سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۸ - Oct 18, 2005
فوتبال ايتاليايي يوونتوس در برابر آلمانها
005250.jpg
خبرنگار همشهري: ليگ قهرمانان به واسطه حضور علي كريمي در بايرن مونيخ از سوي هواداران او در ايران با جديت پيگيري مي شود. امشب در ورزشگاه آرنا آليانز بايرن ميزبان يوونتوس است.
نبرد براي صدرنشيني انگيزه هر دو تيم مي باشد زيرا نمايندگان آلمان و ايتاليا هر دو ۶ امتيازي هستند.
005205.jpg

دل پيرو در دوران پختگي و تجربه بسيار براي نجات يوونتوس در مونيخ به ميدان مي رود تا در مقابل فوتبال ژرمن ها خلاقيت هاي خود را بروز دهد. آيا دفاع خشن بايرن اجازه خواهد داد دل پيرو ريزنقش به خواسته هاي خود برسد.
علي كريمي در بازي روز شنبه مقابل شالكه زمان زيادي در زمين حضور نداشت اما به نظر مي رسد در اين بازي ماگات او را از ابتدا به ميدان بفرستد. در اين ديدار ويلي سانيول به دليل دواخطاره بودن غايب است. بايرن در ۴ بازي قبلي خانگي در ليگ قهرماني به پيروزي رسيده و باتوجه به بازي ضعيف يوونتوس مقابل تيم مسيناي ته جدولي آنها شانس زيادي براي شكست دادن يوونتوس براي خود قائل هستند.
البته يوونتوس در ۷ بازي قبلي خارج از خانه ۴ پيروزي، يك مساوي و ۲ شكست را تجربه كرده است.
در بازي ديگر اين گروه راپيدوين به مصاف اف ث بروژ خواهد رفت.
در گروه B آرسنال تيمي كه در ليگ برتر انگليس نمايش متزلزلي از خود ارايه داده به مصاف اسپارتاپراگ از چك مي رود آرسنال دو بازي قبلي خود مقابل آژاكس و اف ث تون را با برتري پشت سر گذاشت تا با ۶ امتياز به تنهايي در صدر قرار گيرد.كولوتوره تنها غايب آرسنال در اين ديدار است. اسپارتاك كه در ۵ بازي قبلي خانگي به پيروزي نرسيده براي اين بازي طرح هاي تهاجمي در برنامه خود دارد تا به شكست آرسنال منتهي شود. البته آرسنال ۵ سال پيش اين تيم را در خانه يك بر صفر شكست داده بود. در بازي ديگر اين گروه آژاكس ميزبان تون از سوئيس است.
در يونان نيز پاناتينايكوس ميزبان بارسلوناست. ريوالدو ستاره برزيلي «يانا» در اين بازي غايب است و به دليل مصدوميت نمي تواند تيمش را همراهي كند. تيم يوناني در ۶ بازي گذشته خانگي اش در ليگ قهرمانان اروپا شكست نخورده اما بايد ديد اين مقاومت تا پايان بازي مقابل بارسلونا نيز حفظ مي شود.در گروه C بارسلونا دو رقيب ديگر يعني وردربرمن و اودينزه را شكست داده و در انديشه كسب سومين پيروزي در اين بازي هاست.اودينزه در بازي ديگر اين گروه ميزبان وردربرمن است.ايوان كلاسنيچ از وردربرمن و ويدگال از اودينزه به واسطه اخراج در بازي قبلي در ديدار امشب غايب هستند. اگر تيم وردربرمن نتواند در اين بازي به پيروزي برسد شانس صعود از اين گروه را از دست مي دهد.تيم هاي منچستريونايتد، بنفيكا و ويارئال سه مدعي صعود از گروه C هستند. فاصله امتيازي نزديك اين سه تيم باعث رقابت تنگاتنگ آنها با يكديگر شده است.در اولدترافورد منچستر يونايتد بدون وين روني ميزبان ليل فرانسه است. شياطين سرخ در ۲۵ بازي قبلي در ليگ قهرمانان در اولدترافورد تنها يكبار شكست خورده اند. همچنين اين تيم در ۵ بازي با تيم هايي از فرانسه سه بار به پيروزي رسيده است.در غياب وين روني بازهم آلن اسميت در كنار رودون نيستلروي در خط حمله بازي مي كند.تيم ويارئال نيز در خانه به مصاف بنفيكا از پرتغال مي رود.درحال حاضر در اين گروه منچستر با ۴ امتياز، بنفيكا با ۳ امتياز و ويارئال با ۲ امتياز در مكان هاي اول تا سوم اين گروه قرار دارند.اين رقابت ها فردا نيز در ۴ گروه بعدي ادامه پيدا مي كند.

آغاز هفته تربيت بدني
گروه ورزشي:امروز ۲۶ مهر نخستين  روز تربيت  بدني  و ورزش  روز ورزش  همگاني ، نشاط سلامتي  و مبارزه  با اعتياد است .
اين  نامگذاري  راكه  شوراي  عالي  انقلاب  فرهنگي تصويب  كرده است  در سازمان  تربيت  بدني  هم  از بيست  و شش  مهر تا دوم  آبان  هر سال  به  عنوان  هفته  تربيت  بدني  و ورزش  اعلام  شده  است  كه  در اين  هفته برنامه  هاي  مختلف  فرهنگي  ورزشي  در جهت  گسترش  هر چه  بيشتر فرهنگ  ورزش در جامعه  در دستور كار قرار دارد كه  همه  ساله  در شهرهاي  مختلف  كشور در اين  هفته  انجام  مي شود.
طبق  برنامه  سازمان  تربيت  بدني  هريك  از روزهاي  اين  هفته  به  طور جداگانه نامگذاري  شده  است  كه براساس  آن نخستين  روزهفته  تربيت  بدني  و ورزش  امروز سه شنبه  ۲۶ مهر روز ورزش  همگاني ،نشاط سلامتي  و مبارزه  با اعتياد اعلام شده  است .
همچنين  ديگر روزهاي  اين  هفته  به  اين  ترتيب  برنامه ريزي  شده  است  .
چهارشنبه  ۲۷ مهر: ورزش ،جوانان  و افتخارآفرينان 
پنجشنبه  ۲۸ مهر:ورزش  اوقات  فراغت  و خانواده 
جمعه  ۲۹ مهر:ورزش  ، رسانه ها و پيام هاي  فرهنگي 
شنبه ۳۰ مهر:ورزش  ،آموزش  و پژوهش 
يكشنبه  اول  آبان : ورزش  ،بهره وري،  برنامه ريزي  و توسعه  فرهنگي  و اجتماعي 
دوشنبه  دوم آبان:ورزش ، اخلاق،  فرهنگ  اسلامي  و نهضت  خدمات رساني  اعلام  شده  است .

بازيكن آمريكايي بسكتبال ذوب آهن قراردادبست
بازيكن  آمريكايي  تيم  بسكتبال  ذوب  آهن  اصفهان  از عقد قرارداد شش ماهه اش با اين  تيم  خبر داد.
كلوين  وارنر روز دوشنبه  افزود: روز يكشنبه  با باشگاه  ذوب  آهن  اصفهان  به  توافق  رسيدم  و قراردادم  را با تيم  بسكتبال  اين باشگاه  امضاء كردم . وي  از افشاي  مبلغ  قراردادش  خودداري  كرد.وارنر درمورد انتخاب  بسكتبال  ايران  براي  فعاليت  گفت :سال  گذشته  در تيم  صنام  تهران  بازي  كردم  و از بسكتبال  ايران  شناخت  كافي  دارم .

پاي صحبت هاي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني
روز ورزش و تربيت بدني
جهانگير كوثري
005211.jpg
امروز روز ورزش و تربيت بدني است . هفتاد و يك سال از عمر قانوني ورزش نوين ايران مي گذرد. از مرحوم ابراهيم حكيمي اولين مسئول و رئيس ورزش و پيشاهنگي تا به امروز ورزش ايران نوسانات زيادي داشته است. در سه دهه سي تا پنجاه اگرچه اداره اين پديده به نظاميان سپرده شد، اما ماهيت آن هرگز تغيير نكرد به ويژه در اواخر دوره پهلوي كه اكثر نظاميان اسم دار بر مسند آن تكيه زدند؛از سرلشگر دفتري تا نادر جهانباني.هفت رئيس سازمان ورزش نيز پس از انقلاب در قالب هاي موجود برنامه ريزي نمودند تا حضورمهرعليزاده كه بحث طرح جامع ورزش مطرح گرديد.
اما چشم اندازاين طرح نيز نتوانست ورزش را به عنوان نهادي قابل اهميت مطرح نمايد و همچنان از اصل ورزش دور ماند.
ورزش تبديل به زباني همگاني شده است. بسياري از مردم گهگاه به نحوي با آن سر و كار دارند. چه به منزله تفريح يا وسيله اي براي پركردن اوقات خود و يا رسيدن به قله هاي قهرماني. امروز روز ورزش و تربيت بدني است. روز پديده اي كه هميشه در جامعه ما عاملي براي شور و شوق همگاني بود، و مردم توانسته اند با آن به زندگي اجتماعي بپيوندند.
ورزش در مواقعي مرزهاي سياسي و عقيدتي را نيز درنورديده و شور و هيجاني مي آفريند كه همه مردم پراكنده در اين سياره در آن سهيم مي شوند. جام جهاني، المپيك و مسابقات قاره اي اين شور را در مكانهاي مختلف متبلور و جلوه گر ساخته است.
ورزش رشد شتابان به خود گرفته است. اهميت جهاني آن را ديگر هيچ تحليل گر اجتماعي انكار نمي كند و عده اي آن را جنبه مهمي از فرهنگ و تمدن معاصر دانسته اند. ورزش در طي دهه هاي مختلف عرصه اي را فراهم آورده است كه فعاليت هاي اجتماعي بتوانند در بستري سالم كه في نفسه ارزشمند هم است به طور آزادانه ادامه داشته باشد. امروز روز تربيت بدني است. ورزش كه در عين حال يك فن، يك فعاليت ايام فراغت يك نهاد و يك اسطوره است مفهومي است داراي ابعاد گوناگون كه توانسته است با عوامل جذاب و سالم خود مردم را در ميدانهاي دولتي بدور هم جمع نمايد.
ورزش امروزه به عنوان نهادي اجتماعي در بخشي از ساختار جامعه ما نقش پيدا كرده است. توجه نسل جوان و غالب كشورمان به ورزش، بخش تازه اي كه بايد آن را جدي بگيريم. با وجود اهميت جهاني اين پديده هنوز در جامعه ما ورزش نتوانسته است نهادينه شود. طرح جامع ورزش كه نويد رسيدن به اين خواسته را مي داد در ميانه تعويض ها و گذرها نيمه كاره ماند و دوباره به بايگاني سپرده شد. محمدعلي آبادي رئيس ورزش با پشتوانه سياسي، اجتماعي و فرهنگي به نجات ورزش آمده است تا شايد در پراكندگي تفهيم ابعاد اين پديده بتواند آنرا متمركز و قانونمند نمايد و به آشفتگي موجود سر و سامان بخشد و مسير پرشتاب اما نامطمئن ورزش را هموار نمايد. امروز پاي سخنان محمد علي آبادي مي نشينيم تا برنامه هاي آينده ورزش را از زبان ايشان بشنويم و بر آن تكيه كنيم.

بهروز خداداد بهترين بازيكن مسابقات
ليگ تكواندوي جام نقش جهان
سازمان ليگهاي تكواندو اسامي برترينهاي ليگ دسته اول جام نقش جهان را اعلام كرد.پس ازگذشت بيش از۲ هفته از آخرين دور اين مسابقات و پايان بازيهاي مرحله رفت، سازمان ليگ يك ليست۱۱۰ نفره را منتشركرده است.صدرجدول اين ليست را بهروزخداداد برادر بهزاد خداداد عضوتيم ملي و قهرمان جهان به خود اختصاص داده است.خداداد كه عضو تيم شركت ملي حفاري است، در۸ بازي صاحب ۸ پيروزي، ۸۱ امتيازمثبت و۵۳ امتيازمنفي شد.علي ناجي پور وحسن باغگرايي نفرات اوزان دوم وششم ملي حفاري در اين فهرست مكانهاي دوم وسوم را دراختياردارند.
اميرحسن زاده، سيد مهدي پرسته زاد و فرهاد نريماني هرسه نفر از تيم مس چهارم تا ششم هستند.ايرج حسن پور وزن چهارم فجرسپاه، داود حبيب زاده سنگين وزن جوانه، مهدي قرباني نماينده وزن پنجم فجرسپاه، هادي خواجه حسني وزن هفتم مس كرمان نيز هفتم تا دهم هستند.

علي پروين:
تا پول ندهند نه تمرين مي كنيم نه بازي.
اگر مشكل منم ، مي روم ولي...!؟
005202.jpg
سرمربي تيم فوتبال پيروزي پس از توقف برابر ذوب آهن اصفهان گفت: تا پول ندهند تمرين نمي كنيم و در مسابقات ليگ نيز شركت نخواهيم كرد.
علي پروين در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد:در شرايط كنوني تنها مشكلات مالي باعث شده است كه پرسپوليس نتيجه نگيرد.
طوماري به سازمان تربيت بدني نوشته ايم و همه امضا كرده اند و تا پول ندهند بازي نمي كنيم.وي تصريح كرد: بازيكنان شهرستاني را به خانه هايشان فرستاده ايم و بايد تكليف پرسپوليس روشن شود.
پروين كه پيش از اين اعلام كرده بود در صورت نتيجه نگرفتن برابر ذوب آهن كادر فني را تغيير مي دهد، خاطر نشان كرد: هواداران عليه تيم و كادر فني شعار مي دهند، اگر مشكل من هستم مي روم ولي ببينيد در باشگاه چه مي گذرد!؟ وي افزود: تمرينات در كارگران را نيز تعطيل كرده ايم.
همه بازيكنان نيز متفق القول هستند كه تا سامان يافتن وضعيت موجود تمرين نكنيم.
سرمربي تيم فوتبال پيروزي همچنين خواستار رسيدگي سازمان تربيت بدني به وضعيت پرسپوليس و روشن شدن تكليف نهايي آن شد.وي خاطر نشان كرد: زماني كه تيم ذوب آهن اين طور زيبا و هدفمند بازي مي كند معلوم است كه هيچ مشكل مالي ندارند و همه امكانات را دارند.پرسپوليس نيز بايد اين شرايط را دارا شود.
پروين تأكيد كرد:با اين وضعيت طبيعي است كه پرسپوليس نتيجه نگيرد.
گفتني است پس از تساوي روز يكشنبه پيروزي برابر ذوب آهن اصفهان، به دليل اعتراض به وضعيت فعلي باشگاه، تمرينات تيم تعطيل شد.
همچنين بازيكنان پس از اين بازي طوماري نوشتند و خطاب به رئيس سازمان تربيت بدني اعلام كردند اگر مشكلات مالي اين تيم حل نشود تا اطلاع ثانوي تمرين نخواهند كرد و حتي در مسابقات ليگ نيز شركت نمي كنند.

غول كشي سايپا ادامه دارد
005208.jpg
علي شاكري: ليگ برتر واليبال ايران هفته دوم را با صدرنشيني پيكان و غول كشي دوباره سايپا به پايان رساند.
پيكان كه تداعي كننده بازي با تيم ملي براي حريفان است، در دومين گام آيدانه چالدران را مغلوب كرد. حتي حضور بهنام محمودي، حسين مقدمي و علي فتاحي سه بازيكن پيشين پيكان هم براي گرم شدن اين بازي كفايت نكرد. پيكان در شبي كه حريف كمتر نشاني از يك هماورد قابل بحث داشت در سه ست پياپي دومين پيروزي سه گيمه را به نام خود نوشت.
تركاشوند، اكبري، منصوري، منظمي، ظريف، رضايي و اميرحسيني در اندازه هاي يك بازي تمريني سختي خاصي را حس نكردند.
پيروزي سه بر صفر سايپا آن هم در اروميه را كمتر كسي باور مي كرد. سايپا كه هفته پيش صنام قهرمان دوره پيش را شكست داده بود، با غلبه بر نايب قهرمان دوره قبل ،خود را به عنوان يكي از مدعيان بزرگ فصل جاري معرفي كرد.
برد دوم سايپا در اروميه در زير باران پرتاب سكه و اشياي مختلف صورت گرفت تا خطر استيلاي حاشيه بر متن در واليبال رساتر به گوش برسد!
باز توقف چندباره در بازي و نبود فضاي مناسب فرياد همه از جمله رئيس كميته مسابقات ليگ برتر و ناظر همين بازي را درآورد تا جايي كه او عنوان داشت، چاره اي جز محروميت از بازيهاي خانگي براي نمايندگان اروميه نيست. اين اتفاق درست در كمتر از سه روز از بازي پرمشكل برق و آذرپيام در هفته اول و به هنگام بخشنامه شديد اللحن فدراسيون واليبال افتاده است و حال بايد منتظر بود و ديد آيا تدابير اتخاذشده مؤثر و كارساز واقع خواهد شد يا خير؟
در سيرجان رقابت گل گهر و نئوپان به نوعي تقابل گنبدي هاي كوچيده با هم تيمي هاي سابقشان بود كه در نهايت اين خليل آزمون بود كه سربلند از ميدان خارج شد.
در ماهشهر پرسپوليس ميزبان خود پتروشيمي را تا يكقدمي شكست نيز پيش برد، اما در نهايت اين تيم ميزبان بود كه توانست با اختلافي ناچيز فاتح بازي نزديك شود.
در گرگان پيام مخابرات گلستان در سد محكم آذرپيام يكي از مدعيان قهرماني متوقف شد و در نخستين بازي خانگي طعم شكست را چشيد.
در يكي از داغ ترين بازيهاي هفته اتكاء با وجود برتري در دو «ست» مقابل برق يكي ديگر از تيم هاي مدعي ۳ بر ۲ بازنده شد. برقي ها كه خستگي بازي سنگين با آذرپيام در اروميه را در چهره داشتند كم مانده بودند تن به دومين باخت پياپي خود دهند، اما هوشياري «ست كوويچ» و به خود آمدن زادون، محمدكاظم، جهانديده و تجربه با ارزش قاسميان آنان را از شكست رهانيد. در تيم بازنده سعيد عسگريان بازيساز دوم تيم جوانان ايران چهره انگشت نماي ميدان بود.
در آخرين بازي هفته صنام و ذوب آهن هم نمايشي ايده آل داشته اند كه برنده نهايي بازي صنام بود تا با اين برد از بحران خارج شود. «پتروويچ» مربي اهل صربستان ذوب آهن با درك شرايط بازي به خوبي از بازيكنانش بازي گرفته بود. حامد صمدي، بهزاد به نژاد و عابد نورمحمدي برترين هاي ذوب آهن بودند. صنام همچنان در حال پيدا كردن تركيب ايده آل خود هست. تيم مدافع عنوان قهرماني هنوز قالب اصلي خود را پيدا نكرده است و كارخانه با جابجايي فراوان در طول بازي سرانجام موفق شد مقاومت تيم سمج ذوب آهن را خنثي كند و تيمش را به نخستين پيروزي اين فصل برساند.
نتايج بازيهاي هفته دوم:
* پيكان ۳ _ آيدانه يك
* گل گهر ۳ _ نئوپان يك
* برق ۳- اتكاء ۲
* پگاه صفر- سايپا ۳
* پيام مخابرات صفر _آذرپيام۳
* صنام ۳ _ ذوب آهن يك
* پتروشيمي۳ _ پرسپوليس ۲

خبرهايي از كشتي
سفر كاروان ۲۲نفره كشتي روسيه به ايران
گروه ورزشي:فدراسيون  كشتي  ديروز اعلام  كرد: تيم هاي  كشتي  آزاد و فرنگي  روسيه  متشكل  از ۲۲ كشتي گير و همراه  براي  شركت  در مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  آزاد و فرنگي  جوانان  جام  شاهد(برادران  شهيد پورزند) وارد ايران  شدند.
كشتي گيران  در حال  حاضر در محل  خانه  كشتي  در مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  بسر مي برند و امروز  عازم  شهرستان  ساوه  محل  برگزاري  اين  مسابقه ها مي شوند.مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  جام  شاهد در رده  سني  جوانان  و در روزهاي ۲۷ تا ۲۹ مهرماه  هر شب  پس  از مراسم  افطار در سالن  ورزشي  فجر فلسطين  شهرستان  ساوه  برگزار خواهد شد.
حضور تاسايف در ليگ قطعي شد
رضايتنامه  واديم  تاسايف  كشتي گير ملي  پوش  اوكرايني  به  فدراسيون  كشتي ايران  ارسال  شد.
فدراسيون  كشتي  اوكراين  ديروز با ارسال  نمابري  به  فدراسيون  كشتي ايران  رضايتنامه  واديم  تاسايف  كشتي گير وزن  ۱۲۰كيلوگرم  اين  كشور را براي  حضور در مسابقه هاي  كشتي  آزاد ليگ  برتر باشگاههاي  ايران  صادر كرد.واديم  تاسايف  كشتي گير نامدار سنگين  وزن  اوكرايني  سال  پيش  نيز تيم  باشگاه  نفت  تهران  را در رقابتهاي  ليگ  برتر همراهي  كرد و پيش  بيني  مي شود كه  در رقابتهاي  ليگ  برتر سال  ۸۴ براي  تيم  باشگاه  پاس  تهران  كشتي  بگيرد.
اشكاني نفتي شد
علي  اشكاني  دارنده  مدال  نقره  مسابقه هاي  جهاني  كشتي  سال  ۲۰۰۵ در بوداپست  مجارستان  ديروز با حضور در محل  سازمان  ليگ  كشتي  و عقد قرارداد براي حضور در رقابتهاي  كشتي  فرنگي  ليگ  برتر سال  ،۸۴ رسما به  تيم  نفت  اهواز پيوست .همچنين  يوسف  شربتي  كشتي گير آزادكار استان  گلستان  نيز براي  شركت  در رقابتهاي  كشتي  آزاد ليگ  برتر باشگاههاي  ايران  به  تيم  باشگاه  كارگران  تهران (شهيد معتمدي ) ملحق  شد.
عضويت ۶ كشتي گير در پيام ارتباطات
پس  از حضور نماينده  سازمان  ليگ  كشتي  در شهر ساري ، ۶ كشتي گير رسما به  تيم  پيام  ارتباطات  ساري  پيوستند تا اين  تيم  را براي  حضور در رقابتهاي  كشتي آزاد ليگ  برتر باشگاههاي  ايران  در سال  ۸۴ همراهي  كنند.
اين  كشتي گيران  عبارتند از: تقي  داداشي ، جواد داداشي ، جواد دماوندي،  محمد قاسم  زاده ، علي اصغر بذري  و سعيد نيستاني .

ده تيم در ليگ واليبال دسته اول تهران
با اضافه شدن  دو تيم  بانك  كشاورزي  و شهرداري  گيلان ، مسابقات  واليبال قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  تهران  با شركت  ۱۰ تيم  برگزار خواهدشد.
محمدحسن  شفقي  مسئول  كميته  مسابقات  هيئت  واليبال  استان  تهران  روز دوشنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا با بيان  اين  مطلب  گفت: همانطور كه  پيش بيني  مي شد دو تيم  بانك  كشاورزي  و شهرداري  گيلان  نيز آمادگي  خود را براي شركت  در اين  مسابقات  اعلام  كردند و پيكارها از روز چهارم  آبان  با شركت  ۱۰تيم  در دو گروه  برگزار خواهدشد.
وي  افزود: سه  تيم  برتر اين  مسابقات ، به  همراه  پنج  تيم  تهراني  حاضر دررقابت هاي  واليبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران ، مسابقات  واليبال باشگاه هاي  برتر اين  استان  را برگزار خواهند كرد.تيم هاي  پاس ، پرسپوليس ، سايپا، پيكان  و صنام  نمايندگان  استان  تهران در ليگ  برتر واليبال  باشگاه هاي  ايران  هستند.گروه بندي  پيكارهاي  واليبال  دسته  اول  باشگاه هاي  تهران  به  شرح  زير است : گروه  اول : هوافضا، انتظام ، آبفا، دانشگاه  تهران ، بانك  كشاورزي گروه  دوم : نفت ، اسلامشهر، آتش نشاني ، شكيبا و شهرداري  گيلان .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |