سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۹ - Sep 13, 2005
رئال مادريد در ليون فرانسه
ايراني ها در ليگ قهرمانان اروپا
001887.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: سيزده سال از زندگي جديد ليگ قهرمانان اروپا مي گذرد و اين مسابقات كه با نام باشگاه هاي اروپا انجام مي شد اين رويداد را ادامه مي دهد و دور جديدش از امروز آغاز مي شود.
در سال هاي گذشته باتوجه به حضور بازيكنان ايراني در بوندس ليگا نام كشورمان نيز اين رقابت ها را تحت شعاع قرار داده بود.
درحال حاضر بعد از يك دوره فترت بار ديگر با حضور علي كريمي در بايرن مونيخ اين شرايط به وجود آمده تا با انگيزه بيشتري اين بازي ها را دنبال كنيم.
در اين دوره از بازي ها تيم هاي پرآوازه اي چون آ ث ميلان، رئال مادريد، چلسي، ليورپول، اينترميلان، يوونتوس، بايرن مونيخ، آژاكس و ... حضور دارند تا بازي ها بيش از پيش جذاب و ديدني باشد.
رقابت هاي اين دوره قبل از قرعه كشي با حواشي بسياري روبه رو بود.
انگليسي ها معتقد بودند دست هايي در پشت پرده در يوفا قصد دارند كه تيم هاي انگليسي را در يك گروه قرار دهند. با حضور تيم هاي چلسي و ليورپول در گروه G اين مسابقات -اين نظريه قوت بيشتري به خود گرفت و مطبوعات انگليس مقامات يوفا را مورد حمله قرار دادند. البته يوفا با رد كليه شايعات طرح اين موضوع را غيرواقعي دانست.ليورپول با تمام اين رويدادها امشب در اسپانيا ديدار دشواري را مقابل رئال بتيس در پيش دارد. ليورپول كه در فينال رويايي مقابل آ ث ميلان به پيروزي رسيد حالا بايد از اين عنوان در يك تورنمنت طولاني دفاع كند. رافا بنيتز سرمربي ليورپول با اشاره به بازي در خانه حريف گفت: بتيس تيم قدرتمندي است و نمي توان آنها را حريف ساده اي به حساب آورد. ليورپول با سيستم ۲-۴-۴ به ميدان مي آيد و در خط حمله خود جبرئيل سيسه و پيتر كروچ را گمارده است. در اين ديدار آلبرتو پيزارو دو اخطاره مي باشد و نمي تواند بتيس را در اين بازي همراهي كند.
در بازي ديگر گروه G چلسي در استمفورد بريج با اندرلشت بلژيك روبه رو مي شود. پيشتاز ليگ برتر در اين بازي ها هنوز به موفقيتي نرسيده و اميدوار است با صعود از گروه خود شانس قهرماني اش را افزايش دهد.در سن سيرو تيم آ ث ميلان ناكام بزرگ فصل پيش اين بازي ها با شاگردان كريستوفر دام مقابله مي كند. تنها غايب ديدار ميلان با فنرباغچه يانكولوفسكي است. كارلو آنجلوتي با زوج جيلاردينو و شوچنكو پا به ميدان مي گذارد و كريستين ويري را روي نيمكت قرارداده است. آ ث ميلان تاكنون در ۸ بازي قبلي در ليگ قهرمانان كه در خانه انجام داده شكست نخورده است.در هلند آيندهوون در بازي ديگر گروه E به مصاف شالكه نماينده آلمان مي رود.  آيندهوون فصل پيش تا مرحله نيمه نهايي پيشروي كرد اما مقابل آ ث ميلان از صعود به فينال بازماند.
آيندهوون در ۱۲ بازي قبلي در خانه شكست نخورده است.
تيم رئال مادريد كه اين هفته در لاليگا مقابل سلتاويگو شكست ناباورانه اي را پذيرفت امشب در فرانسه به مصاف ليون مي رود. رئالي ها با روبينيو و با باتيستا دو چهره جديد خود كار چندان دشواري را در پيش نخواهد داشت زيرا ساير تيم هاي حاضر در اين گروه به نام هاي المپياكوس و روزنبرگ از مقابله با اين تيم عاجز خواهند بود.تنها رقيب سرسخت رئال مادريد در اين گروه ليون فرانسه است. ليون در ۱۳ بازي قبلي خود در ورزشگاه ژرلان در چارچوب ليگ قهرمانان شكست نخورده و ۳۵ گل نيز در اين بازي ها به ثمر رسانده است.رئالي ها ازنظر آمار در بازي هاي خارج از خانه بسيار ضعيف شده اند و در ۵ بازي قبلي تنها يك بار به برتري رسيده اند.غايبان بزرگ اين ديدار رونالدو و پاون هستند. البته بكهام نيز با آسيب ديدگي جزئي روبه روست اما به احتمال زياد به اين ديدار مي رسد.در گروه آخر اين رقابت ها تيم هاي اينترميلان، پورتو، گلاسكورنجرز و آرتيمديا اسلواكي حضور دارند. صعود از اين گروه براي هر سه مدعي از كشورهاي ايتاليا، پرتغال و اسكاتلند بسيار دشوار است.در بازي هاي نخست گروه H آرتيمديا اسلواكي در براتيسلاوا به مصاف اينترميلان مي رود و در اسكاتلند تيم گلاسكو رنجرز ميزبان پورتو است.اينترميلان به دنبال شوكي كه در روز شنبه به دنبال شكست مقابل پالرمو به اين تيم وارد شد درپي جبران اين نتيجه در ليگ قهرمانان است تا بتواند بحران به وجود آمده را پشت سر بگذارد. حضور لوئيز فيگو در اين تيم انسجام بيشتري را در خط مياني به وجود آورده است.اينتري ها تاكنون تنها يك بار در سال ۱۹۸۲ در چارچوب جام در جام اروپا با تيمي در اسلواك بازي كردند كه نام آن تيم اسلوان براتيسلاوا بود كه در اين ديدار دو بر يك مغلوب شدند.

موافقت فيلا با جام جهاني كشتي آزاد در ايران
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون كشتي مي گويد: كشتي گيران حال حاضر تيم ملي پشتوانه هاي ۱۰ سال آينده ايران خواهند بود.
محمدرضا طالقاني اظهارداشت: ملي پوشان آزاد و فرنگي بسيار خوب، با انگيزه و اميدوار به تمرينات خود ادامه مي دهند.
در كشتي آزاد از عليرضا رضايي، دبير و حيدري خواسته ايم تا در كنار ملي پوشان حضور يابند كه رضايي امروز در تمرينات تيم ملي حضور پيدا مي كند. همچنين از حيدري همواره خواسته ايم تا در اين چند روز باقيمانده به اردو بيايد و براي حضور در مسابقات جهاني در كنار امير گنجي باشد و به وي كمك كند.
وي افزود: پس از تمرين امروز كشتي فرنگي آماده ترين نفرات عازم مسابقات جهاني مي شوند.
طالقاني درخصوص ميزباني جام جهاني گفت: صبح ديروز با حضور دكتر محمد توكل و مهدي خالدي درخصوص ميزباني جام جهاني ۲۰۰۶ در هر دو رشته آزاد و فرنگي با مارتينتي مذاكره كرديم كه مورد موافقت رئيس فدراسيون جهاني كشتي قرار گرفت و قرار بر اين شد تا اين موضوع به تأييد هيات رئيسه فيلا برسد.
همچنين از مارتينتي خواسته ايم تا تيم هاي صاحب نام جهان مانند روسيه، كوبا و... را متقاعد به مسابقه تيم به تيم با ايران كند.

شكست ايران برابر قطر در آغاز دور دوم
001884.jpg
خبرنگار همشهري: تيم ملي بسكتبال ايران در آغاز دور دوم رقابت هاي بسكتبال قهرماني آسيا مغلوب قطر ميزبان اين بازي ها شد. تيم ايران كه در دور دوم با تيم هاي قطر، كره جنوبي و اردن در يك گروه قرار گرفته شب گذشته برابر قطر بازي را واگذار كرد. قطري ها با تيمي كه اكثر نفرات آن با تغيير تابعيت به عضويت اين تيم درآمده اند در مقابل ايران مشكلي نداشت و به لطف قدرت بدني بهتر و موفقيت در زير حلقه ايران و با پرتاب هاي سه امتيازي سعد عبدالرحمان به يك پيروزي باارزش دست پيدا كرد. قطر در دور مقدماتي در گروه خود صدرنشين شده بود. ايزدپناه سرمربي تيم ملي در اين بازي از اكثر نفرات خود سود برد وليكن برتري حريف آن قدر مشهود بود كه بازيكنان ما با وجود همه تلاشي كه به خرج دادند قادر به تغيير نتيجه بازي نشدند.
تابش نيا، آفاق، اميني، سهراب نژاد، شاهسوند، حدادي، تاجيك، روزبهاني و زندي ازجمله نفراتي بودند كه براي تيم ايران به ميدان رفتند. اغلب پرتاب هاي ايران به ثمر نرسيد، اين در شرايطي بود كه دادموسي، خالد سليمان و سعد عبدالرحمان همواره در اين زمينه موفق عمل مي كردند. تيم ايران با پذيرش دومين شكست خود در اين دوره از رقابت ها برابر قطر با نتيجه (۵۸-۷۹) امروز به ديدار تيم اردن مي رود. حريف آشنايي كه سال هاست آن را مي شناسيم و با آن بازي مي كنيم. تيم ايران براي راهيابي به جمع چهار تيم برتر دور پاياني چاره اي جز پيروزي در دو بازي با تيم اردن و كره جنوبي ندارد.

ركوردگيري از وزنه برداران ملي
001893.jpg
گروه ورزشي: از دعوت شدگان  به  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  ديروز دوشنبه ركوردگيري  به عمل آمد.اين  ركوردگيري  زير نظر يوردان  گئورگي  ايوانف  سرمربي  تيم  ملي وزنه برداري  ايران  در سالن  وزنه برداري  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  برگزارشد.تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  قراراست  در رقابت هاي  آسيايي  اين  رشته  كه  مهرماه  امسال  در امارات  عربي  متحده  برگزار مي شود، شركت  كند.نتايج  اين  ركوردگيري  به  شرح  زير بود :

يگانه مجد داور اعزامي به تايلند
در سيزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا در تايلند، خليل يگانه مجد نماينده داوران ايران خواهد بود. يگانه مجد داور بين المللي كشورمان ازجمله داوران فعال در واليبال ساحلي هم به شمار مي رود.

ايتاليا قهرمان اروپا
رقابت هاي واليبال قهرماني مردان اروپا با برتري ايتاليا ميزبان مرحله نهايي اين بازي ها به اتمام رسيد. ايتاليا در فينال پس از چند سال با «مونتالي» صاحب يك جام قهرماني باارزش شد. حريف روز پاياني ايتاليا، روسيه بود كه در دور مقدماتي يكبار ايتاليا را شكست داد. اين بار ايتاليا با برتري ۳ بر ۲ هم باخت قبلي را تلافي كرد و هم جام قهرماني را در حضور ۲۰ هزار تماشاگر بالاي دست به پرواز درآورد. صربستان و مونته نگرو با پيروزي ۳ بر صفر مقابل اسپانيا سوم شد. رده بندي نهايي بازي ها به اين شرح است:
۱- ايتاليا ۲- روسيه ۳- صربستان و مونته نگرو ۴- اسپانيا ۵- لهستان ۶- يونان ۷- فرانسه ۸- كروواسي ۹- چك ۱۰- پرتغال ۱۱- هلند ۱۲- اوكراين

صنام در كيش
001890.jpg
صنام تيم مدافع عنوان قهرماني در ليگ برتر باشگاه هاي ايران قبل از حضور در مسابقات فصل جاري اردوي آمادگي خود را در كيش برپا مي دارد. صنام در اين فصل با از دست دادن منظمي، محمد تركاشوند و فيروز تابش نژاد توانسته است افشاردوست، صادقياني، تندروان و مصطفي وند را به عضويت اين تيم درآورد.
باتوجه به حفظ بازيكناني چون معروف، نادي، زارع، شياري و شيركوند صنام همچنان يكپاي قهرماني در فصل جاري به شمار مي رود. تاريخ سفر صنام به كيش اوايل مهرماه خواهد بود.

اردوي تيم ملي بوكس در راه مسابقات جهاني
اردوي آماده سازي تيم ملي بوكس كشورمان از روز شنبه آينده در مجموعه ورزشي شهيد شيرودي آغاز مي شود.
سيزده بازيكن به اردوي آماده سازي تيم ملي بوكس اعزامي به رقابت هاي قهرماني جهان كه از روز شنبه بيست و ششم شهريور در سالن بوكس مجموعه ورزشي شهيد شيرودي آغاز مي شود دعوت شدند.
براساس اين گزارش، اسامي دعوت شدگان به اردو به شرح زير است:
صادق فرج زاده، شهرام تراديده، مهرداد حميديان، ابراهيم ارمشي، نور الدين چگيني، مرتضي سپهوند، رضا قاسمي، مهدي قرباني، همايون اميري، علي مظاهري، روح الله حسيني، محمد عاشري و مرتضي يعقوب لو.
مسابقات بوكس قهرماني جهان از روز شانزدهم آبان در كشور چين آغاز مي شود.

رئيس فدراسيون جودو:
انتقادات وارده به تيم ملي را بررسي مي كنيم
گروه ورزشي: محمد درخشان در ارتباط با عملكرد جودوكاران ايران در مسابقه هاي جهاني مصر مي  گويد: ملي پوشان حاضر در مسابقات جهاني مصر سطح عمومي بهتري نسبت به مسابقات اوزاكا داشتند. در مسابقات اوزاكا ايران با يك مدال طلاي آرش ميراسماعيلي و يك مقام هفتمي حاجي آخوندزاده، در جاي چهارم ايستاد. در مسابقات مصر غير از مدال برنز آرش ميراسماعيلي يك مقام پنجمي توسط عباس فلاح، يك مقام هفتمي رضا رودكي و دو مقام نهمي رضا چاه خندق و وحيد سرلك نشان دهنده  رشد ملي پوشان است.
وي افزود: جودوكاران ايران در مراحل اوليه عملكرد عالي داشتند، اما در مراحل بعدي مغلوب مي شدند اين تمام واقعيت است. ملي پوشان در بعضي اوزان بيش از حد انتظار ظاهر شدند و در بعضي اوزان انتظارات را برآورده نكردند.
رييس فدراسيون جودو با تاكيد بر اين كه تمام انتقادات وارده بر تيم ملي را در جلسه  اي با حضور كادر فني پس از بازگشت از مصر بررسي مي كند خاطر نشان كرد: فدراسيون از نظر تمام منتقدان در جهت تكميل و ارتقاي سطح علمي و فني تيم ملي سود مي برد. من اين انتقادات را نه به طور كل رد مي كنم و نه همه  آنها را قبول دارم. تمام اين مسايل در جلسه  پس از بازگشت كادر فني بررسي و تصميم گيري مي شود.

سومين  پيروزي  تيم  فوتبال  دانش آموزان  ايران
تيم  فوتبال  دانش آموزان  ايران  در سومين  ديدار خود در رقابتهاي  فوتبال قهرماني  دانش آموزان  آسيا مقابل  تيم  سنگاپور به  يك  پيروزي  پرگل  ديگر دست يافت .
تيم  ايران  ديروز مقابل  تيم  فوتبال  دانش آموزان  سنگاپور قرارگرفت  و با نتيجه  پرگل  ۸ بر صفر به  پيروزي  رسيد.تيم  فوتبال  نوجوانان  (۱۷ سال ) كشورمان  قرار است  روز سه شنبه  مقابل  تيم مالزي  قرار گيرد تا تيم  سرگروه  گروه  دوم  مشخص  شود.نماينده  فوتبال  دانش آموزان  كشورمان  تاكنون  توانسته  است  تيم هاي  چين ، فيليپين  و سنگاپور را با نتايج  پرگل  شكست  دهد.در اين  رقابتها كه  در اندونزي  برگزار مي شود، ۹ تيم  رقابت هاي  خود را در دو گروه  برگزار مي كنند.

كانون حقوق ورزش ايران رسماً آغاز به كار كرد
خبرنگار همشهري: سرانجام پس از ۱۵ ماه تلاش كانون حقوق ورزش ايران رسما در وزارت كشور به ثبت رسيد و فعاليت هاي سراسري آن آغاز شد.
فعاليت رسمي اين كانون در حالي آغاز شده است كه قرار است در تاريخ بيست و چهارم شهريور ماه جاري اولين جلسه كميسيون اتحاديه آسيايي حقوق ورزش در شهر استانبول تركيه برگزار شود و به گفته دكتر بهرام قديمي مدير عامل كانون حقوق ورزش ايران كشورمان خواستار ايجاد دبيرخانه اين اتحاديه در تهران است. به همين منظور كامبيز بابايي به عنوان نماينده ايران در جلسات چهار روزه اين اتحاديه در استانبول شركت خواهد كرد. در حال حاضر اعضاي كانون حقوق ورزش ايران اين افراد هستند.
مهندس سعيد فائقي، دكتر احد باقرزاده، جمشيد تقي زاده، حسن تقدس  نژاد، بهزاد كتيرايي، رسول خليل زاده و دكتر بهرام قديمي.

رئيس فدراسيون بين المللي بسكتبال درايران
رئيس  فدراسيون  بين المللي  بسكتبال ، براي  تدريس  در كلينيك  داوري  مسابقات بسكتبال  چهارمين  دوره  بازي هاي  اسلامي زنان  به  ايران  سفر مي كند.
سرپرست  اين  مسابقات  روز دوشنبه  با بيان  اين  مطلب  گفت : كلينيك  بين المللي  داوري  بسكتبال  از روز ۲۸ شهريور ماه  به  مدت  ۳ روز در مجموعه  ورزشي انقلاب  زير نظر مدرسان  جهاني  داوري  اين  رشته  برگزار مي شود.
فاطمه  كرم زاده  افزود: لابو رئيس  فدراسيون  بين المللي  بسكتبال  و خانم  اندرسون  از هلند براي  تدريس  در اين  كلاس ها به  ايران  مي آيند.
به  گفته  وي ، اين  دوره  با حضور ۱۵ داور ايراني  و ۱۱ داور از ساير كشورها برگزار مي شود كه  شركت كنندگان  در پايان  دوره  پس  از شركت  در آزمون و كسب  نمره  قبولي ، گواهينامه  شركت  در كلاس  را دريافت  خواهندكرد.

مازندران فاتح فوتسال پسران دانشجو شد
تيم منتخب فوتسال دانشگاه آزاد اسلامي مازندران (منطقه ۳) جام قهرماني هفتمين دوره مسابقات سراسري فوتسال دانشجويان پسر مناطق يازده گانه آزاد اسلامي را از آن خود كرد.به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در ديدار فينال اين رقابتها كه در مجموعه ورزشي جهان پهلوان حسين رضا زاده اردبيل و بين دو تيم مازندران و فارس برگزار گرديد، در پايان وقت عادي نتيجه اي جز تساوي ۵-۵ در بر نداشت و كار در وقت اضافه دنبال شد كه در اين زمان پنج دقيقه اي تيم مازندران موفق شد با به ثمر رساندن ۳ گل ديگر در نهايت با نتيجه ۸ بر ۵ حريف خود را مغلوب كرده و جام قهرماني را به خانه ببرد و تيم فارس دوم شد.قبل از اين بازي و در ديدار رده بندي نيز دو تيم تهران و خراسان پس از قبول تساوي در وقت عادي و اضافه كار را در ضربات پنالتي دنبال كردند كه در نهايت تيم تهران با قبول شكست از حريف به عنوان چهارمي بسنده كرد تا خراسان تيم سوم مسابقات لقب گيرد.شايان ذكر است در پايان مسابقات برابر اعلام كميته فني، عبدالنبي دهقاني از تيم قهرمان به عنوان آقاي گلي مسابقات دست يافت و محرم صحرايي و سعيد متقي به ترتيب به عنوان فني ترين بازيكن و برترين مربي انتخاب شدند. ضمن اينكه جام اخلاق به تيم خراسان تعلق گرفت.

مربيان تيم ملي ژيمناستيك ايران انتخاب شدند
نايب رئيس فدراسيون ژيمناستيك گفت: با تاييد سرمربي تيم ملي ژيمناستيك ايران چهار مربي كه در طول برپايي دو مرحله اردوي تداركاتي در شهرهاي اردبيل و سنندج فعاليت چشمگيري داشتند به عنوان مربيان تيم ملي انتخاب شدند.
مسعود سليماني همچنين از احمد محتشمي از يزد، محمدرضا خيرخواه از قزوين، حبيب نوظهوري از تبريز و هادي قاسمي از تهران به عنوان مربيان تيم ملي ژيمناستيك ايران نام برد. سليماني افزود: با توجه به برپايي چهارمين مرحله اردوي تداركاتي تيم ملي ايران در شهر مشهد از روز ۲ تا ۲۱ مهرماه جاري دو مربي به نامهاي هوانس بروشيان ارمنستاني و حيدر كاظمي از كرج اين تيم را در اين اردو همراهي خواهند كرد.
وي نفرات تعيين شده به چهارمين مرحله اردو را كامبيز حاج محمدي، عليرضا فرخ، علي اصغر مرزبان، حميدرضا بابايي، اسماعيل ادهمي، محمدمهدي گائيني، سروش پولاديان، احسان خدادادي، علي عزيزي، نادر حنيفي، محمد رمضان پور، صابر ثقفِي، علي هدايت، محمد قديرزاده اعلان كرد.
همچنين سرمربي اوكرايني تيم ملي زادور ژني گنادي پس از پايان مرخصي اش به اردو تيم ملي در مشهد خواهد پيوست.

نماينده ايران در قهرماني آسيا
تنيس هما قهرمان چهار دوره ليگ برتر
001881.jpg
خبرنگار همشهري: تيم تنيس هماقهرمان چهار دوره ليگ برتر كشور به عنوان نماينده ايران در مسابقات قهرماني آسيا كه در كشور ازبكستان برگزار شد، شركت كرد. اشكان شكوفي و شهاب حسني موفق شدند طي دو بازي ديدني و نزديك بر دو حريف ازبكستاني خود كه نايب قهرمان آسيا را دراختيار داشتند به پيروزي رسيده و به جدول اصلي مسابقات راه پيدا كنند. اين پيروزي پس از سال ها عدم موفقيت تيم هاي تنيس ما مي تواند در روند و سير صعودي اين رشته در بين آسيايي ها عامل تشويق و ترغيب شود.بازيكنان هما در اين مسابقات عبارت بودند از اشكان شكوفي، انوشه شاهقلي، شهاب حسني. مربي: رضا كارآور و غلامرضا تويسركاني سرپرست.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |