پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۸ - May 26, 2005
فوتبال قهرماني باشگاههاي برتر آسيا
پاس با اقتدار صعود كرد
003273.jpg
خبرنگار همشهري: صعود تيم پاس به عنوان سرگروه اول كه از هفته پيش مسجل شده بود با پيروزي در مقابل پليس عراق تثبيت شد. پاس روز گذشته با تك گل حسين پاشايي بر پليس عراق تيم آخر اين گروه اميد خود را براي رسيدن به مقام قهرماني در منطقه غرب افزايش داد.
پاس با اقتدار اين بازي را از عراق برد. باوجود آنكه مصطفي دنيزلي از بازيكنان ذخيره خود استفاده مي كرد، اما كيفيت بازي و سرعت جوانان پاس جاي هيچگونه عكس العملي را براي عراقي ها باقي نگذاشت. پاس با اين پيروزي از شش بازي خود صاحب پنج پيروزي و يك تساوي شد و با شانزده امتياز در گروه خود قهرمان شد و تيم الريان قطر با هفت امتياز در مكان دوم ايستاد. پاس تهران كه يكبار جام قهرماني باشگاههاي آسيا را با مربيگري فيروز كريمي از آن خود كرده است بااين نفرات و مربي قادر است آنرا تكرار كند.
در شرايط فعلي تيم ها باشگاهي ما به دليل رشد محسوس تيم ملي كشورمان قادرند در منطقه غرب آسيا بالاتر از ديگر كشورها قرار گيرند. صدرنشيني پاس در گروه اول دليل اين ادعاست. پاس با دنيزلي فوتبال امروز را خوب شناخته و در زمانهايي از بازي نمايش دلپذيري از فوتبال را از بازيكنان اين تيم شاهد هستيم.
پاس در ديدار با پليس عراق كه در واقع جدال پليس هاي دو كشور بود، با غلامپور، هدايتي، شكوري، كوشكي ربيع خواه، نصرتي، رزاقي راد (بياتي نيا)، رحمتي، برهاني (ابوالقاسم پور)، اورج (پاشايي) و حميدرضا رجبي به ميدان رفت.
سپاهان ناباورانه شكست خورد
برخلاف پاس، تيم سپاهان در العين امارات نتوانست از تمام پتانسيل خود استفاده كند. سپاهان براي حفظ نتيجه مساوي و صعود به مرحله بعد خوب آغاز نكرد. بافت دفاعي سپاهان بايد فشرده تر و بازيكنان نزديكتر به يكديگر بازي مي كردند.
گرماي طاقت فرساي العين و سرعت تيم حريف اجازه نداد سپاهان بازي را به شكل دلخواهش پيش ببرد. گل اول العين روي يك ضربه كاشته و در ميان ناباوري بازيكنان سپاهان و بهت مهدي رحمتي وارد دروازه سپاهان شد.
بازيكنان استانكو آن سرعت و آمادگي لازم را براي مقابله با تيمي كه اتفاقاً تيم بزرگي نيست نداشتند. سپاهان از ابتداي بازي چهره تيمي كه قصد دارد در اين ميدان پيروز شود را نداشت وگرنه با اين تركيب و بازيكنان و سرعتي كه در اختيار دارد مي توانست لااقل در اين بازي به تساوي برسد. گل دوم العين نيز در ميان كم تواني خط مياني و دفاع سپاهان به ثمر رسيد.
در اين گل اديلسون نقشي اصلي را داشت. در نيمه دوم سپاهان با محمود كريمي و گل زيبايش فاصله را كاهش داد ولي اشتباه خط دفاعي سپاهان باعث شد تا العين بلافاصله به گل سوم دست يابد. باز هم سپاهان بود كه روي سانتر ديدني كريمي و با ضربه سر «بنگر» به گل ديگر رسيد و حريف را در اضطراب شكست فرو برد. اما سرانجام سپاهان با قبول شكست ۳ بر ۲ علي رغم شايستگي از صعود به مرحله بعد باز ماند.

مربي هامبورگ: مهدوي كيا مي تواند برود
003279.jpg
براي چندمين بار ديتمار بيرسدورفر، مدير ورزشي هامبورگ از جدايي مهدي مهدوي كيا در صورت رسيدن پيشنهاد خوب به باشگاه خبر داد. اين بار تلخي حرف هاي بيرسدورفر بيش از گذشته بود.
پس از پايان ديدار برابر بوخوم به مهدي گفته شد كه به دنبال باشگاه جديدي باشد. مدير ورزشي هامبورگ كه فهرست خريد بازيكنان را براي تابستان آماده كرده است گفت: «به كيا گفتيم كه در تيم جايي ندارد و با اين شيوه و چيدمان به اين گوش ها در خط مياني نياز نداريم. به عبارت ديگر او انتخاب نخست در تيم اصلي نخواهد بود.»
روشن است كه بازيكن ايراني و چند بازيكن ديگر بايد براي خريدن «رافائل ون در وارت» ستاره آژاكس قرباني شوند. هنوز پاسخي از نماينده  هلند به باشگاه نرسيده است. اما بيرسدورفر از ادامه تماس تلفني با همتايانش در آژاكس براي به چنگ آوردن ون در وارت خبر داد.

تمرينات تيم ملي با حضور لژيونرها
علي دايي غايب بود
003270.jpg
خبرنگار همشهري: تمرينات روز گذشته تيم ملي در كمپ تيم هاي ملي در غياب ملي پوشان باشگاه هاي پاس و سپاهان دنبال شد. علي دايي به دليل حضور در دانشگاه و با اجازه از سرمربي تيم ملي نيز غايب بود. ايمان مبعلي نيز در زيرنظر پزشك معالج تمرين جداگانه اي داشت. در روز گذشته تمرينات بيشتر به مسائل تاكتيكي كه به طور اختصاصي براي خط دفاع و حمله در نظر گرفته شده بود توسط برانكو انجام شد. در فاصله هشت روز مانده به بازي با كره شمالي، لژيونرهاي تيم ملي نيز به بقيه پيوستند. نويدكيا، علي كريمي و كعبي نيز در تمرينات حضور داشتند. روز گذشته روي ضربات ايستگاهي بيشتركار شد و دروازه بانان نيز تمرينات سختي داشتند. فريدون زندي نيز شب گذشته به جمع ملي پوشان پيوست تا تيم بتواند با نفرات اصلي خود نيز تمرينات و بازي گروهي را چند بار آزمايش كند.

علي اشكاني تنها طلايي ايران در كشتي فرنگي آسيا
003276.jpg
محمدرضا منصوريان: اين هم از عجايب ورزش است. كشتي گيري كه تا يكي دو روز به سفرش به چين مي  گفتند به دليل بيماري پوستي ممكن است كه نتواند در مسابقه هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا در ميدان حاضر شود، با قدرت و آمادگي لازم در اين مبارزه ها حاضر مي شود و با ارائه كشتي هايي كم نقص طلاي اين رقابت ها را به دست مي آورد. علي اشكاني كشتي گير ۶۰ كيلويي تيم ايران در پيكارهاي آسيايي ووهان بعد از دو پيروزي خوب برابر كشتي گيران كره جنوبي و ژاپن در فينال نيز رثات آسوب  جائوف از قرقيزستان را شكست داد و تنها مدال طلاي تيم ايران در اين دوره را به دست آورد.
در دومين روز ديدارهاي كشتي فرنگي تيم ما دو نماينده ديگر هم در ميدان داشت. مجتبي باباجان زاده در وزن ۷۴ كيلوگرم پس از پيروزي مقابل كشتي گيري از ازبكستان برابر حريفي از قرقيزستان ضربه فني شد و دستش از كسب مدال كوتاه ماند و مسعود هاشم   زاده در وزن ۹۶ كيلوگرم در همان دور اول مقابل آلن بيكف از قزاقزستان نتيجه كشتي را با ضربه فني واگذار كرد.
هاشم زاده در كشتي رده بندي اين وزن بعد از برتري برابر هانگ كيايانگ از كره جنوبي صاحب مدال برنز شد.
پايان هجدهمين دوره رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا و شكست ۶ نماينده ما برابر حريفان آسيايي خود از جمله قزاقستان، قرقيزستان، ژاپن و .... نشانگر آن است كه اين رشته كشتي در ميان آسيايي هاي مدعي از وضعيت مطلوبي برخوردار شده و از اين پس ديگر نمي توان حريفان قاره اي خود را رقيباني آسان و از پيش باخته به حساب آورد.
در پايان مسابقه هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا تيم كره جنوبي با ۵۵ امتياز اول شد و تيم اعزامي كشورمان با كسب ۴۰ امتياز در رده ششم قرار گرفت.

علي كفاشيان: مسئولان وزنه برداري كمتر
در كشور حضور دارند
علي مرادي: شيوه مديريتي تيم ملي غلط بوده است
003282.jpg
گروه ورزشي: علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري كه در پي ملاقات با علي كفاشيان وحمايت تازه كميته ملي المپيك از ورزش وزنه برداري نسبت به آينده اميدوار شده است مي گويد:اميدوارم اين حمايت مالي ،عيني و محسوس باشد. ما برنامه ريزي خود را انجام مي دهيم و در اسرع وقت ملي پوشان را به اردو دعوت خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه با مرتفع شدن مشكلات مالي، تيم ملي به اردوي بلغارستان اعزام مي شود، ادامه داد: البته اردوي تيم ملي رو به اتمام بود و بايد به اردوي برون مرزي بلغارستان متصل مي شديم كه با اين شرايط بايد هر چه سريع تر اقدامات اداري را براي سفر ملي پوشان به بلغارستان انجام دهيم .علي مرادي در پاسخ به اين سئوال كه سرمربي تيم ملي از شيوع استفاده موادنيروزا در بين ملي پوشان وزنه برداري نگران است گفت: من نيز طي ماه هاي گذشته و با توجه به شيوه مديريتي كه بر تيم ملي وزنه برداري حاكم بوده، نگراني هاي خود را بارها ابراز داشته ام به طوري كه پيش از مسابقات جام باشگاه هاي آسيا بارها و بارها لزوم كنترل ورزشكاران در زمينه دوپينگ را متذكر شده ام كه متاسفانه از سوي باشگاه ها، مربيان و ورزشكاران جدي گرفته نمي شد اما با حضور شخص ايوانف و مديريت او به طور حتم اين مساله برطرف خواهد شد.
وي افزود: نظارت و كنترل برعدم استفاده از مواد نيروزا بر عهده ايوانف است و داروهايي كه در بين وزنه برداران بوده را جمع آوري كرده و مراقب ملي پوشان است.
در اين حال در رابطه با تحولات اخير وزنه برداري و اظهارات گئورگي ايوانف سرمربي تيم ملي وزنه برداري كه به شدت از كمبود امكانات و بي توجهي مسئولين ورزش گله مند شده بود علي كفاشيان دبير كل كميته ملي المپيك ديروز به خبرنگار يكي از روزنامه هاي ورزشي گفت: وظيفه كميته ملي المپيك تهيه امكانات براي مربي تيم ملي نيست، متأسفانه مسئولان وزنه برداري خيلي كم در ايران حضور دارند و ما براي حل مشكلات وزنه برداري كمتر آن ها را پيدا مي كنيم.

مربي پليس عراق: ما هيچ چيز نداريم
سرمربي  تيم  فوتبال  پليس  با انتقاد از نبود امنيت  و شرايط يك  زندگي ساده  در عراق  گفت : در كشور من  شرايط به  گونه اي  است  كه  ما روزي  صد بار مي ميريم .
صالح  راضي  پس  از پايان  ديدار تيمش  با پاس  تهران  در جمع خبرنگاران  رسانه هاي  مختلف  با اشاره  به  عدم  صعود پليس  عراق  به مرحله  بعدي  رقابت هاي  قهرماني  فوتبال  باشگاه هاي  آسيا گفت : شما بايد شرايط ما را درك  كنيد، ما هيچ  چيز نداريم .وي  تأكيد كرد: ما از كوچكترين  وسيله  ورزشي  محروم  هستيم  و همين  كه  تا اين  مرحله  بالا آمديم  بايد از ما تقدير شود.اين  مربي  فوتبال  ادامه  داد: پليس  عراق  به  دليل  مشكلات  زياد و نبود امكانات ، توان  رقابت  با تيم هاي  ديگر را نداشت .اين  مربي  در ادامه  به  قضاوت  داور اين  ديدار نيز انتقاد كرد و گفت : داور با نوع  قضاوتش  روند بازي  را به  سود پاس  تغيير داد در حالي كه  آنها آنقدر قوي  هستند كه  نيازي  به  داور نداشته  باشند.
ديدار تيم هاي  فوتبال  پاس  تهران  و پليس  عراق  در چارچوب  جام  باشگاههاي آسيا عصر ديروز در ورزشگاه  دستگردي  برگزار و در پايان  تيم  ميزبان  با يك گل  حريف  عراقي  خود را تسليم  كرد و راهي  مرحله  دوم  اين  مسابقات  شد.

انتخاب اعضاي شورايعالي مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي
رئيس جمهور به درخواست رئيس كميته ملي المپيك پاسخ مثبت داد و شوراي عالي برگزاري دومين دوره مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي در سال ۲۰۰۹ هر چه سريع تر تشكيل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر رضا قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك كشورمان در نامه اي به رئيس جمهور مبني بر حضور قدرتمند كشورمان در برگزاري دومين دوره مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي در سال ۲۰۰۹ تأكيد كرده بود كه حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي از دكتر عارف معاون اول رئيس جمهوري خواسته بود تا اين موضوع را در جلسه هيات دولت مطرح كند.بر اين اساس و با تصويب هيات دولت، شوراي عالي مسابقات متشكل از معاون اول رئيس جمهور، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي، وزير امور خارجه، وزير كشور، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان صدا و سيما، رئيس كميته ملي المپيك، استاندارهاي استان هاي ميزبان به علاوه يك نماينده مجلس (كه با انتخاب كميسيون فرهنگي مجلس انتخاب خواهد شد) تشكيل خواهد شد.اين در حالي است كه شوراي اجرايي برگزاري اين مسابقات به رياست رئيس سازمان تربيت بدني تشكيل مي شود.در اين راستا رئيس كميته ملي المپيك مدير برگزاري مسابقات و معاون فرهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي، معاون ذيربط وزارت امور خارجه، معاون ذيربط سازمان صدا و سيما، معاون ذيربط مركز توسعه ورزش هاي قهرماني و معاون ذيربط مركز توسعه ورزش زنان، دبير كميته ملي المپيك، روساي فدراسيون هاي مربوطه، شهرداران شهرهاي ميزبان و مدير كل حراست سازمان تربيت بدني اعضاي اجرايي ستاد برگزاري مسابقات را تشكيل مي دهند.

دنيزلي : پاس نياز به بازيكنان جديد دارد
سرمربي  تيم  فوتبال  پاس  تهران  با اشاره  به  صعود تيمش  به  مرحله  دوم  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا تأكيد كرد كه  اين  تيم  نياز به جذب  بازيكن  جديد دارد.
مصطفي  دنيزلي  كه ديشب و پس  از پايان  ديدار تيمش  با پليس  عراق در جمع  خبرنگاران  سخن  مي گفت ، اظهار داشت : اين  بازي  و اين  مرحله  تمام  شد و ما بايد از اين  پس  به  فكر مرحله  بعدي  باشيم .وي  افزود: پاس  بايد تقويت  شود و در همين  رابطه  من  فهرست  بازيكناني  كه نياز دارم  را به  مديران  داده  ام  و اميدوارم  آنها بتوانند انتظارات  مرا برآورده  كنند.دنيزلي  برپايي  اردوي  آمادگي  در خارج  از كشور را نيز مورد تأكيد قرارداد و اضافه  كرد: با هماهنگي هاي  انجام  شده  به  احتمال  فراوان  در يكي  ازكشورهاي  اتريش  و يا آلمان  اين  اردو را برگزار مي كنيم .وي  افزود: در حال  حاضر ما منتظر برنامه  ليگ  برتر هستيم  تا بتوانيم برنامه هاي  خود را بر اساس  آن تنظيم  كنيم .اين  مربي  ترك  تبار در ادامه  به  شايعات  مربوط به  انتقال  حسين  كعبي  به تيم  فوتبال  گالاتاسراي  اشاره  كرد و گفت : اگر مسئولان  اين  تيم  بخواهند ازايران  بازيكني  را به  خدمت  بگيرند، قطعا از من  نظر مي خواهند.من  شنيده ام كه  در پست  حسين  كعبي  آنها يك  بازيكن  مي خواهند، اما تا كنون  نشنيده ام  كه اين  بازيكن  ايراني  را بخواهند.

آزادكاران امروز به ميدان مي آيند
مراسم  وزن  كشي  چهار وزن  نخست  هجدهمين  دوره  پيكارهاي  كشتي  آزاد قهرماني  بزرگسالان  آسيا در سال  ۲۰۰۵ در شهر ووهان  چين  بعدازظهر ديروز انجام  شد.
در وزن  ۵۵ كيلوگرم ، ۱۴ كشتي گير با يكديگر به  مصاف  مي پردازند.در اين وزن  تقي  داداشي  از ايران  در دور نخست  با كشتي گير تيم  چين  مبارزه  مي كند.در اين  وزن  كشتي گيراني  از كشورهاي  هندوستان ، اندونزي ، ايران ، ژاپن ، قزاقستان ، كره  جنوبي ، مغولستان ، كره  شمالي ، قطر، امارات  متحده  عربي ، ازبكستان ، ويتنام ، چين  و كامبوج  شركت  دارند.
در وزن  ۶۶ كيلوگرم ، حميد محمدنژاد از ايران  در دور نخست  به  مصاف كشتي گير تيم  ازبكستان  مي رود.رقابتهاي  اين  وزن  با شركت  كشتي گيران  كشورهاي  هندوستان ، اندونزي ، ايران ، عراق ، ژاپن ، قزاقستان ، قرقيزستان ، كره  جنوبي ، مغولستان ، كره  شمالي ، ويتنام ، ازبكستان  و چين  برگزار مي شود.
در وزن  ۸۴ كيلوگرم  كه  رقابتهاي  آن با شركت  ۹ كشتي گير برگزار مي شود، سعيد ابراهيمي كشتي گير كشورمان  در دور نخست  با كشتي گير قرقيزستان  نبرد خواهد كردكشتي گيراني  كه  در اين  وزن  رقابت  خواهند كرد از كشورهاي  هندوستان ، ايران ، عراق ، ژاپن ، قزاقستان ، قرقيزستان ، كره  جنوبي ، مغولستان  وچين  هستند.
وزن  ۱۲۰ كيلوگرم ، ۱۲ نفر شركت كننده  دارد و عليرضا رضايي  كشتي گيروزن  ۱۲۰ كيلوگرم  تيم  ايران  در دور نخست  به  مصاف  كشتي گير ژاپن  خواهد رفت .در اين  وزن  كشتي گيران  كشورهاي  هندوستان ، اندونزي ، ايران ، عراق ، ژاپن ، قزاقستان ، قرقيزستان ، كره  جنوبي ، مغولستان ، قطر، تايوان  وچين  حضور دارند.هجدهمين  دوره  پيكارهاي  كشتي  آزاد قهرماني  بزرگسالان  آسيا در سال  ۲۰۰۵ امروز و فردا بر روي  دو تخته  تشك  درورزشگاه  هانگ  شانگ  شهر ووهان  چين  برگزار مي شود.

آسيم بيكوف قزاق بهترين فرنگي كار آسيا
در پايان  مسابقه هاي  كشتي  فرنگي  قهرماني  بزرگسالان  آسيا برترين هاي  اين  مسابقه ها شناخته  شدند.
«آسيم  بيكوف » قهرمان  وزن  ۹۶كيلوگرم  اين  مسابقه ها از قزاقستان  كه  صبح  روز چهارشنبه  موفق  شد، «مسعود هاشم زاده»   از ايران  را مغلوب  كند، به  عنوان  بهترين  كشتي گير و ستاره مسابقه هاي  كشتي  فرنگي  آسيا شناخته  شد.
همچنين  «داينار كوبونوف » از قرقيزستان  كه  مدال  طلاي  وزن  ۷۴ كيلوگرم  رابر گردن  انداخت ، عنوان  فني ترين  كشتي گير فرنگي  كار آسيا در سال  ۲۰۰۵ را از آن خود كرد.

رده بندي نهايي پيكارهاي كشتي فرنگي آسيا
رده بندي  نهايي  هجدهمين  دوره  پيكارهاي  كشتي  فرنگي  قهرماني  بزرگسالان آسيا در سال  ۲۰۰۵ كه  بعدازظهر ديروز به  وقت  محلي  در شهر «ووهان»  چين  به  پايان  رسيد، به  اين  شرح  است :
۵۵ كيلوگرم :
۱ - كيونگ  سوچا از كره  شمالي  ۲ - ايم  تائه  وون  از كره  جنوبي  ۳ - موكش خاتري  از هندوستان  و شينگو هيرايي  از ژاپن ، مشتركا،
۶۰ كيلوگرم :
۱ - علي  اشكاني  از ايران  ۲ - رنات  آسوپ  جانوف  از قرقيزستان  ۳ - قزاقستان و ماكوتو ساساموتو از ژاپن ، مشتركا،
۶۶ كيلوگرم :
۱ - جان  تائه  كيونگ  از كره  جنوبي  ۲ - ماساكي  ايمرو از ژاپن  ۳ - لي  يان يانگ  از چين  و كوم  چول  كيم  از كره  شمالي ، مشتركا
۷۴ كيلوگرم :
۱ - داينار كوبونوف  از قرقيزستان  ۲ - دانيل  خاميلوف  از قزاقستان  ۳ - دوك هون  چوي  از كره  جنوبي  و سوكاسا سوروماكي  از ژاپن،مشتركا
۸۴ كيلوگرم :
۱ - كيم  جونگ  ساب  از كره  جنوبي  ۲ - شينگو ماتسوموتو از ژاپن ۳ - زاخارچنكو از قزاقستان  و گئورگي  كسبك  از قرقيزستان ، مشتركا
۹۶ كيلوگرم :
۱ - آسين  بيكوف  از قزاقستان  ۲ - ژيائوفي  چن  از چين  ۳ - مسعود هاشم  زاده از ايران  و گنادي  چايدزه  از قرقيزستان ، مشتركا
۱۲۰ كيلوگرم :
۱ - گئورگي  شورتسمايا از قزاقستان  ۲ - لي  يو دلي  از چين  ۳ - سجاد برزي از ايران  و جاسم  محمد از عراق ،مشتركا

فوتسال قهرماني آسيا
فوتسال ايران يك بر صفر بر كويت پيروز شد
تيم ملي فوتسال كشورمان در دومين ديدار خود در چارچوب هفتمين دوره رقابتهاي فوتسال آسيا از سد تيم ملي فوتسال كويت گذشت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ديدار كه ظهر ديروز به وقت تهران در شهر هوشي مين ويتنام برگزار شد، ملي پوشان فوتسال كشورمان موفق شدند با نتيجه يك بر صفر و با تك گل محمد هاشم زاده كه در دقيقه دوازدهم به ثمر رساند، تيم ملي كويت را شكست دهند.
در ديگر ديدار اين گروه، تيم ملي لبنان با نتيجه ۱۴ بر دو تيم ملي بوتان را شكست داد.
گفتني است؛ هم اكنون تيم ملي ايران با كسب شش امتياز در صدر گروه خود قرار دارد و پس از آن تيم هاي كويت و لبنان هر دو با كسب سه امتياز در رده هاي دوم و سوم قرار دارند.
تيم ملي كشورمان در آخرين ديدار خود در مرحله گروهي رقابتهاي فوتسال آسيا به مصاف تيم ملي لبنان خواهد رفت.

فوتبال جام حذفي كشور
شروعي دوباره براي پگاه گيلان
گروه ورزشي: ليگ برتر تعطيل است، فوتبال به حركت خود ادامه مي دهد، روز گذشته سپاهان و پاس در ميادين آسيايي حضور داشتند، تيم ملي روز يكشنبه با تدارك مقابل آذربايجان نحوه بازي با تيم هاي كره شمالي و بحرين را مرور مي كند و فردا يك ديدار حساس در جام حذفي كشور برگزار مي شود. پگاه گيلان تيمي كه از ليگ برتر خداحافظي كرده ميزبان استقلال اهواز است. براي پگاه پايان غم انگيز در ليگ برتر مي تواند شروع ديگري باشد و قدم اول اين تيم از رقابت هاي جام حذفي كشور استارت مي خورد. براي پگاه و برندكراوس دگرگوني از همين بازي شكل مي گيرد تا با درخشش در جام حذفي رقابت هاي فصل بعد دسته اول را با قدرت پيش ببرد و خيلي سريع به جمع حرفه اي ها بازگردد.
پگاه اگر استقلال اهواز را حذف كند كه اين مهم در حضور ۲۰ هزار تماشاگر رشتي كار سختي نيست مي تواند حتي مدعي جدي قهرماني در جام حذفي باشد. بازسازي روحي بازيكناني مانند شيردل، يزداني، عشوري زاد، يزداني، سلامي بخش، سهند رازيان و... بايداز اقدامات اوليه مسئولان پگاه بايد باشد.

فوتبال جام آزادگان
راه آهن يا صنعت نفت كدام صعود مي كنند؟
گروه ورزشي: از هفته  ششم  مرحله  پلي  آف  فوتبال  دسته  اول  باشگاه هاي  كشور فردا يك  ديدار بسيار حساس  و سرنوشت  ساز در آبادان  بين  تيم  صنعت  نفت آبادان  و پيام  ارتباطات  خراسان  برگزار خواهد شد.
تمام  اميد تيم  فوتبال  صنعت نفت  آبادان  به  اين  بازي  است .
تيم  صنعت  در صورتي مي تواند به  ليگ  برتر صعود كند كه  بتواند دراين  بازي  باتوجه  به  نتيجه بازي  تيم هاي  راه  آهن  و شهيدقندي  يزد درصورت  شكست  شهيد قندي  درآن  بازي ، اين تيم بادو گل  بيشتر از پيروزي  راه  آهن  بايد تيم  پيام  ارتباطات  خراسان را شكست  دهد تا با تفاضل  گل  بيشتر به  ليگ  برتر صعود كند.
تيم  صنعت  نفت  به  عكس  بازي هاي  گروهي  درمرحله  پلي آف  دربازي هاي  خانگي نتايج  ضعيفي  كسب  كرده  و با از دست  دادن  چهار امتياز حساس  بازيهاي  خانگي در اين  بازي  نه  تنها بايد سه  امتياز را كسب  كند بلكه  با حداقل  چهار ياپنج  گل  بايد تيم  پيام  را شكست  دهد.
به  گفته  پرويز مظلومي تيم  صنعت  نفت  در اين  بازي  با شيوه  كاملا هجومي به ميدان  خواهد رفت  و تمام  قدرت  خود را بكار خواهد گرفت  تا بتواند در اين بازي  با نتيجه  پر گل  پيروز ميدان  شود.
البته  تيم  نفت  در اين  بازي  دو بازيكن  كليدي  خود را يعني  امجد شكوه مقام  و علي  نيكبخت  را به  دليل  مصدوميت  و لطيف  جنامي را به  دليل انضباطي  در اختيار نخواهد داشت .
گفته  مي شود امكان  دارد علي  نيكبخت  پيستون  راست  تيم  صنعت  نفت  به  اين بازي  برسد.
در كل ، تمام  اميد كادر فني  تيم  صنعت  نفت  در اين  بازي  به  هافبكها ومهاجمان  خود مي باشد و به  نظر مي رسد كه  مدافعان  تيم  پيام  ارتباطات  خراسان روز سختي  را پيش  رو داشته  باشند.
تيم  صنعت  نفت  و راه  آهن  تهران  هر دو پنج  امتيازي  هستند ولي  راه  آهن با تفاضل  گل  بهتر در رده  دوم  جدول  مرحله  حذفي  قرار دارد.
برنامه بازيهاي فردا
صنعت نفت _ پيام ارتباطات
راه آهن _ شهيد قندي

در حاشيه بازي سپاهان با العين
العين- حسن حيدري- خبرنگار همشهري:
* رئيس فدراسيون فوتبال پيش از بازي در رختكن تيم سپاهان حاضر شد و براي تيم سپاهان آرزوي موفقيت كرد .او صبح چهارشنبه وارد العين شده بود.
* از چند روز قبل از اين بازي روزنامه ها ي الخليج والاتحاد تفسيرهاي متعددي را درباره اين بازي ارائه دادند و همگي اعتقاد داشتند كه العين مي تواند سپاهان را شكست دهد.
* حشمت مهاجراني مدير فني باشگاه آدميرا واكر اتريش نيز براي ديدن اين بازي به العين آمده بود.
* تماشاگران سپاهان در قسمت جنوبي ورزشگاه حضور داشتند.
* ديدار تيم هاي سپاهان و العين از طريق شبكه ها دبي اسپورت، ابوظبي الرياضيه و الجزيره اسپورت پخش شد.
* ورزشگاه طحنون بن محمد به طرز زيبايي به رنگ بنفش در آمده بود كه همان رنگ پيراهن العين است.
* ظرفيت اين ورزشگاه ۱۲ هزار نفر است و ۲۲ سال از تاسيس آن مي گذرد.
*با پيروزي العين در اين بازي پاداش هاي ويژه اي به بازيكنان اين تيم داده شد.

دانشجويان بسكتباليست به اردو دعوت شدند
گروه ورزشي: فدراسيون  ورزش  دانشجويان  با هماهنگي  فدراسيون  بسكتبال  ديروز ۱۷ بازيكن  را به  مرحله  سوم  اردوي  آمادگي  تيم  بسكتبال  دانشجويان  ايران دعوت  كرد.دعوت شدگان  بايد فردا در سالن  بسكتبال  مجموعه ورزشي  آزادي  تهران  خود را به  مربيان  مربوطه  معرفي  كنند.اسامي  دعوت شدگان  به  اردو به  شرح  زير است : پويا تاجيك ، محمد شاهسوند، فريد زرقي ، جواد داوري ، آيدين  كبير، محمدرضا اسلامي ، سيامك  ويسي ، توماج  كريميان ، بابك  مرادي ، يدالله  مدرسي ، علي  ابوالمعصومي ، علي  ميرزاآقابيك ، هومن  موحدپور، عليرضا هنردوست ، حامدسهراب  نژاد، آيدين  نيكخواه  بهرامي و مرتضي  نيشابوري .
تيم  بسكتبال  دانشجويان  ايران  خود را براي  شركت  در بازي هاي  ورزشي دانشجويان  جهان  كه  مردادماه  امسال  در ازمير تركيه  برگزار مي شود، آماده  مي كند.

قهرمان چوگان كشور شناخته شد
گروه ورزشي: تيم  چوگان  شهدا (قصر فيروزه ) با برتري  مقابل  تيم  نوروزآباد به  مقام نخست  رقابتهاي  چوگان  قهرماني  باشگاه هاي  ايران  جام  پارس  دست  يافت .
در ديدار پاياني  اين  رقابت ها كه  عصر ديروز بين  دو تيم  شهدا (قصرفيروزه ) و نوروزآباد در ميدان  سواركاري  مجموعه  ورزشي شهدا برگزار شد، تيم  شهدا با نتيجه  ۱۰ بر ۹ حريف  خود را شكست  داد و جام قهرماني  را به  خانه  برد.
ديدار رده بندي  اين  پيكارها را دو تيم  كانون  چوگان  و نيروي  زميني  ارتش برگزار كردند كه  اين  مسابقه  را تيم  كانون  چوگان  با نتيجه  ۱۳ بر ۷ به  سود خود خاتمه  داد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |