شنبه ۷ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۶ - Jul 29, 2006
شرايط آرماني روحي و جسمي در تيم ملي
طرح اسكلت اصلي تيم ملي از يك باشگاه
عكس : مجتبي جانبخش
008709.jpg
گروه ورزشي - تيم ملي فوتبال با جمعي از مربيان خبره و سابقه دار كه هر كدام گنجينه اي از بخش هاي مختلف فوتبال را با خود دارند، به ديدار سوريه و كره جنوبي خواهد رفت. بهترين هاي فوتبال ايران جمع شده اند تا بتوانيم بدون دردسر به مرحله دوم مسابقات جام ملتها راه پيدا كنيم. سه دوره قهرماني در اين جام، ما را در رده تيمهاي مدعي و بزرگ قاره آسيا قرار داده است. سه دوره پي در پي قهرماني نشان از ريشه فوتبال ما در آسيا دارد. سي و هشت سال پيش جام قهرماني ملتهاي آسيا به ايران رسيد، چهار سال بعد آنرا تكرار كرديم و در سال ۱۹۷۶ براي سومين بار آنرا جزو افتخارات مهم فوتبال كشورمان قرار داديم.
اين بار نيز با بهترين مربيان وطني براي كسب چهارمين مقام قهرماني به ميدان مي رويم. حالا بازيكنان ما حرفهاي مربيان را بهتر مي فهمند ،دريافت اطلاعات و درس هاي مربيان نيز به راحتي صورت مي گيرد. خوشبختانه شرايط روحي و رواني مربيان و بازيكنان به گونه اي است كه مي توانند با همدلي و يكدستي آسانتر به اهداف خود برسند. اگر در اردوي قبلي تيم ملي بر فدراسيون و كادر فني ايراد بود كه چرا از تيم قهرمان بازيكني در تيم اصلي بازي نمي كند، اكنون نزديك به يازده بازيكن از استقلال در تيم قرار دارند. اتفاقا اين از اتفاقات مثبت فوتبال است كه مربي تيم ملي اسكلت اصلي خود را بر مبناي تيم قهرمان ليگ بنا كند و خود و چند تن از كادر فني تيم ملي هم از باشگاه ياد شده باشند. اين برداشت ها در دهه هاي مختلف براي تيمهاي بزرگ جهان اتفاق افتاده است. هلند ۷۴ كه بر مبناي آژاكس قهرمان اروپا بسته شد، آلمان ۷۴ كه اسكلت بايرن مونيخ را به بازيها برد و قهرمان شد. ايتاليا ۱۹۷۰ كه بر پايه اينترميلان تيم خود را بنا كرد. اسپانيا ۶۴ كه قهرمان جام ملتهاي اروپا شد و كليت تيم خود را روي نفرات رئال مادريد شكل بخشيد. اين تيم نيز مي تواند با اسكلت استقلا ل قدم به مسابقات مقدماتي جام ملتهاي آسيا بگذارد و نتيجه هم خواهدگرفت. استدلال و منطق اين تئوري هم كاملا روشن است و بدليل زمان اندك و پراكندگي بازيكنان پرسپوليس و لژيونرها اصلي ترين تصميم قدم گذاشتن به مسابقات با بافت استقلال است. اگر نگاهي به چهار خط بازي داشته باشيم به اهميت استفاده از اين ابزار بهتر پي مي بريم. طالب لو و رحمتي جزو بهترين دروازه بانان حال حاضر فوتبال ما به شمار مي آيند. صادقي،  فكري،  قرباني، اميرآبادي، نيك بخت، كاظمي، اكبرپور، عنايتي در سه خط ديگر جزو بهترين هاي فوتبال ما به شمار مي آيند. پس انتقادي بر اين طرح نيست و استفاده از آن مي تواند در اين شرايط خاص ما را به سرمنزل مقصود برساند.

رقابت هاي وزنه برداري نوجوانان آسيا - كره جنوبي
مهدي آگاه قهرمان آسيا شد
محمدرضا منصوريان - با شروع رقابت هاي وزنه برداري قهرماني نوجوانان آسيا در شهر گون سان كره جنوبي بار ديگر «سجاد بهروزي» وزنه بردار خوب كشورمان كه در بخش جوانان صاحب ۳ مدال نقره شده بود، در دوره نوجوانان نيز اين موفقيت را تكرار كرد و با كسب ۳ مدال نقره ديگر عنوان نايب قهرماني وزن ۶۲ كيلوگرم را از آن خود كرد. بهروزي كه در مسابقات جوانان با مجموع ۲۶۷ كيلوگرم صاحب مدال نقره شده بود در پيكارهاي نوجوانان حد نصاب مجموع ۲۶۰ كيلوگرم را به دست آورد كه اين ۷كيلوگرم كمتر از ركورد خود او بود. البته بهروزي در يكضرب همان وزنه ۱۲۰ كيلوگرمي را بالاي سر برد، اما در دو ضرب با ركورد مجموع ۲۶۴ كيلوگرم (۱۴۱+۱۲۳) قهرمان شد. در ادامه مسابقات نوجوانان ديروز مهدي آگاه از كشورمان در وزن ۸۵ كيلوگرم به روي تخته آمد كه در جدال با وزنه برداران ازبكستان و چين مدال هاي دوضرب و مجموع اين وزن را به چنگ آورد. آگاه در يكضرب با ركورد ۱۲۵ كيلوگرم به مدال نقره دست يافت و در دو ضرب با بالاي سربردن وزنه ۱۷۳ كيلوگرمي صاحب مدال طلا شد. او در مجموع هم با ركورد ۲۹۸ كيلوگرم روي سكوي قهرماني ايستاد. راجاگو بوربك از ازبكستان با مجموع ۲۸۵ كيلوگرم (۱۵۵+۱۳۰) به مدال نقره رسيد و يوهيوچانگ از چين تايپه با ركورد ۲۵۵ كيلوگرم (۱۴۲+۱۱۳) در مكان سوم قرار گرفت.

اولين تمرين جواد نكونام با اوساسونا
008706.jpg
گروه ورزشي - جواد نكونام به عنوان نخستين بازيكن ايراني كه به باشگاه هاي فوتبال اسپانيا (لاليگا) پيوسته است، ديروز تمرينات خود را با تيم دسته  اولي اوساسونا آغاز كرد.
به گزارش روزنامه هاي ورزشي اسپانيا، نكونام روز پنج شنبه هنگام ورود به شهر پامپلونا مركز ايالت ناوارا در شمال اسپانيا كه تيم اوساسونا به آن تعلق دارد، به خبرنگاران گفت: علاقه بسياري دارم تا تمرينات خود را با اين تيم و دوستان جديدم آغاز كنم.
باشگاه اوساسونا نكونام را چهاردهم تيرماه در مراسمي با حضور پانچي ايزكو رئيس و خوانخو لورنزو مدير ورزشي باشگاه به عنوان اولين بازيكن خارجي فصل جديد ورزشي خود معرفي كرد.

ليگ دو و ميداني جوانان كشور
ركوردشكني ارزنده در پرش طول
گروه ورزشي- دومين مرحله مسابقات دو و ميداني جوانان باشگاههاي كشور با ركوردشكني محمد ارزنده از باشگاه ذوب آهن در ماده پرش طول آغاز شد.
در اين رقابت ها كه در ساري جريان داشت، ارزنده با پرش ۶۲/۷ متر، ۳سانتي متر ركورد اين رشته را افزايش داد و به مقام نخست دست يافت و بعد از او ايمان سيستاني پور و حميد قرنجيك به عناوين بعدي دست يافتند. بيش از ۲۰۰ ورزشكار از ۲۰ باشگاه كشور از روز پنج شنبه در ورزشگاه شهيد متقي ساري گردهم آمده بودند تا اين مسابقات را برگزار كنند.

مشكل جدي ملي پوشان كشتي
همزماني اردوي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي مشكلاتي را براي تيم هاي ملي از لحاظ خوابگاه بوجود آورده است.اردوي تيم هاي ملي كشتي آزاد جوانان و بزرگسالان از روز چهارشنبه گذشته در خانه كشتي آغاز شده كه ۵۰ كشتي گير در رشته آزاد در اردو هستند. در رشته فرنگي نيز قرار بوده حدود همين تعداد كشتي گير به اردو بيايند كه همزماني اردوها باعث مي شود حدود ۱۰۰ كشتي گير در اردو حضور داشته باشند كه اين مساله مشكل خوابگاه براي كشتي گيران بوجود آورده است.
در حال حاضر مسئولان در تلاش هستند تا اين مشكل را برطرف كنند و اين احتمال وجود دارد تا تيم ملي كشتي آزاد جوانان به خوابگاه ديگري در مجموعه ورزشي آزادي منتقل شود.

تيموريان دومين ملي پوش ايراني در ليگ برتر انگلستان
008703.jpg
آندرانيك تيموريان براي عقد قرارداد دوساله در باشگاه بولتون حاضر شد.
سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا ديروزبه نقل از يك مقام آگاه نوشت: تيموريان از تهران و از طريق امارات به منچستر پرواز مي كند و از آنجا به بولتون مي رود تا توافق با باشگاه بولتون را نهايي كند.
اگر او پاي قرارداد را امضا كند بعد از ناكاتا كه به تازگي خداحافظي كرد و علي حبسي دروازه بان عماني، سومين بازيكن آسيايي باشگاه بولتون خواهد بود.
بازيكن ملي پوش ايراني دو هفته پيش براي تست آمادگي به انگلستان رفته بود و بعد از سه روز به تهران بازگشت، اما مديرعامل ابومسلم در اوايل هفته اعلام كرد كه دو باشگاه به توافق كلي رسيده اند و به رغم مبالغ بيشتري كه چند باشگاه عربي پيشنهاد داده اند، تيموريان به بولتون مي رود. بنا بر ادعاي منبع نزديك به دو طرف، مبلغ قرارداد بولتون پانصد هزار پوند انگلستان است و آندو پس از مراحل اداري فردا تمريناتش را آغاز خواهد كرد. اين در حالي است كه سام آلارديس، مربي بولتون تاكنون اظهار نظري در اين باره نكرده است.
آلارديس به دنبال بازيكنان جديدي است و به همين دليل چهارشنبه شب براي تماشاي بازي نيكولاي ژيژيچ، مهاجم بلندقد كرانا صربستان به اسكاتلند رفته بود تا مسابقه اين تيم در مرحله انتخابي ليگ قهرمانان اروپا را در كرك سيتي ايرلند از نزديك مشاهده كند. آندرانيك تيموريان، بازيكن مسيحي تيم ايران پس از سه بازي اين تيم در جام جهاني پديده شد و نظر مربيان بولتون را جلب كرد. تيموريان ۲۲ساله كه در رده هاي مختلف سني ايران بازي كرده در بازي هاي كشورهاي اسلامي  بازيكن كليدي تيم زير ۲۳ ساله هاي ايران شد و در شهريور سال گذشته براي نخستين بار پيراهن تيم ملي را در ديدار برابر ليبي به تن كرد.
او تا به حال ده بازي ملي انجام داده و بنا بر قوانين انگلستان شرايط ورود به ليگ برتر را ندارد. طبق قوانين انگلستان بازيكنان غير اروپايي در صورتي مي توانند اجازه كار در اين كشور را دريافت كنند كه در دو سال اخير در هفتاد و پنج درصد بازي هاي ملي كشور خود شركت داشته باشند.
هرچند كه با درخواست يك باشگاه و به شرط موافقت كميته استيناف اين مانع قابل چشم پوشي است.
بولتون جزو آن دسته از باشگاه هايي است كه در بازار نقل و انتقال بازيكنان، استراتژي متفاوتي دارد و با جذب بازيكنان ارزان قيمت تيمي  را براي مسابقات آماده مي كند كه بيشتر از آنچه پرستاره باشد، قدرت جنگندگي بالا دارد و به همين دليل براي بزرگاني چون آرسنال يا منچستر يونايتد دردسر هميشگي به حساب مي آيد.

تغيير محل ديدار تيمهاي ملي فوتبال ايران و تايوان
گروه ورزشي ـ سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا روز پنج شنبه گذشته اعلام كرد:ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و تايوان در چارچوب رقابت هاي فوتبال مقدماتي جام ملت هاي آسيا در گروه بي در ورزشگاه شهرداري شهر تايپه برگزار خواهد شد. پيش از اين قرار بود اين ديدار روز ۱۹ مهرماه در ورزشگاه چونگسان اين كشور برگزار شود.
تيم ملي فوتبال تايوان در اين چارچوب روز ۲۵مرداد نيز در ورزشگاه چونگسان پذيراي تيم كره جنوبي است.

تكواندوي نوجوانان جهان
تفهمي نقره اي شد
يك مدال نقره،حاصل تلاش تكواندوكاران كشورمان در دومين روز از رقابتهاي قهرماني نوجوانان جهان بود.
سعيد تفهمي تكواندوكار وزن پنجم تيم ملي ايران،ديروز مقابل جي سونگ از كره جنوبي چهار بر سه نتيجه را واگذار كرد و صاحب مدال نقره شد. وي تكواندوكاراني از كرواسي، صربستان، بحرين و آمريكا را براي رسيدن به ديدار پاياني شكست داده بود.در اين وزن دمرسي از تركيه و تام بونگ از كانادا مشتركا به مدال برنز دست يافتند.

خبرهاي فوتبال جهان
نيستلروي سرانجام به رئال مادريد ملحق شد
008712.jpg
حسن حيدري- رود ون نيستلروي مهاجم هلندي منچستر يونايتد با قراردادي سه ساله به باشگاه رئال مادريد پيوست.براي خريد نيستلروي پيش از اين باشگاه بايرن مونيخ تلاش فراواني كرد اما سرانجام او به رئال مادريد ملحق شد. نيستلروي ۳۰ ساله با مبلغ ۱۵ ميليون يورو با اين باشگاه پرقدرت اسپانيايي به توافق رسيد. پيش از خريد نيستلروي رئال مادريد داراي مهاجماني چون رائول، روبينيو، باپتيستا، آنتونيوكاسانو و رونالدو بود كه با حضور اين بازيكن قطعا توان هجومي رئالي ها افزايش مي يابد. نيستلروي ۲۰ گل در طول ۴ فصل حضورش در منچستر به ثمر رسانده بود.
ندود به يوونتوس وفادار است
008700.jpg
پاول ندود هافبك تيم يوونتوس بار ديگر تاكيد كرد عليرغم سقوط اين تيم به سري B در يوونتوس خواهد ماند.
ندود در ادامه گفت: من به خانواده آنيلي بواسطه اعتماد و صحبت هايي كه با من داشته اند مديون هستم و قصد ترك اين تيم را ندارم. وي در ادامه افزود: فوتبال، فوتبال است و تفاوتي بين سري A و B وجود ندارد.
پاول ندود پيشنهادات زيادي را از باشگاه هاي اسپانيايي و انگليسي دريافت كرده بود اما از تمام آنها چشم پوشي كرد. ندود در پايان گفت: يكي از دلايل ديگر ماندنم در تورين راحتي خانواده ام در اين شهر است.
هامبورگ و اوساسونا در ليگ قهرمانان اروپا
ليگ قهرمانان اروپا در مرحله سوم مقدماتي قرعه كشي شد و طي آن تيمهاي سرشناس هامبورگ، والنسيا، ليورپول، بنفيكا و ... حريفان خود را شناختند.
در حساس ترين بازي اين مرحله كه براي ما خيلي اهميت دارد هامبورگ در ديدار رفت ميزبان اوساسوناست. حضور مهدي مهدوي كيا و جواد نكونام در اين دو تيم جذابيت هاي اين بازي را بالا مي برد. والنسيا نايب قهرمان دو دوره اين جام با برنده اف.ث.زوريخ و اف.ث.سالزبورگ ديدار مي كند. ليورپول بايد با تيمي از سرزمين هاي اشغالي به نام حيفا ديدار كند. اين تيم در بازي رفت ميزبان است و با توجه به شرايط منطقه قطعا بازي برگشت در زمين بي طرف برگزار مي شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |