شنبه ۹ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۱ - Dec 30, 2006
ليگ برتر فوتبال ايران مس و سپاهان به دنبال جايگاه سوم و چهارم
شكست پرسپوليس و نبرد هفته براي قهرماني نيم فصل
عكس:مجتبي جانبخش
008415.jpg
راه آهن بدون پيروزي در هفته چهاردهم بر پرسپوليس پيروز شد. دنيزلي هنوز ماجراهاي فوتبال ما را خوب درك نكرده است كه تيم پائين جدول قادر است پرسپوليس و بازيكنان پرطمطراق او را به همين سادگي شكست دهد. واقعاً بين دنيزلي و ميثاقيان چه اندازه فاصله است؟ دنيزلي به ميثاقيان باخت، در حالي كه دنيزلي صد برابر ميثاقيان دستمزد گرفته و يا مي گيرد؟ در اين ميان منطق فوتبال كجاست؟ پرسپوليس ساده انديش بود و راه آهن پرانگيزه و زيادخواسته!

گروه ورزشي- فردا براي ليگ برتر روز ديگري است، شكست پرسپوليس سايه ترس را از روي سر سايپا و استقلال برداشت، بازي فردا مي تواند جاي صدرنشيني را براي استقلال عوض كند به شرط آنكه استقلال با تفاضل دو گل بر سايپا پيروز شود، حتي شكست يك بر صفر سايپا از استقلال يا كسب نتيجه مساوي علي دايي و تيمش را در صدر نگه مي دارد! اين بازي در ليگ تعريف خود را دارد، بازيكنان دو تيم در شرايط سخت يك بازي بزرگ قرار گرفته اند، در چنين تقابلهايي مسائل روحي و رواني نسبت به سه ركن ديگر فوتبال مهم تر مي شود. علي دايي براي اين بازي نقشه ها و خواسته هاي خاصي دارد، او حريف را با قلعه نويي در يكسو مي بيند، به همين دليل مي خواهد حقانيت خود را در اين بازي به اثبات رساند و در مقام مربي نيز نشان دهد كه از مربي تيم ملي بيشتر فوتبال را درك مي كند. سايپا در صورت پيروزي قهرمان نيم فصل خواهد بود و دايي به نيمي از هدف و استراتژي خود خواهد رسيد. پيكان و مس نيز براي تصاحب رده سوم و چهارم بازي سختي را فردا در پيكان شهر برگزار خواهند كرد.
مس در صورت غلبه بر پيكان جاي پرسپوليس را در رده سوم جدول خواهد گرفت، اما پيكان اگر تيم پيروز باشد به مكان چهارم صعود مي كند و جاي مس را در مربع بالاي جدول مي گيرد. در اصفهان سپاهان نيز بدنبال پيروزي است تا با چاشني شانس بتواند در صورت شكست مس از پيكان به رده چهارم برسد. بازيهاي امروز و فردا حال و هواي بالا جدولي دارد و ديدني است.
هفته شگفتي
هفته چهاردهم ليگ با يك شگفتي بزرگ توأم بود. راه آهن تيم باسابقه فوتبال ايران كه در اين فصل نتايج خوبي به دست نياورده بود موفق شد پرسپوليس را در يك روز خوب شكست دهد.
اكبر ميثاقيان كه در اولين بازي آغاز اين فصل با ابومسلم مقابل پرسپوليس به پيروزي رسيده بود اين بار در مقام مربيگري راه آهن به اين مهم دست يافت. راه آهن با اين پيروزي مي تواند شروع دوباره اي داشته باشد تا بتواند از منطقه خطر جدول دور شود. راه آهن با اين پيروزي يك پله بالا آمد.
راه آهني ها خيلي زود به گل رسيدند. نفوذ جمشيديان از جناح راست و پاس عرضي او با ضربه تمام كننده داود حقي درون دروازه كريمي جاي گرفت. بعد از اين گل پرسپوليس به طور همه جانبه به سمت دروازه راه آهن حملات خود را گسترش داد. اين تيم موقعيت هاي زيادي را در نيمه اول به دست آورد اما از مجموع آنها تنها يك بار توپ درون دروازه جاي گرفت.
در دقيقه 43 ضربه احسان خرسندي بعد از برخورد با مدافعان راه آهن تغيير مسير داد و درون دروازه اين تيم جاي گرفت. در آغاز نيمه دوم ميثاقيان، هادي اصغري را به جاي داود حقي به ميدان فرستاد تا يك نيروي تازه نفس در ميدان داشته باشد. ميثاقيان با تراكم بازيكنان خود در مركز زمين و خط دفاعي بيشتر راه ها را بر روي مهاجمان پرسپوليس بسته بود و به همين دليل پرسپوليس سعي داشت تا با نفوذ از سمت چپ و راست و ارسال توپ هاي هوايي به گل برسد كه مهدي ثابتي دروازه بان با تجربه راه آهن با خروج هاي به موقع خود مانع از پياده شدن اين تاكتيك پرسپوليس در ميدان شد.
در دقيقه 83 روي يك ضربه حمله و اشتباه مدافعان پرسپوليس هادي اصغري با يك حركت نفوذي با دروازه بان حريف تك به تك شد و با ضربه اي دقيق، دومين گل تيمش را به ثمر رساند.
پرسپوليس عليرغم حضور بادامكي، رضائيان و محمد پروين در نيمه دوم نتوانست دروازه حريف را باز كند. در دقايق پاياني بازي به دنبال درگيري شيث رضايي و محمد شيرخانلو مسعود مرادي داور اين ديدار هر دو بازيكن را از زمين اخراج كرد.
پرسپوليس با اين شكست همچنان با 22 امتياز در مكان سوم جدول باقي ماند. در ساير بازي هاي روز گذشته استقلال اهواز با يك گل از سد فجر سپاسي شيراز عبور كرد. ميلادمي داودي در دقيقه 67 تنها گل اين بازي را به ثمر رساند. ديدار تيم هاي برق شيراز و صبا باتري نيز با تساوي بدون گل خاتمه يافت.روز گذشته قرار بود ابومسلم با ملوان و پاس با ذوب آهن به مصاف هم بروند كه اين دو بازي به دلايل جوي، لغو شد و قرار است امروز برگزار شود.
برنامه بازيهاي امروز فردا
* شنبه: پاس ذوب آهن ساعت 15: 14
* شنبه: ابومسلم ملوان 15: 14
* يكشنبه: استقلال سايپا 15: 14
* يكشنبه: پيكان مس 15: 14
* يكشنبه: سپاهان فولاد 15: 14

شكست پرگل تيم فوتسال ايران در بازي دوم با اسپانيا
گروه ورزشي- تيم ملي فوتسال ايران در دومين ديدار دوستانه خود در اسپانيا مقابل تيم ملي فوتسال اين كشور در ديداري پرگل شكست خورد.به گزارش خبرنگار ما، تيم ايران كه در بازي نخست خود در شهر بناوننه با حريف خود كه عنوان قهرماني جهان را دارد به تساوي 3 بر 3 رسيده بود، در بازي دوم در شهر زامورا با نتيجه 5 بر 2 بازي را واگذار كرد. تيم ايران نيمه اول را حتي با برتري 2 بر يك به سود خود پايان برد، اما خط دفاعي آن در برابر تهاجمات بي وقفه حريف در نيمه دوم تاب مقاومت نياورد و با دريافت 4 گل در مجموع 5 بر يك باخت.

مدير جديد تيم هاي ملي بدمينتون منصوب شد
گروه ورزشي فدراسيون بدمينتون در شروع تغيير و تحولات در اين فدراسيون پس از انتصاب محمدرضا پوريا به عنوان دبير، مدير جديد تيم هاي ملي را نيز معرفي كرد. به گزارش خبرنگار ما، ابوالفضل مهاجر بختياري رئيس كميته داوران با حفظ سمت طي حكمي از سوي كرباسيان به عنوان مدير جديد تيم هاي ملي بدمينتون منصوب شد.مهاجر بختياري مدرك درجه يك داوري و مربيگري دارد و ملي پوش اسبق اين رشته محسوب مي شود. قبلا اين مسووليت در اختيار كامياب بود.

ليگ برتر كشتي آزاد
نفت تهران با ملي پوشان خود قدرت نمايي كرد
008421.jpg
\\گروه ورزشي- هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد به كام نفتي ها بود. تيم پرمهره نفت تهران در ديدار با تيم دانشگاه آزاد به پيروزي قاطعي رسيد و نشان داد كه نگاهي جدي به قهرماني در اين فصل دارد.
در مسابقه اين دو تيم نفتي ها عليرغم شروع نااميد كننده اي كه از خود نشان دادند در پايان به پيروزي قاطع (2-5) دست يافتند. فريد دژم خو جوان شايسته تبريزي با پيراهن تيم دانشگاه آزاد در وزن 55 كيلوگرم در همان كشتي نخست مقابل محمد رضايي كشتي گير پرتجربه تيم نفت در دو تايم پي در پي به پيروزي (0-1) رسيد و دل بسياري از مربيان كشتي از جمله منصور برزگر مدير تيم ملي كشتي آزاد كه جدي ترين حامي اوست را شادمان ساخت. البته دانشگاه آزادي ها يك پيروزي ديگر هم داشتند كه فردين معصومي كشتي گير 120 كيلويي آن ها مقابل جواد دماوندي به برتري رسيد. به جز اين دو ديدار تيم نفت با بهره مندي از نام آوران ملي پوش خود در بقيه اوقات مسابقه برتري مطلق داشت و صاحب 5 پيروزي پياپي در اوزان 60، 66، 74، 84 و 96 كيلوگرم شد. مراد محمدي در وزن 60 كيلوگرم يك بار ديگر برتري خود را بر محمد طلايي كشتي گيري كه بسياري از هم دوره هاي او حالا لباس مربيگري پوشيده اند ديكته كرد. حسن طهماسبي دستش مقابل مسعود مصطفي جوكار در وزن 66 كيلوگرم بالا رفت.
كشتي اصغر بذري و هادي حبيبي كه هيجان فوق العاده اي هم داشت در وزن 74 كيلوگرم در نهايت به سود بذري به پايان رسيد. در رقابت 84 كيلويي هاي دو تيم مهدي منصوري و جمال ميرزايي نتيجه نهايي به سود ميرزايي از تيم نفت اعلام شد و در وزن 96 كيلوگرم هم اميرعباس مرادي گنجي در بازگشت دوباره اش به كشتي بعد از يك مصدوميت 15 ماهه موفق شد سعيد ابراهيمي يكي از بهترين هاي حال حاضر ايران در اين وزن را شكست دهد. در ديگر ديدارهاي هفته دوم ليگ كشتي آزاد ايران راه آهن خراسان رضوي تيم نيروي زميني ارتش را (0-7) مغلوب كرد، گل گهر سيرجان در قائمشهر موفق به برتري (1-6) مقابل ياقوت سبز اين شهر شد و ديدار تيم هاي صنايع استان همدان با تبرك خراسان رضوي هم با حساب (1-6) به سود صنايع استان همدان به پايان رسيد.

بازگشت كارخانه پس از 4 سال به تيم ملي
008418.jpg
گروه ورزشي- شنيده هاي چند هفته گذشته پيرامون جايگزيني مربيان ايراني به جاي مربيان خارجي در واليبال با انتصاب مصطفي كارخانه به سمت سرمربي تيم جوانان ايران رنگ واقعيت به خود گرفت. به گزارش خبرنگار ما كارخانه روز پنج شنبه طي حكم رسمي از سوي داورزني پس از نزديك به چهار سال، دوباره سكاندار تيمي شد كه قرار است تيرماه سال آينده در چهاردهمين دوره مسابقات جوانان جهان در مراكش به ميدان برود. براي معرفي سرمربي تيم ملي واليبال ايران فعلاً عجله اي نيست و پس از مسابقات جوانان جهان قرار است تصميم گيري شود و چه بسا در صورت موفقيت كارخانه و دستيارانش آنها در ماموريت دوم، اين مسئوليت را هم بپذيرند.
سرمربي جديد تيم واليبال جوانان ايران ديروز در ارتباط با دستياران خود و توافق با فدراسيون در اين زمينه به همشهري گفت: عباس برقي و محمدرضا دامغان همچنان با تيم جوانان خواهند بود و احتمال استفاده از ايرج مظفري هم در اين جمع مي رود. نادر شوندي به عنوان مربي بدنساز براي اين تيم مدنظر است.

فوتبال جام يونس شكوري
استقلال و اكباتان امروز در ورزشگاه شيرودي
گروه ورزشي- مسابقات فوتبال پيشكسوتان (جام يونس شكوري) به مرحله حساس رسيده است. امروز در مرحله نيمه نهايي اين مسابقات در رده سني بالاي 50 سال تيم هاي استقلال با اكباتان، كيان با راه آهن در ورزشگاه شهيد شيرودي به ميدان مي آيند. ياران و راه آهن نيز در رده سني 50 سال بازي ديدني در اين مرحله خواهند داشت. بازي هاي امروز به نام جلال طالبي نامگذاري شده است.

برنامه بازي هاي امروز
* ياران راه آهن ساعت 13 در رده سني بالاي 50 سال
* راه آهن كيان ساعت 14 در رده سني بالاي 55 سال
* استقلال اكباتان ساعت 15 در رده سني بالاي 55 سال

ليگ برتر انگليس
منچستر يونايتد ميزبان ردينگ است
008424.jpg
بي بي سي: در شب هاي سال نو ميلادي و در حالي كه بيشتر ليگ هاي اروپايي به دليل تعطيلات  برگزار نمي شود، مثل سالهاي گذشته ليگ برتر انگليس، اين بازي ها بدون وقفه دنبال مي  شود.
در حال حاضر منچستر يونايتد با 50 امتياز در صدر جدول اميدوار است با پيروزي در دو بازي هفته جاري موقعيت خود را در جدول همچنان حفظ كند. منچستر يونايتد امروز در اولدترافورد ميزبان تيم ردينگ است كه در بازي قبلي موفق شد چلسي را با تساوي دو بر دو متوقف كند. در اين ديدار اگر وين روني در تركيب اصلي منچستر يونايتد قرار گيرد، يك صد و پنجاهمين بازي است كه در ليگ برتر مي باشد. در بازي امروز رونالدو و ساها دو مهاجم اصلي منچستر هستند. در ساير بازي هاي امروز چلسي در استمفورد بريج به مصاف فولهام مي رود. در اين بازي جان تري كاپيتان چلسي به دليل عمل جراحي غايب است. در وايت هارت لين لندن تاتنهام ميزبان ليورپول است و آرسنال نيز در خارج از خانه با تيم ته جدولي شفيلد يونايتد ديدار مي كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |