يكشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۸ - May 15, 2005
«تباني» ، «بي تفاوتي» و يا «توهم»
پرسپوليس رايحه قهرماني را حس مي كند
002244.jpg
خبرنگار همشهري: سال گذشته همين زمانها بود كه حرف و حديثها شروع شد، چرا سپاهان با فرهادكاظمي پنج روز اضافه در عربستان ماند و تيم پاس زودتر از ميزبان _ سپاهان _ در اصفهان حاضر بود. آن نتيجه استقلال اهواز مقابل استقلال تهران و سپس نمايشي كه مقابل پاس ارائه كرد و مصاحبه آن مدافعي كه سال پيش اهواز بود و امسال در شمال بازي مي كند، راستي چرا فقط پارسال، خيلي دور نيست آن تيم جنوبي براي اين كه سقوط نكند، بهترين مدافع اش را به حريفش پيش فروش كرد و ماند،  يا آن مربي كه براي مسير تبريز تا اصفهان يك (۳) امتياز ناقابل اهدا نمود و... مي رسيم؟ اين فصل و هر روز حرف و حديث تازه اي از دربي خوزستان تا بي تفاوتي تيم هايي كه نه دغدغه سقوط دارند و نه  توان صدرنشيني.
شايد ايراد از ليگ خودمان است كه جدال و مبارزه در دو سوي جدول تقسيم مي شود؛ بودن يا نبودن تنها مسئله اين است. مي توان تدبيرهاي ديگر به كاربرد و تيمهاي بيشتري را درگير رقابت تا روز آخر نمود. در آسيا از جام يوفا و اينترتوتو خبري نيست، اما مي توان براي نايب قهرمان _ به طور مجزا- و تيم هاي سوم تا ششم مزاياي خاصي در نظر گرفت و براي سقوط كنندگان نيز، يك سهميه سقوط را مستقيم به تيم انتهاي جدول اختصاص داد و تيم دوم سقوط كننده در يك دوره رقابت «پلي آف» ميان تيم هاي پانزدهم تا دوازدهم برگزار كرد و يا راهكارهاي ديگري كه مطمئناً نياز به كارشناسي دارد و در اين مقوله كوتاه نمي گنجد.
پگاه مي ماند، اگر بخواهد
امروز سه قطعه ديگر پازل ليگ برتر در مكان خود جاي مي گيرد. يك بازي بدون حساسيت خاص در تهران كه صباشهر ميزبان دو تيم صباباتري و ابومسلم است و دو بازي حساس در رشت و تهران.
در رشت پگاه ميزبان پاس تهران است. براي پگاه هنوز فرصت باقي و روزنه ها باز است. اين تيم سه بازي در پيش دارد و اگر (۹) امتياز كسب كند، (۲۸) امتيازي مي شود. سايپا (۲۸)، سپاهان (۲۷) و پيكان (۲۳) امتيازي هستند، حريفان اين تيم ها آنقدر سخت و باانگيزه هستند كه پگاه با سه پيروزي بماند و اين آرزو محال نمي باشد. در تهران، پرسپوليس براي قهرماني مي جنگد و سپاهان در انديشه فرار از سقوط است. پرسپوليس اگر پيروز شود،  براي اولين بار در اين فصل صدرنشيني را تجربه خواهد كرد و فولاد سايه سنگين اين تيم را بيشتر حس مي كند و سپاهان نامزد اصلي سقوط مي شود.
برنامه بازيهاي امروز
ساعت ۱۷ _ صبا باتري تهران _ ابومسلم مشهد (صباشهر)
ساعت ۱۷ _ پگاه گيلان _ پاس تهران (تختي رشت)
ساعت ۳۰/۱۷ پرسپوليس تهران _ سپاهان اصفهان (آزادي _ تهران)

دربي اهواز، حساسترين بازي ليگ برتر
002247.jpg
002241.jpg
گروه ورزشي: حساسترين بازي ليگ برتر فوتبال ايران جمعه اين هفته در اهواز برگزار مي شود. دربي سنتي خوزستان ميان دو تيم استقلال اهواز و فولاد خوزستان جدا از رقابت هميشگي اين بار نتيجه بازي اين دو تيم در سرنوشت تيم هاي پرسپوليس، ذوب آهن و استقلال تهران نيز دخيل است. حرفهاي مدير عامل استقلال اهواز مبني بر اينكه شايد با اميدهايمان بازي كنيم و مي خواهيم جام را در خوزستان نگه داريم، شائبه هاي تباني بسياري را ايجاد كرده است.
آخرين خبرهاي حاشيه اي اين بازي را مي خوانيد:
* فولاد در اين بازي نادر احمدي مهاجم جوان خود را به دليل ۳ اخطاره بودن در اختيار ندارد و عادل كلاه كج نيز به دليل مصدوميت غايب است.
* فولاديها در اين بازي ميزبان هستند و گفته مي شود آنها به مانند بازي با استقلال تهران مي خواهند تنها ۳ هزار بليت _ ده درصد گنجايش ورزشگاه _ در اختيار هواداران استقلال اهواز قرار دهند.
* در حالي كه بازي دو تيم استقلال اهواز و فولاد در پيش است اما گفته مي شود حضور علي بداوي ملي پوش فولاد در استقلال اهواز براي فصل آتي قطعي است، مذاكره استقلاليها با بداوي باعث شده تا فولاديها نيز به دنبال جذب امير خليفه اصل مهاجم استقلال باشند.
* از سوي دو تيم استقلال و پرسپوليس اعلام شده كه اكيپ كاملي از فيلمبرداران عازم اهواز مي شوند تا از زواياي متعدد از بازي و حواشي آن فيلمبرداري شود.
* هواداران پرسپوليس در اهواز قرار است به زودي نشست مشتركي با هواداران استقلال اهواز داشته باشند. پيروزي استقلال اهواز در اين بازي آرزوي هواداران پرسپوليس است چرا كه راه قهرماني پرسپوليس هموار خواهد شد. ائتلاف قرمز و آبي هم نكات جالب و ديدني اين بازي است.
* شنيده مي شود امير قلعه نويي و علي پروين سرمربي و مدير فني استقلال و پرسپوليس به اهواز سفر مي كنند و اين بازي را از نزديك و در جمع هواداران استقلال اهواز خواهند ديد.
* مي گويند يكي از مسئولين استقلال اهواز به مدير عامل يكي از دو تيم قرمز و آبي گفته اگر به حريف ببازيم، چطور در اهواز زندگي كنيم. ما كه باور نكرديم.
* شبكه ۳ سيما براي اينكه تمام مردم ايران اين بازي را ببينند رسما اعلام كرد كه به طور زنده اين بازي را پخش خواهد كرد.

واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه (تهران)
پيروزي شيرين، اما پردردسر
002253.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: در دومين روز از پنجمين دوره رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه (انتخابي قهرماني جهان) با پيروزي دوم ملي پوشان نوجوان ايران همراه بود. تيم ايران كه ژاپن را به آساني مغلوب كرده بود در برابر تيم جنگنده و پرتحرك تايلند به مشكل خورد.
تيم ايران با اتخاذ تاكتيك نامناسب همه را در اضطراب فرو برد و درحالي كه گيم اول را ۲۵ بر ۲۳ به حريف داد تا اواسط گيم دوم هم در كلاف سردرگم خود گرفتار بود. مشكل تيم ايران اين بود كه براي غلبه بر دفاع كوتاه حريف و استفاده از همه فضاي تور به توپ هاي كوتاه و تجمع حمله در منطقه ۳ وسط تور روي آورد. در اين ميان معلوم نبود چرا مربيان تيم ايران براي تغيير تاكتيكي و استفاده از بازي قدرتي فرصت بازي سازي به اشكان درخشان نمي دادند، بازي سازي كه با ورود به ميدان راه برتري تيم ايران را به خوبي هموار كرد.
عجيب آنكه مربيان تيم ما با وجود تغييرات صورت داده و فراخوان اشكان درخشان و آرش كشاورزي پس از جبران مافات باخت گيم اول در شروع گيم سوم باز هم براي پيروزي به همان تركيب اوليه روي آورد.
سرانجام پس از آنكه در گيم سوم تيم ايران به دشواري خورد مربيان ترجيح دادند دوباره ذخيره هاي كارسازي چون كشاورزي، درخشان را همراه با زادون به ميدان فراخوانند. خوشبختانه اين تغييرات به سود تيم ايران شد و نوجوانان ما توانستند با پيروزي در گيم هاي سوم و چهارم به دومين برد متوالي خود دست يابند.

نتايج بازي هاي روز دوم
* تايپه ۳ _ ژاپن يك
* كره جنوبي ۳ _ چين يك
* ايران ۳ _ تايلند يك
برنامه بازي هاي امروز ( آزادي)
ساعت ۱۴: استراليا _ كره جنوبي
ساعت ۱۶: ژاپن _ تايلند
ساعت ۱۸: چين _ هند
ساعت ۲۰: ايران _ تايپه

فوتبال باشگاه هاي آلمان
جشن قهرماني بايرن مونيخ با ۶ گل
وحيد هاشميان ديشب با بايرن مونيخ خدا حافظي كرد
002250.jpg
گروه ورزشي _ مريم دري منش: رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي آلمان در فاصله يك هفته به پايان اين بازي ها با پيروزي پر گل بايرن مونيخ مقابل نورمبرگ به پايان رسيد.
در اين بازي ابتدا از سوي باشگاه بايرن از بازيكناني كه قرار است از اين تيم جدا شوند تقدير شد و آنها با حضور در كنار زمين مورد تشويق تماشاگران حاضر در ورزشگاه المپيك مونيخ قرار گرفتند.وحيد هاشميان نيز در ميان اين بازيكنان بود.
در اين ديدار كلوديو پيزارو (۸) ميشائيل بالاك ،۲۴ روي مكاي (۴۴و۳۱) و سباستين دايسلر (۷۸و۴۴) براي بايرن مونيخ گلزني كردند. براي نورنبرگ نيز ري ميشله مدافع بايرن (۵۲) و اسلواك در دقايق ۸۳ و ۸۰ دروازه اليور كان را باز كردند.
با اين پيروزي بايرن مونيخ با ۷۴ امتياز در صدر قرار دارد.قهرماني بايرن مونيخ هفته پيش مسجل شده بود.
در ساير بازي هاي اين هفته كايزرسلاترن با حضور فريدون زندي كه در دقيقه ۷۳ نيز يك كارت زرد دريافت كرد چهار بر يك مقابل ماينتز مغلوب شد. با اين پيروزي ماينتز از منطقه خطر دور شد. هانوفر تيمي كه هاشميان به اين تيم ملحق شده دو بر يك هامبورگ را شكست داد. در اين ديدار مهدوي كيا از دقيقه ۷۸ به جاي موديا وارد زمين شد.
هانوفر با اين پيروزي با ۴۴ امتياز به مكان دهم جدول صعود كرد.
در كرزن كرشن ديدار حساس شالكه و دورتموند با پيروزي دو بر يك دورتموند به پايان رسيد. با اين پيروزي شالكه با ۶۰ امتياز در مكان دوم باقي ماند.
در هفته سي و سوم گلادباخ با هرتا به تساوي بدون گل رسيد.
روستوك با بيلفلد به تساوي يك بر يك رسيد، بوخوم با دو گل اشتوتگارت را شكست داد، بوخوم كه به دسته دوم سقوط كرده با دو گل اشتوتگارت را مغلوب كرد و وردربرمن نيز چهار بر يك فرايبورگ را درهم كوبيد. تيم هاي فرايبورگ، روستوك و بوخوم به رقابت هاي دسته دوم بوندس ليگا سقوط كردند.

ناكامي ملي پوشان كشتي ايران در روسيه
محمد رضا منصوريان :از تيمي كه تا چند ساعت قبل از اعزامش به يك سفر خارجي هيچكس تكليف رفتن يا نرفتن خود را نمي داند مگر مي شود انتظار موفقيت و پيروزشدن داشت، كه اگر اين گونه شود، بايد به امر تشكيلات و برنامه ريزي شك كرد. خبردار شديم از تيم كشتي آزاد ايران حاضر در مسابقه هاي جام عليف در روسيه ۲ ملي پوش اعزامي ما به بازي ها المپيك آتن مسعود مصطفي جوكار و مجيد خدايي در همان روز اول پرونده شان بسته شده است!
در روسيه آش آنقدر شور بوده كه جوكار ۶۰ كيلويي حتي در وزن ۶۶ كيلوگرم هم نتوانسته خود را به سر وزن برساند! و مجيد خدايي هم در وزن ۸۴ كيلوگرم در دور نخست مغلوب ساجيد ساجيد اوف روسي شده است.
البته در روز اول حسن طهماسبي هم در وزن ۶۶ كيلوگرم به عبدالرحمن اوف داغستاني باخت تا دايره ناكامي هاي كشتي ايران در روز اول تكميل شود. اين درحالي است كه اين شكست هاي تلخ در كشتي، ديروز هيچ علاقه مندي را بابت دو پيروزي خوب مسعود واحدي برابر كشتي گيران روسيه و ازبكستان راضي نكرد.
ظاهرا برخلاف گفته هاي آقايان مشكلات كشتي همچنان پابرجاست.

ووشوكاران ايران در ايتاليا صاحب دو مدال طلا و يك نقره شدند
اولين  روز رقابتهاي  كاپ  آزاد جهاني  ووشو كه  در ايتاليا جريان  دارد، با كسب  ۲ مدال  طلا و يك  نقره  براي  ووشوكاران  ايراني  همراه  بود.
به  گزارش  روز شنبه  روابط عمومي فدراسيون  ووشو، در اين  رقابتها كه  در شهر پروجا برگزار مي شود حسين  اجاقي  در وزن  منهاي  ۸۰ كيلوگرم  با ناك  اوت كردن  نماينده  كشور ميزبان  به  اولين  مدال  طلا دست  يافت  و مهدي  جعفرپور نيز در وزن  منهاي  ۵۵ كيلوگرم  با شكست  حريفي  از آذربايجان  دومين  مدال  طلا را براي  تيم  اعزامي به  ارمغان  آورد.در وزن  منهاي  ۸۵ كيلوگرم  محسن  ايزدي  با واگذار كردن  بازي  فينال  به حريفي  از لبنان  به  مدال  نقره  رضايت  داد.

بسكتبال باشگاه هاي آسيا
صبا باتري با نمايندگان لبنان، قزاقستان هند و فيليپين همگروه شد
تيم  صبا باتري  ايران  به همراه  نمايندگان  كشورهاي  لبنان ، قزاقستان ، هندوستان  و فيليپين  در گروه  اول  مسابقات  بسكتبال  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا قرار گرفت .
مسابقات  بسكتبال  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا در روزهاي  ۸ تا ۱۶ خردادماه امسال  در فيليپين  برگزار خواهد شد.
گروه بندي  اين  مسابقات  به  شرح  زير است : گروه  اول : ساجس  لبنان ، نمايندگان  كشورهاي  قزاقستان ، هندوستان  و فيليپين ، صبا باتري  ايران
 گروه  دوم : الجيش  سوريه ، فسلينگ  اردن  و نمايندگان  كشورهاي  قطر و كويت .

تيم ملي فوتسال ايران عصر ديروز عازم مشهد  شد
اعضاي  تيم  ملي  فوتسال  ايران  عصر ديروز براي  زيارت  بارگاه  امام  رضا(ع ) عازم  مشهد مقدس   شدند.
طبق  برنامه  ريزي هاي  به  عمل  آمده  قرار است ، تيم  ملي  فوتسال  كشورمان  امروز يك  بازي  دوستانه  را با تيم  سيروسفر خراسان  برگزار كند.ملي پوشان  فوتسال  ايران امشب  به  تهران  باز خواهند گشت  و خود را براي  حضور در رقابت هاي  قهرماني  آسيا آماده  مي كنند.تيم  ملي  فوتسال  كشورمان  روز ۲۹ ارديبهشت  ماه  جاري  براي  حضور در اين مسابقات  عازم  ويتنام  مي شود تا از عنوان  قهرماني  خود در قاره  كهن  دفاع كند.مسابقات  فوتسال  قهرماني  آسيا از اول  خردادماه  سال  جاري  با حضور ۲۴تيم  در ويتنام  برگزار مي شود.
تيم  ملي  فوتسال  ايران  مدافع  ۶ عنوان  قهرماني  اين  رقابتها در گروه  سوم مرحله  مقدماتي  با تيم هاي  كويت ، لبنان  و بوتان  هم گروه  است .

آموزش مربيان گلف توسط مدرس انگليسي
ايسنا: اولين دوره آموزشي گلف زيرنظر فدراسيون مربوطه، در زمين گلف اصفهان پايان يافت.
در اين دوره سه روزه، ۳۲ نفر از مربيان گلف كشور با شيوه نوين آ موزشي گلف را فرا گرفتند.
شركت كنندگان در اين كلاس، آموزش هاي لازم را زيرنظر «سايمون» از كشور انگلستان فرا گرفتند.
دوره تكميلي اين كلاس آموزشي بهمن ماه امسال در اصفهان برگزار مي شود.

ارتقاء سطح جهاني نوجوانان دونده ايران
ايسنا: نخستين مرحله مسابقات دووميداني قهرماني نوجوانان كشور در شهر ساري برگزار شد.
در همين ارتباط حسين جلالي اظهار كرد: همانطور كه از قبل پيش بيني مي شد، سطح ركوردها و آمادگي دووميداني كاران نوجوان بسيار عالي است و اميد زيادي به اين ورزشكاران خواهيم داشت.
وي افزود: سطح مسابقات بسيار بالا بود. در پرتاب ها، ورزشكاران بسيار خوب كار كردند به طوري كه در دور مقدماتي پرتاب نيزه ركورد كشور شكسته شد. در پرتاب چكش كاوه موسوي در رده نوجوانان از جمله استثناهاي ورزشي ايران بود، اما در اين مسابقات رضا مقدم از استان گلستان حدود ۳ متر ركورد موسوي را شكست.
در رشته پرتاب ديسك نيز، سيد مهدي شاهرخي از چهره هاي برتر و از شانس هاي كسب مدال در مسابقات نوجوانان جهان و جوانان آسيا در سال آتي است.
در رشته پرش ارتفاع نيز، اميد حسن زاده از بوشهر با ركورد ملي ايران مساوي كرد.
وي با اشاره به ركوردشكني نوجوانان كشور در ساري گفت: در رشته هايي مانند پرتاب ها حداقل چند متر ركوردها شكسته شده ولي در ماده هاي سرعت، مانع، استقامت و نيمه استقامت اگر دستگاه هاي فتوفينيش وجود داشت حداقل ۱۰ تا ۱۵ ركورد نوجوانان كشور شكسته مي شد.
جلالي ادامه داد: دور بعدي مسابقات نوجوانان كشور را در تهران و با دستگاه هاي مجهز برگزار خواهيم كرد تا ركوردهاي مختلف نيز با دقت مورد محاسبه قرار گيرد.
رئيس فدراسيون دووميداني در مورد كسب سهميه ورودي نوجوانان جهان تصريح كرد: حداقل ۱۰ دووميداني كار ايران مي توانند ركورد ورودي به مسابقات نوجوانان جهان كه در كشور مراكش برگزار مي شود را كسب كنند، اما از اين تعداد بهترين ها اعزام مي شوند.

۲۲ وزنه بردار ايراني در راه بلغارستان
گروه ورزشي: اردوي  آمادگي  تيم  وزنه برداري  ايران  از روز ششم  خردادماه  امسال  به  مدت يك  ماه  در بلغارستان  داير مي شود.
عباس  قاسم زاده ، سجاد بهروزي ، مرتضي  رضائيان ، رسول  تقيان ، محمدعلي  فلاحتي نژاد، محمود اسماعيل زاده ، اصغر ابراهيمي ، محسن  بيرانوند، علي  دهقانيان ، محسن  داودي ، محمد حق داري ، حسام  صالح  جلالي ، اسحاق عطار اشرفي ، شاهو جوانمردي ، ابوالقاسم  داوودي ، سعيد علي  حسيني ، جوادگوهري ، علي  قره داغي ، وحيد ربيعي ، بهادرملكي ، آيت  اورامه  و هوشنگ نيك  خواه  وزنه برداراني  هستند كه  به  اين  اردو اعزام  مي شوند.
شركت كنندگان  در اين  اردو زير نظر يوردان  گئورگي  ايوانف  سرمربي تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  و مسعود قاسمي  مربي  اين  تيم  تمرينات  خود را پي  خواهند گرفت .
در اين حال  علي  مرادي  و داراب  رياحي  رئيس  و نايب  رئيس  فدراسيون وزنه برداري  براي  شركت  در جلسه هاي  هيات  رئيسه  و كميته  فني  فدراسيون  بين المللي  وزنه برداري  عازم  شهر بوسان  كره  جنوبي  شدند.
اين  جلسه ها  در خلال  برگزاري  مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  جوانان  جهان كه  از روز ۲۷ ارديبهشت  ماه  در بوسان  آغاز مي شود، تشكيل  خواهدشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |