چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۹ - Nov 22, 2006
فوتبال ليگ برتر جام خليج فارس استقلال در شيراز پيروز شد
شكست سايپا در اهواز و توقف پرسپوليس در تهران
002691.jpg
گروه ورزشي - هفته دهم براي استقلالي ها خوش يمن بود. در اهواز استقلال اهواز گريبان سايپاي يكه تاز را گرفت و با دو گل علي دايي و بازيكنانش را متوقف كرد تا شرايط بهتري براي خود در رده سوم فراهم كند و به سايپا نيز درسهاي تازه اي بدهد. در شيراز استقلال تهران با صمد مرفاوي دست به كار بزرگي زد و موفق شد با دو بازيكن اخراجي حريف جوان و پر توان شيرازي را با دو گل شكست دهد. استقلال گل اول را از برق خورد، اما با سازماندهي خط مياني خود خيلي زود بازي را در اختيار گرفت  و توسط طالب نسب و اكبرپور سه امتياز حساس و لازم را از برق گرفت و به سايپاي صدرنشين چسبيد. استقلال با يك گل تفاضل كمتر سايه به سايه سايپا حركت مي كند تا در يك فرصت مناسب بتواند خود را به تنهايي به صدر برساند. مرفاوي تيمش را خيلي منظم و با شرح وظايف تعيين شده راهي ميدان كرد، به همين دليل گل صف شكن برق نتوانست نظم تيمي استقلال را به هم بريزد و در فرصت مناسب به حمله بازگشت و تيم جوان و پرتوان برق را مغلوب كرد. در اصفهان تيم سپاهان موفق شد مقابل پاس به پيروزي يك بر صفر برسد تا شرايط اين تيم تهراني بحراني تر از گذشته شود. سپاهان با اين پيروزي با 17 امتياز در مكان پنجم باقي ماند.
جهش 5پله اي پيكان
برخلاف سپاهان، ديگر تيم اصفهاني حاضر در ليگ برتر روز بدي را در تهران پشت سر گذاشت و با نتيجه دو بر يك مقابل پيكان مغلوب شد. اين دومين باخت متوالي ذوب آهن در ليگ برتر است. پيكان با اين پيروزي جهش 5 پله اي به ميانه هاي جدول نزديك تر شد.
در انزلي تيم ملوان شروع بسيار خوبي داشت و موفق شد در ابتداي بازي دو بر صفر از صباباتري پيش افتد اما محمد حسين ضيايي با اتخاذ تدابير هجومي شرايط بازي را به سود صبا تغيير داد تا در ادامه بازي سه بار دروازه ملوان باز شود.
صبا باتري با اين پيروزي به حيات و بقا در ليگ اميدوار شد. در مشهد ابومسلم اين بار نتوانست از امتياز ميزباني سود ببرد و در مقابل مس كرمان به تساوي يك بر يك تن در داد. ابومسلم با توجه به شكست ساير رقبايش در جدول همچنان در ميانه بالاي جدول باقي ماند.
فجر سپاسي در ورزشگاه آزادي پرسپوليس را متوقف كرد
تيم فوتبال پرسپوليس در تهران به مصاف فجر سپاسي رفت تا بتواند موقعيت خود را در بالاي جدول حفظ كند. دو گل مهرداد اولادي در فاصله كمتر از 7 دقيقه نيز اين امكان را براي پرسپوليس به وجود آورد تا در انديشه يك بازي پرگل باشد. اگر پرسپوليس موقعيت هاي ديگر نيمه نخست خود را به گل تبديل مي كرد شيرازه تيم فجر از هم مي پاشيد اما در نيمه دوم همه چيز يكباره تغيير كرد و چهره فجر هجومي تر شد.
طهماسبي در دقيقه 57 روي يك حركت گروهي صاحب توپ شد و بعد از دريبل حاجي زاده و ضربه اي دقيق توپ را درون دروازه كريمي جاي داد. بعد از اين گل فجر با روحيه بهتري بازي را دنبال كرد و در دقيقه 68 باز هم فرار طهماسبي به درون محوطه جريمه با خطاي حاجي زاده توأم شد كه داور به درستي نقطه پنالتي را نشان داد. ساساني مأمور زدن اين ضربه شد كه به راحتي توپ را به گل تساوي فجر تبديل نمود.در ادامه بازي دنيزلي عليرغم انجام چند تغيير در تركيب خود نتوانست دروازه فجر را باز كند تا پنجمين تساوي اين فصل پرسپوليس رقم بخورد.پرسپوليس با اين نتيجه با 17 امتياز به مكان چهارم جدول رفت.
آخرين بازي از هفته دهم يكشنبه هفته آينده بين دو تيم ته جدولي راه آهن و فولاد در تهران برگزار مي شود.با توجه به در پيش بودن بازي هاي آسيايي دوحه قطر و حضور بازيكنان ليگ برتري در تركيب تيم اميد ايران پيش بيني مي شودبازي هاي چند تيم در ادامه مسابقات ليگ برتر لغو شود. تيم هايي شامل حال لغو بازي مي شوند كه 3 بازيكن در تيم اميد داشته باشند.

واليبال قهرماني جهان ژاپن
بلغارها اجازه خودنمايي به ايران ندادند
002685.jpg
گروه ورزشي - تيم ملي واليبال ايران در چهارمين بازي خود در مسابقات قهرماني مردان جهان مغلوب تيم پرقدرت بلغارستان شد. بلغارها به نسبت سه حريف قبلي تيمي كاملاً متفاوت بودند. سرويس هاي مهيب بازيكنان اين تيم و به خصوص ماتي كايزيسكي كه در حمله روي تور هم شاخص ترين بازيكن ميدان بود، اجازه هر گونه خودنمايي را از تيم ايران گرفته بود. پس از شكست راحت در گيم هاي اول و دوم با نتايج 25 بر 19 و 25 بر 18 در بهترين گيم بازي تيم ايران با وجود درخشش محمد محمدكاظم و عليرضا نادي كه با چند سرويس كنترلي ضعف كايزليسكي را در دريافت عيان ساخت بازي برابر 23 را 25 بر 23 واگذار كرد. در ميان چهار حريف ايران، بلغارها يك استثناء بودند، تيمي كه اگر با بدبياري در بازي هاي آينده روبرو نشود بدون شك اين تيم را بايد در كنار آلمان از جمله تيم هاي مدعي قهرماني اين دوره خواند.
ايران آمريكا متفاوت با همه بازيها
ايران امروز در آخرين بازي خود برابر آمريكا مي ايستد. حريفي كه ابداع كننده واليبال است و دو مدال طلاي المپيك هاي 1984 لس آنجلس و 1988 سئول و مدال طلاي مسابقات قهرماني جهان 1986 پاريس را در كارنامه خود دارد. اين بازي براي تيم ايران كه شانسي براي راهيابي به مرحله دوم ندارد مي تواند يك حسن ختام عالي باشد. اين تيم توانايي رويارويي با آمريكا را دارد و انگيزه هاي خاص بازي كافي است تا تيم ايران با تمام توش  و توان به دنبال كسب پيروزي حركت كند.
نتايج بازي هاي روز چهارم

* لهستان 3- پرتوريكو صفر
* چين 3 - مصر 2
* آرژانتين - ژاپن
* كوبا 3 - يونان 2
* آلمان 3 - فرانسه يك
* برزيل 3 - استراليا صفر
* چك 3 - ونزوئلا صفر
* بلغارستان 3 - ايران صفر
* ايتاليا 3 - آمريكا يك
* صربستان 3 - كره  جنوبي يك
* روسيه 3 - قزاقستان صفر
* كانادا 3 - تونس 2

ليگ برتر كشتي آزاد با 11 تيم آغاز مي شود
گروه ورزشي- يازده تيم از پنج استان كشور، برگزاركننده ليگ برتر كشتي آزاد در سال جاري خواهند بود. به همين مناسبت روز گذشته اولين جلسه هماهنگي اين مسابقات با حضور نمايندگان اين 11 تيم برگزار و مقرر شد تاريخ شروع رقابت هاي سي ام آذر ماه جاري باشد. تيم هاي شركت كننده در ليگ برتر كشتي آزاد اين ها هستند: جويبار لوله، ياقوت سبز طبرستان، صدراي زير آب، نيروي زميني ارتش، پاس تهران، نفت تهران، دانشگاه آزاد اسلامي، صنايع استان همدان، گل گهر سيرجان، تبرك خراسان و راه آهن خراسان.

قهرمان بسكتبال ايران در مصاف با يونيكس روسيه
گروه ورزشي قهرمان بسكتبال باشگاههاي برتر ايران امروز به مصاف تيم يونيكس روسيه مي رود. اين تيم روسي كه به دعوت فدراسيون بسكتبال به ايران سفر كرده است، در نخستين بازي خود در اصفهان مغلوب ذوب آهن شده است. برتري ذوب آهن در غياب چند بازيكن اصلي بيانگر اين واقعيت است كه تيم ميهمان با ميانگين سني 19 سال با تيم اصلي خود به كشور ما نيامده است. اين تيم امروز با صباباتري ديدار مي كند. تيم يونيكس در مدت اقامت خود چند بازي هم با تيم ملي ايران برگزار مي كند.

نگاه
منطق زيباي فوتبال
پريشب مصطفي دنيزلي، گرانترين و سرشناس ترين مربي ليگ برتر وقتي در برابر اين پرسش گزارشگر تلويزيون قرار گرفت كه جز تيم خودش كدام تيم را مدعي قهرماني مي داند؟ با غرور گفت: هيچ تيم، هيچ تيمي جز پرسپوليس نمي تواند در ليگ ادعاي قهرماني داشته باشد. اميدواريم مربي كاركشته ترك از بازي ديروز درس لازم را گرفته باشد.
در يك سوم ابتدايي ليگ، نه هيچ تيمي مطلقاً تنها مدعي قهرماني است و نه هيچ تيمي قطعاً در سراشيب سقوط. فوتبال منطق خودش را دارد و در بزم زيباي آن غلام پيرواني بيست بار ارزانتر از دنيزلي و تيمي كه مجموع دستمزد بازيكنان آن از دستمزد دو بازيكن حريف هم كمتر است مي تواند بازي باخته در زمين حريف را به تساوي بكشاند. به همين خاطر است كه فوتبال روز به روز در جهان محبوب تر و فراگيرتر مي شود.

1/5 ميليارد تومان اعتبار براي ورزش مناطق محروم
گروه ورزشي مبلغ يك و نيم ميليارد تومان براي كمك به ورزشهاي پايه هيأتهاي ورزشي مناطق محروم اختصاص يافت.
اسماعيل همدانلو معاون توسعه مديريت و منابع سازمان تربيت بدني با اعلام اين خبر گفت: اين اعتبار از محل صرفه جويي هاي سازمان تربيت بدني با اولويت استانهاي محروم و كم برخوردار تخصيص داده شده است و مازاد بر سهميه اين مناطق اختصاص مي يابد.

خبرهاي فوتبال جهان
اتوئو مرد سال فوتبال آفريقا
002688.jpg
گروه ورزشي ساموئل اتوئو مهاجم كامروني تيم فوتبال بارسلونا از سوي اتحاديه فوتبال آفريقا به عنوان مرد سال فوتبال آفريقا به عنوان مرد سال اين قاره انتخاب شد.وي كه هم اكنون به علت مصدوميت از ميادين فوتبال دور مي باشد در جلسه اتحاديه فوق كه در الجزاير برگزار شد با كسب بيشترين آرا مرد سال فوتبال آفريقا در سال 2006 شد.

تمديد قرارداد كارلوس وگوتي
روبرتو كارلوس و گوتي قراردادشان را با رئال مادريد تمديد كردند. بنا بر اعلام سايت رسمي اين باشگاه قرارداد روبرتو كارلوس تا سال 2008 و قرارداد گوتي تا سال 2010 تمديد شد. روبرتو كارلوس در فصل 97/1996 و در اولين دوره مربيگري كاپلو در رئال، از اينترميلان به رئال پيوست اما گوتي از مدرسه فوتبال رئال وارد تيم بزرگسالان اين باشگاه شد.

خداحافظي مالديني از فوتبال
002682.jpg
پائولو مالديني كاپيتان تيم ميلان ايتاليا به دليل درد شديد در ناحيه زانو قصد خداحافظي از جهان فوتبال را دارد. مالديني كه با 126 بازي ملي، ركوردار بازي ملي در ايتالياست احتمالاً در پايان اين فصل كفشهايش را مي آويزد. مالديني در سال 1985 براي اولين بار با پيراهن ميلان به ميدان رفت و تاكنون نيز به اين تيم وفادار مانده است. وي با اين تيم هفت بار قهرمان سري A ايتاليا شد.

تابلوي نتايج هفته دهم
*  استقلال اهواز 2 سايپا صفر
گلها: فريدون فضلي (14) و (49) پنالتي براي استقلال اهواز
* سپاهان يك پاس صفر
گل: حميد عزيززاده (59) براي سپاهان
* برق شيراز يك استقلال تهران 2
گلها: محمد مطوري (6) براي برق شيراز و اصغرطالب نسب (13) سياوش اكبرپور (37) براي استقلال تهران
* پيكان 2 ذوب آهن يك
گلها: محسن بياتي نيا (10) و (33) براي پيكان و مهدي رجب زاده (70) پنالتي براي ذوب آهن
* ملوان 2 صباباتري 3
گلها: سيدجلال رافخايي (22 و 3) براي ملوان و آلن آدويچ (50) يدالله اكبري (57) و حميد زوهاني (71) براي صباباتري
ابومسلم يك مس كرمان يك
گلها: مرتضي برگي زر (60) براي ابومسلم وآدريانو آلوزبراي مس
* پرسپوليس 2- فجر شهيد سپاسي 2
گلها: مهرداد اولادي (13 و 16) براي پرسپوليس وبهمن طهماسبي (57) و احتشام ساساني (68) براي فجر سپاسي

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |