چهارشنبه ۱۴ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۲ - Jan 4, 2006
ليگ برتر واليبال ايران شادابي به چهره تيم ها بازگشت
دور برگشت ،متمايز از بازيهاي دور رفت
012066.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: دوربرگشت ليگ برتر واليبال ايران (جام موعود) شرايطي كاملاً متمايز از دور رفت پيدا كرده است. انجام يك بازي در هفته اگر چه شادابي بيشتري به تيم ها بخشيده تا آنها ديگر بهانه اي براي اعتراض پيدا نكنند، اما انجام بازيها در روزهاي غيرتعطيل در شهرستان ها تا حدود زيادي روي استقبال تماشاگران شهرستاني تاثير نامطلوب گذاشته است. در هفته اول دور برگشت بازي دو تيم پگاه و گل گهر تنها در حضور نزديك به يك هزار تماشاگر در اروميه برگزار شد، ديداري كه در يك روز تعطيل مي توانست پاي نزديك به ۵ هزار تماشاگر را به ورزشگاه جديد بكشاند. به نظر مي رسد شيوه قبلي يعني آغاز بازيها در روز چهارشنبه در تهران و روزهاي پنج شنبه در شهرستان ها براي نمايندگان استان ها بهتر بود. البته مي توان با ارزيابي دقيق تر به نتيجه بهتري دراين زمينه رسيد. نكته مثبت و مهم بازيهاي اين فصل وجود رقابت در تمام سطوح و لايه هاي ليگ برتر است كه جذابيت و نزديكي بازيها و استقبال خوب تماشاگران را در پي داشته است. امروز در آغاز هفته دوم بازيهاي برگشت دو بازي در تهران و ۵ بازي در شهرهاي قم، چالدران، اصفهان، اروميه و گنبد انجام مي شود. در ميان بازيهاي امروز بي ترديد بازي سايپا- پگاه اروميه در تهران و گل گهر سيرجان و نئوپان در گنبد به دلايلي بسيار از حساسيت و اهميت بيشتري برخوردار است.پگاه اروميه كه با شكست دادن پيكان در تهران در حال فرورفتن در جلد يك تيم قدرتمند است به دنبال اثبات آن است كه پيروزي بر صدرنشين اتفاقي نبوده است. سايپا در بازي رفت نخستين شكست نايب قهرمان فصل پيش را رقم زده بود. برخورد تيم هاي سوم و پنجم تنها بازي مهم بالانشينان جدول است. در گنبد بايد ديد علاقه مندان به واليبال چه واكنشي نسبت به نفرات كوچيده به سيرجان خواهند داشت. بخشي از سرمايه هاي واليبال گنبد به همراه خليل آزمون در فصل  جاري به گل گهر كوچ كرده اند و «باي محمد دوجي» هم  دردوره آزمون براي سرپا نگاه داشتن نئوپان متوسل به دو ملي پوش پاكستاني شد. دربازي رفت پيروزي از آن گل گهر شده بود. پيكان صدرنشين در چالدران ميهمان آيدانه است، تيمي كه در بازي رفت با در اختيار داشتن ياران سابق پيكان مثل محمودي، معدني و فتاحي راحت تر از تصور باخت. صنام و برق در اصفهان و قم با تيم هايي بازي مي كنند كه سراپا انگيزه اند و غفلت مي تواند تاوان سنگيني براي آنان به همراه داشته باشد.
برنامه كامل هفته پانزدهم
چهارشنبه ۱۴ ديماه :سالن شهداي هفتم تير
ساعت ۱۵:پرسپوليس - پتروشيمي ماهشهر
ساعت ۱۷:سايپا - پگاه اروميه
اتكا قم - برق تهران
آيدانه چالدران - پيكان
ذوب آهن اصفهان - صنام تهران
آذرپيام - پيام مخابرات گلستان
نئوپان گنبد - گل گهر سيرجان
( بازي هاي شهرستانها ساعت ۱۶‎/۳۰برگزار مي شود.نام تيم هاي ميزبان اول آمده است).

رضايي جايزه خود را دريافت كرد
گروه ورزشي: مراسم  تجليل  از غلامرضا رضايي  بازيكن  تيم  فوتبال  فجر سپاسي  شيراز به عنوان  بازيكن  برتر هفته  شانزدهم  ليگ  برتر برگزار شد.وي  در يك  نظرخواهي  از روزنامه ها و خبرگزاريها كه  توسط انجمن  نويسندگان ، خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  ايران  انجام  شد، به  عنوان  مرد برتر هفته  شانزدهم  انتخاب  گرديد.

انتصاب در فدراسيون ورزش روستايي و عشايري
گروه ورزشي: از تشكيل فدراسيون ورزش روستايي و عشايري چندين ماه مي گذرد و اين فدراسيون با انجام برنامه ريزي لازم درصدد است تا هرچه زودتر برنامه هاي خود را عملياتي كند. ديروز مريم دباغ از سوي غلامرضا جعفري رئيس فدراسيون ورزش روستايي به عنوان نايب رئيس اين فدراسيون منصوب شد.

۱۵ وزنه بردار به بلغارستان مي روند
گروه ورزشي: به منظور حضور در اردوي آمادگي بلغارستان، يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري، ۱۵ وزنه بردار را به اردوي تيم ملي دعوت كرد.حسين رضازاده، اصغر ابراهيمي، دهقانيان، سجاد بهروزي، اميد ناييج، محمد روشن، احسان دارا بيگي، جواد گوهري زاده، سعيد علي حسيني، علي قره داغي، حميد آرمك، محسن داوودي، مهدي آگاه، محمد صالحي و نواب نصير شلال وزنه برداران دعوت شده به اردوي بلغارستان هستند.همچنين مسعود قاسمي ،لهراسب بهروزي و حسين محسني به عنوان مربيان ايراني تيم را در بلغارستان همراهي خواهند كرد.گفتني است، اين اردو از روز ۲۰ دي ماه جاري به مدت ۲۵ روز در بلغارستان برگزار مي شود.

علي  آبادي خواستار ابقاي معاونت تربيت بدني
در وزارت آموزش و پرورش شد
ايسنا- معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با ارسال نامه اي به وزير آموزش و پرورش، حفظ و ابقاي معاونت تربيت بدني در اين وزارتخانه را خواستار شد.
در نامه  علي آبادي به فرشيدي آمده است: «نظر به مستندات سند راهبردي نظام جامع تربيت بدني و ورزش كشور مصوبه  نهم شهريور ۸۴ هيأت وزيران و تأكيد بر محوريت معاون تربيت بدني و تندرستي آن وزارتخانه به عنوان ركن شوراي ورزش پرورشي كشور و نيز نقش تاثيرگذار ورزش دانش  آموزي در ورزش همگاني و قهرماني كشور، بدين وسيله پيشنهاد و توصيه مي شود كه در گذر از مراحل بازنگري ساختار وزارت آموزش و پرورش، حفظ و ابقاي حوزه معاونت تربيت بدني و تندرستي آن وزارتخانه كه از دستاوردهاي تشكيلاتي ورزش كشور به شمار مي رود، در سرلوحه مؤكدات حضرت عالي نيز واقع شده تا ضامن قوام تشكيلاتي ساختار ورزش در نهادهاي تعليم و تربيتي و حوزه ورزش كشور باشد.

تجليل از دايي، باقري و كريمي در بازي با بايرن مونيخ
گروه ورزشي:مراسم تجليل از علي دايي ، كريم باقري و علي كريمي برگزار مي شود.
قرار است در بين دو نيمه ديدار پرسپوليس و بايرن مونيخ از سه بازيكن اين باشگاه كه در بوندس ليگا بازي كرده اند، تجليل به عمل آيد. در اين مراسم از علي دايي ، كريم باقري و علي كريمي تجليل و به آنان هدايايي از سوي مقامات عاليرتبه اهدا خواهد شد. قرار بود در اين مراسم، از مهدي مهدوي كيا بازيكن سابق پرسپوليس نيز تجليل شود اما وي در آن زمان در ايران حضور نخواهد داشت و مقرر شد در فرصت ديگري از اين ملي پوش باشگاه هامبورگ قدرداني به عمل آيد. دايي سابقه بازي در تيم هاي آرمينيا بيله فلد، بايرن مونيخ و هرتابرلين آلمان را دارد. كريم باقري نيز در آرمينيا بيله فلد عضويت داشت و كريمي هم در حال حاضر عضو تيم بايرن مونيخ است. ديدار تيم هاي پرسپوليس و بايرن مونيخ ساعت ۱۵ روز ۲۳ دي ماه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.

پيشنهاد مربيگري تيم ملي كشتي به دبير و حيدري
اميدواريم اين دو قهرمان زياد جدي نگيرند
012072.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: از روز گذشته داستان تازه ديگري براي كشتي خلق شده است و آن مربيگري عليرضا حيدري براي تيم ملي است. البته اين قضيه تفاوت چنداني با قبول اين مسئوليت از سوي عليرضا دبير ندارد و تنها تفاوت آن پذيرش اين شايعات از سوي خود حيدري است.
وي مي گويد: پيشنهادهايي بوده، اما هنوز به نتيجه نرسيده ايم. كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد ايران اضافه مي كند مشكل جدي تر اين است كه من هنوز خود را از كشتي گرفتن كنار نكشيده ام و مربيگري همزمان با فعاليت در داخل ميدان شيوه خاصي است كه بايد روي آن فكر كرد.
همان گونه كه قبلاً هم بارها گفته ايم و نوشته ايم، اين بار هم مي نويسيم و بيشتر از هميشه هم روي آن تأكيد مي ورزيم كه در دوره كنوني و خاص كشتي ايران به كار گماردن افرادي نظير عليرضا دبير و عليرضا حيدري كه ازجمله بهترين هاي كشتي ايران در سال هاي اخير بوده اند، در پست كليدي و حساس مربيگري تيم ملي نه تنها هيچ خدمتي به كشتي ايران نيست، بلكه علاوه بر گرفتاري ها و زدوبندهاي موجود، قضاياي تازه اي به وجود مي آورد كه وسعت مشكلات را دوچندان مي سازد.
ظاهرا فدراسيون كشتي كه از بابت به كارگيري و جذب مربيان كارآمد تيرش به سنگ خورده، در تازه ترين استراتژي خود به سراغ نام آوراني نظير دبير و حيدري رفته تا با استفاده از نام و موقعيت آنها بر نحوه غلط انتخاب مربيان تيم ملي سرپوش بگذارد. اميدواريم كه اين دو عزيز پيشنهاد مربيگري در تيم ملي را زياد جدي نگيرند و متوليان كشتي هم دست از رفتارهاي نادرست خود بردارند.

ليگ دسته اول باشگاه هاي ايران
داور هم مانع پرواز عقاب نشد
گروه ورزشي: رقابتهاي فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي ايران در گروه يك به نقطه اوج خود رسيد. شكست پگاه و پرواز دوباره عقاب معادلات اين جدول را به هم ريخت تا چهارضلعي قدرت اين گروه شكل منسجم تري پيدا كند.
عقاب با ماركار آقاجانيان چهره اي فراتر از گذشته نشان داد تا دوباره در جمع مدعيان قرار گيرد. درايت و مديريت صحيح امير شاهرخ سلاميان خود را بار ديگر نشان داد. حالا عقاب اميدوارتر از هميشه آماده پرواز به سوي ليگ برتر است. عقاب در حالي كه داور را نيز در آن سوي ميدان مي ديد اما به راحتي از سد دانشگاه آزاد گذشت و ۳ امتياز باارزش به دست آورد. در اين ديدار مهرداد عباسي و فرزاد آشوبي براي عقاب گلزني كردند تا اين تيم به پيروزي دو بر يك دست يابد. در ساير بازيهاي اين گروه ديهيم اهواز در خانه مقابل صنايع اراك با تساوي بدون گل متوقف شد. تيم پگاه گيلان نيز در خانه دو بر يك برابر هما بازي را واگذار كرد تا دومين شكست اين فصل خود را متحمل شود. در شوشتر نيز تيم كشت وصنعت اين شهر مقابل اكباتان به برتري سه بر يك رسيد.تراكتورسازي نيز با يك گل مقابل ايرانجوان بوشهر به برتري دست يافت.در گروه دوم نيز پيكان دو بر صفر شهرداري لنگرود را مغلوب كرد تا با ۲۳ امتياز در صدر جدول قرار گيرد.
در اين گروه صنعت نفت آبادان سه بر يك از سد مرصاد شيراز گذشت. پگاه خوزستان با يك گل برق تهران را مغلوب كرد. و استقلال كيش نيز برابر پيام ارتباطات مشهد به تساوي يك بر يك رسيد.

برخورد ويارئال با والنسيا در جام حذفي اسپانيا
گروه ورزشي _ حسن حيدري: رقابتهاي جام حذفي اسپانيا از امشب در شهرهاي مختلف اين كشور برگزار مي شود. اين بازي ها از شب گذشته با ديدار تيم هاي زامورا با بارسلونا و آتلتيكو بيلبائو با رئال مادريد در مرحله يك هشتم نهايي آغاز شده بود.
تيم ويارئال در حساسترين بازي امشب در ديدار رفت ميزبان تيم والنسياست. در مادريد نيز آتلتيكو مادريد برابر زاراگوزا بازي دشواري را در پيش دارد.كاديز نيز در خانه برابر سويل به ميدان مي رود. در شمال اسپانيا نيز لاكرونيا به مصاف اوساسونا خواهد رفت.از روز شنبه هفته آينده نيز رقابتهاي لاليگا از سر گرفته خواهد شد و طي آن بارسلونا در دربي اين شهر به مصاف اسپانيول مي رود.يك روز بعد از اين ديدار ويارئال ميزبان تيم بحران زده رئال مادريد خواهد بود.

«كاسانو» به رئال مادريد پيوست
012069.jpg
باشگاه  فوتبال  رئال  مادريد و رم  ايتاليا برسر انتقال  آنتونيو كاسانوبه  توافق  رسيدند و او فردا چهارشنبه  براي  معاينات  پزشكي  وارد اسپانياخواهد شد.كاسانو بازيكن خط حمله  باشگاه  رم  ايتاليا با رئال  مادريد تا پايان  سال  ورزشي  ۲۰۱۱ ميلادي قرارداد امضا مي كند.باشگاه  رئال  پنج  ميليون  يورو براي  انتقال  اين  بازيكن  ۲۳ ساله ايتاليايي  به  رم  پرداخت  مي كند.قرارداد كاسانو با رم  در پايان  سال  جاري  ورزشي  خاتمه  پيدا مي كرد.آب ث  نوشت : كاسانو سالانه  چهار ميليون  يورو ناخالص  از رئال  مادريددريافت  مي كند كه  طبق  قرارداد تنظيم  شده  هر سال  مبلغ  مزبور افزايش  خواهديافت .براساس  اين  گزارش ، توافق  كامل  ميان  دو باشگاه  وجود دارد و فقط جزييات مالي  ميان  كاسانو و باشگاه  رم  براي  تصفيه  باقي  مانده  است .بنابر اين  گزارش ، مقامات  باشگاه  رم  تصميم  دارند ۶/ ۱ ميليون  يورو بابت حقوق  اين  فوتباليست  كه  مربوط به  سال  جاري  است ، دريافت  كنند و تا وقتي كاسانو با آن موافقت  نكند، قرارداد انتقال  وي  را به  رئال  امضا نخواهندكرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |