهزاد به نژاد، عادل غلامي، شاهين مفيدي، عبدالحكيم آرخي، آرش صادقياني، حمزه زريني، محمد محمدكاظم، محمد سليماني، وحيد صادقي، محسن رازقي، جواد محمدنژاد و رضا خداپرست.مسلم محمدي زاده بهترين ليبروي رقابت هاي نوجوانان آسيا و تني چند از بازيكنان تيم نوجوانان هم در صورت عدم همزماني مسابقات جهاني دو رده سني قادر به همراهي اين تيم خواهند بود.تاريخ اردوي اول تيم جوانان روز يكشنبه ۲۱ فروردين ماه اعلام شده است.

تيم ملي بوكس در راه تركيه
گروه ورزشي: تيم ملي بوكس ايران با ۸ شركت كننده اواخر ماه جاري براي شركت در پيكارهاي بين المللي تركيه عازم استانبول مي شود.
اين پيكارها در روزهاي ۳۰ فروردين تا ششم ارديبهشت ماه برگزار مي شود و تركيب تيم ايران در پايان مسابقات انتخاب روز يكشنبه آينده روشن خواهد شد.
هم اكنون اردونشينان تيم ملي بوكس زيرنظر محمدرضا صمدي، اكبر احدي و بيات تمرينات خود را هر روز در ورزشگاه شهيد شيرودي دنبال مي كنند.

۴ كشور نامزد ميزباني بازي هاي آسيايي ۲۰۱۴ شدند
ايرنا: با پايان  گرفتن  مهلت  تعيين  شده ، چهار كشور براي  ميزباني  بازي هاي  آسيايي ۲۰۱۴ ميلادي  نامزد شدند.
به گزارش  روز چهارشنبه  الجزيره  اسپورت  ، مديركل  شوراي  المپيك  آسيا گفت:  در مهلت  تعيين  شده ، كشورهاي  هند، اردن ، كره  جنوبي  و ويتنام  خود را براي  ميزباني  هفدهمين  دوره  بازي هاي  آسيايي  نامزد كردند.
عبدالمطلب  احمد در گفت وگويي  در كويت  اظهار داشت : پرونده  شهرهاي پيشنهادي  هر كشور به  كميسيونهاي  ويژه اي  كه  توسط رئيس  شوراي  المپيك  آسيا تشكيل  مي شود، ارسال  خواهد كرد.
وي  اظهار داشت : پس  از بازديد گروه هاي  فني  و بررسي هاي  كارشناسي ، ميزبان  بازيهاي  آسيايي  ۲۰۱۴ در نشست  مجمع  عمومي شوراي  المپيك  آسيا كه  قرار است در دسامبر ۲۰۰۶ در دوحه  قطر برگزار شود، معرفي  مي شود.شوراي  المپيك  آسيا ۴۵ عضو دارد.
پانزدهمين  دوره  بازيهاي  آسيايي  در سال  ۲۰۰۶ و شانزدهمين  دوره  آن در سال  ۲۰۱۰ به ترتيب  در دوحه  قطر و جوان  زو چين  برگزار خواهد شد.

دوگانگي رفتاري فدراسيون فوتبال نسبت به باشگاهها
ايسنا: معاون ورزشي باشگاه استقلال تهران گفت: خداداد عزيزي بازيكن بزرگي است و اگر كادر فني تيم استقلال از حضور وي در تركيب تيم حمايت كند قطعا او را براي فصل آينده به استقلال خواهيم آورد.
معاون ورزشي باشگاه استقلال همچنين با اشاره به نشست مسئولان اين تيم با نايب رئيس فدراسيون فوتبال اظهار داشت: ما نسبت به حضور طالب لو در تيم منتخب باشگاهها و عدم همراهي وي در بازي برابر فولاد خوزستان اعتراض داشتيم و مكرراً با مطرح ساختن اين مهم خواهان تغيير برنامه ريزي تيم منتخب باشگاهها براي واگذاري طالب لو بوديم اما متاسفانه اين مهم انجام نشد و تيم استقلال بدون دروازه بان اول به مصاف تيمي مي رود كه تمام شرايط براي قهرماني اش فراهم است.
منزوي افزود: انتخاب بازيكنان تيم منتخب باشگاهها داراي ابهامات زيادي است.چرا نبايد تيم صدرنشين ليگ كه داراي بيشترين بازيكن در تيم ملي فوتبال بزرگسالان كشور است، هيچ بازيكني در تيم منتخب نداشته باشد؟ منزوي با بيان اينكه انتخاب بازيكنان براي تيم منتخب باشگاهها در چارچوبي خارج از توانمندي هاي فني رقم خورده است تأكيد كرد: دوگانگي رفتارهاي فدراسيون فوتبال در برنامه ريزيهاي فوتبال آزار دهنده است.فدراسيون بايد با توجه به حساسيت مسابقات ليگ به گونه اي يكسان با تمام تيمهاي حاضر در ليگ برخورد كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |