چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۶ - Mar 15, 2006
در نخستين نشست تخصصي چاپ و نشر در اسلامشهر عنوان شد:
ناشران ما حاضر به تغييرات اصولي و
امروزي در كار نشر نيستند
008610.jpg
گروه شهرستانها: در نخستين نشست تخصصي چاپ و نشر كتاب كه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسلامشهر در محل فرهنگسراي شهيد صارمي اين شهر برگزار شد، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامشهر گفت: يكي از موارد مهمي كه در چرخه كتاب وجود دارد اين است كه چنانچه عوامل مرتبط با كتاب اعم از مؤلف، ناشر، كاغذ و كتابفروش ضعف داشته باشند، كل چرخه داراي آسيب جدي مي شود و اين، نياز به كار تخصصي فراواني دارد.
وي گفت: بحث ما در اين جلسه، موانع و مشكلات كشور نيست، بلكه بحث ما در حوزه اسلامشهر است كه بايد فرهنگ كتاب و كتابخواني را در آن بالا ببريم.
جعفري افزود: اگر تبليغات در رسانه  ملي در مورد تنقلات كه چندان كمكي به سلامت كودكان نمي كند را حذف كنيم و به جاي آن تبليغات كتاب در راديو و تلويزيون داشته باشيم، به طبع سطح آگاهي مردم خصوصاً جوانان بالا مي رود و دانش آموزان و دانشجويان ما فقط به كتاب درسي اكتفا نمي كنند.
جعفري گفت: ما در حوزه هاي مختلف فرهنگي، هنري به خصوص در حوزه ادبيات پرچم دار بوديم. اما امروزه عكس اين قضيه اتفاق افتاده و كتابخانه هاي ما تبديل به انبار نگهداري كتاب شده است. سطح كتابخواني بسيار پايين است و كتابفروشي هاي ما تبديل به نوشت افزار فروشي شده اند.
بلالي نائب رئيس چاپخانه داران استان تهران نيز در اين نشست گفت: متأسفانه ما نتوانستيم در زمينه كتاب تبليغات وسيعي داشته باشيم و كتاب را به بطن روستاها ببريم و با سوبسيدي كه در اختيار ناشران گذاشتيم باعث شديم كه كتاب با قيمت مناسبي به دست مصرف كننده نرسد.
بلالي افزود: در كشورهاي اروپايي تيراژ كتاب به ۱۰ الي ۱۵ ميليون مي رسد. در حالي كه تيراژ كتاب در كشورمان ۱۰۰۰ الي ۱۵۰۰ نسخه است.
صحرايي مدير اجرايي انتشارات رشد نيز در اين زمينه گفت: بعضي از ناشران ما به ابتدايي ترين كار نشر وارد نيستند و اين نشأت گرفته از شيوه سنتي نشر در كشور ماست و حاضر به تغييرات اصولي و امروزي در نشر نيستند و يكي ديگر از مشكلات ما، مشكل اقتصادي است كه ما نمي توانيم خريد كتاب را در سبد روزانه مردم پيدا كنيم.

۹۵ درصد زعفران دنيا در ايران توليد مي شود
مشهد- رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: از ابتداي امسال تاكنون ۱۶۱ تن  زعفران  به  ارزش  ۷۶ ميليون  دلار از اين  استان  صادر شده  است .
محمد اسماعيل نيا به  ايرنا  گفت : امسال  همچنين  حدود ۵۰ تن  از بهترين  و با كيفيت ترين  زعفران  كشور كه  نزديك  به  استانداردهاي  جهاني  است  در اين  استان  از زعفرانكاران  خريداري  شد.
وي  قيمت  كنوني  زعفران  را در بازارهاي  جهاني  به  صورت  عمده فروشي هر كيلوگرم   ۴۰۰ تا۶۰۰ دلار و خرده فروشي  در قالب  بسته بنديهاي  شكيل  و فرآوري  شده  هر كيلوگرم يكهزار و ۵۰۰ دلار ذكر كرد.
او با اشاره  به  خواص  با ارزش  اين  ماده  غذايي  اعم  از دارويي ، خوراكي  و صنعتي  افزود: قيمتهاي  كنوني  زعفران  كه  پارسال  در همين  زمان  حداكثر ۲ ميليون  ريال  به  ازاي  هر كيلوگرم  بود اكنون  با اقدامات  دولت  و اجراي  طرح خريد توافقي  به  ۲ ميليون  ۸۰۰ تا ۳  ميليون  و ۳۰۰ هزار ريال  افزايش  يافته  است .
وي  وضعيت  كنوني  بازار زعفران  را تا حدي  رضايتبخش  و مناسب  دانست  و گفت : بايد اين  شرايط در سالهاي  آينده  تقويت  شود.
او افزود: ۷۸ درصد از كل  ۲۲۰تن  محصول  زعفران  ايران  در خراسان  رضوي  و۱۹ درصد آن در خراسان  جنوبي  توليد مي شود و فقط ۳ درصد از زعفران  توليدي  كشور متعلق  به  ساير استانهاست .
وي  گفت : در اين  شرايط و با توجه  به  اينكه  ۹۵ درصد زعفران  دنيا در كشور ما توليد مي شود بايد در تعيين  قيمت ، تنظيم  بازار و فرآوري  آن به طور جدي وارد عمل  شويم .
وي  بهبود بازار و توليد زعفران  در سال  آينده ، فعال  كردن  بخش  خصوصي ، واحدهاي  فرآوري  و بسته بندي  را از اولويتهاي  برنامه هاي  آتي سازمان  جهاد كشاورزي  خراسان  رضوي  ذكر كرد.

كيارستمي در تبريز:
هيچ دوربيني قدرت حذف مؤلف را ندارد
008619.jpg
تبريز _ خبرنگار همشهري: با حضور عباس كيارستمي كارگردان سينماي ايران و جمعي از سينماگران، دانشجويان هنر و علاقمندان سينما برنامه« يك روز يك فيلمساز »در محل مجتمع فرهنگي و هنري تبريز برگزار شد.
عباس كيارستمي، كارگردان شاخص سينما در اين نشست با اشاره به ابعاد مختلف سينما خاطرنشان ساخت: به اعتقاد من دو نوع سينماگر وجود دارد كه يكي از طريق داستان و ديگري از طريق تصوير به مقوله سينما مي رسد. تلاش من در زمينه دومي است اما مگر مي شود قصه نگفت؟ به نظر من سينماي بدون قصه وجود ندارد.
وي خطاب به فيلمسازان، دانشجويان و علاقمندان سينما در تبريز اظهار داشت: گاه فيلم هاي به ظاهر بدون قصه اين شانس را دارند كه قصه هاي متعددي را بيان كنند. به تعداد تماشاگراني كه دارند قصه هاي شخصي خودشان را از دل اين قصه  بيرون مي آورند، در صورتي كه در سينمايي كه اساسش بر داستان گويي است شانس دريافت برداشت هاي شخصي تر و عميق تر از تماشاگر گرفته مي شود.
كيارستمي افزود: به نظر من ابهام در اثر هنري امري جدانشدني است. چيزي كه من در يك اثر هنري با آن مخالفت دارم صراحت و شعار است در حالي كه براي هنرمندان موضع گيري ،درست نيست. من فقط سئوال را در ذهن دارم و وقتي پاسخ آن را نمي يابم اين سئوال گاه به شكل فيلم بيرون مي آيد كه باز داستان يكي از عواملي است كه به من فرصت مي دهد اين فيلم را در يك چارچوب مطرح كنم.
وي درباره حذف مؤلف در سينما گفت: من نهايت سعي ام را مي كنم كه موقع كار، حضورم بي واسطه باشد اما پديده اي مثل حذف مؤلف اصلاً امكان پذير نيست و هيچ دوربيني قدرت حذف مؤلف را ندارد.
گفتني است «يك روز، يك فيلمساز» عنوان برنامه اي است كه توسط انجمن فيلم تبريز و با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هر هفته با شركت يكي از فيلمسازان برجسته كشور در آذربايجان شرقي برگزار مي شود.

نمايشگاهي متفاوت در اروميه
كودكاني كه به حساب نمي آيند
008613.jpg
گروه شهرستانها: هنردوستان اروميه در اين هفته شاهد برپايي يك نمايشگاه عكس متفاوت در اين شهر بودند. اين نمايشگاه عنوان «كودكان به حساب نيامده و نامريي» را به خود اختصاص داده بود.
به گزارش ايسنا، اين نمايشگاه كه در محل مجتمع فرهنگي و هنري شهرستان اروميه داير شده، به منظور انتشار گزارش سالانه يونيسف از وضعيت كودكان جهان تشكيل شده است.عكاسان اين نمايشگاه، كودكاني از سه استان محروم كشور، يعني هرمزگان، سيستان و بلوچستان و آذربايجان غربي هستند كه ۱۲۵ اثر از آثار عكاسي خود را با همكاري يونيسف، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و اردوگاه هاي آوارگان عراقي و افغان، در معرض ديد گذاشته اند.
هر ساله اين گونه نمايشگاه ها با موضوعيتي خاص برگزار مي شوند، ولي امسال موضوع آن «كودك به حساب نيامده و نامريي» است كه بسياري از جنبه هاي زندگي آنان را در بر مي گيرد. علاقه مندان در ساير شهرها مي توانند عكس هاي اين نمايشگاه را به صورت آن لاين در سايت يونيسف مشاهده كنند.
اين نمايشگاه تا شامگاه پنج شنبه ۲۵ اسفندماه در محل مجتمع فرهنگي- هنري اروميه براي بازديد عموم داير است.

مشاركت داوطلبانه زنان«پيش  قلعه» در نظافت شهر
بجنورد- زنان «پيش  قلعه» در شهرستان  مانه  و سملقان  در خراسان شمالي در يك  حركت  مشاركت جويانه  اجتماعي ، انجام  امور نظافتي  اين  شهر   را به  عهده  گرفتند.
جعفر شرقي  در اين خصوص گفت : پس  از آنكه  يكي از بانوان  شهر به  عنوان  پيمانكار در مناقصه  شهرداري  برنده  شد امر زيباسازي  و خدمات  شهري  اين  شهر به  بانوان  واگذار شد.او افزود: اين  خانم  پيمانكار با به  كارگيري  شماري  از زنان  شهر براي انجام  امور نظافت  و پاكسازي  معابر و خيابانهاي  پيش  قلعه  با شهرداري  قرارداد امضا كرد.وي  اين  قرارداد را در نوع  خود كم  نظير خواند و افزود: در مدتي  كه  زنان  انجام  امور پاكسازي  شهري  را به  عهده  گرفته اند به خوبي  از پس  اين  كار برآمده  و رضايت  شهروندان  را جلب  كرده اند.

پساب تصفيه خانه فاضلاب اراك، تالاب ميقان را آلوده كرد
اراك- مديركل  حفاظت  محيط زيست  استان  مركزي  از فاجعه زيست محيطي ورود پساب  تصفيه خانه  فاضلاب  اراك  به تالاب  ميقان،  پرده برداشت .
دكتر محمدباقر صدوق  در گفت وگو با ايرنا هشدار داد: براساس آزمايش هاي  انجام شده ، پساب  خروجي  اين  تصفيه خانه  داراي  بار آلودگي  ميكروبي  بسيار بالايي  است .
وي  گفت : به  منظور تعيين  وضعيت  پساب  خروجي  و مشخص كردن  سريع  بحث  استفاده  پساب  خروجي  در مصارف  كشاورزي  و رفع  مشكلات  موجود اين  تصفيه خانه ، به  شركت  آب  و فاضلاب  استان  مركزي  اخطار داده  شده است.
وي  اضافه  كرد: بار آلودگي  ميكروبي  درحالي است  كه پساب  خروجي  اين  تصفيه  خانه،  روباز بوده  و بدون  هيچ  نظارتي ، در تالاب  ميقان  اراك  كه  از زيستگاه هاي  مهم  بين المللي  پرندگان  مهاجر است،  رها مي شود.
وي  گفت : با توجه  به  اينكه  انواع  گونه هاي  جانوري  در تالاب  ميقان  به  صورت  دائم  و موقت  زندگي  مي كنند، ادامه  روند فعلي ، آلودگي  جدي  تالاب  و بروز فاجعه  زيست محيطي  را به  همراه  دارد.هم اكنون  در شهر ۶۵۰هزار نفري  اراك  بيش  از ۳۶هزار انشعاب  فاضلاب  خانگي  و تجاري  و ۱۵۰ انشعاب  صنعتي  وجود دارد كه  فاضلاب  توليدي  آنها از طريق  ۴۵۰كيلومتر خطوط انتقال  به  تصفيه خانه  فاضلاب  اراك  منتقل  مي شود.تصفيه خانه آب و فاضلاب اراك در جوار فرودگاه شهر اراك ساخته شده و خبرهاي دريافتي حاكي از آن است كه شتابزدگي و فقدان مطالعات كارشناسي در انتخاب محل آن، اكنون به معضل تازه اي براي فرودگاه تبديل شده و بوي تعفن آن، يكي از علل رويگرداني مسافران اراك در استفاده از پروازهاي هوايي است.

لحظه تحويل سال در چناران رصد مي شود
008616.jpg
چناران-  رصد حلول  سال  نو در محل ميل  تاريخي  رادكان  در شهرستان چناران با حضور پژوهشگران  ودانشجويان  علاقه  مند در خراسان  انجام  مي شود.
ميل  رادكان  در ۲۶ كيلومتري  شمال  غرب  شهر چناران  واقع  است .
سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  خراسان  رضوي  در چارچوب  رصد حلول  سال  در اين  نقطه  همچنين  اعلام كرد از ۲۵ اسفند جاري  تا نخستين  روزفروردين  ماه  آتي  همه  روزه  تور گردشگري  مشهد رادكان  نيز براي  علاقه مندان داير خواهد بود.
ميل  روستاي  رادكان  يكي  از برجهاي  معتبر تاريخي  و گنبدي  مخروطي شكل  است  كه  مقبره  يكي  از حكمرانان  مغول  است .
رويه  اين  بنا آجر با زينت اشكال  هندسي  و داراي  ۳۶۰ برجستگي  استوانه  ستون نما مي باشد كه  بر زيبايي  آن افزوده  است .

نگاهي به عوامل بازدارنده توسعه كشت
گياهان دارويي در گلستان
گرگان- كارشناس  امور گل  و گياهان  زينتي  و دارويي  جهاد كشاورزي  استان گلستان  گفت : نبود بازار مطمئن  فروش ، يكي  از مشكلات  عمده  در بخش  توليد گل  و گياهان  دارويي  و زينتي  در اين استان  است .
محمود ساورسفلي  افزود: فقدان  تحقيقات  در امر معرفي  بهترين  بذور و عرصه هاي  توليد استان  و همچنين  نبود تشكل ها و تعاوني هاي  توليد، از ديگر مشكلات  بخش گياهان  دارويي  است .به  گفته  وي ، بيمه  نكردن  محصولات  زينتي  و دارويي  و عدم  دسترسي  آسان  و فراوان  به  نهاده هاي  توليدي  نيز مانع  توسعه  سطح  زير كشت  گياهان  دارويي  و زينتي  در اين  استان  شده  است .وي  افزود: رفع  مشكل  حمل  و نقل ، واردات  پايه  مادري  با قيمت  مناسب  و دخالت  دولت  در امر صادرات  محصولات ، از راهكارهاي  توسعه  كشت  گل  و گياهان  زينتي  و دارويي  است  كه  تحقق  توسعه  بخش  گل  و گياهان  تزئيني  و دارويي  در استان  را به  همراه  دارد.در استان گلستان ۲۸ واحد توليدي  به  شكل  نيمه  مدرن  و سنتي  در حال  فعاليت  هستند كه  اين  خود مويد قابليت  استان  در اين  بخش  است .ساور اضافه  كرد: استان  گلستان  در سه  عرصه  كوهستاني ، ساحلي  و دشت  ،منشا رشد طبيعي  بسياري  از ارقام  گياهان  زينتي  است  كه  از جمله  آن مي توان  به  نسترن  وحشي ، پامچال ، گلايول ، نرگس ، ختمي  و اطلس  اشاره  كرد.

فعال شدن مدرسه فوتبال بم با كمك باشگاه رئال مادريد
بم - تنها مدرسه  فوتبال  باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا در قاره  آسيا، در شهر بم از توابع  استان  كرمان  فعاليت  مي كند.
به  گزارش  واحد مركزي ، مسئول تربيت  بدني  بم گفت: در اين  مدرسه  فوتبال  ۷۵۰ نونهال  ۶ تا ۱۳ سال  زير نظر ۱۴ مربي  داخلي  فنون  و تاكتيك  هاي  مختلف  تيمي و انفرادي  فوتبال  را فرا مي گيرند.محسن  افشارمنش  مدت  فعاليت  مدرسه  فوتبال  رئال  مادريد را در بم  ۵ ساله اعلام  كرد و افزود در اين  مدت ، همه  هزينه  هاي  مدرسه  را باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا تامين  مي كند.
وي  هدف  از راه  اندازي  مدرسه  فوتبال  در بم  را افزايش  سطح  فوتبال  در اين  شهرستان  عنوان  كرد و گفت  :در طول  هفته  ۳ جلسه  براي  تمرين  رده  هاي  مختلف  سني  اين  مدرسه  درنظر گرفته  شده  است .تمرينات  مدرسه  فوتبال  باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا در زمين  چمن  مصنوعي  شهيد بيگلري  بم  انجام  مي شود.

سه شناگر زنجاني به تيم ملي دانش آموزي راه يافتند
زنجان - مربي  تيم  شناي  استان  زنجان ، از راهيابي  سه  دانش آموز زنجاني  به  مرحله   پاياني  اردوي  انتخابي  تيم  ملي  شناي  دانش آموزي  ايران  خبر داد.
حميد اسكندريون  در گفت  وگو با ايرنا افزود: از ۲۶شناگر حاضر در مرحله  اول  اردوي  آمادگي  كه  اسفندماه  امسال  در مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  برپا شد، تعداد ۱۲ دانش آموز جواز حضور در مرحله  نهايي  اردوي  انتخابي  تيم  ملي  شناي  دانش آموزي  كشور را دريافت  كردند.
وي  با اشاره  به  اينكه  تعداد هشت  دانش آموز شناگر زنجاني  در مقطع  تحصيلي متوسطه  به  اولين  مرحله  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  ايران  دعوت  شده  بودند، گفت : رضا انصاري ، محمدعلي  حاج محمدي  و علي  موحد، دانش آموزان  زنجاني  راه يافته  به  مرحله   نهايي  اردوي  انتخابي  مي باشند.
اسكندريون  افزود: در مرحله   نهايي  اردوي  آمادگي  انتخابي  تيم  ملي  نيز كه نيمه  دوم  ارديبهشت  ماه  ۸۵ در تهران  برگزار خواهد شد، شش  شناگر برتر جهت  اعزام  به  المپياد جهاني  ۲۰۰۶ دانش آموزي  برگزيده  مي شوند.

پايان رقابت هاي سه جانبه بدمينتون دختران در سقز
سقز - مسابقات سه جانبه بدمينتون شهرستان سقز در استان كردستان، با برتري تيم دختران ديواندره پايان يافت.
به گزارش واحد خبر، در اين ديدارها كه در سالن بانوان سقز برگزار شد ۳۰ ورزشكار از شهرستان هاي سقز، ديواندره و اروميه مسابقه دادند.در پايان اين بازي ها، نگين عبدي از ديواندره نفر اول شد، شيلان شهلايي و سهيلا كرم زاده از سقز هم مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.

كاشمر قهرمان رقابت هاي وزنه برداري
جوانان و نوجوانان استان
كاشمر - رقابتهاي  وزنه  برداري  نوجوانان  و جوانان  استان  خراسان  رضوي  با قهرماني تيم  كاشمر پايان  يافت .
در اين  مسابقات  كه در سالن ورزشي شهيد چمران كاشمر برگزار شد، تيمهاي  تختي  خراسان  و قوچان  هم  بعد از كاشمر به  ترتيب  در مكانهاي  دوم  و سوم  قرار گرفتند.
همچنين  در رقابتهاي  انفرادي  ابراهيمي  از بردسكن ، شادكام، ذوالقدر، فعال  و وطنخواه  از تختي  خراسان  و شفيعي  از كاشمر و برخان  اتربت  جام ، مقام هاي  نخست  وزن  هاي  مختلف  را به دست  آوردند.
در اين  مسابقات  ۶۵ وزنه  بردار از شهرستانهاي  مشهد، كاشمر، تربت  جام ، قوچان ، سبزوار، گناباد و بردسكن  در هشت  وزن  و در دو روز رقابت  كردند.

ديواره سنگنوردي در بندرانزلي ايجاد مي شود
بندر انزلي - رئيس هيات كوهنوردي بندرانزلي از تامين اعتبار براي ساخت ديواره سنگ نوردي در آينده نزديك در اين شهرستان خبر داد.
محمد سلطاني در گفت وگو با ايرنا افزود: اعتباري از سوي شوراي اسلامي شهر انزلي براي ساخت اين ديواره تصويب شده است و بقيه آن نيز توسط تربيت بدني استان گيلان و فدراسيون كوهنوردي كشور تامين مي شود.
پيمانكار ساخت ديواره سنگ نوردي نيز مشخص شده و اوايل سال آينده كار خود را شروع خواهد كرد.
محل احداث اين ديواره در سالن ورزشي شادروان ربيعي خواهد بود.
هيات كوهنوردي بندرانزلي، ۱۰سنگ نورد فني درحال آموزش و دو مربي سنگ نوردي دارد.

ساخت مدرسه فوتبال بانوان در رشت
رشت - مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي ملوان جوان رشت در حاشيه مسابقه فوتبال بانوان ملوان رشت و نوآوران نوشهر به ايسنا گفت: باشگاه ملوان از سال ۸۳ مجوز فعاليت در تعدادي از رشته هاي ورزشي را اخذ كرده و در راستاي توسعه ورزش استان در سال ۸۵ قصد داريم مجموعه اي ورزشي به مساحت ۷۸۰۰ متر مربع را مورد بهره برداري قرار دهيم.
دكتر ميرزماني گفت: براي احداث اين مجموعه كه شامل مدرسه تيراندازي با تير و كمان، سالنهاي چند منظوره، فضاهاي مخصوص بدنسازي، تيراندازي، بسكتبال، واليبال و امكانات جانبي نظير استخر، سونا و جكوزي است، حدود ۲ ميليارد تومان اعتبار تعيين شده است.
وي همچنين از درخواست مجوز جهت افتتاح مدرسه فوتبال بانوان خبر داد و افزود: در صورت اخذ مجوز در سال جديد اولين مدرسه فوتبال بانوان ايران در رشت افتتاح مي شود.

نتايج مسابقات اتومبيلراني مارپيچ در بندرعباس
008622.jpg
بندرعباس - دومين دوره مسابقات اتومبيلراني مارپيچ اسلالوم بندرعباس اين هفته در بوستان دولت اين شهر برگزار شد.
در اين رقابت ها ۴۹ راننده زن و مرد هرمزگاني حضور داشتند كه در پايان در بخش مردان جواد ايرانپور نفر اول شد و در قسمت زنان، هدي اختياري در صدر ايستاد.
هدف از برگزاري اين مسابقات كه به همت اداره كل تربيت بدني و هيات اتومبيلراني هرمزگان برگزار مي شود،  افزايش مهارت در رانندگي اعلام شده است.

مرزهاي كشور با سامانه هوشمند كنترل مي شود
سنندج- سردار احمدي مقدم ، فرمانده نيروي انتظامي، در سفر به كردستان اعلام كرد كه مرزهاي  كشور به  سامانه  هوشمند مجهز خواهد شد.
فرمانده  نيروي  انتظامي  در گفت وگو با واحد مركزي  خبر افزود: با هدف  كنترل  مرزها، طرحي  با عنوان  سامانه  هوشمند در مرزهاي  كشورمان  در آينده نزديك اجرا مي شود.
وي  با بيان  اينكه  اين  طرح  براي  تصويب  به  مجلس  شوراي  اسلامي تقديم  شده است،  ابراز اميدواري  كرد، در صورت  موافقت  مجلس  شوراي  اسلامي با اين  طرح، از ورود مواد مخدر به  كشور جلوگيري  شود.
فرمانده  نيروي  انتظامي تصريح  كرد: در صورت  تصويب  طرح  سامانه  هوشمند، اين طرح  در مرحله  نخست  در همه  مرزهاي  شرقي  كشور به اجرا درخواهد آمد.
فرمانده نيروي انتظامي همچنين درباره عملكرد همكارانش در پليس گفت: با توجه به امكانات و محدوديت هاي نيروهاي پليس، من از عملكرد همكارانم راضي هستم و از ۲۰ نمره به آنان ۱۴ مي دهم.

معرفي فرماندار جديد شهرستان سراب
سراب- استاندار آذربايجان  شرقي  در آيين  معارفه  فرماندار جديدشهرستان  سراب  به  مسئولان  توصيه  كرد در خدمت  به مردم  خسته  نشوند و خدمت  به  جامعه  و مردم  را با معنويت  و خداپرستي  عجين  كنند.
وي  بهترين  راه  خدمت  به  مردم  را گزينش  افراد صالح  و متخصص  به  مسئوليت ها دانست  و خواستار پرهيز ازگماشتن  اقوام  و افراد حزبي  و گروهي  در  مسئوليت ها شد.در اين  آيين ، سيدحميد يزداني  به  عنوان  فرماندار شهرستان  سراب  معرفي  و از خدمات  علي  فتحي  در اين  سمت  قدرداني  شد.

آموزشكده فني حرفه اي دختران بابل به بهره برداري رسيد
بابل- آموزشكده  فني  حرفه اي  دختران  بابل  با حضور خيرين  و مسئولان  سازمان  آموزش و پرورش  مازندران  به  بهره برداري  رسيد.
اين  آموزشكده  با زيربناي  يك  هزار و ۵۰۰ مترمربع  با كمك يك  خير بابلي  ساخته شده  و در دو رشته  گرافيك  و معماري  فعاليت  مي كند. براي  ساخت  اين  آموزشكده  دوميليارد و ۷۰۰ ميليون  ريال  هزينه  شده است  كه  از اين  ميزان  يك  ميليارد و ۲۰۰ميليون  ريال  آن را اداره  كل  نوسازي  مازندران  هزينه  كرده  است .

سهميه آرد نانوايي هاي مشهد در نوروز افزايش مي يابد
مشهد - خبرنگار همشهري: با توجه به كثرت زائران در مشهد، سهميه آرد نانوايي هاي اين شهر در تعطيلات نوروز از ۱۶۰۰ كيلوگرم به ۵۲۰۰ كيلوگرم افزايش مي يابد.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه ۵ كشور با اعلام اين خبر گفت: ۸۰ نانوايي در اطراف حرم مطهر با افزايش زمان پخت، به زائران و مجاوران، خدمات ارائه مي كنند.محمدرضا حيدري با اشاره به اين كه واحدهاي انبوه پز نيز آمادگي خود را جهت افزايش سهميه نان در مشهد اعلام داشته اند، گفت: سهميه آرد شهرستانهاي پرتردد استانهاي سه گانه خراسان كه مبادي ورود به شهر مشهد مي باشند نيز در صورت اعلام نياز، افزايش مي يابد.

كارخانه آلومينيوم جنوب در لامرد احداث مي شود
گروه شهرستانها: نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: به زودي عمليات اجرايي كارخانه آلومينيوم جنوب با افزون بر يك ميليارد دلار سرمايه گذاري،در منطقه لامرد فارس آغاز خواهد شد.
سيدحسين ذوالانوار با اشاره به همكاري ميان نمايندگان فارس در مجلس، خاطرنشان كرد: راه اندازي عمليات بخش سوم راه آهن شيراز- اصفهان، حل مشكلات مربوط به انرژي در سروستان و كازرون و افزايش ظرفيت توليد پتروشيمي شيراز و پيگيري عمليات اجرايي آزاد راه شيراز _ اصفهان حاصل تلاش مشترك نمايندگان اين دوره است.وي اظهار اميدواري كرد با پايان يافتن پروژه بزرگراه شيراز _ عسلويه، فارس به منطقه معين عسلويه و پارس جنوبي تبديل مي شود.

فرستنده تلويزيوني ۲۰۰ وات براي مردم بهشهر
بهشهر- با همكاري مشترك اداره مخابرات و شوراي شهر بهشهر، فرستنده تلويزيوني مستقل شبكه استاني و شبكه آموزش با قدرت ۲۰۰ وات در اين شهر راه اندازي شد.
مدير طراحي شبكه استاني مازندران در مراسم بهره برداري از اين فرستنده تلويزيوني گفت: به منظور دريافت با كيفيت شبكه خبر، يك فرستنده ۲۰۰ واتي ديگر سال آينده در بهشهر نصب خواهد شد.
بدين ترتيب مردم بهشهر و روستاهاي اطراف آن مي توانند شبكه هاي آموزش و استاني را روي كانال هاي ۳۵ و ۲۹ با كيفيت بالا دريافت كنند.

عمليات اجرايي گازرساني به شهرستان فردوس آغاز شد
فردوس- كلنگ اجراي طرح گازرساني به فردوس توسط پدر يكي از شهدا در ميدان الغدير اين شهر بر زمين زده شد.
مديرعامل شركت گاز خراسان در اين مراسم گفت: خط انتقال گاز فردوس به طول ۱۳۵ كيلومتر و اعتبار ۱۵ ميليارد ريال با ايجاد پنج ايستگاه تقليل فشار اجرا مي شود.
قرار است اجراي خط انتقال در نيمه نخست سال آتي به پايان برسد و در شهريور ماه ۱۳۸۵ اجراي شبكه توزيع داخلي آن آغاز شود.

تاسيسات آتش نشاني در يك دهستان خلخال
خلخال- دهستان خوجين در شهرستان خلخال به عنوان اولين دهياري استان اردبيل، به تاسيسات آتش نشاني و اطفاي حريق مجهز شد. براي راه اندازي مركز اطفاي حريق اين دهستان، با ۲۸۰ ميليون ريال اعتبار يك دستگاه خودرو آتش نشاني خريداري شده است.

راه  اندازي دو پايگاه جديد اطلاع رساني استاني
گروه شهرستانها: به كوشش خبرگزاري جمهوري اسلامي، دو پايگاه جديد اطلاع رساني با كاركرد محلي و قابليت دسترسي جهاني، براي استانهاي «كردستان» و «خراسان رضوي» راه اندازي شد.
هر دو پايگاه، از طريق شبكه اطلاع رساني ايرنا قابل دسترسي است.
كاركرد اين پايگاه ها، محدوده استان را شامل مي شود، اما هموطنان ايراني از هر نقطه دنيا مي توانند با مراجعه به شبكه ايرنا، اخبار و گزارش هاي اين استانها را دريافت كنند.

دو واحد آلاينده در سمنان تعطيل شد
سمنان- مديركل  حفاظت  محيط زيست  استان  سمنان  اعلام كرد: دو واحد توليدي  در گرمسار و سمنان  به  دليل  ايجاد آلودگي  زيست محيطي  در چند روز گذشته  تعطيل  شد.
ذبيح  الله  اكرمي  به  ايرنا گفت : اين  واحدها شامل شركت  ريخته گري  شرق  در سمنان  و واحد تصفيه  دوم  روغن  در گرمسار است .
مديركل  محيط زيست  استان  سمنان  قبلا از صدور ۱۵۵ فقره اخطاريه  به  واحدهاي صنعتي  و توليدي  اين  استان  طي  سال  جاري  خبر داده  بود.

پايانه مسافربري بين شهري در لاهيجان احداث مي شود
لاهيجان- شهردار لاهيجان از آغاز كار ساخت پايانه بزرگ مسافربري بين شهري در سال آينده در اين شهر خبر داد.
به گزارش ايسنا فريدون برهاني گفت: با توجه به گردشگرپذير بودن لاهيجان و مسافرت عده كثيري از افراد به اين شهرستان، پايانه فعلي جوابگوي شهري چون لاهيجان نيست و شهرداري همواره در فكر ساماندهي آن و احداث يك پايانه بزرگ بوده است.
وي با بيان اينكه شهرداري لاهيجان در طول ۲ سال گذشته براي همكاري با بخش خصوصي در زمينه در اختيار گذاشتن زمين براي احداث پايانه بارها اعلام آمادگي كرده است، افزود: با پيشنهاد شهرداري و تصويب شوراي شهر مقرر شد كه زمين ملكي شهرداري واقع در كمربندي لاهيجان و محل فعلي گلخانه به مساحت تقريبي ۴/۱ هكتار به پايانه مسافربري بين شهري اختصاص يابد.
برهاني گفت: در همين راستا مقرر شد شهرداري با هماهنگي سازمان پايانه ها و حمل و نقل استان گيلان نقشه مشخصات اجرايي طرح پايانه مسافربري را كه از هر لحاظ متناسب با نياز شهر گردشگرپذير لاهيجان باشد تهيه و پس از تأييد شورا نسبت به اجراي آن طبق ضوابط و مقررات قانوني اقدام كند.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
محله ، مسافر ، جمعه
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
سينما
داخلي
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   محله ، مسافر ، جمعه   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   سينما   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |