چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۵ - Sep 21, 2005
جام قهرماني باشگاه هاي آسيا
پاس، آرامش در حضور ايراني ها
العين با ترس از پاس دفاعي بازي مي كند
پاس در بهترين دوران سال هاي اخير خود يك گام تا راهيابي به مرحله نيمه پاياني ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا فاصله دارد. پاس به پشتوانه تساوي در خانه العين امروز با «جواد نكونام» در تهران با تمام وجود در انديشه حذف قهرمان سابق آسياست. نكونام كاپيتان سبزپوشان در جدال با بازيكن حريف در بازي رفت ديده مي شود.
002526.jpg
جهانگير كوثري: فوتبال باشگاه ها دچار تنش هاي غير رايجي شده است كه براي فوتبال ما نمي تواند خوشايند باشد. بزرگترين باشگاه هاي ما نيز از اين تلاطم بي نصيب نمانده اند. به پرسپوليس نگاه كنيد كه هر روز موجي از سمت مخالف بر آن مي وزد، يكي مي آيد، يكي مي رود و پروين هم با تمام ريشه هاي قوي كه در اين باشگاه دارد، تكان مي خورد و بعيد نيست به زودي مربي ديگري روي نيمكت پرسپوليس بنشيند. در آن سو استقلال نيز بدون دشواري و مشكلات نيست، زماني كه در بيرون و بدنه باشگاه چالش و تضاد وجود داشته باشد، به درون تيم نيز رخنه مي كند.
بازيكنان در مقابل يكديگر مي ايستند و آنگونه مي شود كه پايه هاي اداره يك تيم را سست مي كند. فولاد خوزستان با آن همه امكانات و كسب مقام قهرماني به كجا رسيده است، سير نزولي فولاد اعتماد به تيم هاي خوزستاني را براي استمراربخشيدن به افتخارات كم مي كند.
صباباتري كه جزو بي مساله ترين تيم هاي كشور بود و دو جام مهم را به دست آ ورده بود و با مجيد جلالي موقعيت تازه اي را براي خود ترسيم كرده بود حالا به نقطه اي رسيده است كه براي او رقيب مي آورند، نه در اندازه هاي او بلكه براي تسويه يك خواسته ناپيدا كه بايد به زودي به آن رسيد و ديگر مسايل متوجه تيم ملي و فدراسيون است. تقابل مطبوعات با رييس فدراسيون و انتقاد از برانكو و موضع گيري در مقابل تيم برانكو.
اين جريانات نه چندان خوش از كجا نشات مي گيرد؟ در اين وانفسا مسابقات باشگاه ها شروع مي شود. راه آهن به ليگ مي آيد، صنعت نفت معترض است، اما رييس فدراسيون قاطعانه پاي رأي كميته انضباطي خود مي ايستد و ناگهان رأي ديوان عدالت اداري صادر مي شود و خواستار متوقف كردن بازي هاي راه آهن و صنعت نفت مي شود، اما فدراسيون همچنان روي موضع خود ايستاده است و راه آهن را به ميدان مي فرستد. اين همه بلوا و تنش ريشه در كجا دارد؟
در اين هياهو شايد بي مساله ترين تيم پاس باشد كه فارغ از اين تنش ها و چالش ها امروز بايد بازي برگشت خود را در مرحله يك چهارم نهايي در مقابل العين انجام دهد. پاس در خانه حريف به تساوي يك بر يك رسيده است. نتيجه اي كه مي توان با آن صعود پاس را تضمين كرد. پاس در بازي رفت هم مي توانست بر حريف پيروز شود، اگر العين، پول، امكانات و امتياز بازي در خانه را داشت، پاس با داشتن نظم تيمي، سازمان صحيح مديريت و بهره گيري از يك مربي كاملا مسلط به فوتبال و نفرات توانست به اين نتيجه دست پيدا كند.
پاس امروز نكيسا را از ابتدا درون دروازه قرار خواهد داد تا شايد مطمئن تر به پيروزي و گل زدن فكر كند. دنيزلي با سه مدافع متمركز (نصرتي، شكوري و احمد كاظم) بازي مي كند. جواد نكونام مركز ثقل تيم خواهد بود، حسين پاشايي و جواد شيرزاد در كنارش قرار مي گيرند. ميثم منيعي در چپ و عيسي ترائوره در سمت راست حجم بازي طولي پاس را به بهترين شكل در كناره هاي دو خط پر مي كنند و آرش برهاني و بيژن كوشكي در خط حمله قرار مي گيرند. دنيزلي با استفاده از تاكتيك متغير در خط مياني و حمله اجازه بازي خواني به حريف را نمي دهد. بازكردن درب هاي دفاعي با فرارهاي برهاني ناگهان به بازي و حركت از سوي خط هاي طولي چپ و راست تبديل مي شود تا حريف نتواند در خط دفاعي و هافبك خود استقرار ثابت داشته باشد. پاس امروز در ساعت ۱۸ از سد العين عبور خواهد كرد و به جمع چهار تيم برتر آسيا خواهد رسيد. اين پاس پتانسيل قهرماني دارد و اين دنيزلي قدرت برتري جويي نسبت به ماچالا را داراست. براي حمايت از پاس امروز به ورزشگاه اختصاصي اين تيم در اكباتان مي رويم.

كشتي گيران و مربيان جامانده عازم بوداپست شدند
گروه ورزشي: چهار كشتي گير و مربي جا مانده تيم ملي كشتي آزاد اوايل بامداد امروز راهي بوداپست شدند.
تيم ملي كشتي آزاد ايران جهت حضور در رقابت هاي جهاني مجارستان بامداد دوشنبه عازم بوداپست شد اما فريدون قنبري (كشتي گير وزن ۸۴ كيلوگرم) و امير گنجي (كشتي گير وزن ۹۶ كيلوگرم) به همراه غلامرضا محمدي و ايوب بهتاج (مربيان تيم ملي) از سفر بازماندند كه خوشبختانه با رفع مشكل آنها اين نفرات امروز عازم اين سفر شدند.

ضيايي آمد، جلالي رفت
گروه ورزشي: دومين تمرين تيم فوتبال صباباتري بدون حضور مجيد جلالي در ورزشگاه صباشهر برگزار شد.
مجيد جلالي كه پس از نشست يك شنبه شب هيات مديره صباباتري و به دنبال انتصاب محمد حسين ضيايي به سمت مدير فني، از اين تيم جدا شده است، در دومين تمرين اين تيم پس از تغييرات انجام شده حضور نيافت.
تمرينات صباباتري كه از ساعت ۱۱ صبح ديروز در ورزشگاه صباشهر پيگيري شد تيم زير نظر سعيد جوشش و رحيم ميرآخوري به تمرين پرداخت و ضيايي مدير فني جديد تيم به همراه عباس مرادي قائم مقام باشگاه از جايگاه تمرينات را پيگيري كردند.
روساي كميته هاي حوزه ژيمناستيك عمومي تحقيقات، پژوهش و آموزش انتخاب شدند
اكبر گهرخاني  سرپرست  فدراسيون  ژيمناستيك  با صدور احكام  جداگانه اي  روساي  كميته هاي  حوزه  ژيمناستيك  عمومي ، تحقيقات ، پژوهش  و آموزش  اين  فدراسيون را منصوب  كرد.
بر اساس  اين  احكام  دكتر ارسلان  دميرچي  به  عنوان  رئيس  كميته آموزش ، آمنه  رضوي  سرمربي  تيم  ملي  بانوان  با حفظ سمت  به عنوان  رئيس  كميته  تحقيقات  و پژوهش ، و مهين  مرادي  به  عنوان  رئيس  حوزه  ژيمناستيك  عمومي منصوب  شدند.
وي  در متن  احكام  صادره  خواستار ارتقاي  سطح  دانش  ژيمناستيك  در سطوح  مربيگري  و داوري  با بهره  برداري  از اعضاي  هيات  علمي دانشگاه ها و خبره  اين رشته  ورزشي  در تحقق  آرمانهاي  آموزشي  اين  فدراسيون  شده  است .
گهرخاني ، درباره  استفاده  از پيشكسوتان  و نيروهاي  با دانش  اين  رشته  در فدراسيون  نوشت : با توجه  به  حضور ۲۴ ساله  در اين  فدراسيون  و آشنايي  با همه  مشكلات  و شناخت  نيروهاي  زحمتكش  كه  هميشه  سنگ  زيرين  آسياب  ژيمناستيك بوده اند، سعي  در ارتقاي  سطح  اين  رشته  ورزشي  در كشور خواهيم  كرد.
گهرخاني  اظهار داشت : با مديريت  جديد، روند اجرايي  كار فدراسيون  شتاب  گرفته  است .

راه آهن سومين شكست پياپي فولاد خوزستان را رقم زد
خبرنگار همشهري: تيم فوتبال راه آهن تهران در تنها ديدار عقب افتاده هفته دوم ليگ برتر ايران در فولادشهر اصفهان ،فولاد خوزستان تيم مدافع عنوان قهرماني را با يك گل شكست داد. راه آهن در بازي با فولاد با وجود از دست دادن فرصت هاي بسيار در دقيقه ۴۶ با ضربه احمد تقوي به گل رسيد. فولاد كه دو بازي قبلي خود را واگذار كرده بود، با اين باخت همچنان در بحران گرفتار آمده باقي ماند. اين نخستين برد راه آهن پس از صعود به ليگ برتر بود.

آرسنال در هايبوري اورتون را درهم كوبيد
002523.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم فوتبال آرسنال در آخرين بازي اين هفته ليگ برتر انگليس موفق شد اورتون را با دو گل شكست دهد. در روزي كه تيري آنري به دليل آسيب ديدگي غايب بود سول كمپبل در يك شب پرفروغ دو گل براي تيمش به ثمر رساند تا آرسنال با ۹ امتياز در مكان هفتم قرار گيرد.در اين بازي ابتدا سول كمپبل در دقيقه ۱۱ روي پاس خوزه آنتونيو ريس گل اول را درون دروازه حريف جاي داد. همكاري اين دو بازيكن باعث شد تا كمپبل نتيجه را در دقيقه ۳۰ دو برابر كند. آرسنال كه در آخرين بازي فصل قبل هفت بر صفر اورتون را شكست داده بود در نيمه دوم نتوانست دروازه حريف را باز كند. آرسنال با اين پيروزي به دوران بحراني خود در ليگ برتر پايان داد. در حال حاضر چلسي با ۱۸ امتياز در صدر جدول قرار دارد. ليگ برتر انگليس از روز شنبه آينده آغاز مي شود و طي آن در مهم ترين بازي چلسي با آستون ويلا، منچستريونايتد با بلكبرن و آرسنال با وستهام يونايتد ديدار مي كنند.
در دومين شب رقابت هاي بوندس ليگا تيم هامبورگ با مهدي مهدوي كيا در ديداري دشوار در ورزشگاه دايملر به مصاف اشتوتگارت مي رود. شاگردان دال هفته جاري با ناباوري در زمين خود به تساوي يك بر يك رسيدند درحالي كه اشتوتگارت در مقابله با ماينتس به پيروزي دو بر يك رسيد. اشتوتگارت فصل پيش با نتيجه دو بر يك هامبورگ را در همين ورزشگاه شكست داد.در بازي ديگر مورد توجه ايراني هاكايزرسلاترن با ماينتس روبه رو مي شود. زندي در تركيب اصلي تيم كايزرسلاترن حضور ندارد. تيم هاي لوركوزن با كلن، هرتابرلين با دويسبورگ و نورنبرگ با شالكه ساير بازي هاي امشب را تشكيل مي دهند.

آث ميلان امشب ميزبان لاتزيوست
بزرگان فوتبال ايتاليا در آغاز هفته كالچو با يكديگر روبه رو مي شوند. در مهم ترين بازي آث ميلان در سن سيرو با لاتزيو ديدار مي كند و يوونتوس پيشتاز رقابت ها مقابل اودينزه به ميدان مي رود.در پايتخت ايتاليا رم نيز ميزبان پارماست. مسينا با رحمان رضايي نيز ميزبان ليورنو خواهد بود. اينترميلان نيز با كيه وو مبارزه خواهد كرد.بعد از يك شنبه سياه براي رئال و بارسلونا كه هر دو با شكست هفته را به پايان رساندند، اين دو تيم طي امروز و فردا باز هم در اين چارچوب به ميدان مي روند.در نيوكمپ بارسلونا براي جبران شكست برابر آتلتيكو مادريد با والنسيا مقابله مي كند.تيم رئال مادريد نيز كه با يك گل جنجالي مقابل اسپانيول مغلوب شد فردا در سانتياگوبرنابئو با آتلتيكو بيلبائو از منطقه باسك روبه رو مي شود.

نصرالله دهنوي مربي وزنه برداري:
ايران  شانس بالايي در كسب قهرماني آسيا دارد
گروه ورزشي: ناظر كميته ملي المپيك و قهرمان سال هاي دور كشورمان ضمن مثبت ارزيابي كردن وضعيت وزنه برداران اعزامي به امارات گفت: ۸۰ درصد تيم كنوني جوان شده اند و قهرمانان گذشته دور از اين تيم هستند، با اين حال تيم نسبتاً خوبي راهي مسابقات آسيايي مي شود و شانس بالايي براي كسب عنوان قهرماني دارد.نصرالله دهنوي استاد دانشگاه و مربي با سابقه وزنه برداري كشور اضافه كرد: تمرينات دوره اي و ۲۱ روزه ايوانف سبب ايجاد آمادگي نسبتاً مطلوبي در ميان وزنه برداران شد و تيم در عين جواني شانس بالايي براي كسب عنوان قهرماني دارد. البته اين تيم آغاز راه پر فراز و نشيب ايوانف براي المپيك پكن است.قبل از سيدني نيز وزنه برداران جوان سال ها در اردو بودند تا به افتخارات المپيك سيدني رسيديم.

۱۱ تيم در مسابقات بدمينتون غرب  آسيا
تاكنون  تيم هاي  افغانستان ، تركمنستان ، ازبكستان ، ارمنستان ، قزاقستان ، عراق ، سوريه ، تركيه ، اردن ، لبنان  و بحرين  براي  حضور در مسابقات  بدمينتون  قهرماني  غرب  آسيا اعلام  آمادگي  كرده اند.سومين  دوره  مسابقات  بدمينتون  غرب  آسيا در بخش هاي  زنان  و مردان  از نهم  مهر ماه  جاري  به  مدت  ۴ روز در مشهد برگزار مي شود.

آغاز واليبال قهرماني آسيا با مقررات جديد
علي شاكري: سيزدهمين دوره رقابت هاي واليبال مردان قهرماني آسيا از ديروز به ميزباني شهر سوفان بوري تايلند و در دو سالن «سيلاپا» و «چائوفاي» آغاز شده است. در روز نخست و در دور مقدماتي چهار تيم كره جنوبي، چين و ايران (تيم هاي اول تا سوم دوره قبل) به همراه تايلند نظاره گر بازيهاي حريفان خواهند بود.
در جلسه تكنيكال ميتينگ كه دوشنبه شب برگزار شد، «واكائو» مسئول فني اين بازيها اعلام كرد، مسابقات اين دوره با مقررات جديد انجام خواهد شد. در اين بازيها همانند مسابقات جهاني سرنوشت تيم ها پس از برابري امتيازات با جمع و تفريق ريزپوئن ها تعيين مي شود و «ست» شماري در مرحله بعد خواهد بود. در جلسه فني تنها نمايندگان چين و ازبكستان غايب بودند. ويساس و چانسري به همراه شانريت از جمله ديگر عوامل برگزاري مسابقات اين دوره هستند.مسابقات قهرماني مردان آسيا ديروز با ديدار دو تيم استراليا و هنگ كنگ آغاز شده است.

مشكل نمايندگان واليبال اروميه
مشكل نمايندگان واليبال اروميه در ليگ برتر واليبال براي تمرين در سالن جديد ۶ هزار نفري اين شهر تاكنون نتيجه نداده است. دو تيم پگاه و آذر پيام در آستانه بازيهاي اين فصل هنوز نتوانسته اند تمريني در اين سالن انجام دهند. اين سالن در مراحل پاياني خود تاكنون شاهد برگزاري مسابقات چندجانبه هندبال و واليبال اميدهاي كشور بوده است. مسئولان اين دو تيم براي حل اين مشكل حتي متوسل به رئيس فدراسيون واليبال شده اند و اعلام كرده اند در صورتي كه اين سالن براي تمرين در اختيار اين تيم ها قرار نگيرد آنان به ناچار بازيهاي اين فصل خود را در سالن دو هزار نفري خانه جوانان انجام خواهند داد.

صنام و پگاه برنده بازي هاي تداركاتي
بازار بازي هاي تداركاتي ميان تيم هاي حاضر در ليگ برتر واليبال ايران گرم است. از اين دست از بازي ها صنام در مصاف با سايپا ۳ بر ۲ توانست به پيروزي دست پيدا كند و ديدار دو تيم همشهري پگاه و آذر پيام در اروميه هم با اين نتيجه به سود پگاهي ها به پايان رسيد. به زودي تيم هاي حاضر در ليگ برتر با برگزاري تورنمنت هاي چندجانبه خود را آماده مسابقات خواهند كرد.

تيم هندبال فولاد مباركه از صعود بازماند
خبرنگار همشهري: تيم فولاد مباركه سپاهان اصفهان نايب قهرمان دوره پيش هندبال آسيا از راهيابي به جمع چهار تيم برتر هشتمين دوره مسابقات باشگاه هاي قاره بازماند. فولاد با وجود ارائه بازيهاي خوب در حالي نتوانست به نيمه نهايي صعود كند كه در دور دوم در گروه خود تنهابه الاهلي عربستان باخت و دو تيم الاهلي امارات و السيلبخات كويت را مغلوب كرد. اين تيم تنها به و اسطه تفاضل گل نسبت به نماينده كويت موفق به صعود نشد. فولاد در دور مقدماتي حتي موفق به شكست دادن القهيل قهرمان دوره پيش نيز شده بود، اما با   بداقبالي براي كسب مقام پنجم پيكار مي كند. دانشگاه آزاد اسلامي ديگر نماينده ايران دراين بازيها بود كه از دور مقدماتي قادر به صعود نشد. چهار تيم السيلبخات كويت، الاهلي عربستان، السد قطر و الاهلي بحرين توانستند به مرحله نيمه نهايي راه يابند.

مرتضي محجوب قهرمان شطرنج ايران شد
مسابقات  شطرنج  قهرماني  ايران  كه  در محل  فدراسيون  اين  رشته  ورزشي  جريان  داشت ، روز سه شنبه  با قهرماني  مرتضي  محجوب  به  پايان  رسيد.
در اين  مسابقات  كه  با شركت  ۱۲ شطرنج باز به  روش  سوييسي  و در ۱۱ دور برگزار شد پس  از محجوب  كه  با كسب  ۵/ ۹ امتياز بر سكوي  نخست  ايستاد، مرتضي  دربان  با ۵/ ۸ امتياز و مهدي  خاقاني  با ۶ امتياز عناوين  دوم  و سوم  را به  خود اختصاص  دادند.

در تجليل از مقام شامخ شهداي انقلاب
دانشجويان در ۶ رشته ورزشي به ميدان مي آيند
002520.jpg
گروه ورزشي: جلسه كميته تربيت بدني ستاد عالي نهمين يادواره شهدا و نكوداشت جلوه هاي ايثار سازمان بسيج دانشجويي كشور به ميزباني اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي تشكيل شد.
دكتر بهرام قديمي مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي و رئيس كميته تربيت بدني اين يادواره با اشاره به برگزاري ۶ رشته ورزشي شطرنج _ كشتي آزاد _ فوتسال _ تكواندو _ كاراته و تنيس روي ميز در بخش آقايان و ۵ رشته كاراته _ بدمينتون _ شطرنج _ تنيس روي ميز و تكواندو در قسمت بانوان در نهمين دوره سراسري رقابت هاي يادواره شهداي دانشجوي كشور، هدف از برگزاري اين مسابقات را ارج نهادن به مقام والاي شهداي دانشجو و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي و گسترش ورزش همگاني و قهرماني و اشاعه آن در بين قشر دانشجويي ايران اسلامي عنوان كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |