يكشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۴۸ - Dec 3, 2006
تهديد تازه فيفا /سه شنبه آخرين فرصت براي اعلام موافقت ايران
ايران طرح پيشنهادي فيفا را مي پذيرد؟
004323.jpg
004320.jpg
004329.jpg
گروه ورزشي- تعليق و محروميت، دو واژه آشنايي كه اين روزها فوتبال ما را تهديد مي كند. فوتبال ما را چه شده است كه پس از جام جهاني از آسمان و زمين برايش مي بارد. مشروط كردن تعليق را مگر فيفا اعلام نكرده بود. سه شنبه 14 آذر زماني است كه فيفا براي نشست و گفت وگو با ايران تعيين كرده است تا دو نماينده از ايران و سه نماينده از فيفا بتوانند راه حلي براي رفع تمام سوءتفاهم ها و احتمالاً اشتباهات پيدا كنند. فيفا روي اصل استقلال هر فدراسيون پافشاري دارد و در اين راه هر نوع دخالتي را در امور فدراسيون از جانب هر شخصيتي منتفي مي داند و با آن برخورد مي كند. مسئولان ورزش ما نيز بايد اين حكم اعلام شده را در مورد فدراسيون بپذيرند و روشي را انتخاب كنند كه از اين نوع دخالت ها پرهيز كند. سه شنبه 14 آذر بايد طرح فيفا را بپذيريم و با شهامت انتخابات آزاد را هرچه زودتر برگزار كنيم و بندهاي اساسنامه را نيز ترميم و تصحيح كنيم تا دچار محروميت سنگيني نشويم. اگر در نشست روز سه شنبه با طرح فيفا موافقت كنيم فرصت خواهيم داشت تا رئيس فوتبال را انتخاب و اساسنامه خود را نيز تنظيم كنيم. وگرنه در روز 12 دسامبر محروميت ما اعلام و تيم هاي ما از حضور در قرعه كشي مرحله نهايي جام ملت هاي آسيا و جام باشگاه هاي آسيا محروم خواهند شد. گفته هاي سپ بلاتر رئيس فدراسيون جهاني فوتبال در مورد ايران چندان تند و شديد نبود. بلاتر گفته است كه ايراني ها شرايط و راه  حل ما را خواهند پذيرفت، ما پليس نيستيم. فوتبال ايران به دليل دخالت هاي سياسي به حالت تعليق درآمد و ايران بايد انتخابات تازه اي انجام دهد. ما به طور مشروط تعليق را برداشتيم و بايد تا روز سه شنبه نقشه راه را به اجرا درآورند تا دچار تعليق نشوند. بلاتر با خوشبيني مي گويد: ايران شرايط تازه را خواهد پذيرفت و همه چيز در جاي خود قرار خواهد گرفت.
سازمان تربيت بدني در چنين شرايطي بايد از شخصيت هاي با تجربه و آشنا به امور و زبان بين المللي بهره بگيرد. در كميته پنج نفره ما نياز به دو شخصيت فوتبالي داريم و تنظيم اساسنامه نيز كار حاد و دشواري نيست. گروهي كه به زوريخ رفتند، چگونه صبح ششم آذر به زوريخ رفته اند و همان شب بازگشته اند و دستاورد آنها از اين سفر چه بوده است؟ به هر جهت فوتبال تا روز سه شنبه فرصت دارد تا نسبت به نقشه راه (طرح فيفا) موافقت خود را اعلام كند. شايد فوتبال ما تا تشكيل مجمع دچار محروميت شود، اما حركت صحيح سازمان تربيت بدني در اين مقطع بسيار بااهميت است كه بتواند با حضور اورس لنزي دبيركل سوئيسي فيفا شرايط تازه را برايش تشريح و موافقت خود را براي نقشه راه اعلام كند. هر تصميم نادرستي كه توأم با تدبير نباشد لطمه شديدي به فوتبال و ورزش ما وارد خواهد كرد.

ليگ برتر كشتي آزاد قرعه كشي شد
گروه ورزشي- جلسه قرعه كشي چهارمين دوره مسابقه هاي كشتي آزاد ليگ برتر قهرماني باشگاههاي ايران جام پيامبر اعظم(ص) بعدازظهر روز گذشته (شنبه) با حضور نمايندگان تيمهاي شركت كننده در محل فدراسيون كشتي تشكيل شد.
در اين جلسه كه با حضور عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي و تورج لارودي رئيس سازمان ليگ كشتي اين فدراسيون و همچنين نمايندگان تيمهاي حاضر در ليگ برتر كشتي آزاد برگزار شد، ??تيم حاضر در اين رقابتها در دو گروه به شرح زير قرار گرفتند:
گروه الف:
سرگروه: تيم نفت تهران و تيم هاي صدراي زيرآب سوادكوه، دانشگاه آزاد اسلامي، تبرك خراسان رضوي و صنايع استان همدان.
گروه ب:
سرگروه: تيم پاس و تهران تيم هاي نيروي زميني ارتش، ياقوت سبز قائمشهر، راه آهن خراسان رضوي و گل گهر سيرجان.در رقابتهاي ليگ برتر امسال، تيمهاي هر گروه به صورت دوره اي با هم ديدار خواهند كرد و در پايان تيمهاي اول و دوم دو گروه با يكديگر به صورت ضربدري براي مشخص شدن تيمهاي اول تا چهارم به رقابت مي پردازند.

اميد امروز به مصاف هنگ كنگ مي رود
گروه ورزشي تيم ملي اميد ايران بعد از پيروزي سه بر يك مقابل مالديو كه باعث صدرنشيني اين تيم در گروه D شد امروز در دومين بازي خود با هنگ كنگ مصاف خواهد داد.
اميدها در بازي نخست خود در اين تورنمنت نتوانستند چهره مقتدرانه اي در مقابل مالديو ارائه دهند امانشان دادند كه داراي پتانسيل بسياري  اند.اين تيم به دليل شرايطي كه براي حضور آنها در بازي هاي آسيايي به وجود آمده بود از نظر روحي كمي دچار مشكل شده بود اما به تدريج به انسجام تيمي نزديك مي شوند. تيم هنگ كنگ در بازي نخست خود مقابل تيم هند به تساوي يك بر يك رسيده بود و نشان داد كه اين تيم نيز در سطح آسيا چندان قدرتمند نيست.در بازي ديگر گروه D امروز مالديو با هند ديدار مي كند.

خبرهاي ورزش جهان
دو سال زندان براي ورون
004317.jpg
گروه ورزشي خوان سباستين ورون، ستاره سابق اينترميلان، منچستر يونايتد و چلسي لندن، در زمان حضورش در لاتزيو رم ايتاليا با ارائه گذرنامه تقلبي توانسته بود تابعيت ايتاليا را پذيرفته و به لاتزيو اجازه دهد از سهميه اضافي براي به خدمت گيري بازيكن خارجي غير اروپايي استفاده كند. به همين دليل لاتزيو بايد 000/50 يورو جريمه پرداخت كند و ورون نيز كه هم اكنون در باشگاه استوديانس آرژانتين بازي مي كند در آستانه محكوم شدن به دو سال زندان است.
سرجيو كراينوتي رئيس سابق باشگاه لاتزيو بايد در انتظار محكوميت باشد. قرار است ژانويه آينده تصميم نهايي در مورد اين دو نفر اتخاذ شود.

هنريك لارسن در منچستر يونايتد
004332.jpg
هنريك لارسن مهاجم سوئدي باشگاه هلسينگلبورگز از اول ژانويه به مدت ده هفته به طور قرضي براي منچستر يونايتد بازي خواهد كرد. لارسن 35 ساله كه تاكنون 93 بازي ملي براي سوئد انجام داده و 36 گل نيز به ثمر رسانده است از اين انتقال ابراز خوشنودي كرد. آلكس فرگوسن سرمربي منچستر نيز اظهار داشت: مدت زيادي است كه هنريك را مي شناسم و هميشه هم تمجيد كننده او بودم. او مي تواند سرنوشت بازيها را تغيير دهد، كاري كه در فينال ليگ قهرمانان اروپا براي بارسلونا كرد. آرسنال فقط تا زماني كه لارسن روي نيمكت بود، پيروز ميدان بود .
جريمه و محروميت براي مهاجم آژاكس

فدراسيون فوتبال هلند كنت پرتس مهاجم دانماركي آژاكس را از پنج بازي آينده تيمش محروم كرد. وي همچنين مجبور است 12500 يورو نيز به عنوان جريمه پرداخت كند. پرتس متهم است كه در ديدار مقابل توانت انشته به داور خط نگهدار كه سياهپوست بود توهين كرده است. پرتس پس از اين ماجرا در مصاحبه اي گفت: از كاري كه كردم شرمنده ام و از وي معذرت مي خواهم. نمي دانم چرا آن حرفها را زدم ولي مي خواهم همه بدانند كه براي وي احترام زيادي قائلم.
يوونتوس در صدر جدول سري B
004335.jpg
تيم فوتبال يوونتوس روز جمعه گذشته با تساوي يك بر يك برابر جنوا در صدر جدول سري B قرار گرفت. در اين ديدار پاول ندود در دقيقه 71 يووه را پيش انداخت اما ايوان يوريچ بازيكن كروات جنوا نتيجه را به تساوي كشاند.
يوونتوس تابستان گذشته به علت فساد مالي محكوم به بازي در سري B در فصل 2007- 2006 شد.

برزيل و لهستان در فينال واليبال قهرماني جهان
گروه ورزشي- برزيل مدافع عنوان قهرماني و لهستان در پايان 98 بازي به فينال شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني واليبال جهان رسيدند. در مرحله نيمه پاياني ديروز لهستان در مصاف با بلغارستان شگفتي ساز جام شانزدهم را 3 بر يك ناكام گذاشت و برزيل در برابر صربستان سه بر يك پيروز شد. بدين ترتيب امروز برزيل و لهستان در فينال با هم روبه رو مي شوند و بلغارستان و صربستان بر سر كسب مدال برنز پيكار خواهند كرد.امروز جدا از اين دو بازي ايتاليا با فرانسه براي مقام پنجم و ششم، ژاپن و روسيه براي مقام هفتم و هشتم، آلمان با آمريكا براي مقام نهم و دهم و پورتوريكو با كانادا بر سر كسب مقام يازدهم و دوازدهم با هم ديدار مي كنند.

آرسنال با سه گل تاتنهام را شكست داد
004338.jpg
گروه ورزشي تيم فوتبال آرسنال در آغاز رقابت هاي اين هفته ليگ برتر انگليس موفق شد سه بر صفر تاتنهام را مغلوب كند. در اين بازي تيري آنري غايب بود و به جاي او آدبايور در خط حمله بازي مي كرد. اين بازيكن در دقيقه 20 روي فرار از تله آفسايدگيري تاتنهام موفق شد گل اول را به ثمر برساند.
در دقيقه 42 به دنبال خطاي مدافعان تاتنهام روي روسيچكي داور نقطه پنالتي را نشان داد و گيلبرتو سيلوا كاپيتان آرسنال گل دوم را به ثمر رساند.
در دقيقه 72 اين اتفاق تكرار شد و اين بار وان يركادون در محوطه جريمه سرنگون شد. سيلوا اين موقعيت را به گل ديگر تبديل كرد تا آرسنال بعد از دو شكست متوالي مقابل بولتون و فولام به يك پيروزي با ارزش دست يابد. آرسنال با اين پيروزي 25امتيازي شد.

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي :
شربياني دوپينگي نيست
در يكي دو روز اخير شايعات مختلفي مبني بر وجود ماده كورتون در آزمايش دوپينگ مهدي شربياني مطرح شده و اعزام وي را به بازي هاي آسيايي دوحه در ابهام قرار داده است.
محمد بنا، سرمربي تيم ملي فرنگي درباره اين شايعات، گفت: شربياني در جام پادوبني از ناحيه كشاله ران دچار پارگي شد كه با مجوز پزشكي براي درمان، كورتون تزريق كرد.در زمان آزمايش دوپينگ نيز شربياني نسخه پزشكي خود را ارائه كرد و با هماهنگي دكتر طاهري كارهاي مربوطه را انجام داد، بنابراين هيچ مشكلي براي حضور در بازي هاي آسيايي ندارد و سه شنبه به همراه تيم اعزام خواهد شد.
بنا همچنين درخصوص دليل دعوت از اكبري به اردو گفت: محسن بشينجي به مرخصي يك روزه رفت اما، ديگر نيامد.ما به حريف تمريني خوب براي شربياني احتياج داشتيم و براي همين از اكبري دعوت كرديم.اين موضوع كه قرار بوده اكبري جانشين شربياني شود، صحت ندارد.اصلا اسم اكبري براي بازي هاي آسيايي اعلام نشده بود كه بتوانيم چنين جابجايي داشته باشيم.

در دوحه 2006
بازي هاي سرنوشت ساز براي هندبال و بسكتبال
گروه ورزشي تيم ملي هندبال ايران در نخستين گام از بازيهاي آسيايي دوحه امروز به ديدار تيم چين مي رود. تيم ايران كه در اين گروه به جز چين با تيم هاي كويت و هنگ كنگ همگروه است، براي صعود بايد از ديوار چين عبور كند. چيني ها چندي پيش با اختلافي فاحش در مسابقات قهرماني آسيا (انتخابي جهان) مغلوب ايران شدند. با توجه به حضور كويت يكي از دو مدعي اصلي كسب طلا در اين گروه تيم ايران فقط در صورت برتري مقابل چين بخت راهيابي به دور دوم را دارد. ديدار ايران، چين ساعت 30/16 به وقت تهران انجام مي شود.

بسكتبال يك گام تا حذف شدن
تيم ملي بسكتبال ايران نيز امروز در پيكاري دشوار با كره جنوبي روبرو مي شود. كره جنوبي و قطر در شروع بازيها حريف اصلي ايران به شمار مي آمدند، اما شكست مقابل اردن موقعيت تيم ايران را براي صعود احتمالي سخت تر كرده است. تيم ايران به جز كره جنوبي دو بازي هم با سوريه و قطر در پيش دارد. تيم ايران براي صعود بايد هر سه بازي بعدي خود را با پيروزي پشت سر بگذارد.

اخبار بازي هاي 2006 دوحه
گروه ورزشي اولين مدال طلاي پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي به ميزباني دوحه نصيب چين شد. اين طلا در مسابقات تفنگ بادي 10 متر تيمي مردان بدست آمد.
ركورد شكني شنا گر ايراني
شاهين برادران ركورد ملي 400 متر مختلط انفرادي را در بازي هاي دوحه شكست وبه مقام چهاردهم را دست يافت. اين مسابقات با حضور 35 كشور آسيايي آغاز شده است. امروز شناگران كشورمان در سه ماده به آب مي زنند.
هركول ايران
خبرگزاري آسوشيتدپرس از دوحه به حسين رضازاده لقب هركول ايراني را داد و نوشت او مانعي در مسير تلاش هاي چيني ها براي كسب مدال طلاي وزنه برداري دوحه خواهد بود.بنابراين گزارش دونگ فنگ وزنه بردار چيني كه در مسابقات قهرماني جهان امسال با اختلاف حدود يك كيلوگرم در حركت دو ضرب مغلوب رضازاده شده مي تواند تهديدي براي وي باشد.مدعيان ديگر چين براي كسب طلا مشي ژيونگ در 69 كيلوگرم و لي ژنگ در 56 كيلوگرم و چيولي در 62 كيلوگرم هستند.
شانس صعود داريم
به گفته محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال تيم ملي بسكتبال ايران شانس زيادي براي صعود در بازيهاي آسيايي 2006 را دارد. وي گفته است كه شكست مقابل تيم اردن نبايد نااميدكننده باشد. زيرا دو ديدار مقابل كره جنوبي و سوريه در پيش رو است كه در صورت پيروزي شانس صعود هست.
۳ ميليارد نفر تماشاگر مراسم افتتاحيه بازي ها
بيش از 3 ميليارد بيننده در جهان مراسم افتتاحيه اين بازي ها را تماشا كردند.
مراسم افتتاحيه و اختتاميه آن توسط ديويد اتكين استراليايي كه مسئول برگزاري بازيهاي المپيك 2000 سيدني بود، طراحي و برنامه ريزي شده است.
برخورد مدعيان واليبال در مرحله يك چهارم نهايي
اوج رقابت هاي واليبال بازي هاي آسيايي دوحه در مرحله يك چهارم نهايي به نمايش درخواهد آمد. در اين مرحله به جز رويارويي ايران- كره جنوبي (فيناليست هاي دوره پيش)، قطر با يكي از سه تيم بحرين، تايلند، تايپه، ژاپن با هند و چين با قزاقستان روبه رو خواهند شد. هم اكنون بازي هاي مرحله دوم در شهر دوحه در جريان است.
نقره رودكي قطعي شد
در نخستين روز پيكارهاي جودو محمدرضا رودكي با غلبه بر تمامي رقباي خود به فينال اين بازيها راه يافت. رودكي در پيكار ماقبل فينال در پيكاري نفس گير ميلي متري از سد حريف كره اي خود گذشت و مدال نقره اش قطعي شد. وي براي كسب طلا بايد به ديدار مونيكو از ژاپن برود.

شكست بوكسورها
در نخستين روز مسابقات بوكس، مهرداد حميديان در وزن 57 كيلوگرم مغلوب حريفي از سوريه شد و عمران اكبري هم در وزن 51 كيلو گرم نتيجه را به نماينده فيليپين و قهرمان جهان باخت.
مقام پنجم و هفتم براي تيراندازي ايران
در آغاز رقابت هاي تيراندازي، تيم ايران در رشته تيمي تراپ هفتم شد و در انفرادي بهترين مقام بدست آمده عنوان هفتمي ابومنصور بود. در بخش مردان امير لواساني در رشته تراپ در مكان پنجم ايستاد تا همچنان بخت صعود به فينال را داشته باشد.

يك تساوي و 2 برد در شطرنج
در شروع پيكارهاي شطرنج كه طي 9 دور به روش سوئيسي انجام مي شود، ديروز احسان قائم مقامي مقابل نماينده مغولستان به تساوي رضايت داد. الشن مرادي برابر حريف بحريني خود پيروز شد و آتوسا پوركاشيان نيز مقابل حريفي از سري لانكا به برتري رسيد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |